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市場調査レポート
商品コード
1775308

シンガポールのスナック菓子市場

Snacks in Singapore


出版日
ページ情報
英文 71 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
シンガポールのスナック菓子市場
出版日: 2025年07月17日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年、シンガポールのスナック菓子市場は、主に慎重な消費者心理といくつかの規制変更により、小売流通額の伸びが緩やかになると予想されます。2024年1月に物品サービス税(GST)の税率がSGD8からSGD9に引き上げられたことが外食価格に長引く影響となり、一部の消費者が裁量支出を控えるようになっています。生活必需品の価格上昇も消費者の支出を抑制し、節約志向を助長しています。

この調査レポートはシンガポールのスナック類を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データに加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要動向と人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復といった主要動向が現在どのように市場を形成しているのか、また今後5年間の見通しとともに、市場がどのように変化していくのかを明確に示しています。

対象製品:菓子類、アイスクリーム、セイボリースナック、スイートビスケット、スナックバー、フルーツスナック

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • スナック菓子市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationaは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年のスナック:全体像
  • 2025年の主な動向
  • 競合情勢
  • チャネル開発
  • 次にくるスナック

市場データ

免責事項

情報源

シンガポールのチョコレート菓子類

主なデータ結果

2025年の発展

  • 2025年には小売価格が堅調に増加し、ココア価格の高騰が成長に貢献する
  • Ferrero SpAは、多様なポートフォリオでチョコレート菓子類をリードし続けている
  • スーパーマーケットは、幅広い製品ラインナップのおかげで、チョコレート菓子類の主要な流通チャネルであり続けている

展望と機会

  • 予測期間中、チョコレート菓子類の販売額と販売量に影響を及ぼす相反する要因
  • ブランドはソーシャルメディアプラットフォームのバイラル性とターゲットを絞ったコラボレーションを活用して関心を高める
  • カカオ価格の上昇は持続可能なイノベーションと製品開発を促す可能性が高め

カテゴリーデータ

シンガポールの砂糖菓子類

主なデータ結果

2025年の発展

  • グミとゼリーは、製品イノベーションにより2025年に最も急速な小売価格の成長が見込まれる
  • Mars Foods Incは、主力ブランドであるエクリプスの継続的な成功により、砂糖菓子類のリーダーであり続けている
  • スーパーマーケットは、ワンストップショッピングにより、2025年には砂糖菓子類の主要小売チャネル

展望と機会

  • ウェルネストレンドは天然成分とプレミアム製品の認知度を高める可能性が高め
  • ピーラブルグミや4Dグミ/ゼリーのバイラルな性質は、若い消費者に引き続きアピールする
  • シンガポールの出生率の低下は、予測期間中に特定の砂糖菓子類カテゴリーに重くのしかかる可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールの甘いビスケット、スナックバー、フルーツスナック

主なデータ結果

2025年の発展

  • 甘いビスケット、スナックバー、フルーツスナックは、ブランドの多様性の拡大もあって、緩やかな成長を見せた
  • クラフトフーズは、甘いビスケットの強さにより、2025年もトップ企業であり続ける
  • スーパーマーケットが小売売上高全体を占めているが、小売eコマースが活況を呈している

展望と機会

  • プレミアム化とフレーバーの革新が甘いビスケットの進化を推進
  • コンビニエンスストアではデジタルエンゲージメントとプライベートラベルのイノベーションが継続する見込み
  • 包装されていない甘いビスケットは、同様の消費機会を狙って、存在感を増す可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールのアイスクリーム

主なデータ結果

2025年の発展

  • アイスクリームはプレミアムイノベーションに重点を置き、2025年に小売価格が緩やかに成長する見込み
  • Unileverは積極的なイノベーションとマルチブランド戦略で、2025年にアイスクリーム業界をリードする
  • スーパーマーケットは持ち帰り用アイスクリームの主要チャネルであり、コンビニエンスストアは衝動買い用アイスクリームの販売を牽引

展望と機会

  • アイスクリームパーラーの普及は、シンガポールにおける高級パッケージアイスクリームの成長を脅かす可能性がある
  • シンガポールのアイスクリームでは、持続可能性と機能性原料の面で革新が見られる可能性が高め
  • 健康志向の贅沢がシンガポールのアイスクリームの成長の可能性を秘めている

カテゴリーデータ

シンガポールのおいしいスナック

主なデータ結果

2025年の発展

  • 消費者の優先順位の変化と健康志向の商品の革新により、シンガポールでは2025年に風味スナックが緩やかに成長すると予測される
  • Kraft FoodsとSeng Hua Hng Foodstuffsは、消費者の認知度と信頼により、2025年にシンガポールのスナック菓子市場をリードする
  • スーパーマーケットは2025年も引き続き主要な流通チャネルであり、小売eコマースが勢いを増す

展望と機会

  • イノベーションの推進により、シンガポールでプライベートブランドのスナック菓子が勢いを増す見込み
  • 世界および国内のスナックブランドは、イノベーションとデジタルエンゲージメントを活用して若者層を獲得しています。
  • 健康志向と贅沢な提供別二重の革新がシンガポールの風味豊かなスナックの未来を定義する

カテゴリーデータ

目次
Product Code: SNSG

In 2025, snacks in Singapore is expected to experience modest retail current value growth, primarily driven by cautious consumer sentiment and several regulatory changes. The increase in the Goods and Services Tax (GST) rate from SGD8 to SGD9 in January 2024 has had a lingering impact on the price of dining out, leading some consumers to cut back on their discretionary spending. The rising prices of essential goods have also constrained consumers' spending power, contributing to a more frugal ap...

