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市場調査レポート
商品コード
1408122
インドの商用車成長機会Indian Commercial Vehicle Growth Opportunities |
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インドの商用車成長機会 |
出版日: 2023年12月08日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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代替パワートレインと新たなビジネスモデルが変革をもたらす
インドのトラック運送業界は、多様な車両、事業者、物流サービスを含み、経済成長と発展の重要な原動力となっています。長年にわたる軸重規制とBharat Stage 6の排ガス規制の実施に続き、業界はCOVID-19の大流行によってさらに悪化した輸送量の停滞に直面しました。しかし、現在、業界は回復・成長段階にあります。2022年のトラック総出荷台数は87万台でした。市場の最大シェアは依然として小型トラックセグメントで、2022年に販売されるトラックは56万台、次いで大型トラックセグメントが22万台、中型トラックセグメントが9万台です。道路インフラに焦点を当てたBharatmalaや港湾の近代化に焦点を当てたSagarmala、包括的な国家物流政策、国家インフラパイプラインといった極めて重要なイニシアティブにより、開発のための支出は多く、トラック配備の需要を押し上げると思われます。
ディーゼル価格の高騰にもかかわらず、圧縮天然ガス(CNG)トラックの販売は中型セグメントで増加しており、パワートレイン全体の27.8%を占めています。CNG価格の改定が販売を後押しします。液化天然ガス(LNG)専用政策は、LNGがより長い航続距離とディーゼルと同様の性能を提供することから、トラック、特に大型セグメントでのLNG利用を増加させると思われます。大手OEMはLNGモデルをプロトタイプとして展示しており、2024年の発売が見込まれています。トラックの電動化は、まず小型トラックから始まり、ラストマイルオペレーションをターゲットとし、充電インフラと取得コストが改善されれば他のセグメントにも拡大します。商用車の電動化は、中央政府および州政府からの補助金によってさらに強化されます。加えて、OEMには生産連動型インセンティブ(PLI)も用意されています。サードパーティープレイヤーやOEMによるコネクティビティやテレマティクスソリューションの増加は、顧客の車両管理を改善しているが、さらなる規制が予想されます。インドの商用車セクターの全体的な成長軌道は引き続き堅調であろう。
Alternative Powertrains and New Business Models Will Ensure Transformational Growth
The Indian trucking industry includes a diverse range of vehicles, operators, and logistics services and is a critical driver of economic growth and development. Following years of axle load regulation and the implementation of Bharat Stage 6 emission norms, the industry faced stagnant volumes made worse by the COVID-19 pandemic. However, the industry is in the recovery and growth phase now. In 2022, total truck shipment was 0.87 million units. The largest share of the market remains with the light-duty segment, with 0.56 million trucks sold in 2022, followed by the heavy-duty segment with 0.22 trucks, and the medium-duty segment with 0.09 million trucks. With pivotal initiatives such as Bharatmala focusing on road infrastructure and Sagarmala on the modernization of ports, a comprehensive national logistics policy, and a national infrastructure pipeline, the outlay for development is high and will boost the demand for truck deployment.
Despite elevated diesel prices, sales of compressed natural gas (CNG) trucks have increased in the medium-duty segment, accounting for 27.8% of the overall powertrain. Revised CNG pricing will boost sales. The dedicated liquified natural gas (LNG) policy will increase LNG usage in trucks, especially in the heavy-duty segment, as LNG offers a longer range and performance similar to that of diesel. Leading OEMs have showcased their LNG models as prototypes, with launches expected in 2024. Truck electrification will start with light-duty trucks, target last-mile operations, and expand to other segments when charging infrastructure and acquisition cost improves. Electrification in commercial vehicles is further bolstered by subsidies from the central and state governments. In addition, production-linked incentives (PLI) are also available for OEMs. The rise in connectivity and telematics solutions by third-party players and OEMs is improving fleet management for customers; however, more regulation is expected. The overall growth trajectory of the Indian commercial vehicle sector will remain strong.