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市場調査レポート
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1586738

Microsoft Teams Phoneエコシステムにおける成長機会

Growth Opportunities in the Microsoft Teams Phone Ecosystem


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英文 58 Pages
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Microsoft Teams Phoneエコシステムにおける成長機会
出版日: 2024年10月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

進化するビジネスコミュニケーションのバリューチェーンにおけるサービスプロバイダーのベストプラクティス

今日のビジネスコミュニケーション市場では、よりコラボレーティブなユーザー体験へのシフトが顕著です。ビデオ会議やグループチャット、コンテンツ共有、ホワイトボードなどのコラボレーションツールは、組織、業種、職種を問わず、音声のみの通話に代わって広く使用されています。コラボレーションツールの導入は数十年前から増加しているが、COVID-19の大流行と、それに伴うハイブリッドワークモデルの人気の高まりの中で、かなり後押しされました。包括的なUCaaSスイートにおけるビデオとメッセージングの重要性が高まった結果、通話制御機能を提供するクラウド・プライベート・ブランチ・エクスチェンジ(PBX)は、バイヤーの意思決定において優先順位が下がり、ソリューション・バンドルで大きく割り引かれるようになっています。プロバイダー間でPBXの機能セットが相対的に同等になっていることも、最新のビジネスコミュニケーション・ソリューションにおけるテレフォニーのコモディティ化に寄与しています。

この動向は、Google、Microsoft、Zoomなど、ビデオミーティングやグループチャット以外の新たな成長機会や、音声中心のホスト型インターネットプロトコル(IP)電話プロバイダーの「旧世代」と差別化する創造的な方法を模索しているコラボレーション中心のプロバイダーによる、魅力的なユニファイドコミュニケーションサービス(UCaaS)の台頭によってさらに強化されています。通信のアップグレードにおけるコラボレーション中心の意思決定は、革新的なミーティングとメッセージング機能でリードし、クラウドPBX機能を安価で便利な、つまりバンドルされ、ネイティブに統合されたアドオンとして提供するプロバイダーに好意的です。

コラボレーションベンダーの中でマイクロソフトが最も恩恵を受けたのは、同社のコラボレーションプラットフォームであるTeamsが広く採用され、クラウドPBXソリューションであるTeams Phoneの販売が促進されたことです。マイクロソフトは、コンピュータのオペレーティングシステム、生産性ソフトウェア、ビジネスメール、ディレクトリサービス、その他の技術分野における専門知識と市場参入企業としてのリーダーシップを生かし、クラウドコミュニケーションの分野でも徐々に有力な参加企業としての地位を確立してきました。具体的には、Microsoft Teamsは現在、さまざまな規模、業種、地域の企業で最も人気があり、広く採用されているクラウドコラボレーションソリューションの1つです。

Microsoft Teamsは、クラウドPBX/UCaaS市場を破壊し、通信サービスプロバイダー(CSP)にチャンスと脅威の両方をもたらしているTeams Phoneの普及を強力に推進しています。Teams Phoneの急速な普及により、多くの競合ソリューションの成長が鈍化しているため、CSPはUCaaS市場に対する戦略の再評価を迫られています。一方、マイクロソフトのDirect Routing、Operator Connect、Teams Phone Mobileプログラムは、CSPが公衆交換電話網(PSTN)接続サービスや通話プランを販売する大きな機会を生み出しています。

本調査は、通信ソリューションやプロバイダーを選択する際の顧客の認識や意思決定要因、さらに具体的にはTeams Phoneの採用を促進または抑制する要因に関する洞察を提供します。また、Teams Phoneを採用している組織と、クラウドPBX/UCaaSソリューションを採用している組織の全サンプルを比較し、主な相違点と類似点を明らかにしています。また、UCaaS市場全体におけるTeams Phoneのシェア予測や、予測期間を通じてTeams Phoneのシート全体に占めるクラウド接続通話サービスのシェア予測も行っています。また、進化するクラウドコミュニケーションおよびコラボレーション市場において、マイクロソフトと競合または協業するサービスプロバイダーにとっての成長機会とベストプラクティスも明らかにしています。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性

主な調査結果

  • イントロダクション
  • 主な調査結果

破壊されたバリューチェーンにおけるCSPのジレンマ

  • CSPのジレンマ
  • 再び注目されるCSPチャネル
  • 進化するクラウドコミュニケーション市場におけるCSPの課題とパートナー戦略

クラウド/モバイルPBXとMicrosoft Teams Phoneの導入拡大

  • クラウド/モバイルPBXとMicrosoft Teams Phoneの普及
  • 現在のクラウド/モバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • 今後のクラウド/モバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • Microsoft Teams Phoneが使用されている現在と将来の企業向けテレフォニー/ビジネスコールコントロールの環境
  • 地域別のMicrosoft Teams Phoneの導入状況と今後の計画
  • ビジネス市場のMicrosoft Teams Phoneの導入状況と今後の計画
  • クラウド/モバイルPBXとしてTeams Phoneを採用しない理由
  • Microsoft Teams Phoneの外線通話への採用に関する分析

Teams Phoneとコラボレーション中心のUCaaSの台頭

  • コラボレーション中心の価値提案がUCaaSの成長を促進
  • 完全に統合されたUCaaSソリューションの重要性
  • 世界のUCaaS市場におけるTeams Phoneの影響拡大
  • Teams Phoneの成長予測

Teams Phoneやその他のサードパーティUCaaSプラットフォームをPSTNに接続するCSPのビジネスチャンス

  • マイクロソフト効果とテレコムチャンス
  • Microsoft TeamsをPSTNに接続する好ましい方法
  • 進化するPSTN対応Teams Phoneの方法
  • Teams Phone導入におけるクラウド接続通話の需要の高まり
  • クラウド接続通話におけるCSPのビジネスチャンス
  • モバイルPBXとTeams Phoneモバイルのケース
  • 企業のクラウドPBXにおけるネイティブモバイル通話の重要性

コラボレーションファースト市場における音声サービスの再定義

  • CSPは成長に向けて再配置が必要
  • 「新常識」におけるCSPのベストプラクティス
  • サードパーティのUCaaS導入における音声サービス統合のアプローチと責任
  • コラボレーションファースト市場における音声サービスの責任の再定義
  • 結論

付録

  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KA79-64

Service Provider Best Practices in the Evolving Business Communications Value Chain

Today's business communications market is marked by a pronounced shift toward more collaborative user experiences. Collaboration tools, such as video meetings and group chat, content sharing, and whiteboarding are used extensively, often replacing voice-only calls, across organizations, verticals, and job roles. Collaboration tool adoption has been growing for a couple of decades; however, it received a considerable boost during the COVID-19 pandemic and the ensuing upsurge in popularity of hybrid work models. As a result of the increased importance of video and messaging within comprehensive UCaaS suites, the cloud private branch exchange (PBX) that provides call control functionality is becoming deprioritized in buyer decision-making and heavily discounted in solution bundles. The relative parity of PBX feature sets across providers is also contributing to the commoditization of telephony in modern business communications solutions.

This trend has been further enhanced by the rise of compelling unified communications-as-a-service (UCaaS) offerings by collaboration-centric providers, such as Google, Microsoft, and Zoom, seeking new growth opportunities beyond video meetings and group chat and creative ways to differentiate from the "old generation" of voice-centric hosted Internet protocol (IP) telephony providers. Collaboration-centric decision-making in communications upgrades is favoring providers that lead with innovative meetings and messaging capabilities and offer cloud PBX functionality as an inexpensive and convenient-i.e., bundled and natively integrated-add-on.

Among collaboration vendors, Microsoft has benefited most tangibly from the widespread adoption of its Teams collaboration platform to drive sales of Teams Phone, its cloud PBX solution. Capitalizing on its expertise and market leadership in computer operating systems, productivity software, business email, directory services, and other technology areas, Microsoft has gradually established itself as a strong participant in the cloud communications space as well. Microsoft Teams, more specifically, is currently one of the most popular and widely adopted cloud collaboration solutions across businesses of varying size, industry, and geography.

Microsoft Teams is driving strong pull-through for Teams Phone, which is disrupting the cloud PBX/UCaaS market and creating both opportunities and threats for communications service providers (CSPs). The rapid adoption of Teams Phone has slowed growth for many competitor solutions, which is compelling CSPs to re-evaluate their strategies for the UCaaS market. Meanwhile, Microsoft's Direct Routing, Operator Connect, and Teams Phone Mobile programs are creating considerable opportunities for CSPs to sell public switched telephone network (PSTN) connectivity services and calling plans.

This study provides insights into customer perceptions and decision-making factors when selecting communications solutions and providers and, more specifically, the factors driving or restraining the adoption of Teams Phone. It compares organizations adopting Teams Phone to the total sample of organizations adopting cloud PBX/UCaaS solutions to identify key differences and similarities. Our analysis also includes projections of Teams Phone's share of the total UCaaS market, as well as an estimated share of cloud-connected calling services of total Teams Phone seats throughout the forecast period. We also identify growth opportunities and best practices for service providers competing and/or collaborating with Microsoft in the evolving cloud communications and collaboration market.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics

Key Findings

  • Introduction
  • Key Findings

The CSP Dilemma in the Disrupted Value Chain

  • The CSP Dilemma
  • The CSP Channel in the Spotlight Again
  • Key CSP Challenges and Partner Strategies in the Evolving Cloud Communications Market

Growing Cloud/Mobile PBX and Microsoft Teams Phone Adoption

  • Cloud/Mobile PBX and Microsoft Teams Phone Adoption
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments with Microsoft Teams Phone in Use
  • Regional Adoption and Future Plans for Microsoft Teams Phone
  • Adoption and Future Plans for Microsoft Teams Phone Among Vertical Markets
  • Reasons for not Adopting Teams Phone as a Cloud/Mobile PBX
  • Analysis of Microsoft Teams Phone Adoption for External Calling

Teams Phone and the Rise of Collaboration-centric UCaaS

  • Collaboration-centric Value Propositions Drive UCaaS Growth
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution
  • Growing Impact of Teams Phone on the Global UCaaS Market
  • Projecting Teams Phone Growth

The CSP Opportunity in Connecting Teams Phone and Other Third-Party UCaaS Platforms to the PSTN

  • The Microsoft Effect and the Telecom Opportunity
  • Preferred Methods of Connecting Microsoft Teams to the PSTN
  • Evolving Methods of PSTN-enabling Teams Phone
  • Growing Demand for Cloud-Connected Calling in Teams Phone Deployments
  • The CSP Opportunity in Cloud-Connected Calling
  • The Case for Mobile PBX and Teams Phone Mobile
  • Importance of Native Mobile Calling on the Company's Cloud PBX

Reframing Voice Services in a Collaboration-First Market

  • CSPs Must Reposition for Growth
  • CSP Best Practices in the 'New Normal'
  • Approaches and Responsibilities for Voice Services Integration in Third-Party UCaaS Deployments
  • Reframing Voice Services Responsibilities in a Collaboration-First Market
  • Conclusion

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer