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市場調査レポート
商品コード
1729694

コールセンターソフトウェア市場:展開別、最終用途産業別、地域別

Call Center Software Market, By Deployment, By End-use Industry, By Geography


出版日
ページ情報
英文 167 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.37円
コールセンターソフトウェア市場:展開別、最終用途産業別、地域別
出版日: 2025年04月22日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

コールセンターソフトウェアの世界市場は、2025年には639億2,000万米ドルと推定され、2032年には2,250億6,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは19.7%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 639億2,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 19.70% 2032年の価値予測 2,250億6,000万米ドル
図.コールセンターソフトウェア市場シェア(%)地域別、2025年
Call Center Software Market-IMG1

世界のコールセンターソフトウェア市場は、顧客サポートサービスの強化に対する企業のニーズの高まりにより、近年著しい成長を遂げています。コールセンターソフトウェアは、通話ルーティングから会話追跡によるトラブルシューティングまで、顧客サポート業務のさまざまな側面の合理化を支援します。対話型音声応答、通話録音、エージェントのスケジューリング、その他多くの高度な機能を提供します。コールセンターソフトウェアの利点に対する認識が高まるにつれ、最適化された顧客体験を提供し、関係を強化するために、これらのソリューションを採用する企業が増えています。

市場力学:

世界のコールセンターソフトウェア市場の成長は、顧客維持の重要性の高まり、顧客関係管理に対する需要の増加、運用コストを最小限に抑えるニーズの高まりといった要因によって牽引されています。既存顧客の維持はビジネスの成長にとって極めて重要であるため、企業はコールセンターソフトウェアを通じて顧客のロイヤルティを獲得するために優れた顧客サービスの提供に注力しています。コールセンター・ソフトウェアは、顧客との関係強化に役立つ、顧客からの問い合わせ、好み、問題の追跡を可能にします。また、顧客関係管理(CRM)機能を拡張する必要性は、企業がリアルタイムの顧客洞察を収集するためのコールセンターソリューションを実装することを促しています。これらのソリューションはまた、ルーチン作業を自動化することで、手作業による電話対応プロセスに関連するコストの削減にも役立ちます。しかし、データセキュリティへの懸念や初期投資の必要性が、市場の成長を抑制する課題となっています。新たな機会としては、機械学習や自然言語処理のようなAI技術をコールセンターソフトウェアに統合し、顧客にパーソナライズされた体験を提供することが挙げられます。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のコールセンターソフトウェア市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のコールセンターソフトウェア市場の主要企業をプロファイルしています。

主な企業は、Genesys、Cisco Systems、Avaya Holdings Corp.、Five9, Inc.、NICE Ltd.、Talkdesk, Inc.、8x8, Inc.、Zendesk, Inc.、Vonage Holdings Corp.、Verint Systems Inc.、RingCentral, Inc.、Freshworks Inc.、Alvaria, Inc.、Twilio Inc.、Amazon Web Services, Inc.(Amazon Connect)などです。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

コールセンターソフトウェアの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。

利害関係者は、世界のコールセンターソフトウェア市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のコールセンターソフトウェア市場、展開別、2020年~2032年

  • オンプレミス
  • クラウド

第5章 世界のコールセンターソフトウェア市場、最終用途産業別、2020年~2032年

  • IT・通信
  • 消費財・小売
  • BFSI
  • ヘルスケア
  • 政府
  • 旅行とホスピタリティ
  • その他

第6章 世界のコールセンターソフトウェア市場、地域別、2020年~2032年、価値

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN
      • その他アジア太平洋地域
  • 中東
      • GCC諸国
      • イスラエル
      • その他中東
  • アフリカ
      • 南アフリカ
      • 北アフリカ
      • 中央アフリカ

第7章 競合情勢

  • Genesys
  • Cisco Systems
  • Avaya Holdings Corp.
  • Five9, Inc.
  • NICE Ltd.
  • Talkdesk, Inc.
  • 8x8, Inc.
  • Zendesk, Inc.
  • Vonage Holdings Corp.
  • Verint Systems Inc.
  • RingCentral, Inc.
  • Freshworks Inc.
  • Alvaria, Inc.
  • Twilio Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.(Amazon Connect)

第8章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫性のある機会マップ

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7847

Global Call Center Software Market is estimated to be valued at USD 63.92 Bn in 2025 and is expected to reach USD 225.06 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 19.7% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 63.92 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 19.70% 2032 Value Projection: USD 225.06 Bn
Figure. Call Center Software Market Share (%), By Region 2025
Call Center Software Market - IMG1

The global call center software market has been witnessing significant growth in the recent years due to increasing need among organizations to enhance customer support services. Call center software helps companies in streamlining various aspects of customer support operations right from call routing to troubleshooting by tracking conversations. It offers advanced features like interactive voice response, call recording, agent scheduling, and many others. With rising awareness about the benefits of call center software, more companies are adopting these solutions to provide optimized customer experiences and strengthen relationships.

Market Dynamics:

The growth of the global call center software market is driven by factors such as rising significance of customer retention, increasing demand for customer relationship management and growing need to minimize operational costs. As retaining existing customers is crucial for business growth, organizations are focusing on delivering superior customer service to gain their loyalty through call center software. It enables tracking customer queries, preferences, and issues which helps in enhancing relationships. Moreover, the need to expand Customer Relationship Management (CRM) capabilities is prompting companies to implement call center solutions for gathering real-time customer insights. These solutions also aid in reducing costs associated with manual call handling processes by automating routine tasks. However, data security concerns and initial investment requirements are some challenges restraining the market growth. Emerging opportunities include the integration of AI technologies like machine learning and natural language processing in call center software to offer personalized experiences to customers.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global call center software market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global call center software market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Genesys, Cisco Systems, Avaya Holdings Corp., Five9, Inc., NICE Ltd., Talkdesk, Inc., 8x8, Inc., Zendesk, Inc., Vonage Holdings Corp., Verint Systems Inc., RingCentral, Inc., Freshworks Inc., Alvaria, Inc., Twilio Inc., and Amazon Web Services, Inc. (Amazon Connect)

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global call center software market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global call center software market

Market Segmentation

  • Deployment Insights (Revenue, US$ Bn, 2020 - 2032)
    • On-premise
    • Cloud
  • End-use Industry Insights (Revenue, US$ Bn, 2020 - 2032)
    • IT & Telecom
    • Consumer Goods & Retail
    • BFSI
    • Healthcare
    • Government
    • Travel & Hospitality
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, US$ Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Company Profiles:
    • Genesys
    • Cisco Systems
    • Avaya Holdings Corp.
    • Five9, Inc.
    • NICE Ltd.
    • Talkdesk, Inc.
    • 8x8, Inc.
    • Zendesk, Inc.
    • Vonage Holdings Corp.
    • Verint Systems Inc.
    • RingCentral, Inc.
    • Freshworks Inc.
    • Alvaria, Inc.
    • Twilio Inc.
    • Amazon Web Services, Inc. (Amazon Connect)

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Call Center Software Market, By Deployment
    • Global Call Center Software Market, By End-use Industry
    • Global Call Center Software Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Call Center Software Market, By Deployment, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • On-premise
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Cloud
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)

5. Global Call Center Software Market, By End-use Industry, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • IT & Telecom
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Consumer Goods & Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Travel & Hospitality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Bn)

6. Global Call Center Software Market, By Region, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (US$ Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Genesys
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Cisco Systems
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Avaya Holdings Corp.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Five9, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • NICE Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Talkdesk, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • 8x8, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zendesk, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Vonage Holdings Corp.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Verint Systems Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • RingCentral, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Freshworks Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alvaria, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Twilio Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Amazon Web Services, Inc. (Amazon Connect)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us