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市場調査レポート
商品コード
1319199
卓上型電話会議エンドポイントの世界市場における成長機会-2027年までの予測Growth Opportunities in the Global Tabletop Audio Conferencing Endpoints Market-Forecast to 2027 |
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卓上型電話会議エンドポイントの世界市場における成長機会-2027年までの予測 |
出版日: 2023年07月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
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COVID-19以降の今後の成長の可能性
当レポートでは、卓上型オーディオの動向の変化、COVID-19の流行が各種エンドポイントの採用に与える影響、2027年までのエンドポイントの収益と出荷台数の予測など、卓上型電話会議用エンドポイント市場の市場ダイナミクスを捉えています。また、TDM/IPおよびUSB電話会議エンドポイントのサブセグメントの動向、予測、市場シェアについても論じています。さらに、卓上型電話会議エンドポイント市場のベンダーへの提言も行っています。
2022年、卓上型電話会議エンドポイント市場全体の売上高は3億2,840万米ドルに達し、19.4%の減少を記録しました。IPオーディオデバイスの需要が激減し、USB電話会議エンドポイントの売上が鈍化したため、2022年の卓上型電話会議エンドポイント市場全体のビジネスチャンスは縮小しました。TDM/IPエンドポイントの需要低迷と、大多数の企業における会議室での卓上IPオーディオのプロビジョニングに関する不確実性により、TDM/IPエンドポイント合計セグメントは6.2%の減少を記録し、2022年には1億2,000万米ドルに達しました。2022年、USBエンドポイント分野は25.4%の需要減となり、市場飽和により2億830万米ドルに減少しました。
市場の収益機会は、USBオーディオデバイスにますますシフトしています。リモートワークの動向に後押しされ、予測期間中、個人向けUSBオーディオエンドポイントの需要は緩やかながらも堅調に推移すると思われます。パーソナルUSB卓上型オーディオ機器の売上は、2020-21年にリモートワークの規範を活用して最大化されたため、2022年には減少します。個人向けUSBオーディオ機器は、買い替えや買い増しが発生する2024年以降に需要が回復します。グループ向けUSBオーディオデバイスは、単体オーディオデバイスやA/Vキットの一部として会議室での使用も増えています。この分野では、低価格のものから高級なものまで、多くの新製品が発売されています。一方、IPエンドポイント分野は、企業のオフィス回帰の動きにより、緩やかな回復が見込まれます。しかし、会議スペースではIP卓上オーディオ機器よりもUSBウォールマウントバーがユーザーに好まれるため、IP電話会議用エンドポイントの売上がCOVID-19以前のレベルに戻ることは難しいと思われます。
Future Growth Potential Beyond COVID-19
This study captures the market dynamics in the tabletop audio conferencing endpoints market, including the changing trends in the tabletop audio, the impact of the COVID-19 pandemic on the adoption of different types of endpoints, and the forecast of endpoint revenue and unit shipments until 2027. The report also discusses the trends, forecasts, and market shares for the TDM/IP and USB audio conferencing endpoint sub-segments. Further, the study provides recommendations for vendors in the tabletop audio conferencing endpoint market.
In 2022, the total tabletop audio conferencing endpoint market sales reached $328.4 million, registering a decline of 19.4 percent. The opportunity for the total tabletop audio conferencing endpoints market shrank in 2022 as demand for IP audio devices declined dramatically and USB audio conferencing endpoint sales slowed down. Owing to sluggish demand for TDM/IP endpoints and uncertainty about provisioning tabletop IP audio in meeting rooms among majority of businesses, the total TDM/IP endpoints segment registered a decline of 6.2 percent, reaching $120.0 million in 2022. In 2022, the total USB endpoints segment registered a steep downturn in demand of 25.4 percent, dropping to $208.3 million for the year due to market saturation.
The market's revenue opportunity is increasingly shifting towards USB audio devices. Driven by remote working trends, there will be a slow but steady demand for personal USB audio endpoints over the forecast period. Personal USB tabletop audio device sales declined in 2022, as the sales was maximized in 2020-21 leveraging the remote working norm. Personal USB audio device demand will recover from 2024 when replacement of units and repurchases occur. The group USB audio device segment is also gaining traction in meeting rooms as a part of stand-alone audio devices and A/V kits. This segment is experiencing a slew of new product launches that range from low-price to premium endpoints. On the other hand, the IP endpoint segment is expected to see a gradual recovery on account of enterprises' return to office initiatives. However, user preference for USB wall-mount bars over IP tabletop audio devices in meeting spaces will make it difficult for IP audio conferencing endpoint sales to return to pre-COVID-19 levels.