Euromonitor International's Snacks in Singapore report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2020-2024, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are currently shaping the market along with prospects for the next five years, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Confectionery, Ice Cream, Savoury Snacks, Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Snacks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Snacks in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for snacks?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Forecast Sales of Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 12 Forecast Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

CHOCOLATE CONFECTIONERY IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • A solid retail value increase in 2025, with soaring cocoa prices contributing to growth
  • Ferrero SpA continues to lead chocolate confectionery with its diverse portfolio
  • Supermarkets remains the key distribution channel for chocolate confectionery thanks to a wide product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Opposing factors set to impact value and volume sales of chocolate confectionery over the forecast period
  • Brands will harness virality of social media platforms and targeted collaborations to drive interest
  • Elevated cocoa prices likely to trigger sustainable innovations and product development

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 14 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 15 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 17 Sales of Chocolate Tablets by Type: % Value 2020-2025
  • Table 18 NBO Company Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 19 LBN Brand Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 20 Distribution of Chocolate Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 21 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 22 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

SUGAR CONFECTIONERY IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Gummies and jellies sees the fastest retail value growth in 2025 due to product innovation
  • Mars Foods Inc remains the leader in sugar confectionery, largely due to the continued success of its flagship brand Eclipse
  • Supermarkets is the key retail channel for sugar confectionery in 2025 due to one-stop shopping

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wellness trend likely to drive visibility of natural ingredients and premium offerings
  • Viral nature of peelable and 4D gummies/jellies will continue to appeal to younger consumers
  • Singapore's declining birth rate may weigh on certain sugar confectionery categories over the forecast period
  • Summary 2 Other Sugar Confectionery by Product Type: 2025

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 26 Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 28 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 29 Sales of Chewy Candies by Type: % Value 2020-2025
  • Table 30 NBO Company Shares of Sugar Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 31 LBN Brand Shares of Sugar Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 32 Distribution of Sugar Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 33 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

SWEET BISCUITS, SNACK BARS AND FRUIT SNACKS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth for sweet biscuits, snack bars, and fruit snacks, contributed in part by the widening variety of brands
  • Kraft Foods remains the leading company in 2025 due to its strength in sweet biscuits
  • Supermarkets dominates overall retail sales but retail e-commerce sees dynamism

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation and flavour innovation to drive the evolution of sweet biscuits
  • Digital engagement and private label innovations set to continue in convenience stores
  • Unpackaged sweet biscuits may grow in prominence, targeting similar consumption occasions

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 38 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 39 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 40 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 41 NBO Company Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 42 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 43 NBO Company Shares of Sweet Biscuits: % Value 2021-2025
  • Table 44 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits: % Value 2022-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Snack Bars: % Value 2021-2025
  • Table 46 LBN Brand Shares of Snack Bars: % Value 2022-2025
  • Table 47 NBO Company Shares of Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 48 LBN Brand Shares of Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 49 Distribution of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 50 Distribution of Sweet Biscuits by Format: % Value 2020-2025
  • Table 51 Distribution of Snack Bars by Format: % Value 2020-2025
  • Table 52 Distribution of Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 53 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 54 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 55 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 56 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

ICE CREAM IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Ice cream experiences modest retail value growth in 2025, with a focus on premium innovation
  • Unilever leads ice cream in 2025, with aggressive innovation and a multi-brand strategy
  • Supermarkets is the key channel for take-home ice cream, while convenience stores drives sales of impulse ice cream

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Prevalence of ice cream parlours may threaten the growth of premium packaged ice cream in Singapore
  • Innovations likely to be seen in terms of sustainability and functional ingredients in ice cream in Singapore
  • Health-conscious indulgence offers growth potential for ice cream in Singapore

CATEGORY DATA

  • Table 57 Sales of Ice Cream by Category: Volume 2020-2025
  • Table 58 Sales of Ice Cream by Category: Value 2020-2025
  • Table 59 Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 60 Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 61 Sales of Ice Cream by Leading Flavours: Rankings 2020-2025
  • Table 62 Sales of Impulse Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 63 NBO Company Shares of Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 64 LBN Brand Shares of Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 65 NBO Company Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 66 LBN Brand Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 67 NBO Company Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 68 LBN Brand Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 69 Distribution of Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 70 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Volume 2025-2030
  • Table 71 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Value 2025-2030
  • Table 72 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 73 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2025-2030

SAVOURY SNACKS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth in savoury snacks in Singapore in 2025 amid shifting consumer priorities and innovation in health-oriented offerings
  • Kraft Foods and Seng Hua Hng Foodstuffs lead savoury snacks in Singapore in 2025 due to consumer recognition and trust
  • Supermarkets remains the leading distribution channel in 2025, while retail e-commerce gains traction

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Private label savoury snacks set to gain momentum in Singapore, driven by innovation
  • Global and local savoury snacks brands leverage innovation and digital engagement to capture the youth segment
  • Dual-track innovation defines the future of savoury snacks in Singapore, with health-driven and indulgent offerings
  • Summary 3 Other Savoury Snacks by Product Type: 2025

CATEGORY DATA

  • Table 74 Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 75 Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 76 Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 77 Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 78 NBO Company Shares of Savoury Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 79 LBN Brand Shares of Savoury Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 80 Distribution of Savoury Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 81 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 82 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 83 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 84 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030