![]() |
市場調査レポート
商品コード
1610981
C-V2X試験の世界市場の成長機会(2024年~2030年)Growth Opportunities in the Cellular Vehicle-to-Everything Testing Market, Global, 2024-2030 |
||||||
|
C-V2X試験の世界市場の成長機会(2024年~2030年) |
出版日: 2024年11月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
各地域でのC-V2X展開の加速が試験要件を促進する
スマートビークルは、他の車両、ナビゲーションシステム、インフラと接続することができます。V2X通信技術には、車車間(V2V)、路車間(V2I)、車と他の道路利用者、車と歩行者・自転車(V2P)が含まれます。V2X試験とは、車両とナビゲーションシステム、車両と交通インフラ、車両と公共交通システム間の通信試験を指します。
この分析では、自動車OEMとそのサプライヤー、認証サービスプロバイダー、路側機メーカー、ネットワーク機器メーカー、ネットワーク事業者など、複数のエンドユーザーを対象としています。自動車OEMとそのサプライヤーは市場収益の半分以上を占めており、主要なエンドユーザーとなっています。
業界は、無線周波数試験、イーサネット試験、ネットワーク試験の3分野に区分されます。このFrost & Sullivanの分析では、この3つすべてをカバーし、各製品タイプの予測を提供しています。地理的範囲は世界であり、予測は地域とエンドユーザーのタイプによっても区分されています。Frost & Sullivanは、4つの成長機会を特定し、それに対応する背景と業界利害関係者への行動を呼びかけています。
Accelerating C-V2X Deployment in Different Regions Will Drive Testing Requirements
Smart vehicles can connect with other vehicles, navigation systems, and infrastructure. Vehicle-to-everything (V2X) communication technology includes vehicle-to-vehicle (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), vehicle and other road users, and vehicle-to-pedestrians-and-cyclists (V2P). V2X testing refers to the testing of communications between vehicles and navigation systems, vehicle and traffic infrastructure, and vehicle and public transport systems.
This analysis covers several end users, including automotive original equipment manufacturers (OEMs) and their suppliers, certification service providers, roadside unit manufacturers, network equipment manufacturers, and network operators. Automotive OEMs and their suppliers represent well over half the market revenue, making them key end users.
The industry is segmented into three areas: radio frequency testing, ethernet testing, and network testing. This Frost & Sullivan analysis covers all three and provides a forecast for each product type. The geographic scope is global, and forecasts are segmented by region and end-user types as well. Frost & Sullivan has identified four growth opportunities, with their corresponding context and calls to action for industry stakeholders.