市場調査レポート
商品コード
1532444
アニメーションとVFX市場、アニメーションプラットフォーム別、地域別Animation and VFX Market, By Animation Platform (Television and OTT, Films, Advertisement, Gaming, and Other (Ed-tech, etc.)), By Geography (North America, Latin America, Asia Pacific, Europe, Middle East, and Africa) |
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アニメーションとVFX市場、アニメーションプラットフォーム別、地域別 |
出版日: 2024年07月16日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 168 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアニメーションとVFX市場は、2024年には1,821億3,000万米ドルと推定され、2031年には3,482億4,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは9.7%です。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2023年 | 2024年の市場規模 | 1,821億3,000万米ドル |
実績データ | 2019年から2023年 | 予測期間 | 2024年から2031年 |
予測期間2024年から2031年 CAGR: | 9.70% | 2031年の価値予測 | 3,482億4,000万米ドル |
アニメーションとVFXの世界市場は近年急成長を遂げています。エンターテインメントやメディア業界からの高品質なアニメーションコンテンツに対する需要の高まり、オンラインストリーミングプラットフォームの普及、モバイルゲーム業界の成長、実写映画における視覚効果の採用増加などの要因が、市場の成長を後押ししています。アニメーションとVFXは、映画、テレビ、ビデオゲーム、ウェブシリーズ、広告など、さまざまなジャンルで広く使用されています。アニメーションやVFX技術の革新が進むにつれて、より低コストで高精細なコンテンツを制作できるようになり、こうした技術の幅広い応用を後押ししています。アニメーションとVFX市場は、仮想現実や拡張現実などの分野で新たな機会が生まれていることから、予測期間中にさらに大きく成長すると予想されます。
世界のアニメーションとVFX市場の成長を促進する主な要因は、世界中でアニメーションとVFXベースの映画やテレビ番組の人気が高まっていることと、メディアおよびエンターテイメント企業によるアニメーションとVFXコンテンツへの投資が増加していることです。また、オンライン動画ストリーミング・プラットフォームの普及や、実写・映画予告編産業がアニメ・VFX技術の応用に新たな道を開いています。しかし、アニメーションやVFXの制作には高い初期投資と制作費がかかるため、市場関係者にとっては大きな課題となっています。また、無料や海賊版の映像コンテンツが入手可能であることも、企業の収益に影響を及ぼしています。一方、モバイルゲーム、仮想現実、拡張現実などの産業からアニメーションやVFXを多用したコンテンツへの需要が増加していることから、市場のさらなる成長に向けた新たな機会が生まれると期待されています。
本レポートでは、世界のアニメーションとVFX市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
世界のアニメーションとVFX市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
主要企業には、Adobe Inc.、Animal Logic、Digital Domain、Framestore、Industrial Light &Magic(ILM)、Luma Pictures、Method Studios、MPC(Moving Picture Company)、Pixar Animation Studios、Rhythm &Hues、Sony Pictures Imageworks、Technicolor Creative Studios、The Mill、Weta Digital、Worldwide FXなどが含まれます。
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
世界のアニメーションとVFX市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。
利害関係者は、世界のアニメーションとVFX市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。
The global animation and VFX market is estimated to be valued at US$ 182.13 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 348.24 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 9.7% from 2024 to 2031.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2023 | Market Size in 2024: | US$ 182.13 Bn |
Historical Data for: | 2019 To 2023 | Forecast Period: | 2024 to 2031 |
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: | 9.70% | 2031 Value Projection: | US$ 348.24 Bn |
The global animation and VFX market is witnessing rapid growth in recent years. Factors such as rising demand for high-quality animated content from entertainment and media industries, proliferation of online streaming platforms, growth of mobile gaming industry, and increasing adoption of visual effects in live-action films are fueling the growth of the market. Animation and VFX are widely used in various genres including movies, television, video games, web series, and advertisements. With increasing innovations in animation and VFX technologies, it is becoming possible to create high-definition content at lower costs which is supporting wider application of these technologies. The animation and VFX market is expected to further grow significantly during the forecast period on account of emerging opportunities in areas such as virtual reality and augmented reality.
The key drivers propelling the growth of the global animation and VFX market are growing popularity of animation and VFX-based movies and television shows across the world and increasing investments by media and entertainment companies in animated and VFX content. In addition, proliferation of online video streaming platforms and the live-action/movie trailer industry has opened new avenues for the application of animation and VFX technologies. However, high initial investment and production costs involved in animation and VFX production is a major challenge for market players. In addition, availability of free and pirated video content affects the revenue generation of companies. On the bright side, increasing demand for animated and VFX-rich content from industries, such as mobile gaming, virtual reality, and augmented reality, is expected to create new opportunities for further growth of the market.
This report provides in-depth analysis of the global animation and VFX market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global animation and VFX market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Adobe Inc., Animal Logic, Digital Domain, Framestore, Industrial Light & Magic (ILM), Luma Pictures, Method Studios, MPC (Moving Picture Company), Pixar Animation Studios, Rhythm & Hues, Sony Pictures Imageworks, Technicolor Creative Studios, The Mill, Weta Digital, and Worldwide FX
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global animation and VFX market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global animation and VFX market