市場調査レポート
商品コード
1169192

アニメーションおよびVFX市場、アニメーションプラットフォーム別(テレビとOTT、映画、広告、ゲーム、その他のアニメーションプラットフォーム)、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Animation And VFX Market, By Animation Platform (Television and OTT, Films, Advertisement, Gaming, and Other Animation Platforms ), By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 168 Pages | 納期: 2~3営業日

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アニメーションおよびVFX市場、アニメーションプラットフォーム別(テレビとOTT、映画、広告、ゲーム、その他のアニメーションプラットフォーム)、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年11月11日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 168 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

VFXとアニメーションのプログラムは、業界でのクリエイティブなキャリアに興味のある学生にとって素晴らしい機会です。この分野は常に進化しており、VFXアーティストには強い想像力が要求されます。また、柔軟性があり、長時間労働をいとわないことも必要です。この業界は、情熱がある人にはとても良い給料を与えてくれます。

ワールドカップやオリンピックのような大規模イベントのデジタル化が進むにつれ、VFX業界もデジタルコンテンツの需要に応えるべく進化してきました。ライブストリーミングのパフォーマンスは、VFXコンポジットを多用しています。さらに、スポーツリーグやその他のコンテンツ制作者は、デジタル視聴者の利用を通じてライブイベントの興奮を再現しようとしています。

市場力学

アニメーションおよびVFXの市場は活況を呈しており、この分野では熟練した人材に多くの雇用機会があります。没入型体験を求める消費者が増えているため、アニメーションに対する需要は世界中で高まっています。また、ストリーミングビデオの普及や低価格のインターネットアクセスも、アニメーションコンテンツの需要を高めています。ストリーミングビデオは、アニメーションの配信チャネルとして最も成長しており、予測期間中も速いペースで成長し続けると予想されます。これらの要因は、世界のアニメーションおよびVFX市場の成長を後押しすると予想されます。

しかし、ソフトウェアやメディアの違法コピーの増加、ストレージ関連の問題、アニメーションに使用されるソフトウェアやツールの高コストといった要因が、市場の妨げになる可能性があります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のアニメーションおよびVFX市場を詳細に分析し、2021年を基準年とした予測期間(2022-2030年)の市場規模および年平均成長率(CAGR%)を記載しています。
  • 異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略など、重要な考察を提供しています。
  • 世界のアニメーションおよびVFX市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主なハイライト、財務実績、戦略といったパラメータに基づいてプロファイルしています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業は、Bondware Inc., Adobe Inc., Planetside Software LLC, Autodesk Inc., Epic Games Inc.(Unreal Engine), IPI Soft LLC, Act-3D B.V., Exocortex Technologies Inc., Toon Boom Animation Inc., Lost Marble LLC, The Foundry Vision Mongers Ltd., Animaker Inc., Blender Foundation, and DWANGO Co. Ltd.
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場の拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • 世界のアニメーションおよびVFX市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のアニメーションおよびVFX市場の分析に使用される様々な戦略マトリクスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:アニメーションプラットフォーム別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 3D技術を利用したハイブリッドアニメーションの急速な成長
  • マルチメディア産業における視覚効果に対する需要の増加
    • 抑制要因
  • メディアとソフトウェアの違法コピーの増加
  • アニメーションおよびVFXの制作に関するストレージの懸念
    • ビジネスチャンス
  • ゲーム産業の急速な拡大
  • 影響度分析
  • 主なハイライト
  • 規制のシナリオ
  • 製品の発売と承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • M&Aシナリオ

第4章 アニメーションおよびVFXの世界市場-コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックの影響

  • COVID-19の疫学的特徴
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 アニメーションおよびVFXの世界市場、アニメーションプラットフォーム別、2017年~2030年

  • テレビとOTT
  • 映画
  • 広告
  • ゲーミング
  • その他のアニメーションプラットフォーム(Ed-techなど)

第6章 アニメーションおよびVFXの世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • Adobe Inc.
  • Autodesk Inc.
  • IPI Soft LLC
  • Exocortex Technologies Inc.
  • Lost Marble LLC
  • Animaker Inc.
  • DWANGO Co. Ltd.
  • Blender Foundation
  • The Foundry Vision Mongers Ltd
  • Toon Boom Animation Inc.

第8章 セクション

  • 調査手法の紹介
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5343

VFX and Animation programs are excellent opportunities for students interested in a creative career in the industry. The field is constantly evolving, and VFX artists are required to have a strong imagination. They must also be flexible and willing to work long hours. The industry pays very well for those who are passionate about it.

As major events such as the World Cup and the Olympic Games increasingly move to digital forms, the VFX industry has also evolved to meet the demand for digital content. Livestream performances heavily integrate VFX compositing. Moreover, sports leagues and other content producers are attempting to recreate the excitement of live events through the use of digital audiences.

Market Dynamics:

The Animation and VFX Market is booming, and there are many job opportunities for skilled individuals in this field. The demand for animation is rising across the world as more consumers are looking for immersive experiences. The growing popularity of streaming video and low-cost internet access have also increased the demand for animated content. Streaming video is the fastest-growing distribution channel for animation and is expected to continue growing at a fast pace during the forecast period. These factors are anticipated to boost growth of the global animation and VFX market.

However, the market is likely to be hindered by factors such as growing piracy of software and media, storage related issues, and high cost of software and tools used for animations.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global animation and VFX market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2022-2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global animation and VFX market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Bondware Inc., Adobe Inc., Planetside Software LLC, Autodesk Inc., Epic Games Inc. (Unreal Engine), IPI Soft LLC, Act-3D B.V., Exocortex Technologies Inc., Toon Boom Animation Inc., Lost Marble LLC, The Foundry Vision Mongers Ltd., Animaker Inc., Blender Foundation, and DWANGO Co. Ltd.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global animation and VFX market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global animation and VFX market

Detailed Segmentation:

  • Global Animation And VFX Market, By Animation Platform:
    • Television and OTT
    • Films
    • Advertisement
    • Gaming
    • Other Animation Platforms (Ed-tech, etc.)
  • Global Animation And VFX Market, By Geography:
    • North America
    • Europe
    • Asia-Pacific
    • Rest of the World
  • Company Profiles:
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • IPI Soft LLC
    • Exocortex Technologies Inc.
    • Lost Marble LLC
    • Animaker Inc.
    • DWANGO Co. Ltd.
    • Blender Foundation
    • The Foundry Vision Mongers Ltd
    • Toon Boom Animation Inc.
    • Act-3D B.V.
    • Epic Games Inc. (Unreal Engine)
    • Planetside Software LLC
    • Bondware Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Animation Platform
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Rapidly growing hybrid animation with 3D enabled technology
  • Increasing demand for visual effect in the multimedia industry
    • Restraints
  • Growing media and software piracy
  • Storage concerns regarding animation and VFX production
    • Opportunities
  • Rapid expansion of gaming industry
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Animation and VFX Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Animation and VFX Market, By Animation Platform, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Television and OTT
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Films
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Advertisement
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Gaming
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Other Animation Platforms (Ed-tech, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Animation and VFX Market, By Region, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)

7. Competitive Landscape:

  • Adobe Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Autodesk Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • IPI Soft LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Exocortex Technologies Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Lost Marble LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Animaker Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • DWANGO Co. Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Blender Foundation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Foundry Vision Mongers Ltd
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Toon Boom Animation Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

8. Section

  • Research Methodology
  • About us