デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1169073

車載インフォテインメント市場:システム別(エンターテインメントシステム、コネクティビティシステム、ドライバーアシスト)、車種別、販売チャネル別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Automotive Infotainment Market, by System (Entertainment System, Connectivity System and Driver Assistance), by Vehicle Type, by Sales Channel and by Region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.11円
車載インフォテインメント市場:システム別(エンターテインメントシステム、コネクティビティシステム、ドライバーアシスト)、車種別、販売チャネル別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年11月08日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オートインフォテイメントまたは車載インフォテインメントとは、自動車に搭載され、乗員にオーディオやビデオのエンターテイメントを提供するソフトウェアとハードウェアの組み合わせのことです。元々、車載インフォテインメントシステムは、ラジオ、カセットテープ、CDプレーヤーなどのカーオーディオシステムのみで構成されていました。しかし、現代の車載インフォテインメントシステムは、ナビゲーション、ビデオプレーヤー、USBやBluetooth接続、Wi-Fiなどの高度な機能を含んで進化しています。現代のインフォテインメントシステムは、ソーシャルネットワーキング、SMSテキストメッセージ、電話の発着信、交通状況、スポーツのスコア、天気予報などのインターネット対応デバイスやアプリケーションへのアクセスなど、後部座席でのエンターテインメントに使用されてきました。さらに、これらのアプリケーションや機能は、シンプルなダッシュボードのノブやボタンで制御されていましたが、最新のインフォテインメントシステムは、ステアリングホイールのオーディオコントロールやハンズフリーの音声コントロールで制御されています。

自動車用インフォテイメントの世界市場は、2030年末までに金額ベースで499億米ドルに達すると予測されています。

市場力学

自動車のインフォテインメント システムは、段階的な技術革新と発明により、長年にわたって大幅に変化してきました。自動車のダッシュボードは単なるミュージック コンソールから、ドライバーと同乗者が周囲の環境や車外の世界とエンターテイメントとのつながりを維持するのに役立つ幅広いアプリケーションにまで再発明されています。元々、車載インフォテインメントシステムは、ラジオやカセットテープ、CDプレーヤーなどのカーオーディオシステムのみで構成されていました。しかし、現代の車載インフォテインメントシステムは、ナビゲーション、ビデオプレーヤー、USBやBluetooth接続、Wi-Fiなどの高度な機能を搭載し、進化を遂げています。

安全性と高密度交通に関する懸念の高まりにより、自動車は自動駐車支援、GPS技術、衝突防止センサーなど、さまざまなスマート技術を採用するようになりました。さらに、自動車の所有者に運転のしやすさを提供するために、このような技術の統合が進んでいます。多くの自動車製造会社は、自動車用の斬新なインフォテインメント・ソリューションを開発するために、研究活動に注力しています。例えば、2019年、日産はミドルセグメント車「Nissan Kicks」に360度サラウンドビューシステムを実装しました。このシステムは、インフォテインメント・パネル上で自動車のサラウンドビューを提供するものです。ミドルセグメント車へのこのような高度な技術の採用は、世界市場における自動車用インフォテインメントシステムの需要を促進しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、2021年を基準年とした予測期間(2022年~2030年)における車載インフォテインメント市場規模(10億米ドル)および年間平均成長率(CAGR %)を詳細に分析しています。
  • また、異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、同市場の魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。
  • また、市場の促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、地域別の展望、主要な市場参入企業が採用する競合戦略など、重要な考察を提供しています。
  • 以下のパラメータに基づいて車載インフォテインメント市場の主要企業をプロファイルしています- 企業概要、財務実績、製品ポートフォリオ、地理的存在感、市場資本、主な発展、戦略、将来計画この調査の一部としてカバーされている企業Continental AG, Garmin Ltd., DENSO Corporation, Delphi Automotive LLP, Fujitsu Ten Limited, HARMAN International, Clarion, Pioneer Corporation, Panasonic Corporation, Visteon Corporation, Pacific Industrial Co., Ltd., Robert Bosch GmbH.
  • このレポートからの洞察により、企業のマーケティング担当者や経営陣は将来の製品発売、製品アップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができるようになるものと考えられます。
  • このレポートは、投資家、サプライヤー、マネージドサービスプロバイダー、サードパーティサービスプロバイダー、流通業者、新規参入者、付加価値再販業者など、この業界の様々な関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、車載インフォテインメント市場の分析に使用される様々な戦略マトリクスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:システムタイプ別
    • 市場内訳:車種別
    • 市場内訳:販売チャネル別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
  • 規制のシナリオ
  • 業界動向
  • 合併・買収
  • 新システムの発売/承認
  • COVID-19のパンデミック別影響

