デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1460116

自動車インフォテインメント市場規模:製品タイプ別、車両別、設置タイプ別、オペレーティングシステム別、流通チャネル別、世界予測、2024年~2032年

Automotive Infotainment Market Size - By Product, Vehicle, Installation Type, Operating System, Distribution Channel & Global Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.11円
自動車インフォテインメント市場規模:製品タイプ別、車両別、設置タイプ別、オペレーティングシステム別、流通チャネル別、世界予測、2024年~2032年
出版日: 2024年02月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

自動車インフォテインメント市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 6.5%以上で拡大する見通しです。

これは、EVの普及が進み、メーカーがユーザーエクスペリエンスを向上させる先進システムの搭載に注力していることが背景にあります。EVのインフォテインメントには、エネルギー監視、航続距離予測、充電ステーション検索など、 促進要因にとって重要な機能が含まれています。EVはしばしば技術的に先進的で未来的であると考えられているため、消費者は最先端のインフォテインメント・オプションとの連携を期待しています。さらに、EVは、コネクティビティ、スマートフォンとの統合、デジタルアシスタントを重視する環境意識の高い購買層をますます引きつけています。

さらに、メーカーは、拡張現実ナビゲーション、ワイヤレス接続、スマートホームシステムとの統合などの新機能を絶えず導入しています。定期的なソフトウェア・アップデートは、シームレスなユーザー体験を保証するために、最新のアプリ、サービス、セキュリティ強化をユーザーに提供します。一例を挙げると、グーグルは2024年1月、すべてのグーグル内蔵システム向けの新しいアプリケーションのイントロダクションや、アンドロイド・オートに対するEV専用の新しい機能強化など、アンドロイド・オートとOEMインフォテインメント・システムに対する複数のアップグレードを発表しました。このような継続的な進歩とアップグレードは、2032年までの業界の見通しを強化すると思われます。

自動車インフォテインメント産業は、製品、設置タイプ、車両、オペレーティングシステム、流通チャネル、地域に区分されます。

製品別では、消費者が運転中の利便性と接続性をますます優先するようになっているため、ナビゲーション・ユニットの市場価値は2024年から2032年にかけて高い需要が見込まれます。ナビゲーション・ユニットは、リアルタイムの交通情報、音声ガイドによる道案内、運転体験を向上させるポイント・オブ・インタレストなどを提供します。GPS、拡張現実(AR)、AIによるルート最適化などの先進技術の統合は、このセグメントの成長をさらに押し上げると思われます。

車両別では、大型商用車(HCV)セグメントの自動車インフォテインメント市場が、2032年までかなりの成長を示すと予測されます。フリートオペレーターと 促進要因は、接続性と生産性を優先しており、HCVの高度なインフォテインメント・システムの需要がさらに高まっています。これらのシステムは、GPSナビゲーション、リアルタイムの交通情報、物流と業務効率を最適化するための車両管理ツールなどの機能を提供します。さらに、外出先での作業のためのエンターテインメント・オプションやコネクティビティも統合され、技術採用に拍車がかかると思われます。

地域的には、欧州の自動車インフォテインメント産業は2024年から2032年にかけて力強い成長を示すと見られています。この地域の消費者は技術に精通しているため、シームレスな接続性と直感的なインターフェースを備えた高度なインフォテインメント・システムに対する需要が高まっています。脇見運転に対する規制の強化が、ハンズフリー通信や音声操作の必要性に拍車をかけています。欧州の自動車メーカーも、スマートフォンとの統合、デジタルアシスタント、高精細ディスプレイなどの革新的な機能の統合を優先しており、業界参加者に潜在的な成長機会を提供しながら、高まる需要に対応しています。例えば、2023年6月、中国のEV企業であるXpeng社は、欧州のEV市場に参入するため、人気のストリーミングサービスを含むアプリケーションやゲームをEVの新ラインナップに提供するため、ACCESSのTwine4Car車載エンターテインメントシステムを採用しました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料・部品サプライヤー
    • ソフトウェアプロバイダー
    • ネットワーク・プロバイダー
    • テクノロジープロバイダー
    • 製造業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • コネクテッドでエンターテインメント性の高い運転体験に対する需要の高まり
      • 自動車分野における新技術の開発
      • 自律走行車と電気自動車の採用拡大
      • 自動車におけるパーソナライゼーション需要の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い開発・統合コスト
      • 技術の陳腐化
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • オーディオユニット
  • ディスプレイユニット
  • ヘッドアップディスプレイ
  • ナビゲーションユニット
  • 通信ユニット

第6章 市場推計・予測:設置タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • インダッシュ型インフォテインメント
  • 後席インフォテインメント

第7章 市場推計・予測:車種別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 乗用車
  • LCV
  • HCV

第8章 市場推計・予測:オペレーティングシステム別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • QNX
  • リナックス
  • マイクロソフト
  • その他

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第10章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第11章 企業プロファイル

  • Aisin Corporation
  • Alpine Electronics Inc.
  • Aptiv PLC
  • Clarion Co., Ltd.
  • Continental AG
  • Denso Corporation
  • FORVIA Faurecia
  • Fujitsu Ten Limited
  • Garmin Ltd.
  • Harman International Industries Inc.
  • Kenwood Corporation
  • LG Electronics
  • Magnetic Marelli S.p.A
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Pacific Industrial Co., Ltd.
  • Panasonic Corporation
  • Pioneer Corporation
  • Robert Bosch GmbH
  • Sony Corporation
  • TomTom N.V.
  • Visteon Corporation
目次
Product Code: 8104

Automotive Infotainment Market size is poised to expand at over 6.5% CAGR between 2024 and 2032, driven by increasing adoption of EVs spurring manufacturers to focus on equipping these vehicles with advanced systems to enhance user experience. Infotainment in EVs includes features like energy monitoring, range estimations, and charging station locators, that are crucial for drivers. With EVs often considered as technologically advanced and futuristic, consumers are expecting the alignment to cutting-edge infotainment options. Additionally, EVs are increasingly attracting environmentally conscious buyers who value connectivity, smartphone integration, and digital assistants in their vehicles.

Furthermore, manufacturers are constantly introducing new features, such as augmented reality navigation, wireless connectivity, and integration with smart home systems. Regular software updates provide users with latest apps, services, and security enhancements for ensuring a seamless user experience. To cite an instance, in January 2024, Google announced multiple upgrades to Android Auto as well as OEM infotainment systems, including the introduction of new applications for all Google Built-In systems and new EV-specific enhancements to Android Auto. Such ongoing advancements and upgrades will augment the industry outlook through 2032.

The automotive infotainment industry is segmented into product, installation type, vehicle, operating system, distribution channel, and region.

Based on product, the market value from the navigation unit segment is set to witness high demand from 2024-2032 as consumers are increasingly prioritizing convenience and connectivity while driving. Navigation units offer real-time traffic updates, voice-guided directions, and points of interest for enhancing the driving experience. The integration of advanced technologies, such as GPS, augmented reality, and AI-driven route optimization will further boost the segment growth.

In terms of vehicle, the automotive infotainment market from the heavy commercial vehicle (HCV) segment is slated to depict considerable growth through 2032. Fleet operators and drivers are prioritizing connectivity and productivity, further surging the demand for advanced infotainment systems in HCVs. These systems offer features, such as GPS navigation, real-time traffic updates, and fleet management tools for optimizing logistics and operational efficiency. Additionally, the integration of entertainment options and connectivity for on-the-go work will add to the technology adoption.

Regionally, the Europe automotive infotainment industry is set to exhibit robust growth during 2024-2032. The tech-savvy consumers across the region have increased the demand for advanced infotainment systems with seamless connectivity and intuitive interfaces. Stricter regulations on distracted driving is fueling the need for hands-free communication and voice-activated controls. Automakers in Europe are also prioritizing the integration of innovative features, such as smartphone integration, digital assistants, and high-definition displays to cater to the growing demands while providing potential growth opportunities to industry participants. For instance, in June 2023, Xpeng, a Chinese EV firm, chose the ACCESS Twine4Car in-car entertainment system to provide applications and games for its new line of EVs, including popular streaming services, to enter the European EV market.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material & component suppliers
    • 3.2.2 Software providers
    • 3.2.3 Network providers
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 Manufacturers
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for a more connected and entertaining driving experience
      • 3.8.1.2 Development of new technologies in the automotive sector
      • 3.8.1.3 Growing adoption of autonomous and electric vehicles
      • 3.8.1.4 Rising demand for personalization in cars
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High development and integration costs
      • 3.8.2.2 Technology obsolescence
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Audio unit
  • 5.3 Display unit
  • 5.4 Heads-up display
  • 5.5 Navigation unit
  • 5.6 Communication unit

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Installation Type, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 In-dash infotainment
  • 6.3 Rear seat infotainment

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Passenger cars
  • 7.3 LCV
  • 7.4 HCV

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Operating System, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 QNX
  • 8.3 Linux
  • 8.4 Microsoft
  • 8.5 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 OEM
  • 9.3 Aftermarket

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Billion, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 UAE
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Aisin Corporation
  • 11.2 Alpine Electronics Inc.
  • 11.3 Aptiv PLC
  • 11.4 Clarion Co., Ltd.
  • 11.5 Continental AG
  • 11.6 Denso Corporation
  • 11.7 FORVIA Faurecia
  • 11.8 Fujitsu Ten Limited
  • 11.9 Garmin Ltd.
  • 11.10 Harman International Industries Inc.
  • 11.11 Kenwood Corporation
  • 11.12 LG Electronics
  • 11.13 Magnetic Marelli S.p.A
  • 11.14 Mitsubishi Electric Corporation
  • 11.15 Pacific Industrial Co., Ltd.
  • 11.16 Panasonic Corporation
  • 11.17 Pioneer Corporation
  • 11.18 Robert Bosch GmbH
  • 11.19 Sony Corporation
  • 11.20 TomTom N.V.
  • 11.21 Visteon Corporation