市場調査レポート
商品コード
1122313

ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通別、エンドユーザー別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Gaming Chair Market, By Chair Type, By Distribution, By End User, By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通別、エンドユーザー別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年08月01日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ゲーミングチェアには、プレイするゲームの種類によって、いくつかのスタイルとカラーがあります。例えば、レーシングスタイルのゲーミングチェアには、ステアリングコントロールが付いています。ゲーミングチェアには、大きく分けて2つのタイプがあります。PCゲーミングチェアは、金属製のフレームを持つ普通のオフィスチェアのようなものです。台座付きのゲーミングチェアは、リクライニングチェアやラウンジチェアに似ており、地面から低い位置に設置されていることが多いようです。また、L字型で高さがあるペデスタルゲーミングチェアも人気のスタイルです。

市場力学

eスポーツやAR/VRの人気の高まりと、消費者の可処分所得の増加は、ゲーミングチェア市場の成長を推進する重要な要因です。Coherent Market Insightsによると、VRおよびARビデオゲーム分野の収益は2020年までに70億米ドルに上昇し、2025年までに最大115億米ドルに達する可能性があると予想されています。新興国のビデオゲームは、市場全体の発展に重要な役割を果たすと再び期待されています。

一方、モバイルゲームの増加や椅子の高コストが市場成長の妨げになると予想される主要な要因です。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のゲーミングチェア市場を詳細に分析し、2021年を基準年とした予測期間(2022-2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を記載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を解明し、同市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略など、重要な考察を提供しています。
  • 世界のゲーミングチェア市場における主要企業のプロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主なハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて紹介しています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業は、Ace Casual Furniture, Arozzi Europe AB, Corsair Gaming Inc., Dxracer USA LLC, GT Omega Racing Ltd, Akracing America Inc., Secretlab, Vertagear Inc., Noblechairs, Edge Products, Maxnomic, Anda Seat, GTracinG, and Homall
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場の拡大、およびマーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができると思われます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のゲーミングチェア市場の分析に使用される様々な戦略マトリクスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場スナップショット:チェアタイプ別
    • 市場スナップショット:流通別
    • 市場スナップショット:エンドユーザー別
    • 市場スナップショット:地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • eスポーツとAR/VRゲームの人気上昇
    • モバイルゲームの普及率向上
    • ヘッドクッション、ランバーサポート付きチェアの登場
  • インパクト分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売と承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 ゲーミングチェアの世界市場-コロナウイルス(COVID-19)の大流行の影響

  • COVID-19の疫学的特徴
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 ゲーミングチェアの世界市場、チェアタイプ別、2017年~2030年

  • テーブルゲーミング
  • チェアハイブリッド
  • ゲーミングチェア
  • プラットフォームゲーミングチェア
  • その他チェアタイプ

第6章 ゲーミングチェアの世界市場(流通別)(2017年~2030年

  • オンライン
  • オフライン

第7章 ゲーミングチェアの世界市場:エンドユーザー別ゲーミングチェアの世界市場:エンドユーザー別、2017年~2030年

  • 住宅用
  • 商業用

第8章 ゲーミングチェアの世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 世界のその他の地域

第9章 競合情勢

  • Ace Casual Furniture
  • Arozzi Europe AB
  • Corsair Gaming Inc.
  • Dxracer USA LLC
  • GT Omega Racing Ltd
  • Akracing America Inc.
  • Secretlab
  • Vertagear Inc.
  • Noblechairs
  • Edge Products

第10章 セクション

  • 調査手法の紹介
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5134

Gaming chairs come in several styles and colors, depending on the type of game you play. For example, racing style gaming chairs have steering controls. There are two main types of gaming chairs. PC gaming chairs look like ordinary office chairs with a metal frame. Platform gaming chairs resemble recliners or loungers and are often low to the ground. Another popular style is the pedestal gaming chair, which is an L-shaped chair that is higher than the rest of the room.

Market Dynamics:

Growing popularity of eSport and AR/VR coupled with the increasing disposable income of consumers are key factors propelling growth of the gaming chair market. According to the Coherent Market Insights, the revenues of the VR and AR video gaming segment are expected to rise to USD 7 billion by 2020 and could reach up to USD 11.5 billion by 2025. Emerging video gaming is again expected to play significant role in overall development of market.

On the other hand, increasing mobile games and high cost of the chair are key factors expected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global gaming chair market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2022-2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global gaming chair market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Ace Casual Furniture, Arozzi Europe AB, Corsair Gaming Inc., Dxracer USA LLC, GT Omega Racing Ltd, Akracing America Inc., Secretlab, Vertagear Inc., Noblechairs, Edge Products, Maxnomic, Anda Seat, GTracinG, and Homall
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global gaming chair market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global gaming chair market

Detailed Segmentation:

  • Global Gaming Chair Market, By Chair Type:
    • Table Gaming
    • Chair Hybrid
    • Gaming Chair
    • Platform Gaming Chair
    • Other Chair Types
  • Global Gaming Chair Market, By Distribution:
    • Online
    • Offline
  • Global Gaming Chair Market, By End User:
    • Residential
    • Commercial
  • Global Gaming Chair Market, By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia-Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Chair Type
    • Market Snapshot, By Distribution
    • Market Snapshot, By End User
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Growing popularity of eSports and AR/VR gaming
    • Increasing penetration of mobile gaming
    • Availability of chair with head cushion and lumbar support
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Gaming Chair Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Gaming Chair Market, By Chair Type, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Table Gaming
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Chair Hybrid
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Gaming Chair
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Platform Gaming Chair
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Other Chair Types
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Gaming Chair Market, By Distribution, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Online
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Offline
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)

7. Global Gaming Chair Market, By End User, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Residential
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Commercial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million

8. Global Gaming Chair Market, By Region, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)

9. Competitive Landscape

  • Ace Casual Furniture
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Arozzi Europe AB
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Corsair Gaming Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dxracer USA LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • GT Omega Racing Ltd
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Akracing America Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Secretlab
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Vertagear Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Noblechairs
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Edge Products
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

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