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市場調査レポート
商品コード
1508799

コンタクトセンター分析市場:コンポーネント別、展開別、業界別、地域別

Contact Center Analytics Market, By Component, By Deployment, By Vertical, By Geography


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
コンタクトセンター分析市場:コンポーネント別、展開別、業界別、地域別
出版日: 2024年06月20日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のコンタクトセンター分析市場は、2024年に21億米ドルとなり、2031年までには59億6,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは16.1%です。

図1.コンタクトセンター分析市場シェア(%)、地域別、2024年
Contact Center Analytics Market-IMG1

コンタクトセンター分析は、電話、チャット、電子メール、ソーシャルメディアなどのコミュニケーションチャネルにおける顧客体験を最適化するための洞察を提供します。オムニチャネルの顧客との会話をリアルタイムで可視化し、顧客満足度を向上させたいという企業ニーズの高まりが、予測期間中にコンタクトセンター分析ソリューションの需要を押し上げる可能性があります。

市場力学:

世界のコンタクトセンター分析市場の成長は、パーソナライズされた顧客体験に対する需要の高まりが促進力となっています。コンタクトセンターは、顧客満足度を高め、エージェントのパフォーマンスを向上させる必要に迫られています。コンタクトセンター分析は、過去の会話から洞察を得て今後のやり取りを最適化することで、こうしたニーズに対応するのに役立ちます。しかし、データのプライバシーに関する懸念や新しいテクノロジーに対する認識不足が、こうしたソリューションの採用を妨げる可能性があります。AIを活用した予測分析ツールの開拓や、多言語での会話に対応した分析機能の提供は、市場の成長機会をもたらす可能性があります。予測分析や機械学習などの新技術も需要を押し上げると予想されます。

本調査の主要な特徴:

  • 本レポートでは、世界のコンタクトセンター分析市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のコンタクトセンター分析市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップグラデーション、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のコンタクトセンター分析市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のコンタクトセンター分析市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • PEST分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併・買収

第4章 世界のコンタクトセンター分析市場 - コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 世界のコンタクトセンター分析市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のコンタクトセンター分析市場:コンポーネント別、2019年~2031年

  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界のコンタクトセンター分析市場:展開別、2019年~2031年

  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 世界のコンタクトセンター分析市場:業界別、2019年~2031年

  • BFSI
  • ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 製造業
  • 小売・消費財
  • エネルギー・公共事業
  • 通信・IT
  • 旅行・ホスピタリティ
  • 政府・防衛
  • その他

第8章 世界のコンタクトセンター分析市場:地域別、2019年~2031年

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • 8x8, Inc.
    • CallMiner
    • Cisco Systems, Inc.
    • EdgeVerve Limited
    • Enghouse Interactive
    • Five9, Inc.
    • Genesys.
    • Genpact Ltd.
    • Metrocall
    • Mitel Networks Corp.
    • NICE
    • Oracle
    • SAP SE
    • Servion Global Solutions
    • Verint Systems Inc.

第10章 アナリストの提言

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第11章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI7066

Global contact center analytics market is estimated to be valued at US$ 2.10 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 5.96 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 16.1% from 2024 to 2031.

Figure 1. Contact Center Analytics Market Share (%), By Region, 2024
Contact Center Analytics Market - IMG1

Contact center analytics provides insights to optimize customer experiences across communication channels such as phone calls, chat, emails and social media interactions. Rising need among enterprises to gain real-time visibility into omnichannel customer conversations and improve customer satisfaction can boost demand for contact center analytics solutions over the forecast period.

Market Dynamics:

Global contact center analytics market growth is driven by rising demand for personalized customer experiences. Contact centers are under increasing pressure to enhance customer satisfaction levels and improve agent performance. Contact center analytics helps address these needs by gaining insights from past conversations to optimize future interactions. However, data privacy concerns and lack of awareness about new technologies could hamper the adoption of these solutions. Developing AI-powered predictive analytics tools and offering analytics capabilities for multi-lingual conversations can offer market growth opportunities. Emerging technologies such as predictive analytics and machine learning are also expected to boost demand.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global contact center analytics market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global contact center analytics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include 8x8, Inc., CallMiner, Cisco Systems, Inc., EdgeVerve Limited, Enghouse Interactive, Five9, Inc., Genesys., Genpact Ltd., Metrocall, Mitel Networks Corp., NICE, Oracle, SAP SE, Servion Global Solutions, Verint Systems Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • Global contact center analytics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global contact center analytics market

Detailed Segmentation-

  • By Component
    • Software
    • Service
  • By Deployment
    • Cloud
    • On-Premise
  • By Vertical
    • BFSI
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Retail and Consumer Goods
    • Energy and Utilities
    • Telecom and IT
    • Travel and Hospitality
    • Government and Defense
    • Others
  • By Regional
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East
    • Africa
  • Key Players Insights
    • 8x8, Inc.
    • CallMiner
    • Cisco Systems, Inc.
    • EdgeVerve Limited
    • Enghouse Interactive
    • Five9, Inc.
    • Genesys.
    • Genpact Ltd.
    • Metrocall
    • Mitel Networks Corp.
    • NICE
    • Oracle
    • SAP SE
    • Servion Global Solutions
    • Verint Systems Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Component
    • Market Snippet, By Deployment
    • Market Snippet, By Vertical
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
  • PEST Analysis
  • PORTER's Five Forces Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Mergers and Acquisitions

4. Global Contact Center Analytics Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Contact Center Analytics Market
  • Impact Analysis

5. Global Contact Center Analytics Market, By Component, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Software
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Service
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Contact Center Analytics Market, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Cloud
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • On-Premise
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Contact Center Analytics Market, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Healthcare and Life Sciences
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Manufacturing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Retail and Consumer Goods
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Energy and Utilities
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Telecom and IT
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Travel and Hospitality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Government and Defense
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

8. Global Contact Center Analytics Market, By Region, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2019-2031
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

9. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • 8x8, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • CallMiner
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Cisco Systems, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • EdgeVerve Limited
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Enghouse Interactive
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Five9, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Genesys.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Genpact Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Metrocall
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Mitel Networks Corp.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • NICE
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Oracle
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • SAP SE
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Servion Global Solutions
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Verint Systems Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates

10. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact
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