表紙:食品用インクルージョンの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146472

食品用インクルージョンの世界市場-2022-2029

Global Food Inclusions Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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食品用インクルージョンの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

ベーカリー業界における食品用インクルージョンの需要増が市場成長を牽引

より健康的なベーカリー食品への消費者の要求の高まりが市場成長を促進します。フルーツ、野菜、チョコレートの新しいフレーバーが市場の成長に貢献世界的に、消費者は本物の果物、野菜、ナッツが入ったスナックを買いたいと思っています。フルーツインクルージョンは、色、テクスチャー、フレーバーを通じて感覚的なインパクトを与え、消費者の渇望感、新鮮さ、快適さ、満足感、自然さ、記憶しやすさに対する知覚を高めます。これらの添加物は、消費者に利益をもたらすとともに、食品メーカーが魅力的なラベルを提供し、100%果物または野菜由来の原材料から作られている、砂糖を添加していない、人工のフレーバー、着色料、および保存料を使用していないなどの主張を裏付けるのに役立つことがあります。フレッシュベーカリー製品は、すぐに食べられるように作られているため、食品用インクルージョンを試す機会がより多くあります。業務用ベーカリーでは、生地に混ぜたり、生地の間に挟んだり、上に振りかけたりする前に、慎重に食材を選ぶ必要があります。商業ベーカリー食品メーカーは、風味豊かなビッツ、クランチ、チップ、チャンク、フィリング、ナゲット、フレーク、およびスプリンクルを作りました。加工された包含物は、期間限定の商品を焼くのに経済的で最良の方法を提供します。焼き菓子の風味、色、質感を高めるために人気があります。穀物ベースの包含物は、焼成前および焼成後の用途でも人気があります。光輝材は、ベーカリー製品の創造性を高めるために、可溶性および不溶性の形態で提供されることもあります。ベーカリー用インクルージョンは、焼成製品に任意の食感や風味を付与するため、ベーカリー分野で重要な役割を担っています。これらの成分は、食品の魅力を高め、またその製品の健康上の利点を増加させるためにベーカリーで広く使用されています。

地理的浸透。

予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占めています。

アジア太平洋地域は、一人当たりの処分所得の増加により、この地域を支配しています。ケーキ、パン、チョコレート、ゼリー、冷菓などのパッケージ食品に対する需要の増加は、この地域の食品封入市場を拡大すると予測されます。アジア太平洋地域の主要企業は、市場成長の原動力となる新しい革新的な食品包摂物を継続的に発表しています。インドと中国がこの地域の支配的な国で、可処分所得の増加とパッケージ食品への需要増加により、最も高い収益を生み出しています。市場の主要なキープレイヤーは、この地域でのビジネスを拡大するために積極的に取り組んでおり、これが予測期間中の市場成長を後押ししています。同地域の消費者による健康的なライフスタイルの採用の増加により、ダイエット食品における天然食品への需要が高まり、同国における世界市場の成長に影響を及ぼしています。

競合情勢

業界には複数の既存参入企業と現地メーカーが存在するため、市場は断片的です。主要な市場参加者には、Sensient Colors LLC、PURATOS、Taura Natural Ingredients Ltd、Georgia Nut Company、Symrise、Nimbus Foods Ltd、Cargill, Incorporated、Barry CallebautおよびKerry Group plcなどがあります。一部の主要なキープレイヤーは、事業拡大のために市場に新製品を投入しました。例えば、ピュラトスは2020年1月、クリーミーな食感と豊かな味わいを提供するベーカリー用途のインクルージョン「Smoobees」を発売しました。同社は、レモン、ブルーベリー、キャラメルといった3つの新フレーバーを欧州諸国で発売しました。2021年11月、バリーカレボー社は乳製品を使用しないチョコレートソリューションを市場に投入しました。同社は、乳製品を含まないチョコレート、ナッツ、ココアパウダー、カカオの実体験食材の新シリーズを提供しています。これらのソリューションは100%植物由来で乳製品を使用しておらず、製菓、スナック、ベーカリーカテゴリーに適した保存性の高いダークコンパウンドや、アイスクリーム市場向けに設計されたダークローメルトチャンクを提供しています。この新しい製品群には、乳製品を含まないEZメルトコンパウンド、焼き菓子用のチップ/チャンク、植物性アイスクリームや冷凍乳製品用のソフトチャンクが含まれます。大規模な成型、エンローブ、ドリズリング、ボトミング用の乳製品を含まないバルク液、カスタマイズされたインクルージョン用の乳製品を含まないコンパウンドソフト形状のチャンクです。

COVID-19の影響世界の食品介在物市場へのネガティブな影響

2020年、COVID-19の大流行は、食品・飲料業界に大きな影響を与えました。世界中の政府や規制機関が課す厳しいロックダウンのため、いくつかの食品加工会社、ベーカリー、パティスリーが閉鎖されました。COVID-19パンデミックの間に食品の少ない販売のために、様々な業界参入企業とメーカーは、パンデミックの彼らの全体のパン加工機器の市場統計のかなりの減少を示しました。パンデミックは、様々な機能的特性を持つ健康食品を消費するために消費者を推進してきました。したがって、COVID-19は、食品用インクルージョンの生産と供給に負の影響を与えました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 形態別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • チョコレート
  • フルーツ・ナッツ
  • シリアル
  • フレーバーキャラメル、シュガー
  • その他

第8章 形状別

  • 固形物
  • 半固形
  • 液体

第9章 用途別

  • ベーカリー・菓子類
  • 飲料
  • シリアル・穀物製品
  • 乳製品加工食品
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Sensient Colors LLC
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • PURATOS
  • Taura Natural Ingredients Ltd
  • Georgia Nut Company
  • Symrise
  • Nimbus Foods Ltd
  • Cargill, Incorporated
  • Barry Callebaut
  • Kerry Group plc
  • Tate & Lyle

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB5961

Market Overview

Food inclusions are small variegates added to the foods and bakery formulations to impart unique flavor, color, texture, or other desirable properties. Food inclusions are available as slices, flakes, nuggets, pellets or other forms. Some food inclusions are dried fruit pieces, chocolate and confectionery chunks, unique grains and seeds, crunchy nuts and flavor or color nuggets and flakes. Chia seed and tree nuts are popular inclusions in the bakery industry. They impart unique textures and are a good source of omega-3 fatty acids, fiber and antioxidants. Food Inclusions are added to enhance texture and improve the aesthetics and sensory properties of the products. They also increase the nutritional value of the food products. Food inclusions are a rich source of proteins, fiber, vitamins, essential fatty acids, etc. Various food inclusions can be used with bakery products such as bread, cakes, muffins, cookies, biscuits, bagels, sweet rolls and others. Increasing the applications of food inclusions in the bakery industry and high demand from the youths drive market growth.

The global food inclusions market was growing at a CAGR of 7.64% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: An increasing in demand for food inclusions in bakery industry drives market growth

Increasing the consumer's demand for healthier bakery inclusions drives the market growth. New flavors in the fruit, vegetables and chocolate inclusions help to grow the market. Globally, consumers want to buy snacks with real fruit, vegetables, or nut inclusions. Fruit inclusions provide added sensorial impact through color, texture, and flavor, increasing consumer perception of craveability, freshness, comfort, satisfaction, naturalness, and memorability. These inclusions can help benefit consumers and help food manufacturers provide appealing labels, supporting claims such as made from 100% fruit or vegetable-derived ingredients, no added sugar, and free from artificial flavors, colors, and preservatives. Fresh bakery products have more opportunities to experiment with food inclusions, as their products are made for immediate product consumption. Commercial bakeries require careful ingredient selection before those little extras get folded into batters, layered between dough or sprinkled on top. Commercial bakery food product manufacturers made flavorful bits, crunches, chips, chunks, fillings, nuggets, flakes, and sprinkles. Fabricated inclusions provide an economical and best way to bake limited-time offerings. They have popular for the flavor, color and texture of baked goods. Grain-based inclusions are also popular in pre and post-bake applications. The glitter can also come in soluble and insoluble forms for additional creativity in bakery products. Bakery inclusions play an important role in the bakery sector as they impart any desired texture or flavor to the baked products. These ingredients are widely used in the bakery to enhance the appeal of the food products and also increase the health benefits of that product.

