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市場調査レポート
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1627898

E-Hailingの市場 - 2025年から2030年までの予測

E-Hailing Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 128 Pages
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即日から翌営業日
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E-Hailingの市場 - 2025年から2030年までの予測
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
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概要

E-Hailingの世界市場は、2025年の1,149億8,100万米ドルから2030年には3,253億4,500万米ドルへと、予測期間中に23.12%のCAGRで成長すると予測されています。

E-Hailingサービスでは、サービス提供者がスマートフォン、タブ、ラップトップなどの電子アプリケーションを使用して乗用車を予約します。このようなサービスは、利用者が数分以内にどこでも乗車できるため、使いやすい交通手段を提供しています。各国における交通渋滞の深刻化は、自家用車の所有規模に悪影響を及ぼしており、これがE-Hailingサービスの需要と利用を加速させています。さらに、インターネット普及率の上昇と技術の進歩が相まって、市場の拡大を後押ししている可能性があります。World Population Reviewによると、2022年には世界中で約49億人が積極的にインターネットを利用しており、これは総人口の69%を占め、新規インターネット利用者は毎年4%増加しています。

さらに、都市化に関するOur World Dataのレポートによると、都市人口はより高い割合で増加しており、2022年の43億8,000万人から2030年には51億7,000万人に増加すると推定されています。さらに、都市部は2050年までに世界人口の3分の2以上の居住地になると予測されており、都市部の面積シェアはすべての国で大きく上昇すると推定されています。この増加により、より便利で手ごろな交通手段が求められ、市場の上昇に寄与します。

さらに、E-Hailingを通じて提供される簡単な移動オプションによる消費者の利便性向上により、モビリティ企業は他地域への投資や新規立ち上げを通じてサービスを拡大しています。

世界のE-Hailing市場の促進要因

  • 交通渋滞の増加がE-Hailing市場の需要を高めると予想されます。

道路上の車両数の増加、不適切な公共交通機関の利用、運転習慣の悪化などが、交通渋滞の一般的な原因となっています。人口の増加と急速な都市化が相まって、特に米国、インド、中国などの主要国では交通渋滞の規模がさらに拡大すると予想されます。世界銀行のデータによると、2022年のインドの都市人口は5億837万人、中国も都市人口の増加を記録し、2022年には8億9,758万人となります。

さらに、2023年5月の世界の自動車新車登録台数に関するACEAの報告書によると、インドの2022年の新車登録台数は4,741台で、2021年の3,820台から24.1%増加しました。また、世界では毎年約8,200万台の自動車が販売されています。欧州連合(EU)は全自動車登録台数の13.3%を占め、年間約1,100万台の新車が販売されています。

さらに、E-Hailingによって、乗客は自宅から職場、あるいは職場から職場への移動を、より低料金で、より便利に行えるようになった。このため、移動のために個人的な交通手段を利用する必要性は緩やかな成長が見込まれ、それによって道路上の個人的な自動車の総数が減少し、交通渋滞が緩和されます。E-Hailingが提供するこのような利点は、インドや中国などの主要経済国の市場需要にプラスの影響を与えるでしょう。

世界のE-Hailing市場の地理的展望

地域別に見ると、世界のe-hailings市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。米国のような新興経済諸国におけるE-Hailingサービスの成長は、インターネットの普及やスマートフォンのようなデバイスの普及の増加により、大きな影響を受けるでしょう。さらに、オンデマンド・サービスに対する需要の高まりは、レンタカーやその他の伝統的な手段に代わるものを求める顧客にとって、完璧な代替品として機能します。このため、予測期間中、ライドシェアは国内全域で有利な展望をもたらすと思われます。

さらに、E-Hailingプラットフォームで電気自動車などの持続可能な交通手段を開発する大手企業の動向は、今後数年間で重要な傾向として浮上する可能性が高いです。例えば、2022年にウーバーは、3,100万人のユニークライダーを電気自動車に乗せるというマイルストーンに関して、同社の乗車プラットフォーム上の電気自動車の数を3倍に増やしました。これはまた、2040年までに北米と欧州地域でゼロ・エミッション・モビリティ・プラットフォームとして台頭するという同社のコミットメントとも一致しています。

さらに、2024年には米国のミネアポリスが、ドライバーの賃上げと労働条件の改善に関するUberとLyftとの取り決めを発表しました。こうした介入は、より多くのドライバーをE-Hailingプラットフォームに参加させ、顧客向けサービスを拡大します。

さらに、全米自動車販売協会連合会の推計によると、国内のディーラー販売台数全体に占める新車シェアは上昇し、2022年の49.7%から2023年には53.6%に達しました。全国的な新車保有台数の増加に伴い、同国におけるE-Hailingサービスも拡大し、予測期間までの市場成長に寄与するとみられます。

しかし、EVの普及に伴い、ライドヘイリングフリートへのEVの統合が進み、環境意識の高い顧客のニーズに応えることで、E-Hailing市場は同国で盛り上がりを見せると思われます。例えば、Model 3やModel YのようなTeslaの車両は、主に高度な技術的機能を搭載しているため、E-Hailing企業の間で最も好まれる選択肢として知られています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別セグメント、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略によって市場に浸透する可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用するのか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のE-Hailing市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 三輪車
  • 二輪車

第6章 世界のE-Hailing市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人使用
  • 仕事

第7章 世界のE-Hailing市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 車両タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 車両タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 車両タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 車両タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 車両タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Uber Technologies Inc.
  • Lyft Inc.
  • Didi Chuxing Technology Co.
  • Ola Cabs
  • MyCar
  • Grad Holding Inc.
  • Gojek
  • Bolt
  • Wingz
  • Gett
  • Cabify
  • Maxim Service
  • BlaBlaCar
  • Free Now
  • Indecab Technology Services Pvt. Ltd.
目次
Product Code: KSI061613044

The global e-hailing market is projected to grow at a CAGR of 23.12% over the forecast period, from US$114.981 billion in 2025 to US$325.345 billion by 2030.

E-hailing services involve the service provider booking passenger vehicles by using any electronic applications such as smartphones, tab, or laptops. Such services have provided an easy-to-use mode-transportation since users can get a ride anywhere within minutes. The growing traffic congestion in countries has negatively impacted the scale of owning private vehicles, which is accelerating the demand and usage of e-hailing services. Further, the upsurge in internet penetration in coordination with the growing technological advancements has potentially propelled the market expansion. According to the World Population Review, around 4.9 billion individuals worldwide were actively using the Internet in 2022, which accounts for 69% of the total population and a yearly rise of 4% in new Internet users.

Additionally, according to Our World Data report on Urbanization, the urban population is rising at a higher rate and is estimated to rise from 4.38 billion in 2022 to 5.17 billion by 2030. Further, urban regions are predicted to become the home of over two-thirds of the world's population by 2050, with urban area shares estimated to rise largely across all nations. This increase will demand more convenient and affordable transportation options, contributing to a rise in the market.

Furthermore, the increased consumer convenience with easy mobility options provided through e-hailing has made mobility companies expand their services through investments and new launches in other regions.

Global e-hailing market drivers

  • Rising traffic congestion is expected to bolster the demand for the e-hailing market.

The growing number of vehicles on the road, improper public transport availability, and poor driving habits are some of the common causes of traffic congestion. Growing population coupled with rapid urbanization are expected to further increase the scale of traffic congestion, especially in major countries such as the USA, India, and China. According to the World Bank's data, in 2022, India's urban population stood at 508.37 million, while China also recorded a rise in its urban population to 897.58 million in 2022.

Moreover, according to the ACEA report on World new motor vehicle registrations of May 2023, India had a constant increase of 24.1%, with 4,741 new vehicle units registered in 2022, a rise from 3,820 units in 2021. In addition, about 82 million motor vehicles are sold worldwide every year. The European Union accounted for 13.3% of all motor vehicle registrations, with about 11 million new vehicles sold yearly.

In addition, e-hailing enables passengers to travel from their homes to workplaces and vice-versa at a much lower rate and greater convenience. Owing to this, the need to use personal transport for traveling is expected to witness slow growth, thereby reducing the overall number of personal vehicles on the road and reducing traffic congestion. Such benefits provided by e-hailing will positively impact the market demand in major economies such as India and China.

Global e-hailing market geographical outlook

Geography-wise, the market of Global e-hailings is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The growth of e-hailing services in developed economies such as the United States will be impacted in a significant manner with increased adoption of the internet and higher proliferation of devices such as smartphones. Further, the rising demand for on-demand services serves as a perfect substitute for customers who look for alternatives to rental cars or other traditional modes. Therefore, this will result in lucrative prospects for ride-sharing across the country till the projected period.

Furthermore, efforts by major companies to develop sustainable modes of transportation, such as electric vehicles on their e-hailing platforms, are likely to emerge as a key trend in upcoming years. For instance, in 2022, Uber tripled the number of electric vehicles on its riding platform in regards to its milestone of connecting 31 million unique riders with a ride in electric vehicles. This also aligns with the company's commitment to emerge as a zero-emission mobility platform in North America and Europe regions by 2040.

Moreover, in 2024, Minneapolis, United States, announced a deal with Uber and Lyft related to an increase in driver wages and improved working conditions. Such interventions will attract more drivers to participate in e-hailing platforms, thereby expanding services for customers.

Additionally, according to the National Automobile Dealers Association's estimate, the new vehicle share in total dealership sales in the country has increased and reached 53.6% in 2023 compared to 49.7% in 2022. With the rise in new vehicle ownership across the country, e-hailing services in the country will expand, contributing to market growth until the forecast period.

Nonetheless, with the growth of EV popularity, the e-hailing market will get a boost in the country with greater integration of EVs into ride-hailing fleets, thereby catering to the needs of environment-conscious customers. For instance, Tesla vehicles such as Model 3 and Model Y are known to be the most preferred choice among e-hailing companies mainly due to their inclusion of advanced technological features.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global e-hailing market is segmented and analyzed as follows:

By Vehicle Type

  • Cars
  • Three Wheelers
  • Two Wheelers

By End-users

  • Personal Use
  • Business

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • India
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL E-HAILING MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cars
  • 5.3. Three Wheelers
  • 5.4. Two Wheelers

6. GLOBAL E-HAILING MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Personal Use
  • 6.3. Business

7. GLOBAL E-HAILING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Vehicle Type
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Vehicle Type
    • 7.3.2. By End-User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Vehicle Type
    • 7.4.2. By End-User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Vehicle Type
    • 7.5.2. By End-User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Vehicle Type
    • 7.6.2. By End-User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. India
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. Japan
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Uber Technologies Inc.
  • 9.2. Lyft Inc.
  • 9.3. Didi Chuxing Technology Co.
  • 9.4. Ola Cabs
  • 9.5. MyCar
  • 9.6. Grad Holding Inc.
  • 9.7. Gojek
  • 9.8. Bolt
  • 9.9. Wingz
  • 9.10. Gett
  • 9.11. Cabify
  • 9.12. Maxim Service
  • 9.13. BlaBlaCar
  • 9.14. Free Now
  • 9.15. Indecab Technology Services Pvt. Ltd.