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市場調査レポート
商品コード
1303467
戦略分析:二輪車OEMの新興デジタル小売戦略Strategic Analysis of Two-wheeler OEMs' Emerging Digital Retail Strategies |
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戦略分析:二輪車OEMの新興デジタル小売戦略 |
出版日: 2023年06月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 94 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オンラインと店舗での体験をシームレスに融合させ、消費者の期待に焦点をシフトさせる破壊的テクノロジー
今日の小売業界はデジタル革命を受けて劇的に変化していますが、二輪車ビジネスも例外ではありません。より良い顧客体験、より効率的なビジネスプロセス、より高い売上のために、二輪車メーカーは急速にデジタル化を取り入れています。
デジタル化によって、二輪車メーカーは顧客との接し方、業務の進め方、販売への取り組み方を一変させました。これらのOEMは、デジタルショールーム、オンライン予約・購入、カスタマイズ可能なコンフィギュレーター、モバイルアプリ、データ分析、販売後支援の改善などにより、二輪車の購買プロセスを変えようとしています。さらに、顧客の期待を最大限に満たし、二輪車のデジタル革新におけるリーダーシップを維持するためには、デジタル技術の進化に柔軟に対応しなければなりません。
当レポートでは、二輪車業界の小売セグメントのバリューチェーンにおける、OEMのデジタル化の取り組みを調査し、OEMが採用している現在のデジタル技術と戦略を明らかにします。分析では、OEMが様々な破壊的技術やビジネスソリューション/ソフトウェアを使用しているデジタル小売を、デジタルマーケティング、ディーラー、購入プロセス、アフターサービスの4つのカテゴリーに大別しています。本調査では、自動車OEMのトップ企業が小売業で現在行っているデジタル化活動を特定し、今後どのような成長機会を探ることができるかについての洞察を提供しています。様々な使用事例と比較分析を通じて、この業界におけるデジタル化の範囲と可能性を提示しています。OEMがどのようにデジタルツールを活用し、コストを削減し、ブランドエクイティを創造し、様々なデジタル体験や没入型体験を通じてターゲット顧客を引き付けているかについて論じています。調査期間は2022年から2027年です。
Disruptive Technologies to Shift Focus toward Consumer Expectations by Seamlessly Blending Online and In-store Experiences
Today's retail scene has changed dramatically thanks to the digital revolution, and the two-wheeler business is no exception. For a better client experience, more efficient business processes, and higher sales, two-wheeler manufacturers are rapidly embracing digitization.
Digitalization has transformed how two-wheeler manufacturers interact with customers, operate, and approach sales. These OEMs are changing the two-wheeler purchasing process by including digital showrooms, online booking and purchasing, customizable configurators, mobile applications, data analytics, and improved after-sales assistance. Moreover, they must remain flexible as digital technologies evolve to best satisfy customer expectations and maintain their leadership in two-wheeler digital innovation.
This study examines two-wheeler industry OEMs' digitalization efforts in the retail segment value chain and establishes the current digital technologies and strategies they are adopting. The analysis divides digital retail into four broad categories where OEMs are using various disruptive technologies and business solutions/software, namely digital marketing, dealerships, purchase processes, and aftersales service. The study identifies the digitalization activities top automotive OEMs are performing now in retail and offers insights into the growth opportunities they can explore going forward. Through various use cases and comparative analyses, the report presents the extent and potential of digitalization in this industry. It discusses how OEMs utilize digital tools to reduce costs, create brand equity, and attract target customers through various digital and immersive experiences. The study period is 2022-2027.