デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1524206

ライドヘイリング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ライドヘイリング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ライドヘイリング市場規模は2024年に1,856億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,941億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは9.64%で成長すると予測されます。

Ride-Hailing-Market

長期的には、世界の都市化率の上昇、観光産業の成長、都市部における交通渋滞の増加が、ライドヘイリング市場の成長を促進する大きな要因となると思われます。

都市化が進むにつれ、都市部でより良い仕事の機会を求める人が増え、ライドヘイリングサービスに対する需要が高まっています。こうした消費者は、自動車を所有するよりも手頃な通勤手段を好みます。また、交通渋滞が深刻化する中、長距離を毎日移動する必要がある人々は、肉体的に疲れる可能性があるため、自分で運転することを避けたがります。

最近の動向では、米国や欧州などの先進地域だけでなく、インド、中国、ベトナムなどの新興諸国でも、ライドヘイリングサービスを好む傾向が強まっています。こうした動向を受けて、各社はモバイルアプリケーションを通じてサービスを改善し、事業を拡大することで、市場での効率的な競争を促しています。

ライドヘイリング企業は、テールパイプ排出をなくすことを目指し、ガソリン車を電気自動車に転換することで、世界的に車両の二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいます。車両転換は、直接的な環境上のメリットと、他の市場にとっての間接的なメリットをもたらします。ライドヘイリングフリートにおける電気自動車の統合は、市場の大幅な成長を促進すると予想されます。

ライドヘイリング市場の動向

自動車セグメントが予測期間中に牽引力を増すと予測

個人移動の利便性に対するニーズの高まりと世界の観光客数の増加により、旅行目的で自家用交通機関を利用する消費者の嗜好が高まっていることが、自動車セグメントの需要増加の主な決定要因となっています。

観光客は、その利便性からライドヘイリングサービスを利用するようになっています。こうしたサービスを利用すれば、1日中や特定の期間だけ車を予約する必要がなく、必要なときに必要なだけ交通機関を利用できます。

環境に優しい交通手段が求められる中、世界中の政策立案者は、自動車による環境汚染と闘い、気候変動問題に対処するため、交通ソリューションの進歩を優先しています。

世界各国の政府は、二酸化炭素の排出を最小限に抑えるため、車両の電動化を提唱しています。同市場の新規参入企業は、ライドヘイリングサービスに全電気自動車を導入するために多額の投資を行っています。ブランドの存在感を高めるため、積極的にパートナーシップを結んでいます。

  • 2023年12月、電動モビリティの新興企業であるBluSmartは、電動ライドヘイリングサービスの拡大を可能にする大規模な充電スーパーハブを建設するため、新たな資金調達ラウンドで2,400万米ドルを調達したと発表しました。

さらに、同市場では複数の企業が、顧客の安全性を高めるため、「緊急ボタン」などの先進機能を乗用車に積極的に組み込んでいます。その結果、このセグメントの需要が拡大すると予想されます。さらに、観光産業の成長とライドヘイリングプラットフォームの進歩により、同市場の乗用車セグメントは予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋地域が予測期間中に最も急成長する市場へ

アジア太平洋地域におけるライドヘイリングサービス市場の成長は、交通渋滞の増加や他の交通手段と比べた低運賃が原動力となっています。また、インドや中国などの都市人口の増加は、高速輸送ソリューションに対する需要の高まりにつながっており、アジア太平洋のライドヘイリング市場にプラスの影響を与えています。

近年、アジア太平洋のライドヘイリング市場では、インドのBluSmartやベトナムのGSMといった新しいプレーヤーが台頭しています。インドと中国は世界で最も人口の多い国であり、これらの国々におけるライドヘイリングサービスの需要は増加傾向にあります。

エコシステムで事業を展開するさまざまな企業が、この競争の激しい市場でブランドの存在感を高めるため、提携やパートナーシップを結び、車両を拡大し、新たなイニシアチブの戦略を練っています。例えば、

  • 2023年11月、Uberはインドの西ベンガル州政府運輸省IAS長官と提携し、コルカタでバスシャトルサービスを開始しました。このイニシアチブは、公共交通機関のサービスを強化し、通勤の選択肢を増やして移動を容易にすることを目的としています。
  • 2023年5月、Uberはインド市場向けに、リチウム、エベレスト、ムーヴなどのフリートプロバイダーと提携し、2万5,000台の電気自動車を導入する計画を発表しました。さらに同社は、同じくEV新興企業のザイップ・エレクトリックと提携し、2024年末までにデリーで1万台の電気二輪車を展開すると表明しました。

都市人口の増加、新規参入企業の市場統合の高まり、個人移動における利便性を好む消費者の増加により、アジア太平洋市場におけるライドヘイリングサービスの需要は今後数年間で急増すると予想されます。

ライドヘイリング業界の概要

ライドヘイリング市場は、Didi Chuxing Technology Co.、Uber Technologies Inc.、Lyft Inc.、Grab Holdings Inc.、Cabify、Bolt、inDrive、Gett、Ani Technologies Pvt. Ltd.(OLA)といった複数の主要企業によって支配されています。これらのプレーヤーは、顧客の利便性を高めるため、ライドヘイリングプラットフォームのM&A、地理的拡大、先進機能の導入に積極的に取り組んでいます。例えば、

  • 2023年6月、VCNCが運営する韓国のライドヘイリングプラットフォームTADAは、外国人顧客のユーザー体験を簡素化するため、アプリに英語サービスを導入しました。この英語機能は、外国人利用者が直接タクシーを呼ぶのではなく、友人や知人が代わりに「call for me」機能を使う場合にも適用されます。
  • 2023年12月、インドのカルナータカ州政府は、OlaやUberと同様のライドヘイリングアプリを立ち上げる計画で、2024年2月までに一般公開される予定だった。この決定は、2023年8月にタクシーや自動車の運転手が民間のライドヘイリングプラットフォームに対する不満を表明した後に下されました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 交通渋滞の増加と都市人口の増加が市場成長を促進
  • 市場抑制要因
    • ライドヘイリングサービスに対する政府の厳しい規制と政策が市場成長に影響
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:米ドル)

  • 車両タイプ別
    • 二輪車
    • 自動車
    • バン
    • バス
  • 推進タイプ別
    • 内燃エンジン(ICE)
    • 電気
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Didi Chuxing Technology Co.
    • Uber Technologies Inc.
    • Lyft Inc.
    • Grab Holdings Inc.
    • Maxi Mobility SL(Cabify)
    • BlaBla Car
    • GoTo Group(GoJek)
    • Xanh SM(GSM)
    • Bolt Technology OU
    • Gett Group
    • Ani Technologies Pvt. Ltd(OLA)
    • SUOL INNOVATIONS LTD(inDrive)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 世界のライドヘイリング産業に対する政府規制

目次
Product Code: 70029

The Ride-Hailing Market size is estimated at USD 185.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 294.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.64% during the forecast period (2024-2029).

Ride-Hailing - Market

Over the long term, the increasing urbanization rate worldwide, the growing tourism industry, and the rising traffic congestion in urban cities will be major factors driving the growth of the ride-hailing market.

The increasing urbanization has led to a higher demand for ride-hailing services as more people seek better job opportunities in cities. These consumers prefer affordable commuting options over owning a vehicle. In addition, with growing traffic congestion, people who need to travel long distances daily prefer to avoid having to drive themselves, as it can be physically exhausting.

In recent years, there has been a growing preference for ride-hailing services in developing countries like India, China, and Vietnam, as well as in developed regions such as the United States and Europe. This trend has prompted companies to improve their services and expand their operations through mobile applications to compete effectively in the market.

Ride-hailing companies are working to reduce vehicle carbon emissions globally by converting gasoline vehicles to electric, aiming to eliminate tailpipe emissions. Fleet conversion offers direct environmental benefits and indirect advantages for other markets. The integration of electric vehicles in ride-hailing fleets is expected to drive substantial market growth.

Ride-Hailing Market Trends

The Cars Segment is Expected to Gain Traction During the Forecast Period

The increasing preference of consumers toward using private transportation for traveling purposes, owing to the rising need for convenience in personal mobility and the growing number of tourists worldwide, serve as major determinants of the rising demand for the cars segment.

Tourists are increasingly turning to ride-hailing services due to their convenience. These services allow them to access transportation as and when they need it, without the need to book a car for an entire day or a specific period.

In the age of environmentally friendly transportation, policymakers across the world are prioritizing advancements in transportation solutions to combat environmental pollution from vehicles and address climate change issues.

Governments globally are advocating for the electrification of vehicle fleets to minimize carbon emissions. New players in the market are investing substantial amounts in introducing an all-electric vehicle fleet for their ride-hailing services. They are actively forming partnerships to strengthen their brand presence.

  • In December 2023, electric mobility startup BluSmart announced that it had raised USD 24 million in a fresh round of funding to build large-scale charging superhubs that would enable the expansion of its electric ride-hailing services.

Additionally, several companies in the market are actively incorporating advanced features, such as the "emergency button," into their passenger car fleet to improve customer safety. This, in turn, is expected to drive demand for this segment. Furthermore, with the growing tourism industry and the advancement of ride-hailing platforms, the cars segment of the market is anticipated to experience significant growth during the forecast period.

Asia-Pacific to Become the Fastest-growing Market During the Forecast Period

The growth of the ride-hailing service market in Asia-Pacific is driven by increasing traffic congestion and low fares compared to other modes of transportation. In addition, the rising urban population in countries like India and China is leading to a higher demand for fast transportation solutions, which is positively impacting the ride-hailing market in Asia-Pacific.

In recent years, the ride-hailing market in Asia-Pacific has seen the emergence of new players such as BluSmart in India and GSM in Vietnam. With India and China being the world's most populous countries, the demand for ride-hailing services in these nations is on the rise.

Various companies operating in the ecosystem are forming collaborations and partnerships, expanding their fleets, and strategizing for new initiatives to enhance their brand's presence in this competitive market. For instance,

  • In November 2023, Uber partnered with the IAS Secretary of the Transport Department, Government of West Bengal, India, to launch a bus shuttle service in Kolkata. This initiative aims to enhance public transport services and provide more commuting options to make travel easier.
  • In May 2023, Uber announced its plan to introduce 25,000 electric cars in partnership with fleet providers such as Lithium, Everest, and Moove for the Indian market. In addition, the company stated that it would roll out 10,000 electric two-wheelers in Delhi by the end of 2024 in collaboration with Zypp Electric, another EV startup.

With the growing urban population, rising integration of new entrants in the market, and the consumers' increasing preference for convenience in personal mobility, the demand for ride-hailing services in the Asia-Pacific market is anticipated to surge rapidly over the coming years.

Ride-Hailing Industry Overview

The ride-hailing market is dominated by several key players, such as Didi Chuxing Technology Co., Uber Technologies Inc., Lyft Inc., Grab Holdings Inc., Cabify, Bolt, inDrive, Gett, and Ani Technologies Pvt. Ltd (OLA). These players are actively engaging in mergers and acquisitions, geographical expansions, and introducing advanced features in their ride-hailing platforms to enhance customers' convenience. For instance,

  • In June 2023, the South Korean ride-hailing platform TADA, operated by VCNC, introduced an English-language service to its app to simplify the user experience for international customers. The English-language functionality also extends to situations where a foreign user is not directly hailing the taxi, but a friend or acquaintance uses the "call for me" feature on their behalf.
  • In December 2023, the Karnataka government in India planned to launch its ride-hailing app, similar to Ola and Uber, which was expected to be open to the public by February 2024. This decision came after taxi and auto drivers voiced grievances against private ride-hailing platforms in August 2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rising Traffic Congestion and Increasing Urban Population to Foster Market Growth
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Strict Government Regulations and Policies Toward Ride-hailing Services Impact the Market Growth
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Motorcycles
    • 5.1.2 Cars
    • 5.1.3 Vans
    • 5.1.4 Buses
  • 5.2 By Propulsion Type
    • 5.2.1 Internal Combustion Engine (ICE)
    • 5.2.2 Electric
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Didi Chuxing Technology Co.
    • 6.2.2 Uber Technologies Inc.
    • 6.2.3 Lyft Inc.
    • 6.2.4 Grab Holdings Inc.
    • 6.2.5 Maxi Mobility SL (Cabify)
    • 6.2.6 BlaBla Car
    • 6.2.7 GoTo Group (GoJek)
    • 6.2.8 Xanh SM (GSM)
    • 6.2.9 Bolt Technology OU
    • 6.2.10 Gett Group
    • 6.2.11 Ani Technologies Pvt. Ltd (OLA)
    • 6.2.12 SUOL INNOVATIONS LTD (inDrive)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 GOVERNMENT REGULATIONS FOR RIDE-HAILING INDUSTRY ACROSS THE WORLD**