表紙:戦略分析:二輪車OEMの新興デジタル小売戦略
市場調査レポート
商品コード
1303467

戦略分析:二輪車OEMの新興デジタル小売戦略

Strategic Analysis of Two-wheeler OEMs' Emerging Digital Retail Strategies

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 94 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
戦略分析:二輪車OEMの新興デジタル小売戦略
出版日: 2023年06月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 94 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オンラインと店舗での体験をシームレスに融合させ、消費者の期待に焦点をシフトさせる破壊的テクノロジー

今日の小売業界はデジタル革命を受けて劇的に変化していますが、二輪車ビジネスも例外ではありません。より良い顧客体験、より効率的なビジネスプロセス、より高い売上のために、二輪車メーカーは急速にデジタル化を取り入れています。

デジタル化によって、二輪車メーカーは顧客との接し方、業務の進め方、販売への取り組み方を一変させました。これらのOEMは、デジタルショールーム、オンライン予約・購入、カスタマイズ可能なコンフィギュレーター、モバイルアプリ、データ分析、販売後支援の改善などにより、二輪車の購買プロセスを変えようとしています。さらに、顧客の期待を最大限に満たし、二輪車のデジタル革新におけるリーダーシップを維持するためには、デジタル技術の進化に柔軟に対応しなければなりません。

当レポートでは、二輪車業界の小売セグメントのバリューチェーンにおける、OEMのデジタル化の取り組みを調査し、OEMが採用している現在のデジタル技術と戦略を明らかにします。分析では、OEMが様々な破壊的技術やビジネスソリューション/ソフトウェアを使用しているデジタル小売を、デジタルマーケティング、ディーラー、購入プロセス、アフターサービスの4つのカテゴリーに大別しています。本調査では、自動車OEMのトップ企業が小売業で現在行っているデジタル化活動を特定し、今後どのような成長機会を探ることができるかについての洞察を提供しています。様々な使用事例と比較分析を通じて、この業界におけるデジタル化の範囲と可能性を提示しています。OEMがどのようにデジタルツールを活用し、コストを削減し、ブランドエクイティを創造し、様々なデジタル体験や没入型体験を通じてターゲット顧客を引き付けているかについて論じています。調査期間は2022年から2027年です。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 二輪車業界向けデジタル小売における戦略的課題:上位3項目のインパクト
  • Growth Pipeline Engine (TM) による成長機会の促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 自動車におけるデジタル小売の定義
  • 自動車デジタル小売のフェーズ
  • 二輪車小売のデジタル化プロセス
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長環境

  • デジタルマーケティングの比較分析:OEM間
  • デジタルディーラーの比較分析:OEM間
  • デジタル購買プロセスの比較分析:OEM間
  • デジタルアフターサービスの比較分析:OEM間
  • VRIO分析:OEMのデジタル小売における各レベルのデジタル化
  • デジタルマーケティング:主要二輪車OEMの分析
  • デジタルディーラー:主要二輪車OEMの分析
  • デジタル購買プロセス:主要二輪車OEMの分析
  • デジタルアフターマーケットサービス:主要二輪車OEMの分析

小売マーケティングのデジタル化

  • マーケティングデジタル化のステップ
  • デジタル小売マーケティングの種類
  • デジタル小売マーケティングに対する二輪車ブランドのアプローチ:Harley-Davidson
  • マーケティングミックス戦略の4P:デジタル化
  • マーケティングミックス戦略の4P:デジタル化の使用事例
  • マルチチャネルアプローチからオムニチャネルアプローチへのシフト
  • カスタマージャーニー・オムニチャネル・マーケティング
  • 二輪車ブランドのオムニチャネル・マーケティングへのアプローチ:使用事例
  • 技術:二輪車のデジタルマーケティングにおけるAI/MLアプリケーション
  • 技術:二輪車のデジタルマーケティングにおけるAR/VR
  • 技術:二輪車のデジタルマーケティングにおけるメタバース
  • VRIO分析の結果:デジタルマーケティング
  • デジタルマーケティング:主要二輪車OEMの分析
  • デジタルマーケティングの要点
  • 推奨されるマーケティングのデジタル化戦略

ディーラーショールームのデジタル化

  • ディーラーのデジタル化のステップ
  • ディーラーショールームの種類
  • ディーラーマーケティングのデジタル化
  • ショールームのデジタル化
  • 顧客関係管理ツール
  • 二輪車ブランドの使用事例:Yamaha Motor
  • 二輪車ブランドの使用事例:Honda Motorcycles
  • 技術:二輪車ディーラーにおけるAIとML
  • 技術:二輪車ディーラーにおけるAR/VR
  • VRIO分析の結果:デジタル・ディーラー
  • デジタルディーラー:主要二輪車OEMの分析
  • デジタルディーラーの要点
  • ディーラーに推奨されるデジタル化戦略

購入プロセスのデジタル化

  • 購入プロセスのデジタル化のステップ
  • 顧客による車両のカスタマイズ
  • 購入プロセスのデジタル化
  • デジタル購入プロセスを容易にするデジタルアプリケーション・サービス
  • OEMの下取り/中古車向けデジタルプラットフォーム
  • 使用事例:Harley-Davidson効果的な購入プロセスのデジタル化
  • 技術:二輪車カスタマイズのための3D車両コンフィギュレーター
  • 技術:購入プロセスのデジタルアプリケーション/プラットフォーム
  • VRIO分析の結果:デジタル購買プロセス
  • デジタル購買プロセス:主要二輪車OEMの分析
  • デジタル購買プロセスの要点
  • 推奨される購買プロセスのデジタル化戦略

アフターサービスのデジタル化

  • アフターサービスのデジタル化
  • デジタルアフターサービス:OEMの使用事例
  • 技術アフターサービスの予測分析
  • VRIO分析の結果:デジタルアフターサービス
  • デジタルアフターマーケットサービス:主要二輪車OEMの分析
  • アフターサービスのデジタル化の要点
  • アフターサービスのデジタル化戦略

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:AI対応アプリケーションの展開
  • 成長機会2:簡易融資と組み込み保険の提供
  • 成長機会3:デジタルツールの活用と新たな収益源の創出

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrost & Sullivanなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE16-44

Disruptive Technologies to Shift Focus toward Consumer Expectations by Seamlessly Blending Online and In-store Experiences

Today's retail scene has changed dramatically thanks to the digital revolution, and the two-wheeler business is no exception. For a better client experience, more efficient business processes, and higher sales, two-wheeler manufacturers are rapidly embracing digitization.

Digitalization has transformed how two-wheeler manufacturers interact with customers, operate, and approach sales. These OEMs are changing the two-wheeler purchasing process by including digital showrooms, online booking and purchasing, customizable configurators, mobile applications, data analytics, and improved after-sales assistance. Moreover, they must remain flexible as digital technologies evolve to best satisfy customer expectations and maintain their leadership in two-wheeler digital innovation.

This study examines two-wheeler industry OEMs' digitalization efforts in the retail segment value chain and establishes the current digital technologies and strategies they are adopting. The analysis divides digital retail into four broad categories where OEMs are using various disruptive technologies and business solutions/software, namely digital marketing, dealerships, purchase processes, and aftersales service. The study identifies the digitalization activities top automotive OEMs are performing now in retail and offers insights into the growth opportunities they can explore going forward. Through various use cases and comparative analyses, the report presents the extent and potential of digitalization in this industry. It discusses how OEMs utilize digital tools to reduce costs, create brand equity, and attract target customers through various digital and immersive experiences. The study period is 2022-2027.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Digital Retail for Two-wheeler Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Definition of Digital Retail in Automotive
  • Phases of Digital Retail in Automotive
  • Digitalization Process of Two-wheeler Retailing
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Environment

  • Comparative Analysis for Digital Marketing across OEMs
  • Comparative Analysis for Digital Dealerships across OEMs
  • Comparative Analysis for Digital Purchase Process across OEMs
  • Comparative Analysis for Digital Aftersales Service across OEMs
  • VRIO Analysis for Digitalization at Various Levels of OEMs' Digital Retail
  • Digital Marketing: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Digital Dealerships: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Digital Purchase Process: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Digital Aftermarket Service: Analysis of Major Two-wheeler OEMs

Digitalization of Retail Marketing

  • Steps to Marketing Digitalization
  • Types of Digital Retail Marketing
  • Two-wheeler Brand Approach to Digital Retail Marketing: Harley-Davidson
  • Marketing Mix Strategy, 4Ps: Digitalization
  • Marketing Mix Strategy, 4Ps: Digitalization Use Cases
  • Shift from Multichannel Approach to Omnichannel Approach
  • Customer Journey: Omnichannel Marketing
  • Two-wheeler Brand Approach to Omnichannel Marketing: Use Cases
  • Technology: AI/ML Applications in Digital Marketing of Two-wheelers
  • Technology: AR/VR in Digital Marketing of Two-wheelers
  • Technology: Metaverse in Digital Marketing of Two-wheelers
  • VRIO Outcome: Digital Marketing
  • Digital Marketing: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Key Takeaways for Digital Marketing
  • Recommended Digitalization Strategy for Marketing

Digitalization of Dealership Showrooms

  • Steps to Dealership Digitalization
  • Types of Dealership Showrooms
  • Dealership Marketing Digitalization
  • Digitalization of Dealership Showrooms
  • Customer Relationship Management Tool
  • Two-wheeler Brand Use Case: Yamaha Motor
  • Two-wheeler Brand Use Case: Honda Motorcycles
  • Technology: AI & ML at Two-wheeler Dealerships
  • Technology: AR/VR at Two-wheeler Dealerships
  • VRIO Outcome: Digital Dealerships
  • Digital Dealerships: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Key Takeaways for Digital Dealerships
  • Recommended Digitalization Strategy for Dealerships

Digitalization of the Purchase Process

  • Steps to Purchase Process Digitalization
  • Customization of Vehicles by Customers
  • Digitalization of Purchase Process
  • Digital Applications and Services to Ease the Digital Purchase Process
  • OEMs' Digital Platforms for Trade-in/Pre-owned Vehicles
  • Use Case: Harley-Davidson's Effective Digitalization of the Purchase Process
  • Technology: 3D Vehicle Configurator for Customization of Two-wheelers
  • Technology: Digital Applications/Platforms for Purchase Process
  • VRIO Outcome: Digital Purchase Process
  • Digital Purchase Process: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Key Takeaways for Digital Purchase Process
  • Recommended Digitalization Strategy for Purchase Process

Digitalization of Aftersales Service

  • Digitalization of Aftersales Service
  • OEM Use Cases for Digital Aftersales Service
  • Technology: Predictive Analytics for Aftersales Service
  • VRIO Outcome: Digital Aftersales Service
  • Digital Aftermarket Service: Analysis of Major Two-wheeler OEMs
  • Key Takeaways for Digitalization of Aftersales Service
  • Recommended Digitalization Strategy for Aftersales Service

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Deployment of AI-enabled Applications
  • Growth Opportunity 2: Provide Simplified Financing and Embedded Insurance
  • Growth Opportunity 3: Leverage Digital Tools and Generate Alternate Revenue Streams

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer