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市場調査レポート
商品コード
1322951
電動二輪車 (E2W) の世界市場の分析と成長機会Global Electric Two-wheeler (E2W) Market Analysis and Growth Opportunities |
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電動二輪車 (E2W) の世界市場の分析と成長機会 |
出版日: 2023年07月25日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
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政府の政策と、バッテリーとコネクティビティの進歩が、販売のCAGR (2022年~2030年) を23.3%に押し上げる
電動二輪車 (E2W) 市場に参入する新興企業、特に安価な部品を輸入して低品質の車両を販売する新興企業が増加しています。伝統的な内燃機関 (ICE) 二輪車 (2W) のメーカー (OEM) の大半は、まだE2W市場に参入していません。E2W技術は黎明期にあり、新興企業が大半を占めているため、他業界からの参入を誘致しています。
E2Wは、ICE 2Wに比べ、コンポーネント (主にソフトウェアで制御) の数が50%少ないため、修理やメンテナンスに必要な工具や時間が少なくて済みます。E2Wの新興企業は、運転コストを削減し、資金不足を回避して新たな投資家を惹きつけるために、より早く規模を拡大しようとしています。また、この市場の企業は、E2Wのメンテナンスを遠隔で行い、戸別修理サービスを提供できるため、実店舗をなくすために、顧客への直接販売やサービスといった新しいビジネスモデルを模索しています。より少ない投資でより早く各地域に拡大するためにOEMが精査しているその他の側面には、オンライン販売、訪問試乗、販売代理店との提携などがあります。
アジアやラテンアメリカ (LATAM) の国々は、E2Wの導入を促進するため、輸入政策を簡素化しています。政府は、品質基準を設定するために、より厳格な輸入政策と認証ルールを課すべきです。新興国は電気自動車 (EV) エコシステムの構築を促進するため、企業に有利な政策と政策を策定しています。E2Wの大手OEMは、政府とともにEVサプライチェーンを強化し、その国をEVハブにしようと努力しています。
Frost & Sullivanは本レポートで世界のE2W市場を調査しています。調査期間は2018年~2030年で、2022年を基準年、2023年~2030年を予測期間としています。対象地域は、北米 (米国、カナダ)、ラテンアメリカ (ブラジル、コロンビア)、欧州 (英国、イタリア、スペイン、フランス、ドイツ)、アジア (インド、インドネシア、タイ、ベトナム、中国、台湾、日本) です。アフリカやメキシコなど、その他の地域や国については、特定のトピックをより広くカバーするため、特定のスライドで言及しています。
Frost & Sullivanは、今後7年間のダイナミックなE2W分野でシェアを獲得するために、利害関係者が探索・活用できる洞察と成長機会を提供しています。
Government Policies and Advancements in Battery and Connectivity Drive a 23.3% Sales CAGR from 2022 to 2030
An increasing number of E2W start-ups are in the market, especially those importing cheap components and selling low-quality vehicles. Most traditional internal combustion engine (ICE) two-wheeler (2W) original equipment manufacturers (OEMs) have yet to enter the E2W market. With E2W technology nascent and dominated by start-ups, it attracts entities from other industries to enter the market.
Since E2Ws have 50% fewer components-mainly controlled by software-compared to ICE 2Ws, it requires fewer tools and lesser time to repair and maintain. E2W start-ups seek to reduce operation costs and scale faster to avoid a cash crunch and attract new investors. Companies in this market are also exploring new business models, such as direct-to-customer sales and services, to eliminate physical shops since they can perform E2W maintenance remotely and with doorstep repair service. Other aspects OEMs scrutinize to expand across regions faster with less investment include online sales, doorstep test rides, and distributor partnerships.
Countries in Asia and Latin America (LATAM) offer simplified import policies to promote E2W adoption. Governments should impose stricter import policies and homologation rules to set quality standards. Developing economies are creating favorable policies and regulations for players to encourage the building of an electric vehicle (EV) ecosystem. Leading E2W OEMs strive to strengthen the EV supply chain with governments to make the country an EV hub.
Frost & Sullivan studies the global E2W market in this report. The study period is 2018-2030, with 2022 as the base year and 2023-2030 as the forecast period. Regions covered include North America (United States and Canada), LATAM (Brazil and Colombia), Europe (United Kingdom, Italy, Spain, France, and Germany), and Asia (India, Indonesia, Thailand, Vietnam, China, Taiwan, and Japan). Other regions and countries, such as Africa and Mexico, are mentioned in specific slides to provide more broad coverage for particular topics.
Notably, Frost & Sullivan offers stakeholders insights and growth opportunities they can explore and use to capture a share of the dynamic E2W space over the next seven years.