Market Segmentation: Chocolate segment accounted for the highest share in global food inclusions market

The chocolate segment dominated the market owing to the high demand from the youths and children due to the appearance and taste of the product. Chocolate inclusion has become more popular than other categories because they are already trendy in the industries. Another factor contributing to the popularity of chocolate inclusion, especially matcha and turmeric, is that their color catches a lot of attention on online selling platforms. Increasing consumer's craving for multi-sensorial experiences, including a tantalizing aroma, appealing appearance or a wider range of unique textures that appeal to all senses drives market growth. Consumers in the young category want their palates to be stimulated, challenged, and surprised by inclusions. Chocolate inclusions are used in candy, bakery products, ice creams, etc. These chocolate inclusions are available in different sizes, shapes, flavors and colors based on their use in different products. An increase in the demand amongst global manufacturers, candy, bakery products, ice creams, etc., drives segment growth in the forecast period.

Geographical Penetration: Asia Pacific is the dominating region during the forecast period.

The Asia Pacific has dominated the region due to the increase in per capita disposal income; increased demand for packaged foods like cakes, bread, chocolate, jellies and frozen desserts is projected to expand the food inclusion market in the region. Key players in the Asia Pacific region are continuously launching new innovative food inclusions that drive market growth. India and China are the dominant countries in the region, generating the highest revenue due to the increased disposable income and increasing demand for packaged food products. Major Key players in the market are actively working to increase their business in the region, which drives the market growth in the forecast period. Due to the rise in the adoption of a healthier lifestyle by consumers in the region, increasing demand for natural food products in diet foods has impacted the growth of the global market in this country.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major market players are Sensient Colors LLC, PURATOS, Taura Natural Ingredients Ltd, Georgia Nut Company, Symrise, Nimbus Foods Ltd, Cargill, Incorporated, Barry Callebaut and Kerry Group plc, among others. Some major key players launched new products in the market to expand their business. For instance, in January 2020, Puratos launched Smoobees inclusions for bakery applications that offer a creamy texture and rich taste. The company launched three new flavors such as lemon, blueberry and caramel, in European countries. In November 2021, Barry Callebaut released a dairy-free chocolate solution in the market. The company offers a new range of dairy-free chocolates, nuts, cocoa powders and cacao fruit experience ingredients. These solutions are 100% plant-based and dairy-free offering a range of shelf-stable dark compounds suitable for the confection, snack and bakery categories, as well as dark low-melt chunks designed for the ice cream market. This new range includes Dark dairy-free EZ melt compound for Dark dairy-free EZ melt compound, Dark dairy-free compound chip/chunk for baked goods, Dark dairy-free compound soft chunk for plant-based ice cream and frozen dairy. Dark dairy-free bulk liquid for large-scale molding, enrobing, drizzling, and bottoming and dark dairy-free compound soft-shaped chunks for customized inclusions.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global food inclusions market

In 2020, the COVID-19 pandemic had a significant impact on the food and beverage industry. Several food processing companies, bakeries, and patisseries have closed due to strict lockdowns imposed by governments and regulatory organizations worldwide. Due to fewer sales of food products during the COVID-19 pandemic, various industry participants and manufacturers saw a considerable decline in their overall bread processing equipment market statistics in Covid pandemic. The pandemic has propelled consumers to consume healthy food products with various functional properties. Thus, COVID-19 has had a negative impact on the production and supply of food inclusions.

The global food inclusions market report would provide an access to approximately 69 market data tables, 72 figures and 170 pages

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Form
  • 3.3. Market Snippet by Application
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Chocolates*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Fruit and Nuts
  • 7.4. Cereals
  • 7.5. Flavored Caramel and Sugars
  • 7.6. Others

8. By Form

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 8.2. Solid *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Semi-Solid
  • 8.4. Liquid

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 9.2. Bakery & Confectionery *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Beverages
  • 9.4. Cereals and Cereal Products
  • 9.5. Processed Dairy Foods
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Sensient Colors LLC*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. PURATOS
  • 12.3. Taura Natural Ingredients Ltd
  • 12.4. Georgia Nut Company
  • 12.5. Symrise
  • 12.6. Nimbus Foods Ltd
  • 12.7. Cargill, Incorporated
  • 12.8. Barry Callebaut
  • 12.9. Kerry Group plc
  • 12.10. Tate & Lyle
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us