表紙:キノコ栽培の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146464

キノコ栽培の世界市場-2022-2029

Global Mushroom Cultivation Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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キノコ栽培の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

人々の健康意識の高まりが市場拡大の原動力

栄養価が高く、低脂肪・低コレステロールの食品に対する消費者ニーズの高まりが、世界市場の拡大を後押しすると予想されます。また、食物繊維や消化酵素を含み、腸内環境と免疫の健康をサポートすることから、栄養補助食品への利用が増加しています。外食産業の爆発的な成長により、ホテル、レストラン、カフェテリアでの需要が高まっています。菌類は、ソースやスムージー、スープなどに菌類パウダーを加えることで、栄養面や健康面で効果を発揮することができます。

一方、菜食主義者の人口増加や肉の代用品としての採用が進んでいることから、今後数年間で市場の拡大が見込まれています。菌類は理想的な肉の代用品であり、その豊かなうま味のおかげで栄養を増やしながらカロリーと脂肪をカットする強力な方法です。アジアの主要生産者にとっては、特に欧米諸国での加工バリアントの需要拡大により、輸出の機会が生まれています。予測期間中は、食用キノコの高い薬効と消費者の意識の高まりが市場成長を後押しすると予想されます。

しかし、キノコの生産には高度な経営的関与と専門知識が必要です。信頼性の高い高品質の収穫物を得るためには、ある種の処理が必要です。湿度、温度、光に大きく影響されるのです。生産者、特に屋外で作業する生産者にとっては、昆虫や動物の害虫が深刻な問題となる可能性があります。害虫駆除の必要性が生じるのは、フナクイムシなど一部の昆虫が同様の条件で繁殖し、生産コストを上昇させるからです。また、生産サイクルが早く、収量が多いため、収穫のタイミングが狭く、生産量に制約があります。また、オイスター版の生産はアレルギー反応を引き起こすと予想され、市場の成長を制限しています。

地理的浸透度。

予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

アジア太平洋地域の最大の市場には、中国、日本、マレーシア、インド、オーストラリアなどがあります。中国はこの地域の最大の生産国となっており、一人当たりの年間消費量は10kgに達しています。消費者の食習慣が変化していることと、インドや中国などこの地域の発展途上国が加工食品にお金をかけるようになったからです。予測期間中、この地域の食品ホテルやレストランの増加も、世界のキノコ栽培市場を押し上げると予想されます。

米国やカナダなど、この地域の新興経済諸国では市場の浸透率が高いため、北米が市場のかなりの部分を占めています。消費者は、天然素材や有機素材を使用した高級品に対して、より高い価格を支払うことを望んでいます。また、菜食主義者の増加に伴い、食品業界や栄養補助食品業界では、マッシュルームのような肉代替食品の需要が増加すると予想されます。

欧州は、世界のキノコ栽培の分野で2番目に大きな市場シェアを占めています。同地域ではキノコの消費量が増加しているためです。さらに、健康やフィットネスに対する消費者の関心の高まりや、低脂肪で健康的な食品への消費者の嗜好の変化が、予測期間中の世界のキノコ市場の成長を促進すると予測されています。

競合情勢。

業界には複数の既存参入企業と地元メーカーが存在するため、市場は断片的です。主な主要企業には、Smithy Mushrooms Ltd.、Rheinische Pilz Zentrale GmbH、Polar Shiitake Oy、L F Lambert Spawn Co, Monaghan Mushrooms Ltd, Walsh Mushrooms Group, Fresh Mushroom Europe NV, Gourmet Mushrooms, Inc,サウスミルキノコセールスInc、ヒラノ・マッシュルームLLC等があります。先進地域で事業を展開する主な企業は、環境意識の高い顧客を取り込み、ブランドのポジショニングを強化するために、持続可能な生産をますます重視するようになっています。例えば、2018年3月8日、カナダ西部最大級の総合キノコ生産・販売会社であるThe Prairie Mushroomsグループ企業は、Highline Mushrooms(以下、Highline)によって買収されました。カナダで唯一の海岸から海岸へのマッシュルーム生産者として、この買収はハイラインのカナダ西部の支配的な事業を強化し、国内最大の有機マッシュルーム生産者としての地位を強固なものにします。ブリティッシュ・コロンビア州とアルバータ州にある5つの農場は、ハイラインのカナダ西部事業の一部であり、この地域と米国の顧客のために最大限に活用されます。また、予測期間中は、キノコ栽培の最新技術の導入により、多くの成長機会が生まれると予想されます。

COVID-19の影響:キノコ栽培の世界市場へのネガティブな影響

COVID-19の発生により、病気の蔓延を食い止めるためのロックダウンが実施されました。ロジスティクスまたは商品輸送業界は、人員不足とパンデミックによる不確実性のため、パンデミックの初期数ヶ月に減速を経験しました。キノコの賞味期限が短いため、生産者は大きな損失を被っています。したがって、キノコの保存期間が短いことは、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。さらに、COVID-19のパンデミックは、主に中国、ペルー、チリなどの国からの輸入に影響を与え、結果として消費に影響を与え、特に欧州地域に大きな打撃を与えました。COVID-19の蔓延を阻止するために実施された閉鎖措置は、ホテル、レストラン、フードチェーン店の地元需要に大きな影響を与えました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • フェーズ別市場内訳
  • 形態別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • ボタンマッシュルーム
  • オイスターマッシュルーム
  • しいたけ
  • その他

第8章 フェーズ別

  • コンポスト
  • ケーシング
  • ピニング
  • 収穫

第9章 形態別

  • 缶詰
  • 冷凍
  • 生鮮品

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Smithy Mushrooms Ltd.
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Rheinische Pilz Zentrale GmbH
  • Polar Shiitake Oy
  • L F Lambert Spawn Co
  • Monaghan Mushrooms Ltd
  • Walsh Mushrooms Group
  • Fresh Mushroom Europe NV
  • Gourmet Mushrooms, Inc.
  • South Mill Mushrooms Sales Inc.
  • Hirano Mushroom LLC

第13章 DataM

目次
Product Code: DMAG5948

Market Overview

Mushroom is referred to as a low-calorie food that provides several health benefits including numerous vitamins and minerals which further drives the requirement for cultivation of mushrooms. Mushrooms help in mitigating grave health conditions including cancer, heart diseases and others. The increasing per capita consumption of mushrooms and increased consumer awareness of the numerous health benefits of eating mushrooms are the two main factors driving the growth of the global mushroom cultivation market. Additionally, increased market participants' efforts to adopt the most recent technologies will increase the commercial production of mushrooms, which is anticipated to increase the number of opportunities for market participants to grow their businesses in the global mushroom cultivation market throughout the forecast period.

The global mushroom cultivation market was growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2022-2029)

Market Dynamics: Rising health consciousness among the people drives the market expansion

Global market expansion is anticipated to be fueled by rising consumer demand for foods that are high in nutrients and low in fat and cholesterol. Its use in dietary supplements has increased because it contains fiber and digestive enzymes that support gut and immune health. The demand for hotels, restaurants, and cafeterias is rising due to the explosive growth of the food service industry. Fungi can offer nutritional and health benefits by adding fungus powders to sauces, smoothies, and soups.

On the other hand, the market is anticipated to grow over the coming years due to rising vegan populations and the increasing adoption of it as a meat substitute. Fungi is the ideal meat substitute and a powerful way to cut calories and fat while increasing nutrition thanks to its rich, umami flavor. Export opportunities for major Asian producers are being created by the growing demand for processed variants, particularly in western countries. During the forecast period, market growth is anticipated to be aided by the high medicinal value of edible fungus and rising consumer awareness.

However, a high degree of managerial involvement and expertise is required for mushroom production. It takes a certain kind of treatment to get reliable, high-quality yields. They are significantly influenced by humidity, temperature, and light. For producers, particularly those working outdoors, insects and animal pests could present serious problems. The need for pest control arises because some insects, like fungus gnats, thrive in similar conditions and raise production costs. Its quick production cycles and high yields also narrow the window of opportunity for harvest, which restricts the amount of output. The production of oyster versions is also expected to cause allergic reactions, restricting the market growth.

Market Segmentation: Fresh mushrooms segment accounted for the highest share in global mushroom cultivation market

Due to an increase in consumers focusing on eating organic and unprocessed foods to maximize the product's health benefits, fresh mushrooms have seen a significant increase in demand over the past few years. Due to their short shelf life, fresh-form distribution challenges manufacturers or distributors. But as technology has advanced, mushrooms' short shelf life problems have decreased, which has aided segment growth. One example is the use of modified atmosphere packaging.

On the other hand, dried, frozen, canned, pickled, and powdered foods are among the processed varieties. Extending the shelf life of mushrooms requires additional processing, such as canning, freezing, or drying. Manufacturing companies are introducing packaged products more frequently to capture the markets for processed and convenience foods. Manufacturers of food and cosmetics are anticipated to use extracts and powder form more frequently during the forecasted period, fostering industry growth.

Geographical Penetration: Asia Pacific region is the dominating region during the forecast period

Some of the biggest markets in the area include China, Japan, Malaysia, India, and Australia. China has become the region's largest producer, with annual per capita consumption reaching 10 kg. Because consumer eating habits are changing and because developing nations in this region, like India and China, are spending more money on processed food. During the forecast period, rising food hotels and restaurants in this region are also anticipated to boost the global mushroom cultivation market.

Due to higher market penetration in the region's developed economies, including the United States and Canada, North America holds a sizable portion of the market. Consumers are willing to pay higher prices for premium goods specifically made with natural and organic ingredients. Additionally, throughout the forecast period, the demand for meat substitutes like mushrooms from the food and dietary supplement industries is anticipated to increase due to a rising preference for a vegan diet.

Europe held the second-largest market share in terms of global mushroom cultivation. Due to the region's growing consumption of mushrooms. Additionally, rising consumer concerns about their health and fitness and a shift in consumer preference toward low-fat and healthy foods are predicted to fuel the growth of the global mushroom market during the forecast period.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major key players include Smithy Mushrooms Ltd., Rheinische Pilz Zentrale GmbH, Polar Shiitake Oy, L F Lambert Spawn Co, Monaghan Mushrooms Ltd, Walsh Mushrooms Group, Fresh Mushroom Europe NV, Gourmet Mushrooms, Inc., South Mill Mushrooms Sales Inc. and Hirano Mushroom LLC. Key players with operations in developed regions place an increasing emphasis on sustainable production to draw in an eco-aware clientele and strengthen brand positioning. For instance, On March 8th, 2018, The Prairie Mushrooms group of companies, one of Western Canada's largest integrated mushroom growers and marketers, was acquired by Highline Mushrooms ("Highline"). As Canada's only coast-to-coast mushroom grower, this acquisition strengthens Highline's dominant Western Canadian operations and solidifies its position as the country's largest organic mushroom producer. Five farms in British Columbia and Alberta are part of Highline's Western Canadian operations, which it uses to the greatest advantage of its customers in that region and the United States. Additionally, during the forecast period, the market players' adoption of the most recent technology for mushroom cultivation is anticipated to generate many growth opportunities.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global mushroom cultivation market

Lockdowns have been imposed due to the COVID-19 outbreak to stop the disease's spread. The logistics or goods transportation industry experienced a slowdown in the early months of the pandemic due to the shortage of personnel and the uncertainty the pandemic caused. The short shelf life of mushrooms caused growers to suffer significant losses. Therefore, mushrooms' short shelf life is anticipated to constrain the market growth over the forecast period. Furthermore, The COVID-19 pandemic, which primarily affected imports from nations like China, Peru, and Chile and consequently affected consumption, hit the European region particularly hard. The lockdowns implemented to stop the spread of COVID-19 significantly impacted local demand from hotels, restaurants, and food chains.

The global mushroom cultivation market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 57 figures and 170 pages.

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Phase
  • 3.3. Market Snippet by Form
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Button Mushroom *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Oyster Mushroom
  • 7.4. Shiitake Mushroom
  • 7.5. Others

8. By Phase

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Phase Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Phase Segment
  • 8.2. Composting *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Casing
  • 8.4. Pinning
  • 8.5. Harvesting

9. By Form

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 9.2. Canned*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Frozen
  • 9.4. Fresh

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Phase
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Phase
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Phase
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Phase
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Phase
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Smithy Mushrooms Ltd.*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Rheinische Pilz Zentrale GmbH
  • 12.3. Polar Shiitake Oy
  • 12.4. L F Lambert Spawn Co
  • 12.5. Monaghan Mushrooms Ltd
  • 12.6. Walsh Mushrooms Group
  • 12.7. Fresh Mushroom Europe NV
  • 12.8. Gourmet Mushrooms, Inc.
  • 12.9. South Mill Mushrooms Sales Inc.
  • 12.10. Hirano Mushroom LLC
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us