市場調査レポート
商品コード
1521868
シェアードモビリティ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Shared Mobility - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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シェアードモビリティ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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シェアードモビリティ市場規模は2024年に2,946億9,000万米ドルと推定され、2029年には6,633億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは17.62%で成長すると予測されます。
長期的には、移動コストが低いことから、ライドヘイリング、カーシェアリング、レンタルサービスへの消費者の嗜好が高まっており、世界中のシェアードモビリティ市場を牽引していくと考えられます。交通渋滞の増加や新車購入にかかる所有コストの上昇により、消費者は毎日の通勤にライドヘイリングを好んで利用する傾向にあります。さらに、強力な競合を持つ様々な新規参入企業の統合が市場を混乱させると予想されます。例えば、ライドヘイリングのプラットフォームであるinDriveは、ドライバーと消費者の両方に適した入札ベースのプラットフォームを提供しています。
移動のしやすさ、交通渋滞を走り抜ける利便性から、特にアジア太平洋では、二輪車の配車サービスやシェアリングサービスへの需要が高まっています。アジア太平洋で共有型超小型モビリティ市場が顕著な国には、インド、中国、ベトナムなどがあるが、これはカーヘイリングサービスを利用するのに比べて請求されるコストが低いことに起因しています。さらに、近年では、政府の脱炭素化への取り組みを補完するために、シェアードモビリティ業界では電動二輪車の普及が進んでおり、これが2024~2029年にかけてシェアードモビリティ市場の成長を促進すると期待されています。
さらに、企業セクターへの投資の増加と世界の都市化率は、消費者がより良い雇用機会を求めて都市部に移動することに貢献しています。より多くの消費者が都市部に移住することで、これらの地域では大量の雇用需要が発生し、ひいては従業員輸送ニーズの市場拡大が期待されます。増加する従業員の移動ニーズに対応するため、様々なシェアードモビリティ事業者がオンデマンドシャトルサービスを提供することでこのセグメントへの参入を戦略化しており、その結果、世界のシェアードモビリティ市場の需要にプラスの影響を与えています。
乗用車は、ライドヘイリング、カーシェアリング、レンタル、リースサービスで幅広く利用されています。事業者や個人所有者は、顧客の利便性を高めるため、ハッチバック、セダン、スポーツ用多目的車(SUV)など、さまざまな車種を配備しています。したがって、都市化率の上昇と世界の観光客の流入は、ライドヘイリングやレンタルサービスへの大規模な要件に起因する乗用車セグメントの成長の重要な決定要因です。さらに、雇用機会の拡大と経済成長の拡大を目的とした企業セクターへの投資の増加は、企業が従業員の移動のためにリースサービスを要求することにつながり、ひいては乗用車セグメントの需要にプラスの影響を与えています。
交通セクターの脱炭素化に向けた政府の取り組みを補完するため、ライドヘイリング事業者やレンタル業者は世界的に電気乗用車の導入を好むようになっています。さらに、より多くの消費者が優先的な交通手段として電気乗用車を要求しており、これらの事業者は急増する需要に対応するため、保有車両に新時代の車両を導入するために多額の投資を行うことが予想され、ひいてはこの市場セグメントの成長にプラスの影響を与えると考えられます。
シェアードモビリティ市場は、世界各地で様々なライドヘイリング会社やレンタル会社の統合が進むと予想されています。より多くの企業がエコシステムに統合するにつれて、シェアモビリティに利用される乗用車の需要が大量に存在することになります。さらに、消費者の嗜好はより低コストの自家用輸送を利用する方向にシフトしており、これがこのセグメントの成長をさらに促進すると予想されます。
個人移動の利便性に対するニーズの高まり、高いインターネット普及率、アジア太平洋の観光客数の増加により、旅行目的で個人的な移動手段を利用することへの消費者の嗜好が高まっていることが、シェアードモビリティ市場の成長の重要な促進要因となっています。さらに、同地域では交通渋滞の悪化や迅速な都市移動の必要性から、二輪車配車サービスに対する大きな需要があり、これが同セグメントの成長にプラスの影響を与えています。
さらに、電気自動車を共有モビリティに組み込むことで、経済から排出される二酸化炭素を大幅に削減することができます。そのため、アジア太平洋全域の政府は、レンタル、ライドヘイリング、その他の共有モビリティフリートにおける電気自動車の利用を促進する戦略をますます強めています。さまざまな新規参入企業が、増加する消費者の需要に応えるため、車両に電気自動車を導入するために多額の投資を行っています。
さらに、中国、韓国、インドなどの国々における企業投資の拡大は、企業がレンタルソリューションを求めることに積極的につながっており、このことが、この地域におけるシェアードモビリティ市場の急成長にさらに貢献すると予想されています。今後数年間で、アジア太平洋は、企業が消費者を引き付けるためにデジタルプラットフォームを強化するために多額の資金を費やし、低コストで車両を獲得するために自動車メーカーとの提携を積極的に模索するのを確認すると考えられます。
シェアードモビリティ市場は、エコシステムで事業を展開する国内外の様々な参入企業の存在により、セグメント化され、競争が激しいです。著名な参入企業としては、Uber Technologies Inc.、ANI Technologies Pvt. Ltd.、Avis Budget Group Inc.、Beijing DiDi Chuxing Technology、Grab Holdings Inc.、Hertz Global Holdings、Lyft Inc.、Drive Now(BMW AG)、Europcar Mobility Group、Cabify、Curb Mobility、BlaBlaCarなどが挙げられます。これらの参入企業は、ブランドの認知度を高めるため、積極的に他の地域に事業を拡大しようとしており、常に消費者体験の向上に注力しています。
同市場では、エコシステムで事業を展開する企業間で様々な合併や買収が行われることが予想され、収益性の展望を高め、より幅広い顧客層に対応する一助となると考えられます。
The Shared Mobility Market size is estimated at USD 294.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 663.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.62% during the forecast period (2024-2029).
In the long term, consumers' increasing preference toward ride-hailing, car-sharing, and rental services owing to the lower cost of transportation will drive the shared mobility market across the world. Due to the increasing traffic congestion and higher ownership cost of purchasing new vehicles, consumers tend to avail ride-hailing as a preferred medium for their daily commutes. Further, the integration of various new entrants with a strong competitive edge is expected to disrupt the market. For instance, inDrive, a ride-hailing platform, offers a bid-based platform suitable for both drivers and consumers, as it helps negotiate a fixed price for short-distance travel and avoids the surge price charged by other competitors.
The ease of travel and the convenience of driving through traffic are leading to an increasing demand for two-wheeler hailing and sharing services, especially in Asia-Pacific. Some prominent countries with a significant shared micro-mobility market across Asia-Pacific include India, China, and Vietnam, which are attributed to the lower cost charged compared to availing a car-hailing service. Further, in recent years, there has been a massive penetration of electric two-wheelers in the shared mobility industry to complement the government's decarbonization effort, which is expected to foster the growth of the shared mobility market between 2024 and 2029.
Moreover, increasing investment in the corporate sector and the worldwide urbanization rate contribute to consumers migrating to urban areas for better employment opportunities. With more consumers migrating to urban areas, there is a massive demand for jobs in these areas, which, in turn, is expected to expand the market for employee transportation needs. To cater to the increasing need for employee transportation, various shared mobility players are strategizing to enter this space by offering on-demand shuttle services, which, in turn, positively impact the demand for the shared mobility market worldwide.
Passenger cars are extensively utilized in ride-hailing, car-sharing, rental, and leasing services. Operators or individual owners deploy various car makes, such as hatchbacks, sedans, and sports utility vehicles (SUVs), to enhance customers' convenience. Therefore, the growing urbanization rate and the influx of tourists worldwide are significant determinants for the growth of the passenger cars segment, owing to their massive requirement for ride-hailing and rental services. Moreover, the rising investment in the corporate sector to expand job opportunities and expand economic growth leads to businesses demanding leasing services for employee transportation purposes, which, in turn, is positively impacting the demand for passenger cars segment.
To complement the government's effort to decarbonize the transport sector, ride-hailing operators and rental providers worldwide increasingly prefer deploying electric passenger cars in their fleets. Further, with more consumers demanding electric passenger cars as their preferred choice of transportation, these players are expected to invest hefty sums in acquiring new-age vehicles in their fleet to meet the surging demand, which, in turn, will positively impact the growth of this market segment.
The shared mobility market is anticipated to witness the integration of various ride-hailing and rental companies worldwide, attributed to the lucrative opportunity that the market presents. As more companies integrate into the ecosystem, a massive demand will exist for passenger cars to be utilized for shared mobility. Moreover, consumers are shifting their preferences toward availing of lower-cost private transportation, which is further expected to foster the growth of this segment.
Consumers' increasing preference toward availing private mediums of transportation for traveling purposes owing to the rising need for convenience in personal mobility, high internet penetration rate, and the growing number of tourists in Asia-Pacific serve as significant drivers for the growth of the shared mobility market. Moreover, this region witnesses a substantial demand for two-wheeler hailing services due to the worsening traffic congestion and the need for faster city travel, which, in turn, positively impacts the growth of this segment.
Further, integrating electric vehicles in shared mobility fleets can significantly reduce carbon emissions from the economy. Hence, governments across Asia-Pacific are increasingly strategizing to promote the use of electric vehicles in rental, ride-hailing, and other shared mobility fleets. Various new entrants are investing hefty sums in deploying electric cars in their fleets to cater to the increasing consumer demand.
Moreover, the expanding corporate investment in countries such as China, South Korea, and India is actively leading to companies demanding rental solutions, which, in turn, is further anticipated to contribute to the surging growth of the shared mobility market in the region. In the coming years, Asia-Pacific will witness companies spending hefty sums to enhance their digital platforms to attract consumers and actively seek partnerships with automakers to acquire vehicles in their fleet at a lower cost.
The shared mobility market is fragmented and highly competitive due to the presence of various international and domestic players operating in the ecosystem. Some prominent players include Uber Technologies Inc., ANI Technologies Pvt. Ltd, Avis Budget Group Inc., Beijing DiDi Chuxing Technology Co. Ltd, Grab Holdings Inc., Hertz Global Holdings, Lyft Inc., Drive Now (BMW AG), Europcar Mobility Group, Cabify, Curb Mobility, and BlaBlaCar. These players actively seek to expand their business into other geographies to enhance their brand visibility and constantly focus on improving consumer experience.
The market is anticipated to witness various mergers and acquisitions between firms operating in the ecosystem, which will assist them in enhancing their profitability prospects and help cater to a broader customer base.