デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1528866

看護教育市場:教育内容、教育形態、教育機関タイプ、性別、予測、2024年~2032年

Nursing Education Market - By Educational Offerings (Degree Programs, Certificate/Diploma Programs, Specializations), Mode of Education (On-campus, Online), Institution Type (Public Institutions, Private Institutions), Gender & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
看護教育市場:教育内容、教育形態、教育機関タイプ、性別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月02日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の看護教育市場は2024年から2032年にかけて4.3%以上のCAGRを記録します。

看護師のキャリアアップは、継続的な教育とMSN看護学修士やDNP看護実践博士のような高等学位にますます依存しています。これらの上級学位は、ナース・プラクティショナーの役割、ナース・リーダーシップ、または専門的な臨床実践などの分野に特化する道を看護師に提供します。

これらの資格を取得することで、看護師は臨床能力を高めるだけでなく、リーダーシップ能力や批判的思考力を身につけることができます。このように高度な教育を重視することは、進化するヘルスケアの需要に応え、高度な技術と専門的な看護ケアを通じて患者の転帰を改善するという、この職業のコミットメントを強調するものです。

サーティフィケート・ディプロマ・プログラム分野は、そのアクセスのしやすさと実践的な焦点により、2024年から2032年にかけて目覚しいCAGRを記録するであろう。これらのプログラムは、従来の学位取得の道と比較して看護職への参入が早く、ヘルスケア分野での就職への早道となります。さらに、サーティフィケートやディプロマ・プログラムは、実地訓練や特定のスキル開発に重点を置くことが多く、業界のニーズに密接に合致し、就職準備態勢が整っています。ヘルスケアの需要が拡大し、進化する中、こうした短期間の教育オプションは、様々なヘルスケア環境における有資格の看護専門家に対するニーズの高まりに対応するために不可欠な道筋を提供します。

2032年までに、オンライン分野は顕著な看護教育市場シェアを占めると思われます。オンライン・セグメントにおける看護教育の需要は、その柔軟性とアクセシビリティにより高まっています。オンライン・プログラムは、看護師志望者が仕事と私生活を両立させながら教育を受けることを可能にし、特に非正規雇用の学生や遠隔地の学生に適しています。技術の進歩により、バーチャル・シミュレーションやインタラクティブ・モジュールによる没入型の学習体験が容易になり、実践的なトレーニングが強化されます。さらに、オンライン看護教育は、学位や資格取得への道を早めることが多く、多様なヘルスケア環境における有能な看護師の緊急ニーズに対応しています。このような柔軟性と効率性により、オンライン看護教育は多くのヘルスケア専門家志望者にとって好ましい選択肢となっています。

アジア太平洋地域の看護教育市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRで成長すると思われます。急速な経済発展によりヘルスケアへの投資が増加し、拡大するヘルスケアサービスに対応するための熟練した看護専門家のニーズが高まっています。人口の高齢化や慢性疾患の増加など、人口動態の変化がこの需要をさらに高めています。さらに、世界化と国境を越えたヘルスケアへの取り組みは、看護プログラムの標準化と認定を促し、教育の質と国境を越えた看護師の流動性を高めています。アジア太平洋諸国が国民皆保険の達成とヘルス・アウトカムの改善に努める中、こうした進化するヘルスケアのニーズに対応するため、看護教育の拡大と強化に向けた努力が続けられています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • ヘルスケアサービスに対する需要の高まり
      • 熟練した看護スタッフの不足
      • 世界化と国際機関との連携
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 規制および認定要件
  • 成長の可能性分析
  • 規制・認定状況
  • ポーター分析
  • PESTEL分析
  • 主なニュースと取り組み

第4章 市場推計・予測:教育サービス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 学位プログラム
  • サーティフィケート/ディプロマ・プログラム
  • 専門分野

第5章 市場推計・予測:教育形態別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オンキャンパス
  • オンライン

第6章 市場推計・予測:教育機関タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 公的機関
  • 私立機関

第7章 市場推計・予測:男女別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 男性
  • 女性

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第9章 機関のプロファイル

  • AIIMS, Delhi
  • Duke University
  • Jamia Hamdard
  • Johns Hopkins University
  • Kings College London
  • Midamerica Nazarene University School
  • NYU Rory Meyers College of Nursing
  • The University of Tokyo
  • The University of Wollongong
  • University of California
  • University of Manchester
  • University of Maryland School of Nursing
目次
Product Code: 9317

Global Nursing Education Market will record over 4.3% CAGR from 2024 to 2032. Career advancement in nursing is increasingly reliant on continuing education and higher degrees like MSN Master of Science in Nursing and DNP Doctor of Nursing Practice. These advanced degrees offer nurses pathways to specialize in areas such as nurse practitioner roles, nurse leadership, or specialized clinical practices.

By acquiring these credentials, nurses enhance their clinical skills as well as gain leadership abilities and critical thinking prowess, essential for advancing into higher roles within healthcare settings. This emphasis on advanced education underscores the profession's commitment to meeting evolving healthcare demands and improving patient outcomes through highly skilled and specialized nursing care.

The overall nursing education market is categorized based on educational offerings, mode of education, institution type, and region.

The certificate-diploma programs sector will register an impressive CAGR from 2024 to 2032, owing to their accessibility and practical focus. These programs offer quicker entry into the nursing profession compared to traditional degree paths, catering to individuals seeking a faster route to employment in healthcare. Moreover, certificate and diploma programs often emphasize hands-on training and specific skill development, aligning closely with industry needs and increasing job readiness. As healthcare demands grow and evolve, these shorter-term educational options provide essential pathways for meeting the increasing need for qualified nursing professionals in various healthcare settings.

By 2032, the online segment will clutch a noticeable nursing education market share. The demand for nursing education in the online segment is rising due to its flexibility and accessibility. Online programs allow aspiring nurses to pursue education while balancing work and personal commitments, catering especially to non-traditional students and those in remote areas. Advances in technology facilitate immersive learning experiences through virtual simulations and interactive modules, enhancing practical training. Additionally, online nursing education often offers accelerated paths to degrees and certifications, meeting the urgent need for qualified nurses in diverse healthcare settings. This flexibility and efficiency make online nursing education a preferred choice for many aspiring healthcare professionals.

Asia Pacific nursing education market will grow at an impressive CAGR during the forecast period. Rapid economic development has increased healthcare investments, driving the need for skilled nursing professionals to meet expanding healthcare services. Demographic shifts, including aging populations and rising chronic diseases, further amplify this demand. Additionally, globalization and cross-border healthcare initiatives encourage standardization and accreditation of nursing programs, enhancing educational quality and mobility for nurses across borders. As countries in Asia Pacific strive to achieve universal healthcare coverage and improve health outcomes, there is a concerted effort to expand and enhance nursing education to meet these evolving healthcare needs.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising demand for healthcare services
      • 3.2.1.2 Shortage of skilled nursing staff
      • 3.2.1.3 Globalization and collaboration with international institutes
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Regulatory and accreditation requirements
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory & accreditation landscape
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis
  • 3.7 Key news and initiatives

Chapter 4 Market Estimates and Forecast, By Educational Offerings, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 4.1 Key trends
  • 4.2 Degree programs
  • 4.3 Certificate/diploma programs
  • 4.4 Specializations

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Mode of Education, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 On-campus
  • 5.3 Online

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Institution Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Public institutions
  • 6.3 Private institutions

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Gender, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Male
  • 7.3 Female

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 9 Institute Profiles

  • 9.1 AIIMS, Delhi
  • 9.2 Duke University
  • 9.3 Jamia Hamdard
  • 9.4 Johns Hopkins University
  • 9.5 Kings College London
  • 9.6 Midamerica Nazarene University School
  • 9.7 NYU Rory Meyers College of Nursing
  • 9.8 The University of Tokyo
  • 9.9 The University of Wollongong
  • 9.10 University of California
  • 9.11 University of Manchester
  • 9.12 University of Maryland School of Nursing