表紙:メタバースにおけるコンテンツ収益化:通信事業者の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1275413

メタバースにおけるコンテンツ収益化:通信事業者の成長機会

Global Content Monetization Opportunities for Telcos in the Metaverse

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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メタバースにおけるコンテンツ収益化:通信事業者の成長機会
出版日: 2023年04月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、メタバースにおけるコンテンツ収益化について調査分析し、まだ黎明期ではあるもの、明確な成長の兆しを見せているこの市場において、通信事業者がメタバースコンテンツアグリゲーターとなるための成長機会を探っています。

目次

戦略的必須事項

  • なぜ成長はますます困難になっているのでしょうか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • メタバースにおける通信事業者のコンテンツ収益化の機会に対する上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

定義

世界のメタバースユーザー調査の結果(2022年)

  • フロスト&サリバンの2022年IT意思決定者調査
  • イマーシブテクノロジーへの投資
  • メタバースのビジネス可能性と展開状況
  • メタバースに参加する主な利点

成長機会分析

  • メタバースにおける通信会社の未開発の機会
  • メタバースにおける通信会社のサービスステータス
  • メタバースエコシステムの構築 - ビルディングブロック
  • メタバースは通信ネットワーク上で作動
  • コネクティビティからコンテンツアグリゲーターへ
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

メタバースコンテンツアグリゲーターとしての通信会社の潜在的なビジネスモデル

革新的な導入事例

  • KDDIバーチャル渋谷・バーチャル大阪
  • KT Meta LoungeとGenieverse
  • LG U+ Virtual Office、U+Kids Zoo、およびMoono NFT
  • NTTドコモXRワールド、XRシティ、Qonoq
  • Orangeのバーチャルストア
  • SK Telecomのifland
  • Telefonicaの仮想体験ゾーン
  • Verizon CommunicationsのモバイルARコンテンツ
  • Vodafoneメタバースストアと5Gリアリティ
  • 通信事業者のメタバースコンテンツ収益化のその他の例
  • 通信会社が韓国の通信事業者から学べること

成長機会領域

  • 成長機会1:新しいメタバースプラットフォーム
  • 成長機会2:没入型ワークサービス
  • 成長機会3:ゲームとエンターテイメントの体験
  • 成長機会4:没入型ショッピング
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: K8B8-70

Vast Revenue Growth Opportunities Await Operators Positioning as Metaverse Content Providers

Diversification beyond a telco's core connectivity business is a necessity as various traditional services (e.g., fixed-line telephony, wireless telephony, and broadband offerings) commoditize. Telcos that successfully transition their business to newer edge computing and digital content services will remain relevant and succeed in the market.

The metaverse arena is expected to offer telcos a new battleground to position themselves as digital content aggregators and recoup their investment in evolving network infrastructure. A growing number of information and communications technology (ICT) megatrends are gaining force and helping to unlock the power of the metaverse.

The evolution of 5G, IoT, cloud-based technologies, low-code and no-code platforms, blockchain, edge computing, and 3D engines are some of the main building blocks of the ongoing digital transformation. Telecommunications operators need to capitalize on the technological developments shaping the evolution toward immersive experiences.

Telcos can leverage powerful technologies to bring the metaverse to life to create new business models, drive customer engagement, gain a competitive edge, and monetize existing network infrastructure.

This Frost & Sullivan study explores the opportunities for telecommunication operators to become metaverse content aggregators in a market still in its nascent phases, but showing clear signs of growth. Frost & Sullivan expects that this analysis will provide telco operators with valuable insights to increase their footprint and penetration opportunities within the emerging metaverse space

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Telco Content Monetization Opportunities in the Metaverse
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Definitions

  • Definitions
  • The Metaverse as Defined by Frost & Sullivan

2022 Global Metaverse User Survey Results

  • Frost & Sullivan 2022 IT Decision-maker Survey
  • Investment in Immersive Technologies
  • Business Potential and Deployment Status for Metaverse
  • Main Benefits for Joining the Metaverse

Growth Opportunity Analysis

  • Telcos' Untapped Opportunity in the Metaverse
  • Telcos' Services Status in the Metaverse
  • Telcos' Services Status in the Metaverse
  • Metaverse Ecosystem Constructs-Building Blocks
  • The Metaverse will Run on Telco Networks
  • Beyond Connectivity to Content Aggregators
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Potential Business Models for Telcos as Metaverse Content Aggregators

  • Telcos can Adopt Multiple Business Models

Innovative Use Cases by Early Adopters

  • KDDI Virtual Shibuya and Virtual Osaka
  • KT Meta Lounge and Genieverse
  • LG U+ Virtual Office, U+ Kids Zoo, and Moono NFTs
  • NTT Docomo XR World, XR City, and Qonoq
  • Orange Virtual Stores
  • SK Telecom's ifland
  • Telefonica's Virtual Experience Zones
  • Verizon Communications' Mobile AR Content
  • Vodafone Metaverse Store and 5G Reality
  • Other Telco Metaverse Content Monetization Examples
  • What Telcos Can Learn from South Korean Carriers

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: New Metaverse Platforms
  • Growth Opportunity 2: Immersive Work Services
  • Growth Opportunity 3: Gaming and Entertainment Experiences
  • Growth Opportunity 4: Immersive Shopping
  • List of Exhibits
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