市場調査レポート
商品コード
1408122

インドの商用車成長機会

Indian Commercial Vehicle Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 98 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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インドの商用車成長機会
出版日: 2023年12月08日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

代替パワートレインと新たなビジネスモデルが変革をもたらす

インドのトラック運送業界は、多様な車両、事業者、物流サービスを含み、経済成長と発展の重要な原動力となっています。長年にわたる軸重規制とBharat Stage 6の排ガス規制の実施に続き、業界はCOVID-19の大流行によってさらに悪化した輸送量の停滞に直面しました。しかし、現在、業界は回復・成長段階にあります。2022年のトラック総出荷台数は87万台でした。市場の最大シェアは依然として小型トラックセグメントで、2022年に販売されるトラックは56万台、次いで大型トラックセグメントが22万台、中型トラックセグメントが9万台です。道路インフラに焦点を当てたBharatmalaや港湾の近代化に焦点を当てたSagarmala、包括的な国家物流政策、国家インフラパイプラインといった極めて重要なイニシアティブにより、開発のための支出は多く、トラック配備の需要を押し上げると思われます。

ディーゼル価格の高騰にもかかわらず、圧縮天然ガス(CNG)トラックの販売は中型セグメントで増加しており、パワートレイン全体の27.8%を占めています。CNG価格の改定が販売を後押しします。液化天然ガス(LNG)専用政策は、LNGがより長い航続距離とディーゼルと同様の性能を提供することから、トラック、特に大型セグメントでのLNG利用を増加させると思われます。大手OEMはLNGモデルをプロトタイプとして展示しており、2024年の発売が見込まれています。トラックの電動化は、まず小型トラックから始まり、ラストマイルオペレーションをターゲットとし、充電インフラと取得コストが改善されれば他のセグメントにも拡大します。商用車の電動化は、中央政府および州政府からの補助金によってさらに強化されます。加えて、OEMには生産連動型インセンティブ(PLI)も用意されています。サードパーティープレイヤーやOEMによるコネクティビティやテレマティクスソリューションの増加は、顧客の車両管理を改善しているが、さらなる規制が予想されます。インドの商用車セクターの全体的な成長軌道は引き続き堅調であろう。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • インド商用車産業における戦略的重要課題上位3の影響
  • 成長機会はGrowth Pipeline Engine(TM)

調査範囲

  • 分析範囲
  • 製品・パワートレインセグメンテーション
  • 調査の狙いと目的
  • 本調査が回答する主な質問

成長環境

  • インド経済の活性化に向けた政府の重要な取り組み
  • インド商用車市場を牽引する主要動向
  • トラック用途の概要
  • インドの貨物輸送カテゴリーとタイプ
  • インドのトラックエコシステム
  • 世界の商用車スナップショット、2022年
  • OEM情勢、2023年
  • 規制と政策、2023~2027年の展望
  • 電気自動車(EV)インセンティブと補助金、2023年

成長機会分析

  • 主要成長指標
  • 予測基準
  • インド商用車市場の成長促進要因
  • インド商用車市場の成長抑制要因

用途とセクター展望

  • トラック販売台数:用途別
  • 宅配便、エクスプレス、小包(CEP)物流
  • 耐久消費財、小売、eコマース
  • FMCG、医薬品、書類
  • 道路建設・不動産
  • 計画道路建設
  • 果物、野菜、牛乳
  • 農産物

過去の販売台数実績

  • LDトラック販売サイクル
  • LDトラック市場シェア比較、2018~2022年度
  • MDトラック販売サイクル
  • MDトラック市場シェア比較、CY 2018~2022年
  • HDトラック販売サイクル
  • HDトラック市場シェア比較、CY 2018~2022年

販売台数とパワートレイン予測

  • インド商用車販売台数予測、2022~2035年
  • LDトラック販売台数予測
  • LDトラックパワートレイン予測
  • MDトラック販売台数予測
  • MDトラックパワートレイン予測
  • HDトラック販売台数予測
  • HDトラックパワートレイン予測
  • 予測に関する議論

代替燃料エコシステム

  • LNG
  • CNG
  • 輸送部門向けNG
  • 水素エコシステム

トラック技術システム

  • トラック技術ロードマップ
  • キャビンエルゴノミクス
  • 燃費改善、2021~2035年

安全・テレマティクスシステム

  • トラック安全システム
  • トラック安全システムの採用、2022~2035年
  • トラック用テレマティクスのインストールベース
  • トラック用テレマティクスの市場シェア
  • トラック用テレマティクスの特徴:OEM別
  • トラック用テレマティクスのインストールベース予測

OEMプロファイル

  • Tata Motors - OEMプロファイル
  • Tata Motors - OEMモデル、2023年
  • Ashok Leyland - OEMプロファイル
  • Ashok Leyland - OEMモデル、2023年
  • Eicher - OEMプロファイル
  • Eicher - OEMモデル、2023年
  • Mahindra - OEMプロファイル
  • Mahindra - OEMモデル、2023年

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - 低排出ガス・ゼロエミッショントラックの採用
  • 成長機会2 - 新しいトラック所有権とビジネスモデル
  • 成長機会3 - 安全性の向上とコネクテッドテレマティクスソリューション

次のステップ

目次
Product Code: PEA1-42

Alternative Powertrains and New Business Models Will Ensure Transformational Growth

The Indian trucking industry includes a diverse range of vehicles, operators, and logistics services and is a critical driver of economic growth and development. Following years of axle load regulation and the implementation of Bharat Stage 6 emission norms, the industry faced stagnant volumes made worse by the COVID-19 pandemic. However, the industry is in the recovery and growth phase now. In 2022, total truck shipment was 0.87 million units. The largest share of the market remains with the light-duty segment, with 0.56 million trucks sold in 2022, followed by the heavy-duty segment with 0.22 trucks, and the medium-duty segment with 0.09 million trucks. With pivotal initiatives such as Bharatmala focusing on road infrastructure and Sagarmala on the modernization of ports, a comprehensive national logistics policy, and a national infrastructure pipeline, the outlay for development is high and will boost the demand for truck deployment.

Despite elevated diesel prices, sales of compressed natural gas (CNG) trucks have increased in the medium-duty segment, accounting for 27.8% of the overall powertrain. Revised CNG pricing will boost sales. The dedicated liquified natural gas (LNG) policy will increase LNG usage in trucks, especially in the heavy-duty segment, as LNG offers a longer range and performance similar to that of diesel. Leading OEMs have showcased their LNG models as prototypes, with launches expected in 2024. Truck electrification will start with light-duty trucks, target last-mile operations, and expand to other segments when charging infrastructure and acquisition cost improves. Electrification in commercial vehicles is further bolstered by subsidies from the central and state governments. In addition, production-linked incentives (PLI) are also available for OEMs. The rise in connectivity and telematics solutions by third-party players and OEMs is improving fleet management for customers; however, more regulation is expected. The overall growth trajectory of the Indian commercial vehicle sector will remain strong.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Indian Commercial Vehicle Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Study Scope

  • Scope of Analysis
  • Product and Powertrain Segmentation
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions This Study Will Answer

Growth Environment

  • Pivotal Government Initiatives Focusing on Boosting the Indian Economy
  • Key Trends Driving the Indian Commercial Vehicle Market
  • Truck Applications Overview
  • Freight Transport Categories and Types, India
  • Truck Ecosystem in India
  • Snapshot of Global Commercial Vehicles in 2022
  • OEM Landscape, 2023
  • Regulations and Policies, 2023-2027 Outlook
  • Electric Vehicle (EV) Incentives and Subsidies, 2023

Growth Opportunity Analysis

  • Key Growth Metrics
  • Forecast Criteria
  • Growth Drivers for the Indian Commercial Vehicle Market
  • Growth Restraints for the Indian Commercial Vehicle Market

Application Usage and Sector Outlook

  • Truck Sales by Application
  • Courier, Express, and Parcel (CEP) Logistics
  • Consumer Durables, Retail, and eCommerce
  • FMCG, Pharma, and Documents
  • Road Construction and Real Estate
  • Planned Road Construction
  • Fruit, Vegetables, and Milk
  • Agricultural Products

Historic Unit Sales Performance Review

  • LD Truck Sales Cycles
  • LD Truck Market Share Comparison for CY 2018-2022
  • MD Truck Sales Cycles
  • MD Truck Market Share Comparison for CY 2018-2022
  • HD Truck Sales Cycles
  • HD Truck Market Share Comparison for CY 2018-2022

Unit Sales and Powertrain Forecast

  • Indian Commercial Vehicle Unit Sales Forecast, 2022-2035
  • LD Truck Unit Sales Forecast
  • LD Truck Powertrain Forecast
  • MD Truck Unit Sales Forecast
  • MD Truck Powertrain Forecast
  • HD Truck Unit Sales Forecast
  • HD Truck Powertrain Forecast
  • Forecast Discussion

Alternative Fuels Ecosystem

  • LNG
  • CNG
  • NG for the Transportation Sector
  • Hydrogen Ecosystem

Truck Technology Systems

  • Truck Technology Road Map
  • Cabin Ergonomics
  • Fuel Efficiency Improvements, 2021-2035

Safety and Telematics Systems

  • Truck Safety Systems
  • Truck Safety System Adoption, 2022-2035
  • Truck Telematics Installed Base
  • Truck Telematics Market Share
  • Truck Telematics Feature by OEM
  • Truck Telematics Installed Base Forecast

OEM Profiles

  • Tata Motors-OEM Profile
  • Tata Motors-OEM Models, 2023
  • Ashok Leyland-OEM Profile
  • Ashok Leyland-OEM Models, 2023
  • Eicher-OEM Profile
  • Eicher-OEM Models, 2023
  • Mahindra-OEM Profile
  • Mahindra-OEM Models, 2023

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Adoption of Low- and Zero-emission Trucks
  • Growth Opportunity 2-New Truck Ownership and Business Models
  • Growth Opportunity 3-Improved Safety and Connected Telematics Solutions

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer