市場調査レポート
商品コード
1513541

世界の自動車アフターマーケットの展望、2024年

Global Automotive Aftermarket Outlook, 2024


出版日
ページ情報
英文 131 Pages
納期
即日から翌営業日
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世界の自動車アフターマーケットの展望、2024年
出版日: 2024年06月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

車両の年式の上昇、平均年間走行距離の増加、車両台数の拡大により、短期的には健全な見通し

この調査サービスでは、Frost & Sullivanは、2023年の自動車アフターマーケットの業績を評価し、交換部品、修理、メンテナンスの需要に影響を与える様々な動向を明らかにしました。また、業界の質的・量的特徴についても調査しています。

調査期間は2023-2028年で、2023年を基準年、2024-2028年を予測期間としています。地理的範囲は世界で、北米(カナダと米国)、欧州、中国、インド、ラテンアメリカ、GCC諸国、その他の地域(記載なし)です。Frost & Sullivanは、総重量が6トンまでの小型車両を対象としており、その内訳は以下の通り:

  • 乗用車(セダン、ハッチバック、SUV、MPV、バンなど)
  • 小型商用車(ピックアップトラックなど)

この分析によると、アフターマーケットの需要指標が世界の収益を好調に牽引しており、この動向は2024年も続くと予想されます。中国とインド市場の積極的な成長予測は、北米と欧州のプラス成長見通しによって補完されます。車両の年式の上昇、平均年間走行距離の増加、車両台数の拡大が、短期的には健全な見通しの理由です。顧客がアフターマーケットでの購入価値を最大化しようとする傾向が強まっているため、市場の利害関係者はこの成長機会を活用するためにアプローチを革新し、ターゲットを絞ったソリューションを提供する必要があります。

Frost & Sullivanは、中国の電気自動車の存在感の高まり、プライベートブランドの人気、オンラインとオフラインの統合の重要性、車体やパワートレインの種類による車両台数の多様化など、2024年に世界の自動車アフターマーケットの規模を形成する動向を特定しました。これらの動向は、業界関係者にとっての機会領域を明らかにしています。

目次

自動車アフターマーケットのトランスフォーメーション

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 世界の自動車アフターマーケットに対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を支える成長機会

成長環境

  • 上位の予測、2024年
  • 交換部品・アクセサリーの収益予測
  • 数、2023年
  • 動向、2023年
  • 数、2024年
  • 動向、2024年

エコシステム

  • 調査範囲
  • 車両セグメント
  • 地域別、市場セグメンテーション
  • 調査が回答する質問

世界経済の展望、2024年

  • 上位10の動向、2024年
  • 上位10の成長機会
  • 世界のGDP成長率
  • インフレと金利
  • 為替動向
  • 労働市場
  • 石油市場
  • クリティカルミネラル供給
  • 北米
  • 西欧
  • 中東
  • アジア

成長ジェネレーター:世界の自動車アフターマーケットの展望、2024年

  • 世界の小型VIO
  • 世界のアフターマーケット収益の可能性
  • 国別、成長機会
  • 平均車齢
  • 平均走行距離
  • 自動車アフターマーケットの収益予測
  • 自動車アフターマーケットのチャネルシェア
  • 地域別、関連動向
  • 世界の自動車アフターマーケットの上位動向、2024年
  • 動向1:世界で存在感を増す中国のEVブランド
  • 動向2:プライベートブランドが現状に課題
  • 動向3:OEMが顧客の定着率を高めるソリューションを展開
  • 動向4:O2O統合がデジタルチャネル普及の起爆剤に
  • 動向5:部品の急増がIAMリテールチャネルに課題をもたらす
  • OEMの活動、2023年
  • eコマースの活動、2023年
  • サプライヤー/ディストリビューターの活動、2023年
  • 政策と規制の変更、2023年・2024年

成長ジェネレーター:北米の自動車アフターマーケットの展望、2024年

成長ジェネレーター:欧州の自動車アフターマーケットの展望、2024年

成長ジェネレーター:中国の自動車アフターマーケットの展望、2024年

成長ジェネレーター:インドの自動車アフターマーケットの展望、2024年

成長ジェネレーター:ラテンアメリカの自動車アフターマーケットの展望、2024年

成長ジェネレーター:GCCの自動車アフターマーケットの展望、2024年

主な結論と将来の展望

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:部品購入デジタルチャネルのO2O統合
  • 成長機会2:プライベートブランドが人気を博す
  • 成長機会3:車両総台数におけるEVシェアの拡大

ベストプラクティスの認識

Frost Radar

次のステップ

目次
Product Code: KA60-41

Rising Vehicle Ages, a Growing Average Annual Mileage, and an Expanding Vehicle Population Promise a Healthy Outlook in the Short Term

In this research service, Frost & Sullivan has assessed the automotive aftermarket's performance for 2023 and identified various trends that influence demand for replacement parts, repairs, and maintenance. It has also examined qualitative and quantitative industry features.

The study period is 2023-2028, with 2023 as the base year and 2024-2028 as the forecast period. The geographic scope is global, with separate discussions for the following regions: North America (Canada and the United States), Europe, China, India, Latin America, the Gulf Cooperation Council countries, and the Rest of the World (no discussion provided). Frost & Sullivan has covered light vehicles with gross vehicle weight ratings up to 6 metric tons, which comprise:

  • Passenger vehicles (e.g., sedans, hatchbacks, sports utility vehicles, multipurpose vehicles, vans)
  • Light commercial vehicles (e.g., pickup trucks)

The analysis shows that aftermarket demand metrics have favorably driven global revenues and that the trend will continue in 2024 as well. Aggressive growth forecasts for markets in China and India will be complemented by a positive growth outlook for North America and Europe. Rising vehicle ages, a growing average annual mileage, and an expanding vehicle population are the reasons behind a healthy outlook for the short term. As customers increasingly look to maximize their value from aftermarket purchases, market stakeholders must innovate in their approach and offer targeted solutions to leverage this growth opportunity.

Frost & Sullivan has identified trends that will shape the global automotive aftermarket size in 2024, including the growing presence of Chinese electric vehicles, the popularity of private labels, the importance of the online-to-offline integration, and the increasing diversity of vehicle population by body and powertrain types. These trends reveal opportunity areas for industry stakeholders.

Other relevant analytics and conclusions provided in this research include:

  • Regional differences in the industry outlook
  • Market changes in 2023 that will have an effect in 2024
  • Notable OEM activities
  • Opportunities available at the local level for aftermarket participants in each region

Table of Contents

Transformation in the Automotive Aftermarket

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Automotive Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Top Predictions for 2024
  • Revenue Forecast for Replacement Parts and Accessories
  • 2023 in Numbers
  • 2023 Trends
  • 2024 in Numbers
  • 2024 Trends

Ecosystem

  • Research Scope
  • Vehicle Segmentation
  • Market Segmentation by Region
  • Questions That This Study Will Answer

2024 Global Economic Outlook

  • Top 10 Trends for 2024
  • Top 10 Growth Opportunities
  • Global GDP Growth
  • Inflation and Interest Rates
  • Currency Trajectory
  • Labor Market
  • Oil Markets
  • Critical Minerals Supplies
  • North America
  • Western Europe
  • Middle East
  • Asia

Growth Generator: Global Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Global Light VIO
  • Global Aftermarket Revenue Potential
  • Growth Opportunity by Country
  • Average Vehicle Age
  • Average Vehicle Miles Traveled
  • Automotive Aftermarket Revenue Forecast
  • Automotive Aftermarket Channel Share
  • Trend Relevance by Region
  • Global Automotive Aftermarket Top Trends in 2024
  • Trend 1: Growing Presence of Chinese EV Brands Worldwide
  • Trend 2: Private Labelling Challenges the Status Quo
  • Trend 3: OEMs Deploy Solutions to Increase Customer Stickiness
  • Trend 4: O2O Integration as a Catalyst for a Broader Digital Channel Adoption
  • Trend 5: Part Proliferation Will Challenge the IAM Retail Channel
  • OEM Activity in 2023
  • eCommerce Activity in 2023
  • Supplier/Distributor Activity in 2023
  • Policy and Regulation Changes in 2023 and 2024

Growth Generator: North America Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: United States
  • Regional Outlook: Canada
  • North American Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Growth Generator: Europe Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: Europe
  • European Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Growth Generator: China Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: China
  • China Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Growth Generator: India Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: India
  • Indian Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Growth Generator: LATAM Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: LATAM
  • LATAM Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Growth Generator: GCC Automotive Aftermarket Outlook, 2024

  • Regional Outlook: GCC
  • GCC Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook: Revenue by Replacement Part Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Automotive Aftermarket Opportunity Areas

Key Conclusions and Future Outlook

  • Key Conclusions and Future Outlook

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: O2O Integration for Part Purchase Digital Channel
  • Growth Opportunity 2: Private Label Brands Gain Popularity
  • Growth Opportunity 3: Growing EV Share in the Vehicle Parc

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
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