![]() |
市場調査レポート
商品コード
1586733
ジェネレーティブAIの成長機会Growth Opportunities in Generative AI |
||||||
|
ジェネレーティブAIの成長機会 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ジェネレーティブAIの進化がもたらす変革的成長機会
情報通信技術(ICT)のエコシステムは、ジェネレーティブAI(GenAI)のおかげで大きな変革の兆しを見せています。GenAIを責任を持って活用することで、企業は新たな収益源を生み出し、革新的なソリューションを開発し、ユーザーや顧客にパーソナライズされた体験を提供することができます。
企業は主に、銀行、金融サービス、保険、製造、ヘルスケアなど、いくつかの産業分野にわたって業務効率を促進し、生産性を向上させるためにGenAIの導入を検討しています。フロスト&サリバンは、顧客サービスやサポート、ITプロセス、営業やマーケティングなど、反復的で価値の低いタスクや、効率性を高め顧客体験を向上させるために導入が進んでいると見ています。
しかし、この可能性の波には課題も伴う。AIアルゴリズムの偏りや、AIが生成したコンテンツの悪用の可能性をめぐる倫理的配慮は、倫理的枠組みの開発を必要とします。さらに、雇用の転換やモデル出力の説明可能性の欠如に関する懸念は、GenAI採用の障害となる可能性があります。
Generative AI Advancements Driving Transformative Growth Opportunities
The information and communication technology (ICT) ecosystem is on the cusp of a major transformation thanks to Generative AI (GenAI), as this powerful technology opens new possibilities. Responsible use of GenAI can help companies generate new revenue streams, develop innovative solutions, and provide users and customers with personalized experiences.
Businesses are primarily looking to adopt GenAI to drive operational efficiency and improve productivity across several industry sectors, such as banking, financial services, and insurance; manufacturing; and healthcare. Frost & Sullivan has observed that adoption is high for repetitive, low-value tasks as well as to enhance efficiency and boost customer experiences, such as customer service and support, IT processes, and sales and marketing.
However, this wave of possibilities comes with challenges. Ethical considerations surrounding biases in AI algorithms and potential misuse of AI-generated content necessitate the development of ethical frameworks. Additionally, concerns around job displacement and lack of explainability for model outputs may represent obstacles to GenAI adoption.