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市場調査レポート
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1456947

食品添加物市場-2024年から2029年までの予測

Food Inclusions Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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食品添加物市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食品添加物市場は、2022年に146億3,100万米ドルと評価され、CAGR 6.14%で成長し、2029年には222億100万米ドルの市場規模に達します。

刻々と変化する成分ライブラリーは、健康、味覚、表示に関する主張を実現できる次世代の含有物の創造に関わっています。食生活の変化は、予測期間における世界の食品含有物市場の成長を促進する要因の1つとなっています。包含物は、アイスクリーム、バー、パン、ケーキなどの食品に栄養上の利点を付加します。最終消費者による、風味と食感を重視し、不要な原材料を避けたクリーンで明確な表示に対する嗜好の高まりは、今後数年間の市場成長を促すであろう。

市場の促進要因:

  • 飲食品業界における使用の増加

顧客の嗜好が時代とともに変化する中、飲食品業界では多くのイノベーションが起きています。消費者は、風味の多様性やその他の特性を備えた新しく魅力的な製品を試そうとする意欲を示しており、そのため飲食品メーカーはユニークな風味の製品を開発しています。例えば、ラズベリー、ストロベリー、チェリーは、チョコレート・メーカーが利用する通常の果物の一部であるが、今やチョコレート・メーカーは桃も製品に利用しています。同様に、ナッツ類といえば、ヘーゼルナッツ、ピーナッツ、アーモンドが代表的だが、今ではピスタチオ、ヒマワリ、亜麻の種も製品に使われています。さらに、生姜、シナモン、唐辛子を練り込んだチョコレートのようなハーブやスパイスも、その健康効果から重要性を増しています。その結果、飲食品メーカーの大部分は消費者中心主義を強めており、彼らの製品開発とイノベーション・プログラムは消費者の要求とほぼ一致するようになり、食品包含メーカーに新製品開発の有利な機会を提供しています。

市場機会:

最近では、可処分所得の増加、人口の増加、都市化の進展、働く女性の割合の増加など、一般人口の動態の変化により、コンビニエンス・フードへの志向が著しく高まっています。ハーバード・ビジネス・レビューによると、米国ではここ数年で女性の社会進出がほぼ倍増し、先進国でもコンビニエンス・フードの需要が高まっており、フード・インクルージョン市場の成長を支えています。この動向は新興経済諸国でも同様であると予想されます。

アジア太平洋の食品添加物市場は大きく成長すると予測されます。

アジア太平洋の食品封入市場は、食品加工部門の拡大と1人当たり所得の上昇によって牽引されると予測されます。同地域の市場拡大は、可処分所得の増加と高カロリー食品に代わる健康的な食品の採用によって促進されると予測されます。中国政府の統計によると、中国の一人当たり平均可処分所得は2020年と比較して2021年には9.1%の増加を示しました。健康的な加工食品の動向は、中国や日本のような国々での多忙なライフスタイルに起因する雇用人口の増加や不十分な身体活動のために高まると予想されます。欧州は、その規模の大きさゆえに、食品包含企業にとって最も傑出した市場のひとつであり続けています。欧州の食品封入市場は、ドイツ、イタリア、英国、フランスなどの国々が主導しています。この地域の消費者による健康的なライフスタイルの採用が増加しているため、ダイエット食品におけるクリーン・レベルの風味と天然食品の使用が増加し、この国の市場成長に影響を及ぼしています。

主要発展:

  • 2023年10月、Tetra PakはAB Biotek Human Nutrition & Healthとの提携による最先端のポストバイオティクス食品の発売を発表しました。飲料、乳製品、アイスクリーム、チーズなどの超高温(UHT)商品の混合段階では、ポストバイオティクスを粉末として簡単に含めることができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 食品添加物市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • フルーツとナッツ
  • ビスケット
  • チョコレート
  • フレーバーシュガーとキャラメル
  • その他

第6章 食品添加物市場:用途別

  • イントロダクション
  • 冷菓
  • 菓子製品
  • スナックとバー
  • シリアル製品

第7章 食品添加物市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • ADM Company
  • Archer Daniels Midland
  • Agrana
  • Puratos Group
  • Taura Natural Ingredients Ltd.(Frutarom)
  • FoodFlo International Ltd
  • Barry Callebaut Group
目次
Product Code: KSI061611655

The food inclusions market is evaluated at US$14.631 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 6.14% reaching the market size of US$22.201 billion by the year 2029.

The ever-changing library of ingredients is involved in the creation of the next generation of inclusions that are capable of delivering health, taste, and labelling claims. Changing dietary conditions serve as one of the factors driving the global food inclusion market growth in the forecast period. Inclusions add nutritional benefits to food items like ice creams, bars, bread, cakes, and many more. Growing preference towards clean and clear labelling by the end consumers, which involves only ingredients favouring flavour and texture and avoiding unnecessary ingredients, will emanate market growth in the coming years.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing use in the food and beverage industry

The food and beverage industry has been experiencing many innovations as customer taste profiles are changing with time. Consumers have shown a willingness to try new and appealing products with flavour variety and other attributes, due to which the food and beverage manufacturers are developing products with unique flavours. For instance, raspberries, strawberries, and cherries are some of the usual fruits utilized by chocolate manufacturers, but now chocolate manufacturers are also using peaches in their products. Similarly, hazelnuts, peanuts, and almonds are leaders when it comes to nuts but now manufacturers are also using pistachio, sunflower, and flax seeds as well in their products. Further, herbs and spices, like chocolate infused with ginger, cinnamon, and chilli, are also gaining importance due to their health benefits. Consequently, a large portion of food and beverage manufacturers are now becoming increasingly consumer-centric, their product development and innovation programs are now largely aligned with consumer demands, providing food inclusion manufacturers with lucrative opportunities for the development of new products.

MARKET OPPORTUNITIES:

In recent times, the inclination towards convenience food has increased significantly due to the changing dynamics of the general population, such as growing disposable income, rising population, growing urbanization, and the rise in the percentage of working women. According to the Harvard Business Review, women's participation has nearly doubled in the last few years in the United States, which has increased the demand for convenience food even in developed nations, thus supporting the food inclusion market growth. This trend is thus expected to be mirrored in developing economies as well.

The Asia Pacific food inclusions market is anticipated to grow significantly.

The Asia Pacific food inclusion market is projected to be driven by the expanding food processing sector and rising per capita income. The market expansion in the region is anticipated to be fueled by the rise in disposable income and the adoption of healthy alternatives to high-calorie foods. According to statistics by the Chinese government, the average per capita disposable income in China showed an increase of 9.1% in 2021 as compared to 2020. The trend for healthy processed food is expected to increase due to the growing employed population and inadequate physical activity brought on by busy lifestyles in nations like China and Japan. Europe remains one of the most eminent markets for food inclusion companies due to its size. The European food inclusion market is led by countries like Germany, Italy, the UK, and France. Owing to the rise in the adoption of healthier lifestyles by consumers in this region, the increasing use of clean-level flavoured and natural food products in diet foods has impacted the market growth in this country.

Key Developments:

  • In October 2023, Tetra Pak announced the launch of cutting-edge postbiotic food products in partnership with AB Biotek Human Nutrition & Health. In the mixing stage of Ultra High Temperature (UHT) goods, such as drinks, dairy, ice cream, and cheese, postbiotics can be easily included as a powder.

Segmentation:

By Product Type

  • Fruit and Nuts
  • Biscuits
  • Chocolate
  • Flavoured sugar and caramel
  • Others

By Application

  • Frozen desserts
  • Confectionary products
  • Snacks and bars
  • Cereal products

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa (MEA)
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD INCLUSIONS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fruit and Nuts
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Biscuits
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Chocolate
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Flavoured Sugar and Caramel
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. FOOD INCLUSIONS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Frozen Desserts
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Confectionary Products
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Snacks and Bars
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Cereal Products
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. FOOD INCLUSIONS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Australia
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. South Korea
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Thailand
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Taiwan
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.9. Others
        • 7.6.3.9.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.9.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Cargill, Incorporated
  • 9.2. ADM Company
  • 9.3. Archer Daniels Midland
  • 9.4. Agrana
  • 9.5. Puratos Group
  • 9.6. Taura Natural Ingredients Ltd. (Frutarom)
  • 9.7. FoodFlo International Ltd
  • 9.8. Barry Callebaut Group