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市場調査レポート
商品コード
1509532

ゲーミフィケーション市場:コンポーネント別、展開タイプ別、最終用途産業別、地域別

Gamification Market, By Component, By Deployment Type, By End-use Industry, By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ゲーミフィケーション市場:コンポーネント別、展開タイプ別、最終用途産業別、地域別
出版日: 2024年06月25日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のゲーミフィケーション市場は、2024年に101億8,000万米ドルと推定され、2024~2031年のCAGRは25.2%を示し、2031年には490億5,000万米ドルに達すると予測されています。

図1.ゲーミフィケーション市場の地域別シェア(%)(2024年)
Gamification Market-IMG1

世界のゲーミフィケーション市場は、ユーザーを惹きつける効果的なツールとして、さまざまな業界でゲーミフィケーションの採用が進んでいることから、大きな成長を遂げています。ゲーミフィケーションとは、ゲーム以外の文脈でゲームの仕組みやデザイン要素を利用し、人々のモチベーションを高め、参加させることを指します。ゲーミフィケーションは、競争、達成、自己表現、コラボレーションといったモチベーションを高める力を応用することで、ユーザーの行動に影響を与えることができます。多くの組織がゲーミフィケーション戦略を導入し、生産性の向上、顧客ロイヤリティの向上、学習と能力開発の強化、デジタルプラットフォームにおけるユーザーエンゲージメントの向上を図っています。拡大現実、仮想現実、モノのインターネットなどの技術の進歩は、ゲーミフィケーションソリューションの範囲を拡大する可能性があります。

市場力学:

世界のゲーミフィケーション市場成長の原動力は、顧客や従業員のエンゲージメントに対する組織の関心の高まり、ソーシャルゲームやモバイルゲームの人気、学習を楽しくするゲーミフィケーションの能力などの要因です。ゲーミフィケーションは、顧客ロイヤルティプログラム、クラウドソーシングアイデア、マーケティングキャンペーン、企業におけるスキル開拓のための重要なツールとして浮上しています。データのプライバシーやセキュリティに関する懸念や、一部の業界におけるゲーミフィケーションの利点に関する認識不足が、市場の成長を妨げる可能性があります。AR/VRの統合やeスポーツの出現など、ゲーミフィケーション技術の継続的な強化は、市場参入企業に有利な機会を提供することができます。

この調査の主要特徴

当レポートでは、世界のゲーミフィケーション市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024~2031年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

世界のゲーミフィケーション市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。

本調査の対象となる主要企業には、Ambition、Aon plc、Arcaris、Axonify Inc.、BI WORLDWIDE、Bunchball Inc.、Callidus Software Inc.(SAP SE)、Cognizant Technology Solution Corp.、Cut-e GmbH、G-Cube、Iactionable Inc.、LevelEleven、Microsoft Corporation、MPS Interactive Systems Limited、Salesforceなどがあります。

このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

世界のゲーミフィケーション市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。

利害関係者は、世界のゲーミフィケーション市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブ概要
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 業界動向
    • 合併と買収

第4章 世界のゲーミフィケーション市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界のゲーミフィケーション市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のゲーミフィケーション市場、コンポーネント別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス

第6章 世界のゲーミフィケーション市場、展開タイプ別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウドベース

第7章 世界のゲーミフィケーション市場、最終用途産業別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • ITと通信
  • 政府
  • BFSI
  • 小売
  • 医療
  • 教育と調査
  • その他

第8章 世界のゲーミフィケーション市場、地域別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Ambition
    • Aon plc
    • Arcaris
    • Axonify Inc.
    • BI WORLDWIDE
    • Bunchball Inc.
    • Callidus Software Inc.(SAP SE)
    • Cognizant Technology Solution Corp
    • Cut-e GmbH
    • G-Cube
    • Iactionable Inc
    • LevelEleven
    • Microsoft Corporation
    • MPS Interactive Systems Limited
    • Salesforce

第10章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第11章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI4292

Global gamification market is estimated to be valued at US$ 10.18 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 49.05 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 25.2% from 2024 to 2031.

Figure 1. Gamification Market Share (%), By Region, 2024
Gamification Market - IMG1

Global gamification market is witnessing significant growth, owing to increasing adoption of gamification as an effective tool across various industries to engage users. Gamification refers to the use of game mechanics and design elements in non-game contexts to motivate and engage people. It helps to influence user behavior with the application of motivational forces like competition, achievement, self-expression, and collaboration. Many organizations are implementing gamification strategies to improve productivity, drive customer loyalty, enhance learning and development, and boost user engagement on digital platforms. Advancements in technologies like augmented reality, virtual reality, and the internet of things can expand scope of gamification solutions.

Market Dynamics:

Global gamification market growth is driven by factors such as increasing focus of organizations on customer and employee engagement, popularity of social and mobile gaming, and the ability of gamification to make learning fun. Gamification has emerged as an important tool for customer loyalty programs, crowdsourcing ideas, marketing campaigns, and skill development in enterprises. Concerns around data privacy and security and the lack of awareness regarding gamification benefits in some industries can hamper the market growth. Ongoing enhancements in gamification technologies such as integration of AR/VR and emergence of e-Sports can provide lucrative opportunities for the market players.

Key features of the study:

This report provides in-depth analysis of the global gamification market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global gamification market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Ambition, Aon plc, Arcaris, Axonify Inc., BI WORLDWIDE, Bunchball Inc., Callidus Software Inc. (SAP SE), Cognizant Technology Solution Corp, Cut-e GmbH, G-Cube, Iactionable Inc, LevelEleven, Microsoft Corporation, MPS Interactive Systems Limited, Salesforce

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

Global gamification market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global gamification market

Detailed Segmentation:

  • By Component
    • Solutions
    • Services
  • By Deployment Type
    • On-premise
    • Cloud-based
  • By End-use Industry
    • IT and Telecom
    • Government
    • BFSI
    • Retail
    • Healthcare
    • Education and Research
    • Others
  • By Region
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East & Africa
  • Key Players Insights
    • Ambition
    • Aon plc
    • Arcaris
    • Axonify Inc.
    • BI WORLDWIDE
    • Bunchball Inc.
    • Callidus Software Inc. (SAP SE)
    • Cognizant Technology Solution Corp
    • Cut-e GmbH
    • G-Cube
    • Iactionable Inc
    • LevelEleven
    • Microsoft Corporation
    • MPS Interactive Systems Limited
    • Salesforce

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Component
    • Market Snippet, By Deployment Type
    • Market Snippet, By End-use Industry
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Gamification Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Gamification Market
  • Impact Analysis

5. Global Gamification Market, By Component, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • Solutions
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Services
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Gamification Market, By Deployment Type, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • On-premise
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Gamification Market, By End-use Industry, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • IT & Telecom
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Education and Research
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

8. Global Gamification Market, By Region, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2020-2031
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment Type, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Deployment Type, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment Type, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment Type, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment Type, 2019 - 2031 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-use Industry, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • South Africa
      • Rest of Middle East & Africa

9. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • Ambition
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Aon plc
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Arcaris
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Axonify Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • BI WORLDWIDE
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Bunchball Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Callidus Software Inc. (SAP SE)
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Cognizant Technology Solution Corp
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Cut-e GmbH
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • G-Cube
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Iactionable Inc
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • LevelEleven
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Microsoft Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • MPS Interactive Systems Limited
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Salesforce
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates

10. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. Reference and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact
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