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市場調査レポート
商品コード
1567137

タブレット市場:オペレーティングシステム別、スクリーンサイズ別、エンドユーザー別、地域別

Tablet Market, By Operating System (Android, iOS, Windows, and Others ), By Screen Size, By End User (Consumer and Commercial ), By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.06円
タブレット市場:オペレーティングシステム別、スクリーンサイズ別、エンドユーザー別、地域別
出版日: 2024年08月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

タブレットの世界市場は、2024年には553億6,000万米ドルと推定され、2024年から2031年にかけてCAGR3.7%を示し、714億5,000万米ドルに達すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2023 2024年の市場規模 553億6,000万米ドル
実績データ 2019年から2023年まで 予測期間 2024年から2031年まで
予測期間2024年から2031年 CAGR: 3.70% 2031年の価値予測 714億5,000万米ドル
図.タブレット市場シェア(%)、地域別、2024年
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タブレット端末の世界市場は、世界中でポータブルコンピューティングデバイスの普及が進んでいることを背景に、過去10年間で飛躍的な成長を遂げてきました。タブレット端末は、ユーザーが外出先からインターネットにアクセスしたり、オンラインコンテンツをストリーミング再生したり、ゲームをプレイしたり、複数の生産性アプリケーションをダウンロードしたりできる便利なプラットフォームを提供します。ノートパソコンに比べて携帯性に優れ、マルチタッチ・インターフェイスを備え、低価格のタブレットが入手可能なことから、タブレットは消費者にも企業にもますます普及しています。タブレットにセルラー接続が統合されたことで、Wi-Fiネットワークに頼らずにデジタルコンテンツやクラウドサービスにアクセスしたいユーザーにとって、タブレットの有用性がさらに高まっています。

市場力学:

世界のタブレット端末市場を牽引しているのは、スマートフォンよりも高機能なタッチスクリーン携帯端末に対する消費者の嗜好の高まりです。タブレット端末は、携帯性と画面サイズという魅力的な組み合わせを提供し、世界の普及を牽引しています。しかし、買い替えサイクルの停滞が課題となっており、ユーザーは既存のタブレット端末を長く使い続けています。さらに、大画面のスマートフォンの人気が高まっているため、電話とタブレットの区別が曖昧になり、タブレット単体の売上が減少しています。ポジティブな面としては、生徒のデジタル学習体験を向上させるために、世界中の教育セクターでタブレットの導入が進んでいます。タブレット端末ベンダーは、政府や教育機関と積極的に提携し、手頃な価格の端末や学習コンテンツを提供しています。これにより、今後数年間はタブレット端末の売上成長がさらに加速すると予想されます。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のタブレット市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のタブレット市場における主要企業プロファイルを掲載しています。

本調査の対象となる主要企業には、Apple Inc.、Acer Inc.、Amazon.com, Inc.、Asustek Computer Inc.、Dell Inc.、HP Inc.、Huawei Technologies Co.Ltd.、Lenovo Group Limited、LG Electronics Inc.、Microsoft Corporation、Panasonic Corporation、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sony Corporation、Toshiba Corporation、Xiaomi Corporationなどが含まれます。

本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができるようになります。

タブレットの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

利害関係者は、世界のタブレット市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向の分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界のタブレット市場、オペレーティングシステム別、2024年-2031年、(10億米ドル)

  • Android
  • iOS(iPad)
  • Windows
  • その他(Chrome OSなど)

第5章 世界のタブレット市場、スクリーンサイズ別、2024年-2031年、(10億米ドル)

  • 8~10インチ
  • 10~12インチ
  • 12インチ以上
  • 8インチ未満

第6章 世界のタブレット市場、エンドユーザー別、2024年-2031年、(10億米ドル)

  • 消費者
  • 商業(企業、教育機関、政府)

第7章 世界のタブレット市場、地域別、2019年-2031年、(10億米ドル)

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第8章 競合情勢

  • Apple Inc.
  • Acer Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Asustek Computer Inc.
  • Dell Inc.
  • HP Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Lenovo Group Limited
  • LG Electronics Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sony Corporation
  • Toshiba Corporation
  • Xiaomi Corporation

第9章 アナリストの推奨事項

  • Wheel of Fortune
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第10章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI1741

The Global Tablet Market is estimated to be valued at USD 55.36 Billion in 2024 and is expected to reach US$ 71.45 Bn, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 3.7% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2024: US$ 55.36 Bn
Historical Data for: 2019 To 2023 Forecast Period: 2024 To 2031
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 3.70% 2031 Value Projection: US$ 71.45 Bn
Figure. Tablet Market Share (%), By Region, 2024
Tablet Market - IMG1

The global tablet market has grown exponentially over the past decade driven by the increasing adoption of portable computing devices across the world. Tablets provide a convenient platform for users to access the internet, stream online content, play games and download several productivity apps on the go. Factors such as greater portability compared to laptops, multi-touch interface, and availability of low-cost tablets have made tablets increasingly popular among consumers and enterprises alike. The integration of cellular connectivity in tablets has further enhanced their utility for users who want access to digital content and cloud services without relying on Wi-Fi networks.

Market Dynamics:

The global tablet market is driven by the growing preference of consumers for touchscreen portable devices with greater functionality than smartphones. Tablets provide a compelling mix of portability and screen size that has driven their mass adoption globally. However, stagnating replacement cycles pose a challenge as users hold on to their existing tablets for a longer period. Additionally, the increasing popularity of large-screen smartphones is blurring the distinction between phones and tablets, reducing standalone tablet sales. On the positive side, the education sector worldwide is increasingly adopting tablets to enhance digital learning experiences for students. Tablet vendors are actively partnering with governments and educational institutions to provide affordable devices and learning content. This is expected to further accelerate tablet sales growth over the coming years.

Key features of the study:

This report provides in-depth analysis of the global tablet market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global tablet market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Apple Inc., Acer Inc., Amazon.com, Inc., Asustek Computer Inc., Dell Inc., HP Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., Microsoft Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation, Toshiba Corporation, and Xiaomi Corporation

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global tablet market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global tablet market.

Detailed Segmentation:

  • Operating System Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • Android
    • iOS (iPad)
    • Windows
    • Others (Chrome OS, etc.)
  • Screen Size Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • 8 to 10 inches
    • 10 to 12 inches
    • 12 inches and above
    • Less than 8 inches
  • End User Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • Consumer
    • Commercial (Enterprise, Education, and Government)
  • By Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Apple Inc.
    • Acer Inc.
    • com, Inc.
    • Asustek Computer Inc.
    • Dell Inc.
    • HP Inc.
    • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • Lenovo Group Limited
    • LG Electronics Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Sony Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Xiaomi Corporation

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND ASSUMPTIONS

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. MARKET PURVIEW

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Tablet Market, By Operating System
    • Global Tablet Market, By Screen Size
    • Global Tablet Market, By End User

3. MARKET DYNAMICS, REGULATIONS, AND TRENDS ANALYSIS

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Tablet Market, By Operating System, 2024-2031, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Android
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • iOS (iPad)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Windows
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Others (Chrome OS, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)

5. Global Tablet Market, By Screen Size, 2024-2031, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • 8 to 10 inches
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • 10 to 12 inches
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • 12 inches and above
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Less than 8 inches
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)

6. Global Tablet Market, By End User, 2024-2031, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Consumer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Commercial (Enterprise, Education, and Government)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)

7. Global Tablet Market, By Region, 2019 - 2031, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2024,2027 & 2031, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Operating System, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Screen Size, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

8. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Apple Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Acer Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Amazon.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Asustek Computer Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dell Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • HP Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Lenovo Group Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • LG Electronics Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Panasonic Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Toshiba Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Xiaomi Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us