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市場調査レポート
商品コード
1569822
低温電池市場の2030年までの予測: 電池タイプ別、温度範囲別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Low Temperature Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Temperature Range, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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低温電池市場の2030年までの予測: 電池タイプ別、温度範囲別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の低温電池市場は2024年に44億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは14.1%で成長し、2030年には97億米ドルに達する見込みです。
低温電池は、通常0℃以下の低温環境で効率的に動作するように設計されています。これらのバッテリーは、標準的なバッテリーが効率を失うような過酷な条件下でも性能と容量を維持できるように設計されています。特殊な電解液と材料を使用し、凍結を防ぎ、容量低下を抑えます。低温電池は、航空宇宙、軍事、自動車用途などの産業で一般的に使用されており、寒冷地や高高度条件下での信頼性の高いエネルギー貯蔵と供給を保証しています。
IEAの報告書によると、リチウムイオンバッテリーの大幅なコスト削減が進んでおり、2010年には1キロワット時あたり1,400米ドルだった価格が、2023年には140米ドル以下にまで下がっているといいます。
電気自動車の需要拡大
電気自動車(EV)の普及が低温電池の需要を大きく伸ばしています。これらのバッテリーは、従来のバッテリーが苦戦することの多い寒冷地でEVの性能を維持するために不可欠です。IEAによると、世界のEV販売台数は2022年に1,000万台以上に達し、2021年から55%増加します。このようなEV市場の急成長は、メーカーがあらゆる気象条件下での自動車の航続距離と性能の向上を目指す中で、低温電池の需要が高まることに直結します。信頼性の高い寒冷地での運転の必要性が電池技術の革新を促し、市場の成長を促進しています。
限られた認識
多くの消費者、さらには一部の業界関係者は、寒冷地でこれらのバッテリーが提供する利点について十分に知らされていないです。この知識不足は、特に極端な寒さが常に懸念されるわけではない地域での採用のためらいにつながる可能性があります。さらに、低温電池の性能と信頼性についての誤解が、さまざまな用途への組み込みを妨げることもあります。
政府のインセンティブ
多くの国では、電気自動車や再生可能エネルギー貯蔵システムの採用を促進するための政策や財政的インセンティブを実施しており、これらのシステムでは寒冷地での性能が求められることが多いです。米国エネルギー省自動車技術局は、低温用途を含む先進電池技術の研究開発を支援しています。同様に、欧州連合(EU)の「ホライゾン・欧州」プログラムには、革新的なエネルギー貯蔵ソリューションへの資金援助が含まれています。こうしたインセンティブは市場の需要を喚起するだけでなく、研究開発を促進し、低温電池製造の技術的ブレークスルーとコスト削減につながる可能性があります。
コストの制約
コストの制約は、低温電池の普及にとって大きな脅威となります。これらの電池に必要な特殊な材料と製造工程により、標準的な電池に比べて製造コストが高くなることが多いです。この価格プレミアムは、特に価格に敏感な市場や、寒冷地での性能が重要な要素ではない用途において、潜在的な顧客の足かせとなる可能性があります。さらに、低温電池には高度な熱管理システムが必要なため、システム全体のコストがさらに上昇します。
COVID-19の大流行は当初、低温電池のサプライチェーンと製造工程を混乱させました。しかし、この危機はまた、弾力性のあるエネルギー・システムの重要性を浮き彫りにし、高度な電池技術への関心を加速させる可能性があります。経済が回復するにつれて、持続可能な技術と電動モビリティへの注目が再び高まり、低温電池の研究と導入への投資が増加し、当初の後退を相殺する可能性があります。
予測期間中は-20℃~0℃セグメントが最大になる見込み
予測期間中、-20℃~0℃セグメントが最大の市場シェアを占めると予測されます。この温度範囲は、特に自動車とエネルギー貯蔵分野の多くの用途にとって重要です。電気自動車は、信頼性の高い運転と走行距離の維持のために、この一般的な寒冷地でも効率的に動作するバッテリーを必要とします。さらに、多くの温帯気候におけるグリッド規模のエネルギー貯蔵システムは、この温度内で効果的に機能しなければならないです。このセグメントの優位性は、極端な耐寒性の要求とコスト効率のバランス、さまざまな産業や地域にわたる幅広い適用性とのバランスをとりながら、中程度の寒冷条件でも性能を維持できる電池に対するニーズが広がっていることを反映しています。
予測期間中、ソリッドステートバッテリー分野のCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、ソリッドステート電池分野が最も高い成長率を示すと予測されます。ソリッドステートバッテリーは、従来のリチウムイオンバッテリーと比較して、安全性の向上、エネルギー密度の向上、低温条件下での性能向上など、低温アプリケーションにいくつかの利点を提供します。これらの電池は固体電解質を使用しており、低温での凍結や性能劣化の影響を受けにくいです。固体電池技術の急速な進歩は、大手自動車会社やテクノロジー会社からの投資の増加と相まって、このセグメントの成長を牽引しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。この優位性は主に、中国、日本、韓国などの国々における電気自動車市場の急成長によってもたらされます。国際エネルギー機関(IEA)によると、中国だけで2022年の世界の電気自動車販売の60%を占める。この地域が技術革新、特にバッテリー技術に力を入れていることが、市場のリーダーシップをさらに強固なものにしています。さらに、大手バッテリーメーカーの存在と、クリーンエネルギーと電動モビリティを支援する政府の取り組みが、アジア太平洋の大きな市場シェアに貢献しています。
予測期間中、欧州セグメントが最も高いCAGRで成長すると予想されます。この急成長は、厳しい環境規制、野心的な気候目標、電気自動車導入と再生可能エネルギー統合に対する政府の強力な支援に後押しされています。欧州連合(EU)が2030年までに温室効果ガス排出量を少なくとも55%削減するという目標を掲げていることが、低温用途を含む先進バッテリー技術への大きな投資を促しています。ノルウェー、スウェーデン、ドイツなど、寒冷な気候でEVの普及率が高い国々は、特に低温電池の需要を牽引しています。この地域が持続可能な技術と循環経済の原則に重点を置いていることも、この分野の研究開発を加速させ、高い成長率に寄与しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Low Temperature Battery Market is accounted for $4.4 billion in 2024 and is expected to reach $9.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.1% during the forecast period. A low-temperature battery is designed to operate efficiently in cold environments, typically below 0°C. These batteries are engineered to maintain performance and capacity in extreme conditions where standard batteries lose efficiency. They use specialized electrolytes and materials that prevent freezing and reduce capacity loss. Low-temperature batteries are commonly used in industries like aerospace, military, and automotive applications, ensuring reliable energy storage and delivery in cold climates or high-altitude conditions.
According to the IEA report, there have been significant cost reductions in lithium-ion batteries, noting that prices have declined from USD 1,400 per kilowatt-hour in 2010 to less than USD 140 per kilowatt-hour in 2023.
Growing demand for electric vehicles
The increasing adoption of electric vehicles (EVs) is driving significant demand for low temperature batteries. These batteries are crucial for maintaining EV performance in cold climates, where traditional batteries often struggle. According to the IEA, global EV sales reached more than 10 million units in 2022, a 55% increase from 2021. This rapid growth in the EV market directly translates to increased demand for low temperature batteries as manufacturers seek to improve vehicle range and performance in all weather conditions. The need for reliable cold-weather operation is pushing innovation in battery technology, driving market growth.
Limited awareness
Many consumers and even some industry professionals are not fully informed about the advantages these batteries offer in cold climates. This lack of knowledge can lead to hesitation in adoption, particularly in regions where extreme cold is not a constant concern. Additionally, misconceptions about the performance and reliability of low temperature batteries can hinder their integration into various applications.
Government incentives
Many countries are implementing policies and financial incentives to promote the adoption of electric vehicles and renewable energy storage systems, which often require cold-weather performance. The U.S. Department of Energy's Vehicle Technologies Office supports research and development of advanced battery technologies, including those for low-temperature applications. Similarly, the European Union's Horizon Europe program includes funding for innovative energy storage solutions. These incentives not only stimulate market demand but also encourage research and development, potentially leading to technological breakthroughs and cost reductions in low temperature battery production.
Cost constraints
Cost constraints pose a significant threat to the widespread adoption of low temperature batteries. The specialized materials and manufacturing processes required for these batteries often result in higher production costs compared to standard batteries. This price premium can deter potential customers, especially in price-sensitive markets or applications where cold-weather performance is not a critical factor. Additionally, the need for advanced thermal management systems in low temperature batteries further increases overall system costs.
The COVID-19 pandemic initially disrupted supply chains and manufacturing processes for low temperature batteries. However, the crisis also highlighted the importance of resilient energy systems, potentially accelerating interest in advanced battery technologies. As economies recover, renewed focus on sustainable technologies and electric mobility may drive increased investment in low temperature battery research and implementation, offsetting initial setbacks.
The -20°C to 0°C segment is expected to be the largest during the forecast period
The -20°C to 0°C segment is projected to account for the largest market share during the projection period. This temperature range is critical for many applications, particularly in the automotive and energy storage sectors. Electric vehicles require batteries that can perform efficiently in this common cold weather range to ensure reliable operation and maintain driving range. Additionally, grid-scale energy storage systems in many temperate climates must function effectively within these temperatures. The dominance of this segment reflects the widespread need for batteries that can maintain performance in moderately cold conditions, balancing the demands of extreme cold resistance with cost-effectiveness and broader applicability across various industries and geographic regions.
The solid-state battery segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the solid-state battery segment is predicted to witness the highest growth rate. Solid-state batteries offer several advantages for low temperature applications, including improved safety, higher energy density, and better performance in cold conditions compared to traditional lithium-ion batteries. These batteries use solid electrolytes, which are less susceptible to freezing and performance degradation at low temperatures. The rapid advancement in solid-state battery technology, coupled with increasing investment from major automotive and technology companies, is driving this segment's growth.
The Asia Pacific region is projected to account for the largest market share during the forecast period. This dominance is primarily driven by the rapid growth of the electric vehicle market in countries like China, Japan, and South Korea. According to the International Energy Agency, China alone accounted for 60% of global electric car sales in 2022. The region's strong focus on technological innovation, particularly in battery technology, further solidifies its market leadership. Additionally, the presence of major battery manufacturers and government initiatives supporting clean energy and electric mobility contribute to Asia Pacific's significant market share.
During the projection period, the Europe segment is expected to grow at the highest CAGR. This rapid growth is fueled by stringent environmental regulations, ambitious climate goals, and strong government support for electric vehicle adoption and renewable energy integration. The European Union's target to reduce greenhouse gas emissions by at least 55% by 2030 is driving significant investments in advanced battery technologies, including those for low temperature applications. Countries like Norway, Sweden, and Germany, with their cold climates and high EV adoption rates, are particularly driving demand for low temperature batteries. The region's focus on sustainable technologies and circular economy principles is also accelerating research and development in this sector, contributing to its high growth rate.
Key players in the market
Some of the key players in Low Temperature Battery Market include Panasonic, LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI, BYD Co., Ltd., Grepow Battery Co., Ltd., Tianjin Lishen Battery Co., Ltd., CALB Technology, Maxell, Soundon New Energy, Thornton New Energy Technology Co., Ltd., Saft, Murata Manufacturing Co., Ltd., A123 Systems, GS Yuasa Corporation, Toshiba Corporation, Showa Denko Materials Co., Ltd., and Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL).
In September 2024, Grepow, an innovator in battery technology since 1998, announced a groundbreaking advancement in battery solutions: A new line of metal-cased shaped LiPo batteries. Designed to meet the demanding needs of modern smart wearables and align with upcoming EU regulatory standards, these batteries promise to transform the landscape of mobile power.
In April 2024, EV battery manufacturing company Samsung SDI has announced a suite of battery technologies, including fast charging and ultra-long life batteries, as well as its roadmap for mass production of all-solid-state batteries (ASBs). Samsung SDI plans to mass-produce 900 Wh/L solid-state batteries using its solid electrolyte and anode-less technologies, the latter of which enables higher cathode capacity. The design's energy density is 40% higher than P5, Samsung SDI's prismatic battery in production.