市場調査レポート
商品コード
1415522
KINTOモビリティの戦略的プロファイルStrategic Profile of KINTO Mobility |
KINTOモビリティの戦略的プロファイル |
出版日: 2023年12月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
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KINTOブランドの核となる資産活用の最大化と車両の長期的価値の向上
従来とは異なる自動車保有モデルを扱う100%子会社のスピンオフは、2015年にプレミアム自動車メーカーから始まりました。トレンドは変わり、量販OEMメーカーが主導権を握るようになり、トヨタのKINTOは市場で受け入れられるブランドとなりました。トヨタのシェアモビリティ領域における戦略は、2015年以降、より受動的なものからより積極的な役割を担うものへと大きく進化しています。2015年当時、トヨタはカーシェアリング分野で複数のパイロット事業を同時に展開し、UberやGetaroundといった他の事業者といくつかの提携関係を結んでいました。しかし現在では、独立した子会社が、数分から数時間、数ヶ月に至るまで、あらゆる使用事例をカバーするサービスを提供し、ユーザーシップからオーナーシップへのビジネスモデルの全幅をカバーしています。加えて、トヨタは車両サプライヤーの役割も果たし続けています。特に、共有フリートにおける持続可能な車両の普及が進んでいる現在(ハイブリッド車と水素自動車の両方)。トヨタは2040年までに、カーシェアリング、サブスクリプション、マイクロモビリティサービスを通じてMaaSエコシステムを拡大し、事故の減少、渋滞や公害の減少という全体的な戦略に結びつけていく計画です。
Maximizing Asset Utilization and Enhancing the Long-term Value of Vehicles, Central to the KINTO Brand
Spinning off wholly owned subsidiaries to handle nontraditional car ownership models started in 2015 with premium automakers. The trend has shifted, with volume OEMs taking the lead, and Toyota's Kinto has become a well-accepted brand in the market. Toyota's strategy in the shared mobility space has evolved quite a lot since 2015, from being more passive to taking on a more active role now. In 2015, Toyota had several pilots running simultaneously in the car-sharing space and had several partnerships with other operators such as Uber and Getaround. But now, its stand-alone subsidiary offers services covering all use cases, ranging from a few minutes to hours or months, covering the entire breadth of usership-to-ownership business models. In addition, Toyota continues to play the role of a vehicle supplier, especially now that the penetration of sustainable vehicles in shared fleets is increasing (both hybrid and hydrogen vehicles). By 2040, Toyota plans to expand its MaaS ecosystem through car-sharing, subscription, and micromobility services, tying in with the overall strategy of fewer accidents and lesser congestion and pollution.