表紙:卓上型電話会議エンドポイントの世界市場における成長機会-2027年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1319199

卓上型電話会議エンドポイントの世界市場における成長機会-2027年までの予測

Growth Opportunities in the Global Tabletop Audio Conferencing Endpoints Market-Forecast to 2027

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 71 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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卓上型電話会議エンドポイントの世界市場における成長機会-2027年までの予測
出版日: 2023年07月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

COVID-19以降の今後の成長の可能性

当レポートでは、卓上型オーディオの動向の変化、COVID-19の流行が各種エンドポイントの採用に与える影響、2027年までのエンドポイントの収益と出荷台数の予測など、卓上型電話会議用エンドポイント市場の市場ダイナミクスを捉えています。また、TDM/IPおよびUSB電話会議エンドポイントのサブセグメントの動向、予測、市場シェアについても論じています。さらに、卓上型電話会議エンドポイント市場のベンダーへの提言も行っています。

2022年、卓上型電話会議エンドポイント市場全体の売上高は3億2,840万米ドルに達し、19.4%の減少を記録しました。IPオーディオデバイスの需要が激減し、USB電話会議エンドポイントの売上が鈍化したため、2022年の卓上型電話会議エンドポイント市場全体のビジネスチャンスは縮小しました。TDM/IPエンドポイントの需要低迷と、大多数の企業における会議室での卓上IPオーディオのプロビジョニングに関する不確実性により、TDM/IPエンドポイント合計セグメントは6.2%の減少を記録し、2022年には1億2,000万米ドルに達しました。2022年、USBエンドポイント分野は25.4%の需要減となり、市場飽和により2億830万米ドルに減少しました。

市場の収益機会は、USBオーディオデバイスにますますシフトしています。リモートワークの動向に後押しされ、予測期間中、個人向けUSBオーディオエンドポイントの需要は緩やかながらも堅調に推移すると思われます。パーソナルUSB卓上型オーディオ機器の売上は、2020-21年にリモートワークの規範を活用して最大化されたため、2022年には減少します。個人向けUSBオーディオ機器は、買い替えや買い増しが発生する2024年以降に需要が回復します。グループ向けUSBオーディオデバイスは、単体オーディオデバイスやA/Vキットの一部として会議室での使用も増えています。この分野では、低価格のものから高級なものまで、多くの新製品が発売されています。一方、IPエンドポイント分野は、企業のオフィス回帰の動きにより、緩やかな回復が見込まれます。しかし、会議スペースではIP卓上オーディオ機器よりもUSBウォールマウントバーがユーザーに好まれるため、IP電話会議用エンドポイントの売上がCOVID-19以前のレベルに戻ることは難しいと思われます。

目次

戦略的課題

  • 成長することがますます難しくなっている理由
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 卓上型電話会議エンドポイント業界における上位3つの戦略的重要事項のインパクト
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を後押しする

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 市場セグメンテーション、定義、例
  • セグメンテーション-スタンドアロン式オーディオ vs モジュール式A/Vキット
  • 当レポートが回答する主な質問
  • エグゼクティブサマリー
  • 主な競合
  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 収益と出荷台数の予測
  • 製品別の収益予測
  • 製品別の出荷台数の予測
  • 予測分析
  • 製品別の収益予測比率
  • 製品別の出荷台数予測
  • 地域別の収益予測
  • 地域別の販売シェア予測
  • 地域別の収益予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア

成長機会分析-TDM/IPエンドポイント

  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 収益と出荷台数の予測
  • 価格予測
  • 収益予測分析
  • 収益シェア

成長機会分析-USBエンドポイント

  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 収益と出荷台数の予測
  • 製品別出荷台数予測
  • 製品別出荷台数予測
  • 価格予測
  • 収益予測分析
  • 収益シェア

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:パーソナルUSB卓上オーディオセグメントの飽和に対抗する手段としての効果的な価格戦略
  • 成長機会2:スピーカーフォン+Dock/Hub機能-USB市場の飽和に対抗する新製品開拓
  • 成長機会3:USB市場の飽和に対抗する創造的マーケティングと革新的販売戦略
  • 成長機会4:会議室の変革
  • 成長機会5:事業規模・業界別の成長機会

エンドユーザー調査

  • UCCエンドユーザー調査

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrost & Sullivanなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE6C-64

Future Growth Potential Beyond COVID-19

This study captures the market dynamics in the tabletop audio conferencing endpoints market, including the changing trends in the tabletop audio, the impact of the COVID-19 pandemic on the adoption of different types of endpoints, and the forecast of endpoint revenue and unit shipments until 2027. The report also discusses the trends, forecasts, and market shares for the TDM/IP and USB audio conferencing endpoint sub-segments. Further, the study provides recommendations for vendors in the tabletop audio conferencing endpoint market.

In 2022, the total tabletop audio conferencing endpoint market sales reached $328.4 million, registering a decline of 19.4 percent. The opportunity for the total tabletop audio conferencing endpoints market shrank in 2022 as demand for IP audio devices declined dramatically and USB audio conferencing endpoint sales slowed down. Owing to sluggish demand for TDM/IP endpoints and uncertainty about provisioning tabletop IP audio in meeting rooms among majority of businesses, the total TDM/IP endpoints segment registered a decline of 6.2 percent, reaching $120.0 million in 2022. In 2022, the total USB endpoints segment registered a steep downturn in demand of 25.4 percent, dropping to $208.3 million for the year due to market saturation.

The market's revenue opportunity is increasingly shifting towards USB audio devices. Driven by remote working trends, there will be a slow but steady demand for personal USB audio endpoints over the forecast period. Personal USB tabletop audio device sales declined in 2022, as the sales was maximized in 2020-21 leveraging the remote working norm. Personal USB audio device demand will recover from 2024 when replacement of units and repurchases occur. The group USB audio device segment is also gaining traction in meeting rooms as a part of stand-alone audio devices and A/V kits. This segment is experiencing a slew of new product launches that range from low-price to premium endpoints. On the other hand, the IP endpoint segment is expected to see a gradual recovery on account of enterprises' return to office initiatives. However, user preference for USB wall-mount bars over IP tabletop audio devices in meeting spaces will make it difficult for IP audio conferencing endpoint sales to return to pre-COVID-19 levels.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Tabletop Audio Conferencing Endpoint Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Market Segmentation, Definition, and Examples
  • Segmentation-Stand-alone Audio versus Modular A/V Kits
  • Key Questions this Study will Answer
  • Executive Summary
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis
  • Percent Revenue Forecast by Product
  • Percent Unit Shipment Forecast by Product
  • Revenue Forecast by Region
  • Percent Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis by Region
  • Competitive Environment
  • Revenue Share

Growth Opportunity Analysis-TDM/IP Endpoints

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Pricing Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Share

Growth Opportunity Analysis-USB Endpoints

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Percent Unit Shipment Forecast by Product
  • Pricing Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Share

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Effective Pricing Strategies as Means to Combat Saturation in the Personal USB Tabletop Audio Segment
  • Growth Opportunity 2: Speakerphone+Dock/Hub Functionality - New Product Development to Combat Market Saturation in USB
  • Growth Opportunity 3: Creative Marketing and Innovative Sales Strategies to Combat Market Saturation in USB
  • Growth Opportunity 4: Meeting Room Transformation
  • Growth Opportunity 5: Opportunities by Business Size & Vertical

End User Surveys

  • UCC End User Survey

Next Steps

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