第4章 車載インフォテインメントの世界市場:システムタイプ別、2017年~2030年

  • エンターテインメントシステム
  • オーディオシステム
  • ビデオシステム
  • コネクティビティ
  • ハンズフリー通話
  • USB Bluetooth
  • Wi-Fiルート
  • ドライバーアシスト
  • トラフィックメッセージチャンネル(TMC)
  • アダプティブクルーズコントロール(ACC)
  • GPSナビゲーションシステム(GPS)

第5章 車載インフォテインメントの世界市場:車種別、2017年~2030年

  • 乗用車
  • コンパクト&ミッドサイズ
  • プレミアム
  • ラグジュアリー
  • 小型商用車
  • 大型商用車
  • バス
  • トレーラ
  • トラック

第6章 車載インフォテインメントの世界市場:販売チャネル別、2017年~2030年

  • OEM
  • アフターマーケット

第7章 車載インフォテインメントの世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • ロシア
  • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • ASEAN
  • オーストラリア
  • 韓国
  • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • メキシコ
  • その他のラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ共和国
  • GCC諸国
  • その他中東・アフリカ地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Continental AG
  • 最近の開発・更新情報
    • Garmin Ltd.
  • 最新の開発・更新情報
    • DENSO Corporation
  • 最新情報
    • Delphi Automotive LLP
  • 最新の開発・更新情報
    • Fujitsu Ten Limited
  • 最新情報・更新情報
    • HARMAN International
  • 最新情報/アップデート
    • Clarion
  • 最新情報/アップデート
    • Pioneer Corporation
  • 最新情報/アップデート
    • Panasonic Corporation
  • 最新情報/アップデート
    • Visteon Corporation
  • 最新情報/アップデート
    • Pacific Industrial Co., Ltd.
  • 最新情報/アップデート
    • Robert Bosch GmbH
  • 最新情報・更新情報

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI3302

Auto infotainment or in-vehicle infotainment is a combination of software and hardware in automobiles that provide audio or video entertainment to occupants. Originally, the in-car infotainment system was only comprised of car audio system with radio, cassettes, or CD players. However, modern automotive infotainment system has evolved inclusion of advanced features such as navigation, video players, USB and Bluetooth connectivity, and Wi-Fi. Modern infotainment system has been used for rear-seat entertainment such as social networking, SMS text messaging, making and receiving phone calls, and accessing internet-enabled devices and applications such as traffic conditions, sports scores, and weather forecasts. Moreover, these applications and features were controlled by simple dashboard knobs and buttons, though modern infotainment system is controlled by steering wheel audio controls and hands-free voice control.

The global automotive infotainment market is estimated to account for US$ 49.9 Bn in terms of value by the end of 2030

Market Dynamics

Automotive infotainment systems have changed significantly over the years due to gradual innovation and inventions and reinventing vehicle dashboards from only music consoles to a wide range of applications that help the driver and passengers stay connected with their surroundings and the world outside of the vehicle along with entertainment while on move. Originally, the in-car infotainment system was only comprised of car audio system with radio, cassettes, or CD players. However, modern automotive infotainment system has evolved inclusion of advanced features such as navigation, video players, USB and Bluetooth connectivity, and Wi-Fi.

Increasing concerns regarding safety and high density traffic have led cars to adopt various smart technologies including automatic parking assistance, GPS technology, anti-collision sensors, etc. Moreover, this integration of technology is increasing, in order to offer ease in driving for vehicle owners. Many automobile manufacturing companies are focused on research activities, in order to develop novel infotainment solutions for cars. For instance, in 2019, Nissan implemented 360 degree surround view system in its mid segment car "Nissan Kicks". This system provides surround view of a car on its infotainment panel. Adoption of such advanced technology in mid segment vehicle are fueling the demand for automotive infotainment system in global market place

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of Automotive Infotainment market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2022 to 2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, regional outlook, and competitive strategies adopted by the leading market players
  • It profiles leading players in the Automotive Infotainment market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, market capital, key developments, strategies, and future plans Companies covered as a part of this study include Continental AG, Garmin Ltd., DENSO Corporation, Delphi Automotive LLP, Fujitsu Ten Limited, HARMAN International, Clarion, Pioneer Corporation, Panasonic Corporation, Visteon Corporation, Pacific Industrial Co., Ltd., Robert Bosch GmbH.
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decisions regarding future product launches, product upgrades, market expansion, and marketing tactics
  • The Automotive Infotainment market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, managed service providers, third-party service providers, distributors, new entrants, and value-added resellers
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the Automotive Infotainment market

Detailed Segmentation

  • Global Automotive Infotainment Market, By System Type:
    • Entertainment System
      • Audio System
      • Video System
    • Connectivity
      • Hands Free Call
      • USB Bluetooth
      • Wi-Fi Router
    • Driver Assistance
    • Traffic Message Channel (TMC)
    • Adaptive Cruise Control (ACC)
    • GPS Navigation System (GPS)
  • Global Automotive Infotainment Market, By Vehicle Type:
    • Passenger Car
      • Compact & Mid-size
      • Premium
      • Luxury
    • Light Commercial Vehicle
    • High Commercial Vehicle
      • Buses
      • Trailers
      • Trucks
  • Global Automotive Infotainment Market, By Sales Channel:
    • OEM
    • Aftermarket
  • Global Automotive Infotainment Market, By Region:
    • North America
      • By Country:
    • U.S.
    • Canada
    • Europe
      • By Country:
    • Germany
    • Italy
    • U.K.
    • France
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
      • By Country:
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Latin America
      • By Country:
    • Brazil
    • Mexico
    • Argentina
    • Rest of Latin America
    • Middle East and Africa
      • By Country/Region:
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of Middle East and Africa
  • Company Profiles
    • Continental AG*
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/ Updates
    • Garmin Ltd.
    • DENSO Corporation
    • Delphi Automotive LLP
    • Fujitsu Ten Limited
    • HARMAN International
    • Clarion
    • Pioneer Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Visteon Corporation
    • Pacific Industrial Co., Ltd.
    • Robert Bosch GmbH

"*" marked represents similar segmentation in other categories in the respective section.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By System Type
    • Market Snippet, By Vehicle Type
    • Market Snippet, By Sales Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New system Launch/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Automotive Infotainment Market, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Segment Trends
  • Entertainment System
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Audio System
  • Video System
  • Connectivity
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Hands Free Call
  • USB Bluetooth
  • Wi-Fi Route
  • Driver Assistance
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Traffic Message Channel (TMC)
  • Adaptive Cruise Control (ACC)
  • GPS Navigation System (GPS)

5. Global Automotive Infotainment Market, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Segment Trends
  • Passenger Cars
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Compact & Mid-size
  • Premium
  • Luxury
  • Light Commercial Vehicle
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Heavy Commercial Vehicle
    • Introduction
    • Market Share Analysis, 2017 and 2030 (%)
  • Buses
  • Trailers
  • Trucks

6. Global Automotive Infotainment Market, By Sales Channel, 2017 - 2030 (Thousand Units and US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Segment Trends
  • OEM
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017 - 2030, (Thousand Units and US$ Billion)
  • Aftermarket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2017 - 2030, (Thousand Units and US$ Billion)

7. Global Automotive Infotainment Market, By Region, 2017-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2022 and 2030 (%)
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
  • U.K.
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
  • China
  • India
  • Japan
  • ASEAN
  • Australia
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
  • Brazil
  • Argentina
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East and Africa
    • Market Size and Forecast, By System Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2017-2030 (US$ Billion)
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
  • South Africa
  • GCC Countries
  • Rest of the Middle East and Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Continental AG
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Garmin Ltd.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • DENSO Corporation
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Delphi Automotive LLP
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Fujitsu Ten Limited
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • HARMAN International
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Clarion
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Pioneer Corporation
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Panasonic Corporation
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Visteon Corporation
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Pacific Industrial Co., Ltd.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
    • Robert Bosch GmbH
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/ Updates
  • Analyst Views

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact