市場調査レポート
商品コード
1509532
ゲーミフィケーション市場:コンポーネント別、展開タイプ別、最終用途産業別、地域別Gamification Market, By Component, By Deployment Type, By End-use Industry, By Geography |
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ゲーミフィケーション市場:コンポーネント別、展開タイプ別、最終用途産業別、地域別 |
出版日: 2024年06月25日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のゲーミフィケーション市場は、2024年に101億8,000万米ドルと推定され、2024~2031年のCAGRは25.2%を示し、2031年には490億5,000万米ドルに達すると予測されています。
世界のゲーミフィケーション市場は、ユーザーを惹きつける効果的なツールとして、さまざまな業界でゲーミフィケーションの採用が進んでいることから、大きな成長を遂げています。ゲーミフィケーションとは、ゲーム以外の文脈でゲームの仕組みやデザイン要素を利用し、人々のモチベーションを高め、参加させることを指します。ゲーミフィケーションは、競争、達成、自己表現、コラボレーションといったモチベーションを高める力を応用することで、ユーザーの行動に影響を与えることができます。多くの組織がゲーミフィケーション戦略を導入し、生産性の向上、顧客ロイヤリティの向上、学習と能力開発の強化、デジタルプラットフォームにおけるユーザーエンゲージメントの向上を図っています。拡大現実、仮想現実、モノのインターネットなどの技術の進歩は、ゲーミフィケーションソリューションの範囲を拡大する可能性があります。
世界のゲーミフィケーション市場成長の原動力は、顧客や従業員のエンゲージメントに対する組織の関心の高まり、ソーシャルゲームやモバイルゲームの人気、学習を楽しくするゲーミフィケーションの能力などの要因です。ゲーミフィケーションは、顧客ロイヤルティプログラム、クラウドソーシングアイデア、マーケティングキャンペーン、企業におけるスキル開拓のための重要なツールとして浮上しています。データのプライバシーやセキュリティに関する懸念や、一部の業界におけるゲーミフィケーションの利点に関する認識不足が、市場の成長を妨げる可能性があります。AR/VRの統合やeスポーツの出現など、ゲーミフィケーション技術の継続的な強化は、市場参入企業に有利な機会を提供することができます。
当レポートでは、世界のゲーミフィケーション市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024~2031年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
世界のゲーミフィケーション市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Ambition、Aon plc、Arcaris、Axonify Inc.、BI WORLDWIDE、Bunchball Inc.、Callidus Software Inc.(SAP SE)、Cognizant Technology Solution Corp.、Cut-e GmbH、G-Cube、Iactionable Inc.、LevelEleven、Microsoft Corporation、MPS Interactive Systems Limited、Salesforceなどがあります。
このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
世界のゲーミフィケーション市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
利害関係者は、世界のゲーミフィケーション市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global gamification market is estimated to be valued at US$ 10.18 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 49.05 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 25.2% from 2024 to 2031.
Global gamification market is witnessing significant growth, owing to increasing adoption of gamification as an effective tool across various industries to engage users. Gamification refers to the use of game mechanics and design elements in non-game contexts to motivate and engage people. It helps to influence user behavior with the application of motivational forces like competition, achievement, self-expression, and collaboration. Many organizations are implementing gamification strategies to improve productivity, drive customer loyalty, enhance learning and development, and boost user engagement on digital platforms. Advancements in technologies like augmented reality, virtual reality, and the internet of things can expand scope of gamification solutions.
Global gamification market growth is driven by factors such as increasing focus of organizations on customer and employee engagement, popularity of social and mobile gaming, and the ability of gamification to make learning fun. Gamification has emerged as an important tool for customer loyalty programs, crowdsourcing ideas, marketing campaigns, and skill development in enterprises. Concerns around data privacy and security and the lack of awareness regarding gamification benefits in some industries can hamper the market growth. Ongoing enhancements in gamification technologies such as integration of AR/VR and emergence of e-Sports can provide lucrative opportunities for the market players.
This report provides in-depth analysis of the global gamification market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global gamification market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Ambition, Aon plc, Arcaris, Axonify Inc., BI WORLDWIDE, Bunchball Inc., Callidus Software Inc. (SAP SE), Cognizant Technology Solution Corp, Cut-e GmbH, G-Cube, Iactionable Inc, LevelEleven, Microsoft Corporation, MPS Interactive Systems Limited, Salesforce
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
Global gamification market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global gamification market