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市場調査レポート
商品コード
1304311

消化器系健康製品市場:成分別、製品別、地域別:市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Digestive Health Products Market, By Ingredient, By Product, and By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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消化器系健康製品市場:成分別、製品別、地域別:市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年06月23日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

消化器系健康製品は、腸内細菌叢の維持に役立つ食品やサプリメントの一種であり、それによって体内の有害細菌の発生を最小限に抑えることができます。また、水溶性・不溶性食物繊維、カロテノイド、プロバイオティクス、抗酸化物質、オメガ3脂肪酸、酵素を豊富に含んでいます。これらの製品は一般に、胃腸障害を予防し、免疫力を高めるために消費されています。

市場力学:

高齢者人口の増加とライフスタイルの変化は、消化器系健康製品市場の成長を促す主な要因のひとつです。また、消費者の間でプロバイオティクスや消化酵素の特典に対する認識が高まっていることも、市場成長の原動力となっています。炎症性腸疾患、下痢、消化性潰瘍疾患、胃炎、胃腸炎など、さまざまな胃腸疾患を患う人の増加が、消化器系健康製品市場の成長をさらに後押ししています。

一方、厳しい承認規制が市場成長の妨げになると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートは、世界の消化器系健康製品市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023-2030年)の市場規模およびCAGRを掲載します。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の消化器系健康製品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本調査の対象となる主要企業には、Danone S.A., Arla Foods amba, Nestle, Chr. Hansen Holding A/S, Yakult Honsha Co., Ltd., General Mills Inc., Meiji Holdings Co., Ltd, Mondelez International, PepsiCo, Inc., and Kellogg NA Co.が含まれます。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 消化器系健康製品の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の消化器系健康製品市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 腸の健康に関する関心の高まり
    • 厳しい政府規制
    • 研究開発活動の活発化
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品上市/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 消化器系健康製品の世界市場-コロナウイルス(COVID-19)流行の影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 消化器系健康製品の世界市場:成分別、2023-2030年

  • プレバイオティクス
  • プロバイオティクス
  • 食品酵素

第6章 消化器系健康製品の世界市場:製品別、2023-2030年

  • 乳製品
  • ベーカリー&シリアル
  • ノンアルコール飲料
  • サプリメント
  • その他

第7章 消化器系健康製品の世界市場、地域別、2023-2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • Danone S.A.
  • Arla Foods amba
  • Nestle
  • Hansen Holding A/S
  • Yakult Honsha Co., Ltd.
  • General Mills Inc.
  • Meiji Holdings Co., Ltd
  • Mondelez International
  • PepsiCo, Inc.
  • Kellogg NA Co.

第9章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5900

The digestive health products are a form of food or supplement that help maintain the gut microbiome, thereby minimizing the development of harmful bacteria in the body. They also provide a good source of soluble and insoluble fiber, carotenoids, probiotics, antioxidants, omega-3 fatty acids and enzymes. These products are generally consumed to prevent gastrointestinal disorders and enhance immunity.

Market Dynamics:

Growing geriatric population and changing lifestyle are some of the major factors driving the growth of digestive health products market. In addition, the increasing awareness about the benefits of probiotics and digestive enzymes among the consumers is also driving the market growth. The increasing number of people suffering from various gastrointestinal diseases such as inflammatory bowel disease, diarrhea, peptic ulcer disease, gastritis and gastroenteritis is further boosting the digestive health products market growth.

On the other hand, strict approval regulation is expected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global digestive health products market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global digestive health products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Danone S.A., Arla Foods amba, Nestle, Chr. Hansen Holding A/S, Yakult Honsha Co., Ltd., General Mills Inc., Meiji Holdings Co., Ltd, Mondelez International, PepsiCo, Inc., and Kellogg NA Co.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global digestive health products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global digestive health products market

Detailed Segmentation:

  • Global Digestive Health Products Market, By Ingredient
    • Prebiotics
    • Probiotics
    • Food Enzymes
  • Global Digestive Health Products Market, By Product
    • Dairy products
    • Bakery & Cereals
    • Non-Alcoholic Beverages
    • Supplements
    • Others
  • Global Digestive Health Products Market, By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • Danone S.A.
    • Arla Foods amba
    • Nestle
    • Hansen Holding A/S
    • Yakult Honsha Co., Ltd.
    • General Mills Inc.
    • Meiji Holdings Co., Ltd
    • Mondelez International
    • PepsiCo, Inc.
    • Kellogg NA Co.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Ingredient
    • Market Snapshot, By Product
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Increasing concern regarding gut health
    • Strict government regulations
    • Increasing research and development activities
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Digestive Health Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Digestive Health Products Market , By Ingredient, 2023-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Prebiotics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Probiotics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Food Enzymes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)

6. Global Digestive Health Products Market , By Product, 2023-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Dairy products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Bakery & Cereals
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Non-Alcoholic Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)

7. Global Digestive Health Products Market , By Region, 2023-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018 - 2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Ingredient, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Ingredient, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Ingredient, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Ingredient, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Ingredient, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Bn)

8. Competitive Landscape

  • Danone S.A.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Arla Foods amba
  • Nestle
  • Hansen Holding A/S
  • Yakult Honsha Co., Ltd.
  • General Mills Inc.
  • Meiji Holdings Co., Ltd
  • Mondelez International
  • PepsiCo, Inc.
  • Kellogg NA Co.
  • Analyst Views

9. Section

  • Research Methodology
  • About us