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市場調査レポート
商品コード
1767047

フィリピンの玩具およびゲーム市場

Toys and Games in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 32 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
フィリピンの玩具およびゲーム市場
出版日: 2025年07月02日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フィリピンの玩具およびゲーム市場は2024年に金額成長率が好転し、伝統的な玩具およびゲーム、ビデオゲームの両方が大幅に増加しました。可処分所得の増加に加え、キッズ消費者層の増加、コレクターズアイテムへの注目、サブスクリプションサービスとクラウドゲーミングの台頭が売上増加の要因となっています。小売eコマースが引き続き流通をリードする一方、競合環境は依然として断片的でした。

この調査レポートはフィリピンの玩具およびゲームを分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具およびゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、世界100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案に役立つ信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 可処分所得の増加に伴い成長率も上昇

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • モバイルゲームの人気の継続的な高まりにより、ビデオゲームは2024年の成長を牽引する
  • 図表2:アナリストの見解
  • コレクターズアイテムの増加とともに、伝統的な玩具やゲームも成長
  • 図表3:ポップマートヒロノ×Le Petit Princeコラボレーション
  • 主要ブランドは持続可能性に向けて動き、バービーは海洋プラスチックを使用し、レゴはサトウキビを使用
  • 図表4:Mattelは持続可能性に取り組んでいる

次にくるもの

  • 所得の増加が玩具・ゲームの成長を促進
  • クラウドゲームとサブスクリプションがビデオゲームの成長を牽引
  • 伝統的な玩具やゲームにおける収集品の増加傾向が続くと予想される
  • キダルトトレンドが玩具やゲームの需要を刺激し、企業はそれに適応する
  • 戦略的パートナーシップは引き続き重要
  • 図表5:レゴとポケモンがファンを魅了するコラボレーション

競合情勢

  • 断片化された情勢の中、Mattelはバービーでリードを維持
  • Robloxは若い消費者にアピールし、シェアが今年も伸びると予想している
  • Aphmau MeeMeowsのぬいぐるみはファンやコレクターの間で人気を博している
  • Legoはポケモンでフランチャイズを拡大する予定、他のブランドも追随する可能性

チャンネル

  • ビデオゲームソフトウェアの強さにより、小売eコマースが優位に立っている
  • LazadaとShopeeが小売eコマースを通じて玩具やゲームの売上を伸ばす予定
  • オフライン店舗は引き続き売上の大きな割合を占めている

経済的背景

  • 図表6:実質GDP成長率とインフレ率、2019年~2029年
  • 図表7:フィリピンにおけるPEST分析、2024年

消費者のコンテキスト

  • 図表8:フィリピンの消費者に関する主要な洞察、2024年
  • 図表9:フィリピンの消費者情勢2024年

国別レポート免責事項

情報源

フィリピンの伝統的なおもちゃとゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 所得の増加、ノスタルジア、収集品が成長に貢献
  • 図表10:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 所得の増加により、伝統的な玩具やゲームの価値ある売上が促進される
  • 創造的な遊びへの関心の高まりが建設業界の成長を促進
  • キダルトはノスタルジックで文化的に関連性のある製品の需要を喚起する
  • 図表11:アナリストの見解
  • HironoとPop Martのコラボレーションがコレクターズアイテムの成長を促進
  • 図表12:Pop Mart HironoとLe Petit Princeのコラボレーション

次にくるもの

  • 人形とアクセサリーは、伝統的なおもちゃやゲームをリードし続ける
  • キダルト消費者グループは、ノスタルジア、ライセンシング、投資の可能性により成長する見込み
  • パートナーシップとコアブランドへの注力は、成長の鍵となる可能性が高め
  • 今後はより環境に優しい選択肢への移行が期待される
  • ぬいぐるみの季節性の影響を打ち消す試み

競合情勢

  • Mattelは、自社ブランドがギフトとして人気を集め、リードを広げている
  • AphmauとKeeppleyはニッチなブランド化でさらなる細分化を推進
  • LegoとPokemonが提携し、市場拡大を目指す
  • Pop Martのラブブは、宣伝と希少性を活用して売上を伸ばしている
  • 図表13:Labubu Monstersがポップマートを前進させる

チャンネル

  • 玩具の買い物は娯楽であるため、伝統的な玩具・ゲーム店が優位を維持
  • ShopeeとLazadaは、利便性とデジタル決済のおかげで、おもちゃの購入にますます人気が高まっている
  • 図14:ShopeeとLazadaは伝統的な玩具やゲームの購入において重要な役割を果たしている
  • 消費者と企業がオンラインに適応するにつれて、小売eコマース別売上高の増加が期待される

国別レポート免責事項

フィリピンのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • ビデオゲームの成長はソフトウェアの発展別推進されている
  • 図表15:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • ビデオゲームソフトウェアは、サブスクリプションとローカライズされたコンテンツを通じて成長を牽引
  • 図表16:アナリストの見解
  • モバイルゲームはビデオゲームの売上の原動力であり続けている
  • パートナーシップはゲーム開発を促進し、輸出とB2Bミーティングを活性化
  • 図表17:GameDev Philippines Summit 2024がコラボレーションを促進

次にくるもの

  • 所得増加に伴い、ビデオゲームソフトウェアが売上と成長を牽引する見込み
  • サブスクリプション、クラウドゲーム、AIがビデオゲームを変革する
  • 競争力のある価格と幅広い製品ラインナップによりデジタル販売に移行
  • 新製品の発売がビデオゲームハードウェアに影響を与える
  • 政府の取り組みからチャンスが生まれるかもしれない

競合情勢

  • ビデオゲームでは断片化が進んでおり、その傾向は拡大
  • ロブロックスは若い消費者にアピールし、シェアが今年も伸びると予想している
  • Nintendo Switch 2とポケモンレジェンドZAが発売予定
  • 図表18:ニンテンドースイッチ2は2025年に発売予定

チャンネル

  • 小売eコマースへの移行は2024年も継続し、この傾向は維持されると予想
  • プリペイドカードのオフライン販売は、食料品以外の小売店を通じた販売で高いシェアを維持
  • Globeはゲーム特典をバンドルし、家庭でのクラウドゲームへのアクセスを可能にする
  • 図表19:Razor Gold Gaming CreditsがGFiberポストペイドプランに組み込まれている

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGPH

Toys and games in the Philippines experienced an upturn in value growth in 2024, with strong increases for both traditional toys and games and video games. In addition to rising disposable incomes, increasing sales were attributed to the rise of the kidult consumer group, a focus on collectibles, and the rise of subscription services and cloud gaming. Retail e-commerce continued to lead distribution, while the competitive environment remained fragmented.

Euromonitor International's Toys and Games in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Growth rates increase as disposable incomes rise

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games drives growth in 2024, thanks to the continued rise in popularity of mobile games
  • CHART 2 Analyst Insight
  • Growth also seen for traditional toys and games along with the rise of collectibles
  • CHART 3 Pop Mart Hirono x Le Petit Prince Collaboration
  • Core brands move towards sustainability, with Barbie using ocean plastic and Lego sugarcane
  • CHART 4 Mattel is Committed to Sustainability

WHAT'S NEXT?

  • Rising incomes to fuel growth in toys and games
  • Cloud gaming and subscriptions set to drive growth in video games
  • Collectibles anticipated to maintain a rising trend in traditional toys and games
  • Kidult trend set to fuel demand for toys and games, and companies will adapt
  • Strategic partnerships set to remain important
  • CHART 5 Lego and Pokemon Collaborate to Engage Fans

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees Mattel maintain its lead with Barbie
  • Roblox sees another year of share growth as it appeals to younger consumers
  • Aphmau MeeMeows plushes gain popularity with fans and collectors
  • Lego set to expand franchises with Pokemon, and potential for others to follow

CHANNELS

  • Retail e-commerce dominates due to its strength in video games software
  • Lazada and Shopee set to drive sales of toys and games via retail e-commerce
  • Offline stores continue to account for a notable share of sales

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in the Philippines 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in the Philippines 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in the Philippines 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising incomes, nostalgia, and collectibles contribute to growth
  • CHART 10 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Rising incomes propel value sales of traditional toys and games
  • Rising interest in creative play drives growth for construction
  • Kidults drive demand for nostalgic and culturally relevant products
  • CHART 11 Analyst Insight
  • Hirono and Pop Mart collaborations drive growth for collectibles
  • CHART 12 Pop Mart Hirono x Le Petit Prince Collaboration

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories set to continue to lead traditional toys and games
  • Kidult consumer group set to grow due to nostalgia, licensing, and investment potential
  • Partnerships, and focusing on core brands likely to be key growth drivers
  • A shift to more eco-friendly options expected moving forward
  • Attempts to counteract the impact of seasonality in plush toys

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel extends its lead as its brands are popular for gifting
  • Aphmau and Keeppley drive greater fragmentation with niche branding
  • Lego and Pokemon join forces to expand their market reach
  • Labubu from Pop Mart leverages endorsements and scarcity, boosting its sales
  • CHART 13 Labubu Monsters Propels Pop Mart Forward

CHANNELS

  • Traditional toys and games stores maintains its dominance as toy shopping is recreational
  • Shopee and Lazada are increasingly popular for purchases of toys due to convenience and digital payments
  • CHART 14 Shopee and Lazada are Significant for Purchases of Traditional Toys and Games
  • Growth in sales via retail e-commerce expected as consumers and companies adapt online

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in video games is driven by developments in software
  • CHART 15 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games software drives growth through subscriptions and localised content
  • CHART 16 Analyst Insight
  • Mobile games remains the driving force for sales in video games
  • Partnerships drive games development, boosting exports and B2B meetings
  • CHART 17 GameDev Philippines Summit 2024 Fosters Collaboration

WHAT'S NEXT?

  • Video games software set to lead sales and growth as incomes rise
  • Subscriptions, cloud gaming, and AI set to reshape video games
  • Transition to digital sales due to competitive prices and wide product range
  • New launches set to impact video games hardware
  • Opportunities may arise from government initiatives

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmentation is high and increasing in video games
  • Roblox sees another year of share growth as it appeals to younger consumers
  • Nintendo Switch 2 and Pokemon Legends: Z-A due for release
  • CHART 18 The Nintendo Switch 2 is Due for Release in 2025

CHANNELS

  • Shift to retail e-commerce continues in 2024, and this trend is expected to be maintained
  • Offline sales of pre-paid cards maintain a high share of sales through other non-grocery retailers
  • Globe bundles gaming perks, enabling access to cloud gaming for households
  • CHART 19 Razor Gold Gaming Credits Incorporated within its GFiber Post-Paid Plans

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER