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市場調査レポート
商品コード
1578334

欧州の小型商用車市場:台数予測および成長機会、2024年~2032年

Light Commercial Vehicle Market, Volume Forecast and Growth Opportunities, Europe, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 84 Pages
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即日から翌営業日
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欧州の小型商用車市場:台数予測および成長機会、2024年~2032年
出版日: 2024年09月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

強力な脱炭素化対策が電気自動車の変革的成長を促進、2032年までに普及率60%へ

フロスト&サリバンは、小型商用車(LCV)市場全体の規模が2032年までに240万台に達すると予測しています。欧州のLCV市場は、2023年から2032年にかけてCAGR2.9%を達成する見通しです。電気自動車(EV)の普及率は、2023年の6.9%から、この期間に60.0%に達します。

2023年の欧州のLCV市場全体の規模は190万台でした。バンは170万台で最も多く、LCV全体の92.4%を占めます。3.5t未満セグメントは全体の99.1%を占め、3.5t超セグメントが残りのシェアを占めました。

欧州で販売されるLCVの3台に1台はステランティスグループのものです。次いで、フォードが18.0%のシェアで2位、ルノー・日産グループが15.0%で僅差で続いています。ドイツのフォルクスワーゲンとメルセデスベンツが合計21.5%のシェアで上位5社を占めています。

ディーゼルはLCVの主要パワートレイン技術であり、その86.0%を占めています。3.5t未満のセグメントではディーゼルが86.1%を占めており、3.5t以上の高重量クラスではさらに少なく、75.0%となっています。

欧州のピックアップはほとんど個人用途に使われています。一方、バンの32.9%は小包や配達用途に使用されています。公共事業、移動サービス、建設用途はバン販売の37.0%を占め、個人用途と乗用用途を合わせたシェアは30.2%です。

この欧州LCV調査サービスの調査期間は2023年から2032年です。

主要課題

  • 2023年の欧州LCV市場規模は?市場の今後の成長見通しは?
  • LCVセグメントにおける主要OEMと主要用途は?
  • 同市場における電動化の見通しと、電動化を推進する主要企業は?
  • eLCVの総所有コストはICE LCVと比較してどうか?
  • eLCVの市場規模は今後どうなると予想されるか?市場成長の促進要因は何か?

調査ハイライト

欧州のLCV市場:台数とeEV普及率の予測、2023年~2032年

調査範囲

調査範囲

調査対象地域

欧州

調査期間

2023年~2032年

基準年

2023年

予測期間

2024年~2032年

市場セグメンテーション

ピックアップ、バン、キャブオーバーエンジン(COE)トラック

LCV市場セグメンテーション

車両総重量6トン未満のLCV:

  • ピックアップコンパクト、ミッドサイズ、フルサイズ、ヘビーデューティ(HD)
  • バン小型、中型、大型
  • キャブオーバーエンジン(COE)トラック:ミニ、スモール、ライト

パワートレインの種類

  • ガソリン
  • ディーゼル
  • 天然ガス
  • 電気自動車(本調査ではEVとxEVの両方で表記)

欧州のLCV市場に影響を与える3つの主要戦略的課題

業界の収束

なぜか?

  • 自動車部品メーカー(OEM)、ティアIサプライヤー、技術系企業のコラボレーションにより、排出ガス、安全性、コネクティビティにおける共通の課題に対処できる可能性が高いです。
  • シナジー効果により、利害関係者は革新的なソリューションを迅速に開発し、コストを削減し、リスクを軽減することができます。

フロストの視点

  • 自動車メーカーとハイテク企業のパートナーシップはすでに実現しており、今後さらに一般的になると思われます。
  • 多様な領域と専門知識からのアイデアの融合が、次の10年を変革すると予想されます。

社内の課題

なぜか?

  • トラック運送業界は、古い考えを持ち変化に抵抗するレガシー企業に支配されていたが、近年テクノロジーに精通した新興企業が関心を寄せています。
  • これらの若い企業は、高度なテクノロジーと人工知能(AI)によって、ゲームのルールを塗り替えようとしています。

フロストの展望

  • 今後2~5年間は、特に電動化市場において多くの新規参入企業が現れると思われます。
  • 数多くのテクノロジー企業がトラック輸送のパイを狙っており、コネクティビティ、貨物仲介、自律走行に取り組んでいます。

変革的メガトレンド

なぜか?

  • フロスト&サリバンのモビリティの変革的メガトレンドは、自律型モビリティ、グリーン輸送、新しいモビリティモデルがどのように未来を形作るかを考察しています。
  • トラック輸送業界では、コネクテッド、自律走行、共有、電動化(CASE)がキーワードとなります。
  • それぞれが、よりクリーンで、より安全で、より持続可能な環境に貢献すると思われます。

フロストの視点

  • テレマティクスやデジタル貨物仲介という形でのコネクテッド&シェアードテクノロジーは黎明期にあるが、すでに展開が始まっています。
  • フロスト&サリバンは、この10年で電気トラックの普及が進むと予想しています。
  • レベルにもよりますが、自律走行はまだ5~10年先の話です。

目次

成長環境 - 欧州小型商用車セクターの変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 小型商用車(LCV)業界における3大戦略のインパクト

成長環境

  • 主な調査結果
  • LCV販売台数と用途シェア
  • LCVパワートレインスプリット
  • 販売台数予測とEV普及率

エコシステム

  • 調査範囲
  • LCV市場セグメンテーション

LCV市場の展望

  • 欧州 - 地域別展望
  • LCV台数
  • LCVパワートレイン分割
  • LCV OEM市場シェア
  • 主要なLCV用途
  • 主要なLCV用途シェア

主要国の洞察

  • 国別洞察 - ドイツ
  • 国別洞察 - フランス
  • 国別洞察 - イタリア
  • 国別洞察 - スペイン
  • 国別洞察 - 英国

LCVの電動化

  • 電動化の使用事例 - ピックアップ
  • 電動化の使用事例 - バン
  • eLCV技術ロードマップ
  • ドライブトレインアーキテクチャーのマッピング - OEM
  • 車両サイズ別eLCVモデル
  • 主要OEMの電動プラットフォーム
  • 電動ピックアップの主要指標
  • 電動バンの走行距離範囲
  • 電動バンの価格帯
  • 台数予測とEV普及率
  • 小型電気バン - バッテリー容量とモーター出力
  • 中型電気バン - バッテリー容量とモーター出力
  • 大型電気バン - バッテリー容量とモーター出力
  • 主なeLCVの発売
  • EVインセンティブ - 特定国

台数見通し

  • セグメント別の台数見通し
  • パワートレインのシェア予測
  • 電動パワートレインのシェア予測
  • ピックアップの台数見通しとEV普及率
  • バンの台数見通しとEV普及率
  • COEトラックの台数見通しとEV普及率
  • ボディスタイル別のLCV将来展望

TCO分析

  • TCO分析 - 主要前提条件
  • 大型バン - TCOシェアとマイルあたりコスト
  • 大型バン - 回収期間
  • 大型バン - TCO構成要素
  • 小型バン - TCOシェアとマイル単価
  • 小型バン - 回収期間
  • 小型バン - TCO構成要素

小型商用車セクターの成長機会領域

  • 成長機会1 - 課題となっているマクロ経済状況
  • 成長機会2 - キャブオーバーエンジン(COE)トラックの減少を補うピックアップ
  • 成長機会3 - 成長する電気自動車(EV)エコシステム

ベストプラクティスの評価

フロストレーダー

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFM1-42

Strong Decarbonization Measures are Driving Transformational Growth in Electric Vehicles toward Penetration of 60% by 2032

Frost & Sullivan expects the overall light commercial vehicle (LCV) market size to reach 2.4 million units by 2032. The European LCV market is on track to achieve a compound annual growth rate (CAGR) of 2.9% between 2023 and 2032. Electric vehicle (EV) penetration will increase to reach 60.0% during this period, up from 6.9% in 2023.

The overall size of the LCV market in Europe in 2023 was 1.9 million units. Vans held the largest volume at 1.7 million units and contributed 92.4% of the total LCV volumes. The less than 3.5t segment held 99.1% of the overall volume, and the greater than 3.5t segment made up the remaining share.

One out of every 3 LCVs sold in Europe belongs to the Stellantis Group. Next comes Ford at a distant second, with a market share of 18.0%, followed closely by Renault-Nissan Group at 15.0%. German manufacturers Volkswagen and Mercedes-Benz with a combined share of 21.5% complete the top five players.

Diesel is the primary powertrain technology for LCVs, powering 86.0% of them. Diesel powers 86.1% of the vehicles in the less than 3.5t segment, and even less in the higher-weight class of the greater than 3.5t segment, with a 75.0% share, due to the significant presence of EVs.

Pickups in Europe are almost entirely used for personal applications. Meanwhile, 32.9% of vans are used for parcel and delivery applications. Utilities, mobile services, and construction applications make up 37.0% of van sales, with personal and passenger applications holding a combined share of 30.2%.

The study period for this European LCV research service is 2023 to 2032.

Key Issues Addressed

  • What is the size of the Europe LCV market in 2023? What are the market's future growth prospects?
  • Who are the key OEMs, and what are the major applications in the LCV segment?
  • What are the prospects for electrification in the market, and who are the key players driving it?
  • How does the total cost of ownership for eLCVs compare with that of ICE LCV?
  • What is the volume of the eLCV market expected to be in the future? What are the drivers for the growth of this market? 

 

Research Highlights

LCV Market: Volume and xEV Penetration Forecast, Europe, 2023–2032

 

Research Scope

Scope

Geographic Coverage

Europe

Study Period

2023-2032

Base Year

2023

Forecast Period

2024-2032

Market Segments

Pickups, Vans, Cab-Over-Engine (COE) Trucks

 

LCV Market Segmentation

GVWR < 6 tons LCV: 

  • Pickups: Compact, Mid-size, Full-size, and Heavy-Duty (HD)
  • Vans: Small, Medium, and Large
  • Cab-over-engine (COE) Trucks: Mini, Small, and Light

Powertrain Types:

  • Gasoline
  • Diesel
  • Natural Gas
  • Electric Vehicle (represented as both EV and xEV in this study)

 

Top 3 Strategic Imperatives impacting the European LCV Market

Industry Convergence

Why:

  • Collaborations among automotive original equipment manufacturers (OEMs), Tier I suppliers, and tech companies will likely address common challenges in emissions, safety, and connectivity.
  • Synergies will allow stakeholders to develop innovative solutions faster, cut costs, and mitigate risks.

Frost Perspective:

  • Partnerships between automotive and tech companies are already happening and will become more common.
  • The confluence of ideas from diverse area and expertise is expected to transform the next decade.

Internal Challenges

Why:

  • The trucking industry, dominated by legacy companies with old ideas and resistance to change, has attracted interest from tech-savvy start-ups in recent years.
  • These young companies are rewriting the rules of the game through high-level technology and artificial intelligence (AI).

Frost Perspective:

  • The following 2 to 5 years will see many new participants entering the market, especially in electrification.
  • Numerous technology companies want a piece of the trucking pie and are working on connectivity, freight brokerage, and autonomous driving.

Transformative Megatrends

Why:

  • Frost & Sullivan’s Mobility Revolution Megatrend considers how autonomous mobility, green transportation, and new mobility models will shape the future.
  • In the trucking industry, the keywords are connected, autonomous, shared, and electric (CASE).
  • Each will contribute to a cleaner, safer, and more sustainable environment.

Frost Perspective:

  • Connected and shared technologies in the form of telematics and digital freight brokerage are in the nascent stage but already in deployment.
  • Frost & Sullivan expects a proliferation of electric trucks in this decade.
  • Depending on the level, autonomous driving is still 5 to 10 years away.

 

Table of Contents

Growth Environment-Transformation in European Light Commercial Vehicle Sector

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Light Commercial Vehicle (LCV) Industry

Growth Environment

  • Key Findings
  • LCV Sales Volume and Application Share
  • LCV Powertrain Split
  • Volume Forecast and EV Penetration

Ecosystem

  • Research Scope
  • LCV Market Segmentation

LCV Market Outlook

  • Europe-Regional Outlook
  • LCV Volumes
  • LCV Powertrain Split
  • LCV OEM Market Share
  • Major LCV Applications
  • Key LCV Applications Share

Key Country Insight

  • Country Insight-Germany
  • Country Insight-France
  • Country Insight-Italy
  • Country Insight-Spain
  • Country Insight-United Kingdom

LCV Electrification

  • Electrification Use Cases-Pickups
  • Electrification Use Cases-Vans
  • eLCV Technology Roadmap
  • Drivetrain Architecture Mapping-OEMs
  • eLCV Models by Vehicle Size
  • Electric Platforms of Key OEMs
  • Key Metrics for Electric Pickups
  • Mileage Range of Electric Vans
  • Price Range of Electric Vans
  • Volume Forecast and EV Penetration
  • Small Electric Vans-Battery Capacity and Motor Power
  • Medium Electric Vans-Battery Capacity and Motor Power
  • Large Electric Vans-Battery Capacity and Motor Power
  • Key eLCV Launches
  • EV Incentives-Select Countries

Volumes Forecast

  • Volume Forecast by Segment
  • Powertrain Share Forecast
  • Electric Powertrain Share Forecast
  • Pickup Volume Forecast and EV Penetration
  • Van Volume Forecast and EV Penetration
  • COE Truck Volume Forecast and EV Penetration
  • LCV Future Outlook by Body Style

TCO Analysis

  • TCO Analysis-Key Assumptions
  • Large Vans-TCO Share and per Mile Cost
  • Large Vans-Payback Period
  • Large Vans-TCO Components
  • Small Vans-TCO Share and per Mile Cost
  • Small Vans-Payback Period
  • Small Vans-TCO Components

Growth Opportunity Universe in Light Commercial Vehicle Sector

  • Growth Opportunity 1-Challenging Macro-economic Conditions
  • Growth Opportunity 2-Pickups to Compensate for Decline in Cab-over-Engine (COE) Trucks
  • Growth Opportunity 3-Growing Electric Vehicle (EV) Ecosystem

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer