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市場調査レポート
商品コード
1460116
自動車インフォテインメント市場規模:製品タイプ別、車両別、設置タイプ別、オペレーティングシステム別、流通チャネル別、世界予測、2024年~2032年Automotive Infotainment Market Size - By Product, Vehicle, Installation Type, Operating System, Distribution Channel & Global Forecast, 2024 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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自動車インフォテインメント市場規模:製品タイプ別、車両別、設置タイプ別、オペレーティングシステム別、流通チャネル別、世界予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年02月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車インフォテインメント市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 6.5%以上で拡大する見通しです。
これは、EVの普及が進み、メーカーがユーザーエクスペリエンスを向上させる先進システムの搭載に注力していることが背景にあります。EVのインフォテインメントには、エネルギー監視、航続距離予測、充電ステーション検索など、 促進要因にとって重要な機能が含まれています。EVはしばしば技術的に先進的で未来的であると考えられているため、消費者は最先端のインフォテインメント・オプションとの連携を期待しています。さらに、EVは、コネクティビティ、スマートフォンとの統合、デジタルアシスタントを重視する環境意識の高い購買層をますます引きつけています。
さらに、メーカーは、拡張現実ナビゲーション、ワイヤレス接続、スマートホームシステムとの統合などの新機能を絶えず導入しています。定期的なソフトウェア・アップデートは、シームレスなユーザー体験を保証するために、最新のアプリ、サービス、セキュリティ強化をユーザーに提供します。一例を挙げると、グーグルは2024年1月、すべてのグーグル内蔵システム向けの新しいアプリケーションのイントロダクションや、アンドロイド・オートに対するEV専用の新しい機能強化など、アンドロイド・オートとOEMインフォテインメント・システムに対する複数のアップグレードを発表しました。このような継続的な進歩とアップグレードは、2032年までの業界の見通しを強化すると思われます。
自動車インフォテインメント産業は、製品、設置タイプ、車両、オペレーティングシステム、流通チャネル、地域に区分されます。
製品別では、消費者が運転中の利便性と接続性をますます優先するようになっているため、ナビゲーション・ユニットの市場価値は2024年から2032年にかけて高い需要が見込まれます。ナビゲーション・ユニットは、リアルタイムの交通情報、音声ガイドによる道案内、運転体験を向上させるポイント・オブ・インタレストなどを提供します。GPS、拡張現実(AR)、AIによるルート最適化などの先進技術の統合は、このセグメントの成長をさらに押し上げると思われます。
車両別では、大型商用車(HCV)セグメントの自動車インフォテインメント市場が、2032年までかなりの成長を示すと予測されます。フリートオペレーターと 促進要因は、接続性と生産性を優先しており、HCVの高度なインフォテインメント・システムの需要がさらに高まっています。これらのシステムは、GPSナビゲーション、リアルタイムの交通情報、物流と業務効率を最適化するための車両管理ツールなどの機能を提供します。さらに、外出先での作業のためのエンターテインメント・オプションやコネクティビティも統合され、技術採用に拍車がかかると思われます。
地域的には、欧州の自動車インフォテインメント産業は2024年から2032年にかけて力強い成長を示すと見られています。この地域の消費者は技術に精通しているため、シームレスな接続性と直感的なインターフェースを備えた高度なインフォテインメント・システムに対する需要が高まっています。脇見運転に対する規制の強化が、ハンズフリー通信や音声操作の必要性に拍車をかけています。欧州の自動車メーカーも、スマートフォンとの統合、デジタルアシスタント、高精細ディスプレイなどの革新的な機能の統合を優先しており、業界参加者に潜在的な成長機会を提供しながら、高まる需要に対応しています。例えば、2023年6月、中国のEV企業であるXpeng社は、欧州のEV市場に参入するため、人気のストリーミングサービスを含むアプリケーションやゲームをEVの新ラインナップに提供するため、ACCESSのTwine4Car車載エンターテインメントシステムを採用しました。
Automotive Infotainment Market size is poised to expand at over 6.5% CAGR between 2024 and 2032, driven by increasing adoption of EVs spurring manufacturers to focus on equipping these vehicles with advanced systems to enhance user experience. Infotainment in EVs includes features like energy monitoring, range estimations, and charging station locators, that are crucial for drivers. With EVs often considered as technologically advanced and futuristic, consumers are expecting the alignment to cutting-edge infotainment options. Additionally, EVs are increasingly attracting environmentally conscious buyers who value connectivity, smartphone integration, and digital assistants in their vehicles.
Furthermore, manufacturers are constantly introducing new features, such as augmented reality navigation, wireless connectivity, and integration with smart home systems. Regular software updates provide users with latest apps, services, and security enhancements for ensuring a seamless user experience. To cite an instance, in January 2024, Google announced multiple upgrades to Android Auto as well as OEM infotainment systems, including the introduction of new applications for all Google Built-In systems and new EV-specific enhancements to Android Auto. Such ongoing advancements and upgrades will augment the industry outlook through 2032.
The automotive infotainment industry is segmented into product, installation type, vehicle, operating system, distribution channel, and region.
Based on product, the market value from the navigation unit segment is set to witness high demand from 2024-2032 as consumers are increasingly prioritizing convenience and connectivity while driving. Navigation units offer real-time traffic updates, voice-guided directions, and points of interest for enhancing the driving experience. The integration of advanced technologies, such as GPS, augmented reality, and AI-driven route optimization will further boost the segment growth.
In terms of vehicle, the automotive infotainment market from the heavy commercial vehicle (HCV) segment is slated to depict considerable growth through 2032. Fleet operators and drivers are prioritizing connectivity and productivity, further surging the demand for advanced infotainment systems in HCVs. These systems offer features, such as GPS navigation, real-time traffic updates, and fleet management tools for optimizing logistics and operational efficiency. Additionally, the integration of entertainment options and connectivity for on-the-go work will add to the technology adoption.
Regionally, the Europe automotive infotainment industry is set to exhibit robust growth during 2024-2032. The tech-savvy consumers across the region have increased the demand for advanced infotainment systems with seamless connectivity and intuitive interfaces. Stricter regulations on distracted driving is fueling the need for hands-free communication and voice-activated controls. Automakers in Europe are also prioritizing the integration of innovative features, such as smartphone integration, digital assistants, and high-definition displays to cater to the growing demands while providing potential growth opportunities to industry participants. For instance, in June 2023, Xpeng, a Chinese EV firm, chose the ACCESS Twine4Car in-car entertainment system to provide applications and games for its new line of EVs, including popular streaming services, to enter the European EV market.