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市場調査レポート
商品コード
1725027

消費者の声:商用車再製造サービス提供に対する意欲と要望(インド、2024年)

Voice of Consumer: Willingness and Desirability of Commercial Vehicles Remanufacturing Service Offerings, India, 2024


出版日
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英文 46 Pages
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消費者の声:商用車再製造サービス提供に対する意欲と要望(インド、2024年)
出版日: 2025年04月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

より迅速なターンアラウンドタイム、コスト効率、柔軟性を提供するサービスに対するフリートオペレーターの好み

再製造と再調整は、車両骨材の寿命を延ばすことを目的とした2つの異なるプロセスであり、それぞれに利点と課題があります。再製造は、部品をオリジナルに近い仕様に復元し、高い品質と信頼性を確保します。しかし、再製造は高価であることが多く、地域的な入手可能性や認知度の低さといった制約があります。対照的に、再調整はコスト効率が高く、柔軟な代替手段であり、サルベージ部品や代替ブランドの部品を使用することができます。フリートオペレーターは一般に、低コストと適応性からこのプロセスを好みますが、集合体の複雑さとスペア部品の入手可能性が、修理と再調整のどちらを選択するかの決定に影響することが多いです。

フリートオペレータは、保証、骨材の年数、性能のニーズなどの要因に基づいて選択します。しかし、限られた認識や信用枠へのアクセスといった課題も、意思決定プロセスにおいて重要な役割を果たしています。顧客が再製造や再調整サービスに対して支払う意欲を持つかどうかは、そのサービスの価値、運用予算、骨材の性能に関する特定のニーズなど、さまざまな要因に大きく左右されます。どのサービスを選択するかの決定には、財政的な考慮やフリート特有の要件など、複数の側面が影響します。

フリートオペレーター、整備士、再調整業者を対象としたこの調査は、意思決定プロセスに関する貴重な洞察を提供します。この調査では、コスト、総合性能、整備士や再調整業者の影響力といった主なハイライトが、オペレーターの選択の指針となっています。この調査結果は、業界における意思決定を最適化するために、認知度を向上させ、経済的障壁に対処し、顧客の支払い意欲を理解することの重要性を強調しています。

目次

再製造と再調整の理解

  • 再製造と再調整の理解
  • 再製造と再調整の比較

調査手法と目的

  • 調査範囲、調査目的、調査手法
  • 調査サンプル
  • 回答者のプロファイリング

フリート所有:トラックとバスのセグメント

  • トラックフリートオペレーターの運行頻度と車庫保有状況
  • バスフリートオペレーターの運行頻度と車庫保有状況
  • OESサービスから地元整備工場へシフトした理由
  • 再製造サービスの認知度、利用度、情報源
  • 再製造サービスに関する知識と嗜好
  • フリートオペレーターが再製造サービスよりも再調整サービスを選ぶ理由
  • トラックフリートオペレーターが再製造サービスよりも再調整サービスを選ぶ理由
  • バスフリートオペレーターが再製造サービスよりも再調整サービスを選ぶ理由
  • 再製造サービスに対する主な期待
  • 再製造にプレミアム価格を支払う意欲
  • 再製造サービスに期待する走行距離保証
  • 再製造サービスに期待する保証年数
  • 再製造サービスに期待するクレジット期間
  • トラックフリートオーナーの再製造と再調整に対する好み
  • バスフリートオーナーの再製造と再調整に対する好み
  • 自社整備工場と外部委託工場における再調整の好み
  • フリートオペレーターが再調整時に部品を選択する際の主な影響要因
  • トラックフリートオペレーターの再調整時の部品の好み
  • バスフリートオペレーターの再調整時の部品の好み
  • フリートオペレーターによる再製造の骨材の選好率
  • 再生骨材を選好しない理由
  • 再生骨材を選好する理由

フリートオーナーの声から得られた主な結論

再調整業者と整備士

  • 整備士が再調整を推奨する割合
  • 整備士がフリートオペレーターに再調整を勧める理由
  • 修理と再調整の傾向
  • 再調整よりも骨材の交換に関する問い合わせのシェア

再調整業者

  • 骨材の再調整に要した平均時間
  • 骨材間の再調整業者サービス提供のばらつき
  • 再調整業者の顧客嗜好(骨材および与信期間別)
  • 再調整よりも再製造を選択する理由
  • 再調整業者の顧客プロファイル:ブランドと顧客のシェア
  • 再調整業者がOESサービスセンターを推薦する理由

主な要点

  • 再調整業者からの主な結論

付録

  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 略語

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 免責事項
目次
Product Code: PFSJ-42

Preference of Fleet Operators Toward Services Offering Faster Turnaround Times, Cost Efficiency, and Flexibility

Remanufacturing and reconditioning are two distinct processes aimed at extending the lifespan of vehicle aggregates, each with its own set of advantages and challenges. Remanufacturing restores components to near-original specifications, ensuring high quality and reliability. However, it is often more expensive and faces limitations such as regional availability and lack of widespread awareness. In contrast, reconditioning is a cost-effective and flexible alternative that allows for the use of salvaged or alternative-brand parts. Fleet operators generally prefer this process due to its lower cost and adaptability; however, the complexity of the aggregate and the availability of spare components often influence the decision between repair and reconditioning.

Fleet operators base their choices on factors such as warranty, the age of the aggregate, and performance needs. However, challenges such as limited awareness and access to credit facilities also play a significant role in the decision-making process. The willingness of customers to pay for remanufacturing or reconditioning services largely depends on various factors, including the perceived value of the service, operational budget, and specific needs related to aggregate performance. Multiple aspects, including financial considerations and the particular requirements of the fleet, influence the decision on which service to choose.

This survey involving fleet operators, mechanics, and reconditioners provides valuable insights into the decision-making process. It highlights key factors such as cost, aggregate performance, and the influence of mechanics and reconditioners in guiding operators' choices. The findings underscore the importance of improving awareness, addressing financial barriers, and understanding customer willingness to pay to optimize decision-making in the industry.

Table of Contents

Understanding Remanufacturing and Reconditioning

  • Understanding Remanufacturing and Reconditioning
  • Comparison Between Remanufacturing and Reconditioning

Research Objectives and Methodology

  • Scope, Research Objectives, and Methodology
  • Research Sample
  • Respondent Profiling

Fleet Owners-Truck and Bus Segments

  • Truck Fleet Operators' Service Frequency and Garage Ownership
  • Bus Fleet Operators' Service Frequency and Garage Ownership
  • Reasons Cited for the Shift from OES Services to Local Garages
  • Remanufacturing Service Awareness, Utilization, and Source of Information
  • Knowledge and Preference About Remanufacturing Services
  • Reasons Fleet Operators Choose Remanufacturing Over Reconditioning Services
  • Reasons Truck Fleet Operators Choose Reconditioning Over Remanufacturing Services
  • Reasons Bus Fleet Operators Choose Reconditioning Over Remanufacturing Services
  • Key Expectations from Remanufacturing Services
  • Willingness to Pay Premium Prices for Remanufacturing
  • Mileage Warranty Expectations from Remanufacturing Services
  • Warranty Expectations in Years from Remanufacturing Services
  • Credit Period Expectations for Remanufacturing Services
  • Truck Fleet Owner Preferences for Remanufacturing vs Reconditioning
  • Bus Fleet Owner Preferences for Remanufacturing vs Reconditioning
  • Reconditioning Preference Between Own Garage and Outsourcing Facility
  • Key Influencers for Fleet Operators in Choosing Parts During Reconditioning
  • Truck Fleet Operators' Parts Preference for Reconditioning
  • Bus Fleet Operators' Parts Preference for Reconditioning
  • Preference Ratio of Remanufacturing Aggregate by Fleet Operators
  • Reasons for Non-preference of Aggregate Services
  • Reasons for Preference of Remanufacturing Aggregate

Key Conclusions from Voice of Fleet Owners

Reconditioners and Mechanics

  • Share of Mechanics' Recommendations Toward Reconditioning
  • Reasons Cited by Mechanics for Recommending Reconditioning to Fleet Operators
  • Repair vs Reconditioning Propensity
  • Share of Enquiries on Replacement of Aggregates Over Reconditioning

Reconditioners

  • Average Time Taken for Reconditioning Aggregates
  • Variation Between Reconditioner Service Offerings Across Aggregates
  • Reconditioner Customer Preferences Across Aggregates and Credit Period Given
  • Reasons for Choosing Remanufacturing Over Reconditioning
  • Reconditioner Customer Profile-Share of Brands and Customers
  • Reasons Cited by Reconditioners for Recommending OES Service Centers

Key Takeaways

  • Key Conclusions from Reconditioners

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Abbreviations

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer