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市場調査レポート
商品コード
1483729

OTCコンシューマーヘルス市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別

OTC Consumer Health Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 197 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
OTCコンシューマーヘルス市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2024年03月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

世界のOTCコンシューマーヘルス市場は、2024年に2,119億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024年~2031年)のCAGRで4.2%の成長が予測されています。

レポート対象範囲 レポート詳細
基準年 2023年 市場規模:2024年 2,119億1,000万米ドル
実績データ 2019年~2023年 予測期間 2024年~2031年
予測期間(2024年~2031年)のCAGR 4.20% 金額予測:2031年 2,832億5,000万米ドル
図1. OTCコンシューマーヘルス市場シェア(%)、地域別、2024年
OTC Consumer Health Market-IMG1

OTCとは、処方箋なしで入手できる医薬品のことです。OTC医薬品の中には、痛みや痒みを和らげるために使用されるものもあります。虫歯や水虫などの病気を予防したり治療したりするものもあります。その他のOTC医薬品は、偏頭痛やアレルギーなど、繰り返し起こる問題を解決するのに役立ちます。OTC医薬品は、ラベルに記載されている使用方法や医療専門家の指示に従って使用すれば、安全で効果的です。アレルギー用、副鼻腔用、風邪用、インフルエンザ用、鎮痛用、家庭用ヘルスケア・日常用、歯列矯正用・ラップ用、歯科用・口腔用、眼科用・耳鼻科用、応急処置用、禁煙用、糖尿病用、フットケア用、消化器官用、失禁用、スキンケア用、睡眠補助用、ビタミン用などのジェネリック/ブランド製品が、対象となるOTC商品のカテゴリーに含まれます。処方医薬品よりOTC医薬品を使用することの利点には、入手のしやすさ、コストの低さ、利便性、顧客の利便性を高めることなどがあります。これらの要因が治療へのアドヒアランスを高め、疾患の転帰、医療コスト、リソース消費に好影響を与えます。

市場力学

市場企業間の合意などの無機的な活動の増加は、予測期間中、世界のOTCコンシューマーヘルス市場の成長を促進すると予想されます。

例えば、2022年1月24日、栄養食品やシリアルベースの食品を製造・販売するHindustan Foods Limitedは、消費財メーカーであるReckitt Benckiser India Pvt. Ltd.と、Reckitt Benckiser Scholl India Private Limited(RBSIPL)の発行済み株式資本全体を取得する株式売買契約を締結しました。この契約の目的は、Hindustan Foods Limitedが製造委託先としてOTCヘルスケア・ウェルネスセグメントに参入することでした。

調査の主な特徴

  • レポートでは、世界のOTCコンシューマーヘルス市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024~2031年)の市場規模・年間平均成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のOTCコンシューマーヘルス市場の主要企業をプロファイルしています。
  • レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のOTCコンシューマーヘルス市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響分析
  • 主な発展
  • 業界動向
  • 規制シナリオ
  • 最近の製品承認/発売
  • PEST分析
  • ポーターの分析

第4章 世界のOTCコンシューマーヘルス市場:COVID-19パンデミックの影響

  • 需要への影響
  • ヘルスケアへの影響
  • 疫学

第5章 世界のOTCコンシューマーヘルス市場:製品タイプ別、2019年~2031年(10億米ドル)

  • 皮膚科製品
  • ビタミン・栄養補助食品
  • 創傷ケア管理製品
  • 胃腸製品
  • 眼科製品
  • その他

第6章 世界のOTCコンシューマーヘルス市場:流通チャネル別、2019年~2031年(10億米ドル)

  • オンラインストア
  • オフラインストア
  • デパート
  • 薬局
  • その他

第7章 世界のOTCコンシューマーヘルス市場:地域別、2019年~2031年

  • 南アフリカ
  • 中央アフリカ
  • 北アフリカ

第8章 競合情勢

  • ヒートマップ分析
  • 市場シェア分析
    • Johnson &Johnson
    • Abbott Laboratories
    • Sanofi
    • GlaxoSmithKline Plc.
    • Bayer AG
    • Nestle Company
    • Procter &Gamble Corp.
    • Danone Food Company
    • Colgate-Palmolive Company
    • Unilever
    • Henkel AG &Co. KGaA

第9章 アナリストの推奨事項

第10章 セクション

目次
Product Code: CMI5251

Global OTC consumer health market is estimated to be valued at USD 211.91 Bn in 2024 and is expected to exhibit a CAGR of 4.2% during the forecast period (2024-2031).

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2024: US$ 211.91 Bn
Historical Data for: 2019 to 2023 Forecast Period: 2024 to 2031
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 4.20% 2031 Value Projection: US$ 283.25 Bn
Figure 1.OTC Consumer Health Market Share (%), By Region, 2024
OTC Consumer Health Market - IMG1

Over-the-counter (OTC) medicines are drugs that are available without a prescription. Some OTC medicines are used to relieve aches, pains, and itches. Some prevent or cure diseases such as tooth decay and athlete's foot. Other OTC health products may help to manage recurring problems such as migraines and allergies. They are safe and effective when followed as directed by the directions on the label and as directed by a healthcare professional. Generic and brand name products for allergy, sinus, cold and flu, pain relief, home health care and daily living, support braces and wraps, dental and oral health, eye and ear care, first aid, smoking cessation, diabetes care, foot care, digestive health, incontinence, skin care, sleep aids, and vitamins are among the categories of covered OTC items. The benefits of using OTC over prescription drugs include easy accessibility, lower costs, convenience, and customer-empowering qualities. In turn, these factors contribute to increase adherence to therapy, with a positive impact on disease outcomes, healthcare costs and resource consumption.

Market Dynamics

Increasing inorganic activities such as agreements among market players is expected to drive growth of the global OTC consumer health market over the forecast period.

For instance, on January 24, 2022, Hindustan Foods Limited, a company manufacturing and selling nutritional food products and cereal based food products had signed a share purchase agreement with Reckitt Benckiser India Pvt. Ltd., a consumer goods company to acquire the entire issued Share Capital of Reckitt Benckiser Scholl India Private Limited (RBSIPL). The aim of this agreement was to mark Hindustan Foods Limited's entry into Over-the-counter (OTC) Healthcare and Wellness segment as a contract manufacturer.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global OTC consumer health market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global OTC consumer health market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Johnson & Johnson, Abbott Laboratories, Sanofi, GlaxoSmithKline plc., Bayer AG, Nestle Company, Procter & Gamble Corp., Danone Food Company, Colgate Palmolive Mfg. Company, Unilever, and Henkel AG & Co. KGaA
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global OTC consumer health market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global OTC consumer health market

Detailed Segmentation:

  • Global OTC Consumer Health Market, By Product Type:
    • Dermatological Products
    • Vitamins & Dietary Supplements
    • Wound Care Management Products
    • Gastrointestinal Products
    • Ophthalmology products
    • Others
  • Global OTC Consumer Health Market, By Distribution Channel:
    • Online Stores
    • Offline Stores
    • Departmental Stores
    • Pharmacy Stores
    • Others
  • Global OTC Consumer Health Market, By Region:
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East
    • Africa
  • Company Profiles
    • Johnson & Johnson
    • General Electric Company
    • Abbott Laboratories
    • Sanofi
    • GlaxoSmithKline plc.
    • Bayer AG
    • Nestle Company
    • Procter & Gamble Corp.
    • Danone Food Company
    • Colgate Palmolive Mfg. Company
    • Unilever
    • Henkel AG & Co. KGaA

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Product Type
    • Market Snapshot, By Distribution Channel
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Opportunity
  • Impact Analysis
  • Key Developments
  • Industry Trends
  • Regulatory Scenario
  • Recent Product Approval/Launches
  • PEST Analysis
  • Porter's Analysis

4. Global OTC Consumer Health Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Impact on Demand
  • Impact on Healthcare
  • Epidemiology

5. Global OTC Consumer Health Market, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Dermatological Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (USD Bn)
  • Vitamins & Dietary Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Wound Care Management Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Gastrointestinal Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (USD Bn)
  • Ophthalmology products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)

6. Global OTC Consumer Health Market, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Online Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (USD Bn)
  • Offline Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)
  • Departmental Stores
  • Pharmacy Stores
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019-2031, (USD Bn)

7. Global OTC Consumer Health Market, By Region, 2019 - 2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024 and 2031(%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2019 - 2031
    • Regional Trends
      • North America
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
      • Latin America
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
      • Brazil
      • Mexico
      • Argentina
      • Rest of Latin America
      • Europe
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • France
      • Italy
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
      • Asia Pacific
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
      • Middle East
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
      • GCC
      • Israel
      • Rest of Middle East
      • Africa
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2019 - 2031, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Region/Country, 2019 - 2031, (USD Bn)
  • South Africa
  • Central Africa
  • North Africa

8. Competitive Landscape

  • Heat Map Analysis
  • Market Share Analysis
    • Johnson & Johnson
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Abbott Laboratories
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Sanofi
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • GlaxoSmithKline Plc.
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Bayer AG
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Nestle Company
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Procter & Gamble Corp.
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Danone Food Company
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Colgate-Palmolive Company
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Unilever
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Henkel AG & Co. KGaA
      • Company Highlights
      • Product Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies

9. Analyst Recommendation

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact