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市場調査レポート
商品コード
1752311

モバイルユニファイドコミュニケーションの世界市場:市場規模の分析 (ソリューション別、組織規模別、サービス別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)

Global Mobile Unified Communications Market Size Study & Forecast, by Solution, Organization Size, Service, and Regional Forecasts 2025-2035


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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モバイルユニファイドコミュニケーションの世界市場:市場規模の分析 (ソリューション別、組織規模別、サービス別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)
出版日: 2025年06月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

世界のモバイルユニファイドコミュニケーションの市場規模は、2024年に約148億4,000万米ドルとなり、予測期間中(2025~2035年)のCAGRは34.07%と非常に高い成長が見込まれています。

モバイルユニファイドコミュニケーション(モバイルUC)は、多様なデバイスやプラットフォーム間でのリアルタイムでシームレスかつセキュアなコミュニケーションを可能にする、企業コラボレーションの変革的進化を象徴しています。企業がハイブリッド型やリモートファースト型の業務モデルにますます軸足を移していく中、モバイルUCは地理的に分散したチームをつなぐデジタルな要として機能し、メッセージング、音声、ビデオ、会議の各ソリューションが一体化したインターフェースに統合されます。この統合は、生産性と事業継続性を高めるだけでなく、アジリティ、モビリティ、従業員中心のデジタル環境に対する需要の急増に対応するものです。

モバイルワークフォースの急激な増加と5G技術の統合は、通信環境を劇的に変化させ、レガシーテレフォニーを廃止し、スケーラブルなモバイルファーストUCソリューションを採用するよう企業に促しています。クラウドコンピューティング、バーチャルアシスタント、クロスプラットフォームのコラボレーションツールの融合は、かつてないペースで普及を促進しています。企業はこれらのツールを活用することで、社内業務の効率化、顧客サービス対応力の向上、部門横断的な統合ワークフローの推進を図っています。さらに、顧客体験が競争上の差別化要因として台頭する中、モバイルUCは、音声、テキスト、ビデオなど、ユーザーの好みのチャネルを通じて、一貫したリアルタイムのエンゲージメントを提供する力を企業に与えています。

地理的な観点から見ると、北米が現在モバイルユニファイドコミュニケーション市場を独占しており、これは著名なハイテク企業の存在、強固なクラウドインフラ、業界全体における早期のデジタル導入に支えられています。特に米国は、パンデミック後の柔軟なコミュニケーションモデルに対する需要の高まりにより、エンタープライズグレードのUC展開のハブとして台頭しています。一方、予測期間中に最も速い成長率を記録するのはアジア太平洋です。中国、インド、東南アジアなどの経済圏では、モバイルの爆発的な普及、政府の支援によるデジタル化への取り組み、企業のクラウド移行が進んでおり、これらすべてがモバイルUCプラットフォームの普及に拍車をかけています。先進的なデータ規制政策とサービスプロバイダーの強固な基盤に支えられている欧州も、市場拡大のための肥沃な土壌となっています。

当レポートの目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。当レポートは、分析対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りです:

目次

第1章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場:分析範囲・手法

  • 分析目的
  • 分析手法
    • 予測モデル
    • 机上分析
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • 分析の属性
  • 分析範囲
    • 市場の定義
    • 市場区分
  • 分析前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 分析対象期間

第2章 エグゼクティブサマリー

  • CEO/CXOの立場
  • 戦略的洞察
  • ESG分析
  • 主な分析結果

第3章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場:力学分析

  • 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場を左右する市場力学(2024~2035年)
  • 促進要因
    • ハイブリッド・リモートワークモデルの急速な導入
    • 5Gの展開とモバイルワーカーの急増
  • 抑制要因
    • レガシーシステムとの統合コストが高め
    • データセキュリティとコンプライアンスの課題
  • 機会
    • クラウドベースのUCaaSソリューションの需要増加
    • 中小企業におけるスケーラブルなモバイルUCプラットフォームの導入拡大

第4章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション産業の分析

  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • サプライヤーの交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース:予測モデル(2024~2035年)
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
    • 環境的
    • 法的
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略(2025年)
  • 市場シェア分析(2024~2025年)
  • 世界の価格分析と動向(2025年)
  • アナリストの提言と結論

第5章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーションの市場規模・予測:ソリューション別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • 会議
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • ユニファイドメッセージング
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 音声通話ソリューション
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • コンテンツ・コラボレーション
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第6章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーションの市場規模・予測:組織規模別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • 大企業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 中小企業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第7章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーションの市場規模・予測:サービス別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のモバイルユニファイドコミュニケーション市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • プロフェッショナルサービス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • マネージドサービス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第8章 世界のモバイルユニファイドコミュニケーションの市場規模・予測:地域別(2025~2035年)

  • 地域市場のスナップショット
  • 主要先進国・新興国
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要市場の戦略
  • Microsoft Corporation
    • 企業概要
    • 主要幹部
    • 企業のスナップショット
    • 財務実績(データの入手可能性によります)
    • 製品/サービスポート
    • 最近の開発
    • 市場戦略
    • SWOT分析
  • Cisco Systems, Inc.
  • Avaya Inc.
  • Zoom Video Communications, Inc.
  • RingCentral, Inc.
  • Mitel Networks Corporation
  • NEC Corporation
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Ericsson
  • IBM Corporation
  • Google LLC
  • AT&T Inc.
  • Orange Business Services
  • BT Group plc
  • Tata Communications
目次

The Global Mobile Unified Communications Market is valued approximately at USD 14.84 billion in 2024 and is anticipated to grow with an exceptional CAGR of 34.07% over the forecast period 2025-2035. Mobile Unified Communications (Mobile UC) represents a transformative evolution in enterprise collaboration, enabling real-time, seamless, and secure communication across diverse devices and platforms. As organizations increasingly pivot toward hybrid and remote-first operational models, Mobile UC serves as the digital linchpin connecting geographically distributed teams, integrating messaging, voice, video, and conferencing solutions into a cohesive interface. This convergence not only enhances productivity and business continuity but also aligns with the surging demand for agility, mobility, and employee-centric digital environments across verticals.

The exponential increase in mobile workforce, coupled with the integration of 5G technology, has drastically reshaped the communications landscape, urging businesses to phase out legacy telephony in favor of scalable mobile-first UC solutions. The convergence of cloud computing, AI-powered virtual assistants, and cross-platform collaboration tools is driving adoption at an unprecedented pace. Enterprises are leveraging these tools to streamline internal operations, boost customer service responsiveness, and drive unified workflows across departments. Furthermore, as customer experience emerges as a competitive differentiator, Mobile UC empowers businesses to deliver consistent, real-time engagement via the channel of the user's preference-be it voice, text, or video.

From a geographical standpoint, North America currently dominates the Mobile Unified Communications Market, buoyed by the presence of prominent tech giants, robust cloud infrastructure, and early digital adoption across industries. The United States, in particular, has emerged as a hub for enterprise-grade UC deployment, driven by the rising demand for flexible communication models post-pandemic. Meanwhile, Asia Pacific is poised to register the fastest growth rate during the forecast period. Economies such as China, India, and Southeast Asia are witnessing explosive mobile penetration, government-backed digitization initiatives, and enterprise cloud migration, all of which are catalyzing the uptake of mobile UC platforms. Europe, supported by progressive data regulation policies and a strong base of service providers, also presents a fertile ground for market expansion.

Major market player included in this report are:

  • Microsoft Corporation
  • Cisco Systems, Inc.
  • Avaya Inc.
  • Zoom Video Communications, Inc.
  • RingCentral, Inc.
  • Mitel Networks Corporation
  • NEC Corporation
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Ericsson
  • IBM Corporation
  • Google LLC
  • AT&T Inc.
  • Orange Business Services
  • BT Group plc
  • Tata Communications

Global Mobile Unified Communications Market Report Scope:

  • Historical Data - 2023, 2024
  • Base Year for Estimation - 2024
  • Forecast period - 2025-2035
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analysts' working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Solution:

  • Conferencing
  • Unified Messaging
  • Voice Solution
  • Content and Collaboration

By Organization Size:

  • Large Enterprise
  • SMEs

By Service:

  • Professional
  • Managed

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Mobile Unified Communications Market Report Scope & Methodology

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Forecast Model
    • 1.2.2. Desk Research
    • 1.2.3. Top Down and Bottom-Up Approach
  • 1.3. Research Attributes
  • 1.4. Scope of the Study
    • 1.4.1. Market Definition
    • 1.4.2. Market Segmentation
  • 1.5. Research Assumption
    • 1.5.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.5.2. Limitations
    • 1.5.3. Years Considered for the Study

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. CEO/CXO Standpoint
  • 2.2. Strategic Insights
  • 2.3. ESG Analysis
  • 2.4. Key Findings

Chapter 3. Global Mobile Unified Communications Market Forces Analysis

  • 3.1. Market Forces Shaping The Global Mobile Unified Communications Market 2024-2035
  • 3.2. Drivers
    • 3.2.1. Rapid Adoption of Hybrid and Remote Work Models
    • 3.2.2. 5G Rollout and Proliferation of Mobile Workforce
  • 3.3. Restraints
    • 3.3.1. High Integration Costs with Legacy Systems
    • 3.3.2. Data Security and Compliance Challenges
  • 3.4. Opportunities
    • 3.4.1. Growing Demand for Cloud-Based UCaaS Solutions
    • 3.4.2. Increasing SME Adoption of Scalable Mobile UC Platforms

Chapter 4. Global Mobile Unified Communications Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Forces Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Buyer
    • 4.1.2. Bargaining Power of Supplier
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Forecast Model 2024-2035
  • 4.3. PESTEL Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top Investment Opportunities
  • 4.5. Top Winning Strategies 2025
  • 4.6. Market Share Analysis 2024-2025
  • 4.7. Global Pricing Analysis and Trends 2025
  • 4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Mobile Unified Communications Market Size & Forecasts by Solution 2025-2035

  • 5.1. Market Overview
  • 5.2. Global Mobile Unified Communications Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 5.3. Conferencing
    • 5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.4. Unified Messaging
    • 5.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.5. Voice Solution
    • 5.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.5.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.6. Content and Collaboration
    • 5.6.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.6.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 6. Global Mobile Unified Communications Market Size & Forecasts by Organization Size 2025-2035

  • 6.1. Market Overview
  • 6.2. Global Mobile Unified Communications Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 6.3. Large Enterprise
    • 6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.4. SMEs
    • 6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 7. Global Mobile Unified Communications Market Size & Forecasts by Service 2025-2035

  • 7.1. Market Overview
  • 7.2. Global Mobile Unified Communications Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 7.3. Professional Services
    • 7.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 7.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 7.4. Managed Services
    • 7.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 7.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 8. Global Mobile Unified Communications Market Size & Forecasts by Region 2025-2035

  • 8.1. Mobile Unified Communications Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. Top Leading & Emerging Countries
  • 8.3. North America Mobile Unified Communications Market
    • 8.3.1. U.S. Mobile Unified Communications Market
      • 8.3.1.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.3.1.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.3.2. Canada Mobile Unified Communications Market
      • 8.3.2.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.3.2.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 8.4. Europe Mobile Unified Communications Market
    • 8.4.1. UK Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.1.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.1.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.4.2. Germany Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.2.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.2.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.4.3. France Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.3.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.3.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.4.4. Spain Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.4.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.4.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.4.5. Italy Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.5.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.5.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.4.6. Rest of Europe Mobile Unified Communications Market
      • 8.4.6.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.4.6.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 8.5. Asia Pacific Mobile Unified Communications Market
    • 8.5.1. China Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.1.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.1.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.5.2. India Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.2.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.2.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.5.3. Japan Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.3.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.3.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.5.4. Australia Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.4.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.4.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.5.5. South Korea Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.5.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.5.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.5.6. Rest of APAC Mobile Unified Communications Market
      • 8.5.6.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.5.6.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 8.6. Latin America Mobile Unified Communications Market
    • 8.6.1. Brazil Mobile Unified Communications Market
      • 8.6.1.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.6.1.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.6.2. Mexico Mobile Unified Communications Market
      • 8.6.2.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.6.2.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 8.7. Middle East & Africa Mobile Unified Communications Market
    • 8.7.1. UAE Mobile Unified Communications Market
      • 8.7.1.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.7.1.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.7.2. Saudi Arabia Mobile Unified Communications Market
      • 8.7.2.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.7.2.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.7.3. South Africa Mobile Unified Communications Market
      • 8.7.3.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.7.3.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 8.7.4. Rest of Middle East & Africa Mobile Unified Communications Market
      • 8.7.4.1. Solution Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 8.7.4.2. Organization Size & Service Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Microsoft Corporation
    • 9.2.1. Company Overview
    • 9.2.2. Key Executives
    • 9.2.3. Company Snapshot
    • 9.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
    • 9.2.5. Product/Services Port
    • 9.2.6. Recent Development
    • 9.2.7. Market Strategies
    • 9.2.8. SWOT Analysis
  • 9.3. Cisco Systems, Inc.
  • 9.4. Avaya Inc.
  • 9.5. Zoom Video Communications, Inc.
  • 9.6. RingCentral, Inc.
  • 9.7. Mitel Networks Corporation
  • 9.8. NEC Corporation
  • 9.9. Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 9.10. Ericsson
  • 9.11. IBM Corporation
  • 9.12. Google LLC
  • 9.13. AT&T Inc.
  • 9.14. Orange Business Services
  • 9.15. BT Group plc
  • 9.16. Tata Communications