表紙:アジア太平洋におけるポストパンデミック期の医療のビジネスモデル-2023年
市場調査レポート
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1308038

アジア太平洋におけるポストパンデミック期の医療のビジネスモデル-2023年

Post-pandemic Healthcare Business Models in APAC-2023

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アジア太平洋におけるポストパンデミック期の医療のビジネスモデル-2023年
出版日: 2023年06月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

COVID-19の大流行と「価値に基づく医療」への移行は、より柔軟で弾力的な医療システムの必要性を浮き彫りにし、革新的なビジネスモデルの機会を生み出しています。人材の燃え尽き、経験豊富なスタッフの不足、医療費の増加につながるインフレ、医療へのアクセス格差、慢性疾患の増加や高齢化など、いくつかの課題が世界の変化の大きなきっかけとなっています。認知人工知能や機械学習、予測分析、医療用IoT、ウェアラブル、3Dプリンティング、精密医療、ブロックチェーン、ナノテクノロジーは、より良い医療と精度を提供する新たなビジネスモデルを創出する能力を拡大しています。 当レポートでは、医療分野での革新的なビジネスモデルの主要10件 (在宅診断、デジタル治療 (DTx)、プライマリ・ケア、SaaSモデル、高齢者の医療アクセス向上のための医療モデル、非識別化患者データ、プラットフォームと市場、継続的医療支援、高齢化向け包括的サービス、介護者支援ソリューションなど) を特定・分析しています。また、これらのビジネスモデルのケーススタディを提供し、成長機会と行動への呼びかけについて論じています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 医療業界における戦略的重要課題:上位3項目のインパクト
  • Growth Pipeline Engine (TM) を動かす成長機会

成長促進要因

  • 成長促進要因:医療提供の在宅化
  • 成長促進要因:医療人材の枯渇と不足、人員削減
  • 成長促進要因:低い病院設備投資予算
  • 成長促進・抑制要因:バーチャルケアとコラボレーション

「新しい日常」への対応

  • デジタルファーストのアプローチ
  • データの収益化と価値創造への取り組み
  • 医療消費者の獲得競争 (2025年)

ビジネスモデル上位10件

  • ポストパンデミックの医療に影響を及ぼすビジネスモデル:上位10件の概要

ビジネスモデル1:在宅診断

  • 在宅診断
  • 在宅診断:Dexcom

ビジネスモデル2:デジタル治療

  • デジタル治療薬
  • デジタル治療薬:CureApp, Inc

ビジネスモデル3:プライマリ・ケア

  • プライマリ・ケア
  • プライマリ・ケア:LINE Healthcare Corporation

ビジネスモデル4:高齢者の医療アクセス向上のためのケアモデル

  • 高齢者の医療アクセス向上のための医療モデル
  • 高齢者の医療アクセス向上のための医療モデル:Patina Health

ビジネスモデル5:非識別化患者データ

  • 非識別化患者データ
  • 非識別化患者データ:PicnicHealth

ビジネスモデル6:プラットフォームと市場

  • プラットフォームと市場
  • プラットフォームと市場:Change Healthcare Marketplace

ビジネスモデル7:SaaSモデル

  • SaaSモデル
  • SaaSモデル:MEDRiNG

ビジネスモデル8:継続的医療サポート

  • 継続的医療サポート
  • 継続的医療サポート:ResApp Health

ビジネスモデル9:在宅高齢者向け包括的サービス

  • 在宅高齢者向け包括的サービス
  • 在宅高齢化向け包括的サービス:ElderAid

ビジネスモデル10:高齢者介護者支援ソリューション

  • 高齢者介護者支援向けソリューション
  • 高齢者介護者支援向けソリューション:Vesta Healthcare

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:企業合併・買収 (M&A)
  • 成長機会2:製品開発
  • 成長機会3:政府とのパートナーシップ
  • 免責事項
目次
Product Code: K8B7-54

Innovative Business Models and Case Studies

The COVID-19 pandemic and the shift toward value-based care have highlighted the need for more flexible and resilient healthcare systems, creating opportunities for innovative business models. Several challenges, such as personnel burnout, the lack of experienced staff, inflation leading to increased care costs, healthcare accessibility disparities, and the rise of chronic diseases and aging population, are significant catalysts for change worldwide. Cognitive artificial intelligence, machine learning, predictive analytics, the internet of medical things, wearables, 3D printing, precision medicine, blockchain, and nanotechnology are expanding the ability and capacity to create new business models that provide better care and accuracy. This study identifies and analyzes the top 10 innovative business models, including home diagnosis, digital therapeutics (DTx), primary care, SaaS models, care models to improve senior care access, de-identified patient data, platforms and marketplaces, care continuum support, comprehensive services for aging in place, and support solutions for caregivers. It offers case studies for these business models and discusses growth opportunities and calls to action.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Healthcare Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Drivers

  • Growth Drivers: Care Delivery Shift to Home
  • Growth Drivers: Healthcare Personnel Burnouts & Shortages, Attrition
  • Growth Drivers: Low Hospital CapEx Budgets
  • Growth Drivers & Restraints: Virtual Care & Collaboration

Adapting to the New Norm

  • Digital-first Approaches
  • Data Monetization and Value Creation Efforts
  • The Race to Owning the Healthcare Consumer in 2025

Top 10 Business Models

  • Summary of the Top 10 Business Models Making an Impact on Post-Pandemic Healthcare

Business Model 1: Home Diagnostics

  • Home Diagnostics
  • Home Diagnostics: Dexcom

Business Model 2: Digital Therapeutics

  • Digital Therapeutics
  • Digital Therapeutics: CureApp, Inc

Business Model 3: Primary Care

  • Primary Care
  • Primary Care: LINE Healthcare Corporation

Business Model 4: Care Models to Improve Senior Care Access

  • Care Models to Improve Senior Care Access
  • Care Models to Improve Senior Care Access: Patina Health

Business Model 5: De-identified Patient Data

  • De-Identified Patient Data
  • De-Identified Patient Data: PicnicHealth

Business Model 6: Platforms and Marketplaces

  • Platforms and Marketplaces
  • Platforms and Marketplaces: Change Healthcare Marketplace

Business Model 7: Software-as-a-Service Models

  • SaaS Models
  • SaaS Models: MEDRiNG

Business Model 8: Care Continuum Support

  • Care Continuum Support
  • Care Continuum Support: ResApp Health

Business Model 9: Comprehensive Services for Aging in Place

  • Comprehensive Services for Aging in Place
  • Comprehensive Services for Aging in Place: ElderAid

Business Model 10: Support Solutions for Caregivers of the Elderly

  • Support Solutions for Caregivers of the Elderly
  • Support Solutions for Caregivers of the Elderly: Vesta Healthcare

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