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市場調査レポート
商品コード
1674392

オンラインテイクアウト食品市場:サービスタイプ別、地域別

Online Takeaway Food Market, By Service Type (Restaurant-controlled, Independent, Food Cooperatives, and Mobile Apps), By Geography (North America, Latin America, Asia Pacific, Europe, Middle East, and Africa)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
オンラインテイクアウト食品市場:サービスタイプ別、地域別
出版日: 2025年02月17日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のオンラインテイクアウト食品市場は、2025年に232億3,000万米ドルと推定され、2032年には592億4,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年にかけて14.3%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024 2025年の市場規模 232億3,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 14.30% 2032年の価値予測 592億4,000万米ドル
図.オンラインテイクアウト食品市場シェア(%)、2025年地域別
Online Takeaway Food Market-IMG1

オンラインテイクアウト食品市場は、インターネット普及率の上昇と急速な都市化に牽引され、過去数年間で著しい成長を遂げてきました。多忙なライフスタイルとオンライン・プラットフォームの利便性が相まって、ピザ、ハンバーガー、アジア料理など、すぐに食べられる食事の需要が高まっています。この業界のプレーヤーは、ウェブサイトやモバイル・アプリケーションを通じて簡単な注文オプションを提供し、指定された時間内にドアの前で素早く配達しています。いくつかのレストランは、リーチを拡大し、売上を高めるために、食品アグリゲーターのウェブサイトにも掲載しています。健康志向の高まりを受けて、多様な顧客の嗜好に対応するため、より健康的な食材や調理法を提供する企業もあります。

市場力学:

世界のオンラインテイクアウト食品市場を牽引しているのは、核家族世帯、共働き世帯、ミレニアル世代の増加であり、彼らはペースの速いライフスタイルのため利便性を求めています。スマートフォンやオンライン・プラットフォームを通じて多種多様な料理を簡単に宅配できることが、業界の成長を後押ししています。しかし、既存企業間の競合激化や新興企業の参入が課題となっています。一方、低層都市への拡大や、AI、IoT、ブロックチェーンなどの技術を活用して業務効率を最適化し、顧客体験を向上させることにビジネスチャンスがあります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオンラインテイクアウト食品市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益成長機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のオンラインテイクアウト食品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界のオンラインテイクアウト食品市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のオンラインテイクアウト食品市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • PORTERのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 業界動向
    • 合併と買収

第4章 世界のオンラインテイクアウト食品市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 世界のオンラインテイクアウト食品市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のオンラインテイクアウト食品市場、サービスタイプ別、2020年~2032年

  • レストラン管理
  • 独立
  • 食品協同組合
  • モバイルアプリ

第6章 世界のオンラインテイクアウト食品市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Just Eat plc.
    • GrubHub
    • Delivery Hero SE
    • Takeaway.com
    • Foodpanda
    • Deliveroo
    • Uber Eats
    • Zomato
    • Swiggy
    • LimeTray
    • Delivery Hero SE
    • DoorDash
    • Domino's Pizza Inc.
    • Ele.me(Alibaba Group Holding Limited)
    • Grubhub
    • Papa John's International, Inc.

第8章 アナリストの推奨事項

  • 機会
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI2639

Global Online Takeaway Food Market is estimated to be valued at USD 23.23 Bn in 2025 and is expected to reach USD 59.24 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 23.23 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 14.30% 2032 Value Projection: USD 59.24 Bn
Figure. Online Takeaway Food Market Share (%), By Region 2025
Online Takeaway Food Market - IMG1

The online takeaway food market has seen tremendous growth over the past few years driven by rising internet penetration and fast urbanization. Busy lifestyles coupled with the convenience of online platforms has boosted the demand for ready-to-eat meals like pizza, burgers, and Asian cuisine. Players in this industry provide easy ordering options through their websites and mobile applications coupled with quick doorstep delivery within a specified time. Several restaurants have also listed themselves on food aggregator websites to expand their reach and boost sales. With rising health consciousness, some businesses offer healthier ingredient and cooking options to meet varied customer preferences.

Market Dynamics:

The global online takeaway food market is driven by the growing number of nuclear families, dual-income households and millennials who seek convenience due to their fast-paced lifestyle. The easy availability of a wide variety of cuisines for home delivery through smartphones and online platforms has boosted the industry growth. However, increasing competition among existing players and entry of newer startups poses challenges. Meanwhile, opportunities lie in expanding to lower-tier cities and leveraging technologies like AI, IoT, and Blockchain for the optimization of operational efficiency and enhanced customer experience.

Key Features of the Study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global online takeaway food market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue growth opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global online takeaway food market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Just Eat plc., GrubHub, Delivery Hero SE, Takeaway.com, Foodpanda, Deliveroo, Uber Eats, Zomato, Swiggy, LimeTray, Delivery Hero SE, DoorDash, Domino's Pizza Inc., Ele.me (Alibaba Group Holding Limited), Grubhub, and Papa John's International, Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global online takeaway food market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global online takeaway food market

Detailed Segmentation-

  • By Service Type:
    • Restaurant-controlled
    • Independent
    • Food Cooperatives
    • Mobile Apps
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Just Eat plc.
    • GrubHub
    • Delivery Hero SE
    • Takeaway.com
    • Foodpanda
    • Deliveroo
    • Uber Eats
    • Zomato
    • Swiggy
    • LimeTray
    • Delivery Hero SE
    • DoorDash
    • Domino's Pizza Inc.
    • Ele.me (Alibaba Group Holding Limited)
    • Grubhub
    • Papa John's International, Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Service Type
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Online Takeaway Food Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Online Takeaway Food Market
  • Impact Analysis

5. Global Online Takeaway Food Market, By Service Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Restaurant-controlled
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Independent
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Food Cooperatives
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Mobile Apps
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Online Takeaway Food Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Service Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • U.S.
  • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Service Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Service Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Service Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Service Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

7. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • Just Eat plc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • GrubHub
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Delivery Hero SE
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Takeaway.com
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Foodpanda
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Deliveroo
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Uber Eats
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Zomato
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Swiggy
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • LimeTray
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Delivery Hero SE
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • DoorDash
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Domino's Pizza Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Ele.me (Alibaba Group Holding Limited)
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Grubhub
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Papa John's International, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact