表紙:コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1330205

コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Contact Center Software Market, By Solution, By Service, By Deployment, By Enterprise Size, By End Use, And By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年07月24日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

コンタクトセンターシステムは、顧客とスタッフ間のコミュニケーションを効率化することで、コンタクトセンターの有効性と生産性を高める技術ソリューションです。パンデミック(世界的大流行)の中、世界中の多くの企業がウイルスの蔓延を阻止するために在宅勤務規則を導入しており、そのため企業は円滑で高品質なサービスを提供するためにコンタクトセンター・ソフトウェアに投資するようになっています。このソフトウェアのおかげで、企業は顧客と遠隔でコミュニケーションをとることができます。コンタクトセンター・ソフトウェアの需要は、ソフトウェアの利点により、これらの技術の導入が増加した結果、増加すると予想されます。さらに、マシンインテリジェンスや人工知能の業務への導入などの技術的進歩や、顧客対話管理における著しい技術開拓が、予測期間中の市場成長を促進すると予測されます。

市場力学

クラウドベースのコンタクトセンターソリューションの人気の高まり

インターネットベースのサービスが普及するにつれ、多くの企業がクラウド上で動作するコンタクトセンターに移行しています。クラウドベースのソリューションは柔軟性が高いため、エージェントは場所を問わず接続でき、顧客情報にリアルタイムで即座にアクセスできます。クラウドベースのコンタクトセンター・ソリューションはアクセスしやすいため、エージェントはもはやオフィスからしか働く必要がないです。また、クラウドベースのコンタクトセンターサービスを利用することで、システムのセキュリティや安定性が向上するというメリットもあります。コンタクトセンター・システムのサプライヤーは、2つの拠点にまたがるエンドユーザー・インフラを処理することで、セキュリティを高める機能的なアーキテクチャを構築しています。このように、上記の要因は、予測期間中にコンタクトセンターソフトウェアの需要と採用を促進する可能性が高いです。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、2022年を基準年として、予測期間(2023年~2030年)における世界のコンタクトセンターソフトウェア市場規模および複合年間成長率(CAGR %)を詳細に分析しています。
  • さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、地域別の展望、主要市場企業が採用する競合戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業概要、業績、製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、市場資本、主な発展、戦略、将来計画などのパラメータに基づいて、世界のコンタクトセンターソフトウェア市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本調査の対象企業:8X8, Inc., ALE International, Altivon, Amazon Web Services, Inc., Ameyo, Amtelco, Aspect Software, Avaya Inc., Avoxi, Cisco Systems, Inc. Salesforce Inc., Oracle、その他
  • 本レポートからの洞察により、企業のマーケティング担当者や経営陣は、将来の製品発売、製品アップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場レポートは、投資家、サプライヤー、マネージドサービスプロバイダー、サードパーティサービスプロバイダー、流通業者、新規参入者、付加価値再販業者など、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のコンタクトセンターソフトウェア市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 自動カスタマーケアサービスに対する需要の増加
  • 顧客体験向上のためのOBniチャネルソリューションへの注目の高まり。
    • 抑制要因
  • LEDおよびOLEDディスプレイの高コスト。
  • 高い投資コストが市場の成長を妨げます。
    • 市場機会
  • 競合の増加による中小企業におけるコンタクトセンターサービスの需要の高まり。
    • 規制シナリオ
    • 業界動向
    • 合併と買収
    • 新システムの発表/承認
    • COVID-19パンデミックの影響

第4章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:ソリューション別、2023-2030年

  • 自動配電(ACD)
  • 通話録音
  • コンピュータ・テレフォニー・インテグレーション(CTI)
  • カスタマーコラボレーション
  • ダイヤラー
  • 双方向音声応答(IVR)
  • レポートと分析
  • ワークフォースの最適化
  • その他

第5章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:サービス別、2023-2030年

  • インテグレーション&デプロイメント
  • サポート&メンテナンス
  • トレーニング&コンサルティング
  • マネージドサービス

第6章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:展開別、2023-2030年

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第7章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:企業規模別、2023-2030年

  • 大企業
  • 中小企業

第8章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:エンドユース別、2023-2030年

  • BFSI
  • 消費財・小売
  • 政府機関
  • ヘルスケア
  • IT &テレコム
  • 旅行・病院
  • その他

第9章 コンタクトセンターソフトウェアの世界市場:地域別、2023年~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • ドイツ
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • ASEAN
  • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • GCC諸国
  • その他中東とアフリカ

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 8X8, Inc.
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Salesforce Inc.
    • Oracle

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI6073

A contact center system is a technological solution that boosts a contact center's effectiveness and productivity by streamlining communications between customers and staff members. During the pandemic many businesses all over the world are implementing work-from-home rules to stop the spread of viruses, which has prompted companies to invest in contact center software in order to deliver smooth, high-quality services. Companies can communicate with their clients remotely thanks to this software. The demand for contact centre software is anticipated to rise as a result of an increase in the installation of these technologies due to the benefits of software. Furthermore, technological advancement such as introduction of machine intelligence and artificial intelligence into business operations, along with significant technological developments in customer interaction management, are anticipated to drive the market growth over forecast period.

Market Dynamics

Growing popularity of cloud-based contact center solutions

As internet-based services become more and more popular, many businesses have shifted to contact center that operate on the cloud. Because cloud-based solutions are flexible, agents can connect from any location and have immediate access to client information in real-time. Due to the accessibility of cloud-based contact centre solutions, agents no longer need to work only from an office location. Enterprises can also benefit from using cloud-based contact centre services, such as improved system security and stability. Contact centre system suppliers create a functional architecture that boosts security by processing end-use infrastructure across two locations. Thus, the above factor is likely to boost the demand and adoption of contact center software over forecast period.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global contact center software market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, regional outlook, and competitive strategies adopted by the leading market players
  • It profiles leading players in the global contact center software market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, market capital, key developments, strategies, and future plans
  • Companies covered as a part of this study are 8X8, Inc., ALE International, Altivon, Amazon Web Services, Inc., Ameyo, Amtelco, Aspect Software, Avaya Inc., Avoxi, Cisco Systems, Inc. Salesforce Inc., Oracle, and others.
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decisions regarding future product launches, product upgrades, market expansion, and marketing tactics
  • Global Contact Center Software Market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, managed service providers, third-party service providers, distributors, new entrants, and value-added resellers
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the Global Contact Center Software Market

Detailed Segmentation

  • Global Contact Center Software Market, By Solution:
    • Automatic Call Distribution (ACD)
    • Call Recording
    • Computer Telephony Integration (CTI)
    • Customer Collaboration
    • Dialer
    • Interactive Voice Responses (IVR)
    • Reporting & Analytics
    • Workforce Optimization
    • Others
  • Global Contact Center Software Market, By Services
    • Integration & Deployment
    • Support & Maintenance
    • Training & Consulting
    • Managed Services
  • Global Contact Center Software Market, By Deployment
    • Cloud-based
    • On-premise
  • Global Contact Center Software Market, By Enterprise Size
    • Large Enterprises
    • Small & Medium Enterprises
  • Global Contact Center Software Market, By End use
    • BFSI
    • Consumer Goods & Retail
    • Government
    • Healthcare
    • IT & Telecom
    • Travel & Hospitality
    • Others
  • Global Contact Center Software Market, By Region:
    • North America
      • U.S.
      • Canada
    • Europe
      • Germany
      • U.K.
      • France
      • Italy
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
    • Asia Pacific
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
    • Latin America
      • Brazil
      • Mexico
      • Rest of Latin America
    • Middle East & Africa
      • GCC Countries
      • South Africa
      • Rest of Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • 8X8, Inc.
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Salesforce Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Solution
    • Market Snippet, By Service
    • Market Snippet, By Deployment
    • Market Snippet, By Enterprise Size
    • Market Snippet, By End Use
    • Market Snippet, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing demand for automated customer care services
  • Increasing focus on OBni channel solutions to improve customer experience.
    • Restraints
  • High cost of LED and OLED displays
  • High investment costs hindering market growth.
    • Market Opportunities
  • High Demand of Contact Center services among SMEs due to increasing competition
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Merger and Acquisitions
    • New system Launches/Approvals
    • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Contact Center Software Market, By Solution, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
  • Automatic Call Distribution (ACD)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Call Recording
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Computer Telephony Integration (CTI)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Customer Collaboration
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Dialer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Interactive Voice Responses (IVR)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Reporting & Analytics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Workforce Optimization
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

5. Global Contact Center Software Market, By Service, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
  • Integration & Deployment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Support & Maintenance
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Training & Consulting
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Managed Services
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

6. Global Contact Center Software Market, By Deployment, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • On-premises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

7. Global Contact Center Software Market, By Enterprise Size, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
  • Large Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Small & Medium Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

8. Global Contact Center Software Market, By End use, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Consumer Goods & Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • IT & Telecom
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Travel & Hospitality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

9. Global Contact Center Software Market, By Region, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2017-2030, (US$ Billion)
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2017-2030, (US$ Billion)

o

  • Germany
  • U.K.
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2017-2030, (US$ Billion)

o

  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • ASEAN
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth,2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2017-2030, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country/Sub-region, 2017-2030, (US$ Billion)
  • South Africa
  • GCC Countries
  • Rest of the Middle East & Africa

10. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • 8X8, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Salesforce Inc.
    • Oracle
    • Analyst Views

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact