表紙:新たなeVTOL技術:都市における航空モビリティに成長機会をもたらす
市場調査レポート
商品コード
1395909

新たなeVTOL技術:都市における航空モビリティに成長機会をもたらす

Emerging eVTOL Technology: Creating Growth Opportunities in the Urban Air Mobility Landscape

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 41 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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新たなeVTOL技術:都市における航空モビリティに成長機会をもたらす
出版日: 2023年11月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

eVTOL航空機と従来のICE航空機の運用コストに関するフィジビリティスタディ

先進的航空モビリティ(AAM)としても知られるアーバンエアモビリティ(UAM)は、モビリティ業界情勢において最も急成長している新興産業のひとつです。2018年には、約100の電動垂直離着陸(eVTOL)航空機コンセプトが垂直飛行協会(VFS)に登録され、2022年後半の時点で、この数は約700コンセプトの領域にある(前年比[YoY]平均で約120%の成長)。最近爆発的な成長を遂げている新興産業ではあるが、UAM機の予想運用コストや、MROの構造、認証、規制をめぐる不確実性はまだ残っています。

MRO業界は、従来の内燃機関(ICE)航空機では定評があり、2022年には全世界で約800億米ドルが費やされました。しかし、eVTOL航空機とICE航空機では基本的な設計が異なるため、新興のUAM分野では特に大きな成長機会が見込まれる分野です。

本調査では、ICE航空機とeVTOL航空機の整備・修理・オーバーホール(MRO)要素を比較し、eVTOL航空機の運用コストの実現可能性を評価し、新興のeVTOL航空機分野における成長機会を結論として示します。eVTOL航空機の運用コストとその構成に関するデータは限られているため、この研究では、運用コストの見積もりを導き出すためのモデリング手法を詳述します。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • UAM業界における主な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 背景
  • 調査範囲と概要
  • UAMの主要コンポーネント1 - 航空機タイプ
  • UAMの主要コンポーネント2 - インフラ
  • 主な業界の発展、2023年 - 主な契約、M&A、パートナーシップ
  • UAM航空機の世界的競合企業
  • UAMとICEの航空機MROの概要
  • ICE航空機の選択 - 固定翼と回転翼
  • UAM航空機の選択と運用コスト分析手法
  • MROコスト - 固定翼軽飛行機
  • 運用コスト分析 - 固定翼軽飛行機
  • MROコスト - 回転翼(ヘリコプター)
  • 運用コスト分析 - 回転翼(ヘリコプター)
  • MROコスト - UAM航空機
  • 運用コスト分析 - UAM航空機
  • 運用コスト比較分析 - ICE機とUAM機
  • UAM機運用評価のフィジビリティ
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:UAM MROオペレーションを含むサービス能力を拡大する航空機MROプロバイダー
  • 成長機会2:UAMで予想される高密度バッテリーの需要に対応するために革新するバッテリー技術プロバイダー
  • 成長機会3:移管可能性を通じてUAM部品およびプラットフォームを開発する航空機およびサブシステムOEM企業
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH11-56

Feasibility Study of Operational Costs for eVTOL Aircraft versus Traditional ICE Aircraft

Urban air mobility (UAM), also known as advanced air mobility (AAM), is among the fastest-growing emerging industries in the mobility landscape. In 2018, approximately 100 electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircraft concepts were registered with the Vertical Flight Society (VFS), and, as of late 2022, this number was in the region of approximately 700 concepts (about a 120% year-over-year [YoY] average growth). Although an emerging industry with recent explosive growth, there is still uncertainty surrounding the expected operational cost of UAM aircraft as well as MRO structure, certification, and regulation.

The MRO industry is well-established for traditional internal combustion engine (ICE) aircraft, with approximately $80 billion spent globally in 2022. However, due to the fundamental design differences in eVTOL versus ICE aircraft, this is a particular area of major growth opportunities in the emerging UAM space.

This study compares the maintenance, repair, and overhaul (MRO) elements of ICE and eVTOL aircraft, assessing the operational cost feasibility of eVTOL aircraft, and concluding with growth opportunities in the emerging eVTOL aircraft space. Owing to limited data on the operational costs of eVTOL aircraft and their composition, this study details the modeling approach to derive operational cost estimates.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the UAM Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Context
  • Research Scope and Overview
  • UAM Key Component 1-Aircraft Types
  • UAM Key Component 2-Infrastructure
  • Key Industry Developments, 2023-Key Contracts, Mergers and Acquisitions, and Partnerships
  • UAM Aircraft Global Competitors
  • UAM and ICE Aircraft MRO Overview
  • ICE Aircraft Selection-Fixed Wing and Rotary Wing
  • UAM Aircraft Selection and Operating Cost Methodology for Analysis
  • MRO Cost-Fixed-wing Light Aircraft
  • Operational Cost Analysis-Fixed-wing Light Aircraft
  • MRO Cost-Rotary Wing (Helicopters)
  • Operational Cost Analysis-Rotary Wing (Helicopters)
  • MRO Cost-UAM Aircraft
  • Operational Cost Analysis-UAM Aircraft
  • Operational Cost Comparison Analysis-ICE and UAM Aircraft
  • Feasibility of UAM Aircraft Operation Assessment
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Aircraft MRO Providers Expanding Service Capabilities to Include UAM MRO Operations
  • Growth Opportunity 2: Battery Technology Providers Innovating to Meet Projected Demand for High-density Batteries in UAM
  • Growth Opportunity 3: Aircraft and Subsystem OEMs Developing UAM Parts and Platforms through Transferability
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer