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市場調査レポート
商品コード
1540736

人間栄養用ビタミン・ミネラル原料における成長機会、世界、2024-2030年

Growth Opportunities in Vitamin and Mineral Ingredients for Human Nutrition, Global, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
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即日から翌営業日
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人間栄養用ビタミン・ミネラル原料における成長機会、世界、2024-2030年
出版日: 2024年07月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

消費者意識の高まりと技術の進歩が、個別化栄養による変革的成長を促進

ビタミンは有機化合物で、その溶解度によって水溶性ビタミンと脂溶性ビタミンに分類されます。水溶性ビタミンにはビタミンCとビタミンBが含まれ、脂溶性ビタミンにはビタミンA、D、E、Kが含まれます。一方、ミネラルは適切な代謝を維持するために不可欠な無機元素です。これらは、ミネラルの供給源として、またパーソナルケアや医薬品業界では添加物や賦形剤として使用されています。分析で考慮されている応用分野には、食品・飲料(F&B)、栄養補助食品、特殊栄養、パーソナルケア、医薬品が含まれます。分析では、詳細なバリューチェーン分析、主要メーカーの新製品発売、注目すべきサプライヤーの市場活動もカバーしています。

Frost & Sullivanは、ビタミン・ミネラル原料業界全体が成熟段階にあり、栄養補助食品需要の伸びが予測期間中のビタミン・ミネラル原料の主要な牽引役になると見ています。生産コストの上昇とインフレ圧力は、ビタミン・ミネラル供給業者と製品配合業者を引き続き圧迫すると予想されます。そのため、価格は予測期間中も不安定なままです。

2023年のビタミン・ミネラル原料業界全体では、ミネラルが数量・収益ともに最大のシェアを占めています。様々なミネラル成分の健康効果に対する意識の高まりと、様々なF&B製品における微量栄養素の強化の増加により、予測期間中はビタミンよりもミネラルの方が若干高い需要を記録すると予想されます。高齢化人口の増加と女性・子供向け健康サプリメントの普及が、ビタミン原料の需要を押し上げると予想されます。

目次

成長環境:ビタミン・ミネラル原料業界におけるトランスフォーメーション

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ビタミン・ミネラル原料業界に対する主要な戦略的インペラティブの影響

成長環境:ビタミン・ミネラル原料業界のエコシステム

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • ビタミンの定義
  • ミネラルの定義
  • 用途の定義
  • バリューチェーン分析

成長環境:C2A、ビタミン・ミネラル原料業界

  • 競合環境
  • 主な競合企業
  • 製品マトリックス:ビタミン
  • 製品マトリックス:ミネラル
  • 最近の動向、2021-2024年
  • 新製品開発:ビタミン・ミネラルベースの最終製品、2021-2024年

成長機会分析:ビタミン・ミネラル原料業界の成長ジェネレーター

  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測に関する考察
  • 価格動向
  • 収益・出荷数の予測
  • タイプ別、収益予測
  • タイプ別、数量予測
  • 地域別、収益予測
  • タイプ別、数量予測
  • 収益予測分析

成長機会分析:成長ジェネレーター、ビタミン

成長機会分析:成長ジェネレーター、ミネラル

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:個別化栄養
  • 成長機会2:革新的な剤形
  • 成長機会3:免疫以外の幅広い健康ニーズへの対応
  • 成長機会4:高成長市場への注力

ベストプラクティスの認識

Frost Radar

次のステップ

目次
Product Code: PFF3-88

Rising Consumer Awareness and Technological Advances Are Driving Transformational Growth Through Personalized Nutrition

Vitamins are organic compounds classified based on their solubility into water- and fat-soluble vitamins. Water-soluble vitamins include Vitamin C and B, whereas fat-soluble vitamins include Vitamin A, D, E, and K. On the other hand, minerals are inorganic elements essential for maintaining proper metabolism. These are used in the human nutrition industry as a source of minerals and as an additive or excipient in the personal care and pharmaceutical industry. The application areas considered in the analysis include food and beverage (F&B), dietary supplements, specialized nutrition, personal care, and pharmaceuticals. The analysis also covers a detailed value chain analysis, new product launches by key manufacturers, and the market activity of notable suppliers.

Frost & Sullivan finds that the overall vitamin and mineral ingredients industry is at a mature stage of development, and growth in the demand for nutraceuticals will be the leading driver for vitamin and mineral ingredients over the forecast period. Rising production costs and inflationary pressure will continue to pressure vitamin and mineral suppliers and product formulators. As such, prices will remain volatile during the forecast period.

Minerals held the largest share in the overall vitamin and mineral ingredients industry in terms of volume and revenue in 2023. We expect minerals to register slightly higher demand than vitamins over the forecast period due to the growing awareness of the health benefits of different mineral ingredients and the increase in fortification of micronutrients across different F&B products. The growing aging population and the adoption of women's and children's health supplements will drive the demand for vitamin ingredients.

Geographically, Asia-Pacific (APAC) held the largest share of the global vitamin and mineral ingredients market in 2023 due to the scale of F&B, supplements, and pharmaceutical industries in the region. China, India, and Japan are some of the high-growth markets, driving the bulk of the demand for vitamin and mineral ingredients in APAC. Latin America, the Middle East, and Africa will witness the highest growth over the forecast period due to rising population, rapid urbanization, and growing per-capita income.

Table of Contents

Growth Environment: Transformation in the Vitamin and Mineral Ingredients Industry

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Vitamin and Mineral Ingredients Industry

Growth Environment: Ecosystem in the Vitamin and Mineral Ingredients Industry

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Vitamin Definitions
  • Mineral Definitions
  • Application Definitions
  • Value Chain Analysis

Growth Environment: Companies to Action (C2A), Vitamin and Mineral Ingredients Industry

  • Competitive Environment
  • Key Competitors
  • Product Matrix: Vitamins
  • Product Matrix: Minerals
  • Recent Developments, 2021-2024
  • New Product Developments, Vitamin and Mineral-based Finished Products, 2021-2024

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator in the Vitamins and Mineral Ingredients Industry

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Considerations
  • Pricing Trends
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Type
  • Volume Forecast by Type
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Type
  • Revenue Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator, Vitamins

  • Growth Metrics
  • Applications and Health Benefits
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Type
  • Volume Forecast by Type
  • Revenue and Volume Share Forecast by B Vitamin Type
  • Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Application
  • Volume Forecast by Application
  • Forecast Analysis by Application
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Region
  • Forecast Analysis by Region

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator, Minerals

  • Growth Metrics
  • Minerals Mapping by Health Benefits/Use
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Type
  • Volume Forecast by Type
  • Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Region
  • Forecast Analysis by Region
  • Revenue Forecast by Application
  • Volume Forecast by Application
  • Forecast Analysis by Application
  • Revenue and Volume Share Forecast by Derivative Form
  • Forecast Analysis by Derivative Form

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Personalized Nutrition
  • Growth Opportunity 2: Innovative Dosage Formats
  • Growth Opportunity 3: Cater to Wider Health Needs Beyond Immunity
  • Growth Opportunity 4: Focus on High Growth Markets

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
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