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市場調査レポート
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1767035

インドの玩具およびゲーム市場

Toys and Games in India


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ページ情報
英文 34 Pages
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即日から翌営業日
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インドの玩具およびゲーム市場
出版日: 2025年06月30日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2024年、インドの玩具およびゲームは、インフレ圧力のため緩やかなペースではありますが、堅調な金額拡大を示しました。売上高と成長率ではビデオゲームがトップでしたが、従来の玩具およびゲームも2桁の伸びを示しました。両カテゴリーの顕著な動向として、地域に根ざしたイノベーションへの注力と、既存ブランドの永続的な魅力が挙げられます。細分化が進む一方で、小売eコマースはすでに高い基盤にあるにもかかわらず、流通における重要性を増しています。

Euromonitor Internationalのインドの玩具およびゲームに関する調査レポートは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具およびゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationaは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • ビデオゲームと伝統的な玩具やゲームの両方のダイナミズム

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 玩具やゲームの成長にもかかわらず、一部の消費者は財政を心配
  • Maniams Design Studioは地元の文化をおもちゃやゲームに融合させている
  • Relianceはブランド認知度を活用して玩具およびゲームの成長を図る
  • 図表2:リライアンスゲームズは幅広いモバイルゲームを提供している

次にくるもの

  • 可処分所得の増加が玩具およびゲームの成長を牽引すると予想される
  • 図表3:アナリストの見解
  • モバイルゲームへのエンゲージメントは引き続き増加傾向
  • 規制下でも地元製造業は増加へ
  • 図表4:Make in Indiaイニシアチブは国内製造業を増加
  • 小売eコマースは流通形態を変え続ける
  • ローカルなイノベーションはインドの消費者の共感を呼ぶ
  • 図表5:Indus Battle Royaleはローカル環境、キャラクター、武器を使用する

競合情勢

  • マテルがハズブロを追い抜く一方で、細分化が進む
  • SuperGamingとWoodBee Toysは革新と文化的関連性を通じて成功を収めている
  • NODWIN GamingはAFK Gaming、Trinity Gaming、Freaks 4U Gamingを通じて事業を拡大
  • SuperGamingとFunskoolが地域の好みに合わせた革新的な製品を発売

チャンネル

  • 小売eコマースは玩具やゲームの主要な販売チャネルであり続けている
  • CromaとReliance Digitalが体験型ゲームゾーンを創出
  • Swiggy InstamartとHamleysが提携し、プレミアム玩具やゲームの迅速な商取引を実現

経済的背景

  • 図表6:実質GDP成長率とインフレ率:、19年~2029年
  • 図表7:インドにおけるPEST分析、2024年

消費者のコンテキスト

  • 図表8:2024年のインドの消費者に関する主要な洞察
  • 図表9:インドの消費者情勢、2024年

国別レポート免責事項

情報源

インドの伝統的な玩具およびゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 文化的関連性、持続可能性、STEMはますます重要な動向となっている
  • 図表10:2024年の主要動向
  • 図表11:アナリストの見解

業界のパフォーマンス

  • 親が子供の学習を促進するため、科学/教育玩具が最も大きな増加を示している
  • 図表12:SmartivityはSTEM玩具の幅広いラインナップを提供
  • BIS認証は安全性を向上させ、消費者の信頼を確保
  • Maniams Design Studioが文化をテーマにしたパズル「Kona」と「Jharokha」を発売

次にくるもの

  • 世帯収入の増加が、伝統的な玩具やゲームの拡大を後押しする
  • 伝統的なおもちゃやゲームを刷新する科学的・教育的おもちゃ
  • インドの文化と伝統を反映したおもちゃの需要が高まる
  • 伝統的な玩具やゲームにおける持続可能性の重要性が高まると予想される
  • 世界の大企業はインドの新興企業の台頭に適応する必要がある

競合情勢

  • Mattelはバービー、ウノ、ホットウィールなどのブランドの人気によりトップに立っている
  • 図表13:マテルは幅広い人気ブランドを保有している
  • トイザらス・米国はBIS認証を積極的に採用
  • JammboとToyshineは多様な流通戦略を通じてその範囲を拡大
  • Funskool Atomic Launcherは、子供たちに安全で洗える屋外遊びを提供

チャンネル

  • 伝統的な玩具およびゲーム店は、確立された顧客ロイヤルティにより、引き続き優位に立っている
  • AmazonとFlipkartは利便性と幅広い製品ラインナップでシェアを拡大
  • ZeptoとBlinkitはクイックコマースのリーダーだが、Swiggy Instamartが急成長している

国別レポート免責事項

インドのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • モバイルゲームは、アクセスの広さと地域文化の要素により人気がある
  • 図表14:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • モバイルゲームはビデオゲームソフトウェアの成長を牽引し続けている
  • スーパーゲーミングのインド・フューチャリズムは、地域イノベーションを通じて成長を推進
  • 図表15:インド未来主義のコンセプトがインダス・バトルロワイヤルのキャラクターにインスピレーションを与える
  • ゲーム内購入と取引が収益増加を促進
  • 図表16:バトルグラウンドモバイルインドはマイクロトランザクションモデルで収益を伸ばす

次にくるもの

  • 可処分所得の増加がビデオゲームの継続的な成長を後押しする見込み
  • モバイルゲームの成長は、新しいテクノロジーとゲーム内購入別促進される
  • 図表17:アナリストの見解
  • 企業の投資増加に伴い、eスポーツはビデオゲームの成長に貢献する見込み
  • 競合が激化する中、ゲーミングヘッドセットは上昇傾向を維持する見込み
  • インドの消費者の共感を得るには、現地に根ざしたイノベーションが重要

競合情勢

  • SonyとMicrosofはハードウェア供給問題により株価下落
  • 99Gamesはエンゲージメントとコンテンツを活用してモバイルゲームでの存在感を高めている
  • NODWIN GamingがFreaks 4U Gamingを買収し、世界展開を拡大
  • SuperGamingのIndus Battle Royaleはインドの文化的要素を取り入れて革新的

チャンネル

  • 小売eコマースがビデオゲーム流通のシェアを拡大
  • ビデオゲームハードウェアはオフライン販売で最も高いシェアを占めている
  • オフライン小売業者はゲームを導入して顧客エンゲージメントとブランドロイヤルティを高めている
  • デジタル配信が主流となり、Steamのユーザー基盤は拡大

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGIN

In 2024, toys and games in India saw robust value expansion, albeit at a more moderate pace due to inflationary pressures. Video games was the top performer in terms of sales and growth, although traditional toys and games also saw a double-digit rise. Notable trends across both categories included a focus on localised innovation and the enduring appeal of established brands. High fragmentation continued, while retail e-commerce gained significance in distribution despite its already high base.

Euromonitor International's Toys and Games in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Dynamism for both video games and traditional toys and games

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Despite the growth of toys and games, some consumers are concerned about their finances
  • Maniams Design Studio integrates local culture into toys and games
  • Reliance leverages brand recognition for growth in toys and games
  • CHART 2 Reliance Games Has a Wide Mobile Games Offering

WHAT'S NEXT?

  • Rising disposable incomes expected to drive growth in toys and games
  • CHART 3 Analyst Insight
  • Engagement with mobile games set to continue to rise
  • Local manufacturing set to increase amidst regulation
  • CHART 4 Make in India Initiative Will Increase Local Manufacturing
  • Retail e-commerce will continue to reshape distribution
  • Localised innovations will resonate with Indian consumers
  • CHART 5 Indus Battle Royale Uses Local Environments, Characters, and Weaponry

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel overtakes Hasbro, while fragmentation increases
  • SuperGaming and WoodBee Toys succeed through innovation and cultural relevance
  • NODWIN Gaming expands through AFK Gaming, Trinity Gaming, and Freaks 4U Gaming
  • SuperGaming and Funskool launch innovative products to meet local preferences

CHANNELS

  • Retail e-commerce remains the leading sales channel for toys and games
  • Croma and Reliance Digital create experiential gaming zones
  • Swiggy Instamart and Hamleys partner to offer quick commerce for premium toys and games

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in India 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in India 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in India 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cultural relevance, sustainability, and STEM are increasingly important trends
  • CHART 10 Key Trends 2024
  • CHART 11 Analyst Insight

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Scientific/educational toys shows the strongest increase, as parents facilitate their children's learning
  • CHART 12 Smartivity Offers a Range of STEM Toys
  • BIS certification improves safety and ensures consumer trust
  • Maniams Design Studio launches culture-themed puzzles Kona and Jharokha

WHAT'S NEXT?

  • Household income set to rise, propelling the expansion of traditional toys and games
  • Scientific/educational toys to reshape traditional toys and games
  • Growing demand for toys that reflect Indian culture and heritage
  • Sustainability expected to rise in importance in traditional toys and games
  • Global giants will have to adapt to the rise of Indian start-ups

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel leads due to popularity of brands including Barbie, Uno, and Hot Wheels
  • CHART 13 Mattel Has a Wide Range of Popular Brands
  • Toys 'R' Us India proactively embraces BIS certification
  • Jammbo and Toyshine expand their reach through diverse distribution strategies
  • Funskool Atomic Launcher offers safe, washable, outdoor play for children

CHANNELS

  • Traditional toys and games stores continues to dominate due to established customer loyalty
  • Amazon and Flipkart gain share through convenience and wide product range
  • Zepto and Blinkit are leaders in quick commerce, but Swiggy Instamart rises rapidly

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mobile games are popular due to widespread access and local cultural elements
  • CHART 14 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Mobile games continues to drive growth in video games software
  • SuperGaming's Indo-Futurism drives growth through local innovation
  • CHART 15 Indo-Futurism Concept Inspires Indus Battle Royale Characters
  • In-game purchases and transactions drive revenue growth
  • CHART 16 Battlegrounds Mobile India Uses Microtransaction Model to Drive Revenue

WHAT'S NEXT?

  • Rising disposable incomes set to fuel continued growth for video games
  • Growth for mobile games to be driven by new technologies and in-game purchases
  • CHART 17 Analyst Insight
  • E-sports set to contribute to growth for video games as company investment increases
  • Gaming headsets set to maintain its rising trend as the competition rises
  • Localised innovation crucial to resonate with Indian consumers

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Sony and Microsoft see falling shares due to hardware supply problems
  • 99Games leverages engagement and content to bolster its presence in mobile games
  • NODWIN Gaming acquires Freaks 4U Gaming to expand its global reach
  • SuperGaming's Indus Battle Royale innovates with Indian cultural elements

CHANNELS

  • Retail e-commerce gains share in video games distribution
  • Video games hardware has the highest share of offline sales
  • Offline retailers integrate gaming to boost customer engagement and brand loyalty
  • Steam experiences user base growth as digital distribution dominates

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER