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市場調査レポート
商品コード
1457928
大型電気トラックの欧州市場における成長機会Growth Opportunities in European Heavy-duty Electric Trucks |
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大型電気トラックの欧州市場における成長機会 |
出版日: 2024年02月23日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 94 Pages
納期: 即日から翌営業日
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地域輸送におけるEVの採用が、大型電気トラック販売の将来の成長可能性を確実に
世界各国は低炭素経済への移行を進めています。このシフトの一環として電気自動車の採用が進んでおり、EV採用市場が成熟し、より多くのEVが市販されるようになるにつれて、2025年以降も急速な普及が見込まれています。
欧州では、ゼロエミッション車への移行が低排出モビリティ戦略の重要な要素となっています。都市の行政機関や地方自治体は、低排出ガス車へのインセンティブを提供し、充電インフラを配備することで、この移行において極めて重要な役割を果たしています。ドイツのエレクトロモビリティ指令、フランスの充電資金調達、スペインの効率的で持続可能なモビリティ奨励金(MOVES)IIプログラムなど、政府のインセンティブやプログラムは、電化と充電インフラの成長を促進します。
OEM各社は、電化の有力なユースケースとして、都市部の物流、ごみ収集、地域輸送に注目しています。バッテリーのエネルギー密度とサイクル寿命は、2027年以降に固体リチウムとリチウム硫黄技術が商業化される可能性が高いため、コストが低下しても向上すると予想されます。燃料電池技術は、出力密度と耐久性が徐々に向上しています。
2025年以降、バッテリー価格が大幅に低下すると予想されるため、原油価格の変動とメンテナンスコストの低下により、電気トラックのTCOは大幅に有利になると考えられます。バッテリーとトラックの魅力的なリースオプションによる所有コストの低下と、充電インフラへのアクセスの向上は、小型フリートが電気自動車にシフトすることを促すと思われます。
調査では、商用車市場、特にGVWR16トン超の大型商用車を対象としています。また、TCO分析を行い、これらの要因が中型・大型の電気セグメントに及ぼす影響を検証しています。
EV Adoption in Regional Haulage to Ensure Future Growth Potential of HD Electric Truck Sales
Countries across the world are moving toward a low-carbon economy. Electric vehicle adoption is gaining traction as a part of this shift, with rapid penetration expected beyond 2025 as the market for EV adoption matures and more EVs become available for commercial sale.
In Europe, the transition to zero-emission vehicles is an important element of the low-emission mobility strategy. City administrative bodies and local authorities play pivotal roles in this transition by providing incentives for low-emission vehicles and deploying charging infrastructure. Government incentives and programs, such as the electromobility directive from Germany, electric charging funding in France, and the Efficient and Sustainable Mobility Incentives (MOVES) II program in Spain, will drive electrification and the growth of charging infrastructure.
OEMs are focusing on urban distribution, refuse, and regional haul as strong use cases for electrification. Battery energy density and cycle life are expected to increase even as costs reduce with the likely commercialization of solid-state lithium and lithium-sulfur technology after 2027. Fuel cell technology is progressively getting better at power density and durability.
Crude oil price fluctuations and lower maintenance costs will strongly favor the total cost of ownership of electric trucks as battery prices are expected to decline significantly after 2025. Lower cost of ownership with attractive leasing options for batteries and trucks and greater access to charging infrastructure will encourage smaller fleets to shift to electric vehicles.
The study covers the commercial vehicle (CV) market, particularly HD CV: Greater than 16 tons GVWR. The study also provides a total cost of ownership analysis to examine the effect of these factors on the electric MD and HD segments.