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市場調査レポート
商品コード
1578334
欧州の小型商用車市場:台数予測および成長機会、2024年~2032年Light Commercial Vehicle Market, Volume Forecast and Growth Opportunities, Europe, 2024 - 2032 |
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欧州の小型商用車市場:台数予測および成長機会、2024年~2032年 |
出版日: 2024年09月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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強力な脱炭素化対策が電気自動車の変革的成長を促進、2032年までに普及率60%へ
フロスト&サリバンは、小型商用車(LCV)市場全体の規模が2032年までに240万台に達すると予測しています。欧州のLCV市場は、2023年から2032年にかけてCAGR2.9%を達成する見通しです。電気自動車(EV)の普及率は、2023年の6.9%から、この期間に60.0%に達します。
2023年の欧州のLCV市場全体の規模は190万台でした。バンは170万台で最も多く、LCV全体の92.4%を占めます。3.5t未満セグメントは全体の99.1%を占め、3.5t超セグメントが残りのシェアを占めました。
欧州で販売されるLCVの3台に1台はステランティスグループのものです。次いで、フォードが18.0%のシェアで2位、ルノー・日産グループが15.0%で僅差で続いています。ドイツのフォルクスワーゲンとメルセデスベンツが合計21.5%のシェアで上位5社を占めています。
ディーゼルはLCVの主要パワートレイン技術であり、その86.0%を占めています。3.5t未満のセグメントではディーゼルが86.1%を占めており、3.5t以上の高重量クラスではさらに少なく、75.0%となっています。
欧州のピックアップはほとんど個人用途に使われています。一方、バンの32.9%は小包や配達用途に使用されています。公共事業、移動サービス、建設用途はバン販売の37.0%を占め、個人用途と乗用用途を合わせたシェアは30.2%です。
この欧州LCV調査サービスの調査期間は2023年から2032年です。
主要課題
調査ハイライト
欧州のLCV市場:台数とeEV普及率の予測、2023年~2032年
調査範囲
調査範囲
調査対象地域
欧州
調査期間
2023年~2032年
基準年
2023年
予測期間
2024年~2032年
市場セグメンテーション
ピックアップ、バン、キャブオーバーエンジン(COE)トラック
LCV市場セグメンテーション
車両総重量6トン未満のLCV:
パワートレインの種類
欧州のLCV市場に影響を与える3つの主要戦略的課題
業界の収束
なぜか?
フロストの視点
社内の課題
なぜか?
フロストの展望
変革的メガトレンド
なぜか?
フロストの視点
Strong Decarbonization Measures are Driving Transformational Growth in Electric Vehicles toward Penetration of 60% by 2032
Frost & Sullivan expects the overall light commercial vehicle (LCV) market size to reach 2.4 million units by 2032. The European LCV market is on track to achieve a compound annual growth rate (CAGR) of 2.9% between 2023 and 2032. Electric vehicle (EV) penetration will increase to reach 60.0% during this period, up from 6.9% in 2023.
The overall size of the LCV market in Europe in 2023 was 1.9 million units. Vans held the largest volume at 1.7 million units and contributed 92.4% of the total LCV volumes. The less than 3.5t segment held 99.1% of the overall volume, and the greater than 3.5t segment made up the remaining share.
One out of every 3 LCVs sold in Europe belongs to the Stellantis Group. Next comes Ford at a distant second, with a market share of 18.0%, followed closely by Renault-Nissan Group at 15.0%. German manufacturers Volkswagen and Mercedes-Benz with a combined share of 21.5% complete the top five players.
Diesel is the primary powertrain technology for LCVs, powering 86.0% of them. Diesel powers 86.1% of the vehicles in the less than 3.5t segment, and even less in the higher-weight class of the greater than 3.5t segment, with a 75.0% share, due to the significant presence of EVs.
Pickups in Europe are almost entirely used for personal applications. Meanwhile, 32.9% of vans are used for parcel and delivery applications. Utilities, mobile services, and construction applications make up 37.0% of van sales, with personal and passenger applications holding a combined share of 30.2%.
The study period for this European LCV research service is 2023 to 2032.
Key Issues Addressed
Research Highlights
LCV Market: Volume and xEV Penetration Forecast, Europe, 2023–2032
Research Scope
Scope
Geographic Coverage
Europe
Study Period
2023-2032
Base Year
2023
Forecast Period
2024-2032
Market Segments
Pickups, Vans, Cab-Over-Engine (COE) Trucks
LCV Market Segmentation
GVWR < 6 tons LCV:
Powertrain Types:
Top 3 Strategic Imperatives impacting the European LCV Market
Industry Convergence
Why:
Frost Perspective:
Internal Challenges
Why:
Frost Perspective:
Transformative Megatrends
Why:
Frost Perspective: