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市場調査レポート
商品コード
1691675

持続可能な小売による成長機会

Growth Opportunities Driven by Sustainable Retail


出版日
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英文 57 Pages
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即日から翌営業日
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持続可能な小売による成長機会
出版日: 2025年02月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、小売における持続可能性活動について調査し、サプライチェーンマネジメント、環境にやさしい商品提供、そして循環型経済、廃棄物ゼロの小売店、サブスクリプション系小売といったビジネスモデルの採用など、小売への持続可能性活動の統合を分析しています。

目次

持続可能な小売から生じる変革的成長

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • メガトレンドの世界 - 概要
  • メガトレンドの世界 - 持続可能な小売
  • 主な調査結果
  • 将来の成功に不可欠な成長機会

エコシステム:将来の持続可能な小売の動向

  • 持続可能な小売
  • 持続可能な小売の主要動向
  • カーボンニュートラル/カーボンネガティブ小売業者
  • 倫理的なファストファッションの代替策
  • 地域・コミュニティ志向の小売

エコシステム:持続可能な小売を推進する新たなビジネスモデル

  • 小売の循環型経済
  • ゼロウェイスト小売店
  • サブスクリプション系小売

行動する企業:ビジネスモデル実装のユースケース

  • 行動する企業 - 小売の循環型経済
  • 行動する企業 - ゼロウェイスト小売店
  • 行動する企業 - サブスクリプション系小売

エコシステム:持続可能な小売の地域的見通し

  • EUの持続可能な投資に対する税制優遇
  • 持続可能な投資に対するインセンティブ

成長を引き起こす要因:動向の魅力分析

  • 動向の魅力分析

成長機会の分析

  • 動向機会影響と確実性の分析
  • 動向機会破壊指数
  • 動向破壊の魅力スコア
  • 動向機会成長指数
  • 成長の魅力スコア
  • 持続可能な小売に対するBEETSの影響

成長機会

  • 成長機会1:持続可能性スコアリング、消費者透明性アプリ
  • 成長機会2:エネルギー効率の高い配送ネットワーク
  • 成長機会3:生分解性の再使用可能な包装

成長機会の分析:成長に向けた重大な成功要因

  • 成長に向けた重要な成功要因
  • 結論

付録

次のステップ

  • 成長機会の利益と影響
  • 次のステップ
  • 図表のリスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PFQ9-36

Evolving Sustainable Retail Practices are Driving Growth

This study focuses on sustainability practices in the retail sector. It examines the integration of sustainability practices in retail, encompassing supply chain management, eco-friendly product offerings, and the adoption of business models such as circular economy, zero-waste retail stores, and subscription-based retail.

Important drivers include governance and transparency, social responsibility, circular economy practices, and ethical consumerism. The key trends in sustainable retail include carbon-neutral or negative retailers, ethical fast fashion alternatives, and local and community-oriented retail. Drawing on industry case studies and trends, this study identifies barriers to sustainable retail adoption, such as costs, knowledge, and scalability. It reveals new opportunities for innovation; for example, adopting new green technologies, creating partnerships, and utilizing data to reduce waste.

The key findings emphasize the critical role of sustainability in enhancing brand value and contributing to global environmental goals. They highlight the growing importance of consumer demand for transparency, government and policy support, sustainable packaging, and the integration of sustainability into business models. Finally, the study is intended as a guide to help retailers properly position themselves in the sustainability-driven market, enabling more resilient retail ecosystems.

Table of Contents

Transformational Growth Emerging from Sustainable Retail

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Our Megatrend Universe-Overview
  • Our Megatrend Universe-Sustainable Retail
  • Key Findings
  • Growth Opportunities Critical to Future Success

Ecosystem: Future Sustainable Retail Trends

  • Sustainable Retail
  • Key Trends in Sustainable Retail
  • Carbon-neutral or Negative Retailers
  • Ethical Fast Fashion Alternatives
  • Local and Community-oriented Retail

Ecosystem: Emerging Business Models Driving Sustainable Retail

  • Retail Circular Economy
  • Zero-waste Retail Stores
  • Subscription-based Retail

Companies to Action: Business Model Implementation Use Cases

  • Companies to Action-Retail Circular Economy
  • Companies to Action-Zero-waste Retail Stores
  • Companies to Action-Subscription-based Retail

Ecosystem: Sustainable Retail's Regional Outlook

  • EU Tax Incentives for Sustainable Investments
  • Incentives for Sustainable Investments

Growth Generator: Trend Attractiveness Analysis

  • Trend Attractiveness Analysis

Growth Opportunity Analysis

  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis
  • Trend Opportunity Disruption Index
  • Trend Disruption Attractiveness Score
  • Trend Opportunity Growth Index
  • Growth Attractiveness Score
  • BEETS Implications for Sustainable Retail

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Sustainability Scoring and Consumer Transparency Apps
  • Growth Opportunity 2: Energy-efficient Delivery Networks
  • Growth Opportunity 3: Biodegradable and Reusable Packaging

Growth Opportunity Analysis: Critical Success Factors for Growth

  • Critical Success Factors for Growth
  • Conclusion

Appendix

  • Our Megatrend Universe

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer