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市場調査レポート
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1525324

バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模調査:提供別、展開モード別、アプリケーション別、地域別予測、2022-2032年

Global Banking CRM Software Market Size study, by Offering, by Deployment Mode, by Application and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模調査:提供別、展開モード別、アプリケーション別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のバンキングCRMソフトウェア市場は、2023年に約127億1,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて15.66%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

銀行セクターにおける顧客関係管理(CRM)のコンセプトは、消費者と銀行の双方に利益をもたらすために、顧客との長期的な関係を確立・維持することに重点を置いています。このアプローチにより、銀行は各顧客を特定し、分類し、関与することで、永続的なつながりを育むことができます。今日のビジネス環境では、銀行は顧客のニーズを認識し、収益を高めるために提供するサービスを調整する必要があります。新しいCRMソフトウェアの増加や先進技術の採用は、バンキングCRMソフトウェア市場の成長を促進する動向の一部です。例えば、2020年4月、Temenosは革新的な説明可能な人工知能(XAI)とクラウド技術を使用したSaaS(Software-as-a-Service)提案を開始し、コロナウイルスの流行時に銀行業界が消費者との関係を管理するのを支援しました。さらに、デジタルバンキング活動の増加は、市場の成長をさらに促進しています。

バンキングCRMソフトウェアは、データ品質を大幅に改善し、企業が増加する需要に対応するための持続可能なマーケティングモデルを開発するのに役立ちます。このソフトウェアは、ビジネス効率を高めるために採用されることが増えており、バンキングCRMソフトウェア市場の成長を牽引しています。しかし、重要な顧客データが失われる可能性についての懸念や、ソフトウェアの初期コストが高いことが、市場の拡大を制限しています。逆に、未開拓市場へのアクセス機会や訓練を受けた専門家の利用可能性は、今後数年間で有利な機会を生み出すと予想されます。さらに、投資バンキングCRMに向けた開発や取り組みが、市場に潜在的な成長機会をもたらすと予想されます。

世界のバンキングCRMソフトウェア市場の主要地域には、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。2023年、北米は強固な金融インフラ、技術革新、デジタルバンキングソリューションの大規模な導入により、収益面でバンキングCRMソフトウェア市場を独占しています。同地域の主要金融機関は、顧客エンゲージメントを強化し、業務を合理化し、収益性を高めるために、顧客関係管理(CRM)ソフトウェアを優先しています。主要プレイヤーの存在とフィンテック新興企業の強力なエコシステムにより、銀行のニーズに合わせたCRMソリューションが継続的に革新されています。規制コンプライアンスとデータセキュリティ対策は北米の優位性をさらに強化し、世界の業界標準を形成しています。このリーダーシップは、バンキング部門におけるCRMテクノロジーの未来を形作る上で、この地域が極めて重要な役割を担っていることを裏付けています。さらに、アジア太平洋地域は2024年から2032年の予測期間中、市場で最も速い成長を遂げると予測されています。

目次

第1章 バンキングCRMソフトウェアの世界市場:エグゼクティブサマリー

  • バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 提供別
    • 展開モード別
    • アプリケーション別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のバンキングCRMソフトウェア市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のバンキングCRMソフトウェア市場力学

  • 市場促進要因
    • 顧客体験向上のための銀行CRMへの高い需要
    • 銀行の高い生産性と収益性
    • より良いセグメンテーションと顧客維持
  • 市場の課題
    • 重要な顧客データを失う可能性
    • 高額なソフトウェアの初期費用
  • 市場機会
    • 未開拓市場へのアクセス機会
    • トレーニングを受けた専門家の確保
    • 投資バンキングCRMに向けた開発と取り組み

第4章 世界のバンキングCRMソフトウェア市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模・予測:提供別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • バンキングCRMソフトウェアの世界市場:提供別の収益動向分析、2022年・2032年
    • ソリューション
    • サービス

第6章 バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模・予測:展開モード別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • バンキングCRMソフトウェアの世界市場:展開モード別の収益動向分析、2022年・2032年
    • オンプレミス
    • クラウド

第7章 バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模・予測:アプリケーション別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • バンキングCRMソフトウェアの世界市場:アプリケーション別の収益動向分析、2022年・2032年
    • 顧客サービス
    • 顧客経験管理
    • CRMアナリティクス
    • マーケティングオートメーション
    • セールスフォースオートメーション
    • その他

第8章 バンキングCRMソフトウェアの世界市場規模・予測:地域別、2022-2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Salesforce, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Microsoft
    • Oracle
    • SugarCRM Inc.
    • LeadSquared
    • Pegasystems Inc.
    • Claritysoft
    • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
    • HubSpot, Inc.
    • KAPTURE
    • Freshworks Inc.
    • SAP SE
    • Creatio
    • Nextiva
    • Nimble

第10章 調査プロセス

目次

The Global Banking CRM Software Market is valued approximately at USD 12.71 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.66% over the forecast period 2024-2032. The concept of customer relationship management (CRM) in the banking sector is focused on establishing and maintaining long-term relationships with clients to benefit both consumers and banks. This approach enables banks to identify, categorize, and engage with each customer, fostering lasting connections. In today's business environment, banks need to recognize customer needs and tailor their offerings to enhance revenues. Increase in new CRM software and the adoption of advanced technologies are some of the trends driving the banking CRM software market growth. For instance, in April 2020, Temenos launched Software-as-a-Service (SaaS) propositions using innovative explainable artificial intelligence (XAI) and cloud technology to help the banking industry manage consumer relationships during the coronavirus pandemic. Moreover, the rise in digital banking activities is further fueling market growth.

Banking CRM software significantly improves data quality and helps businesses develop sustainable marketing models to meet increasing demands. This software is increasingly adopted to enhance business efficiency, driving the growth of the banking CRM software market. However, concerns regarding the potential loss of crucial customer data and high initial software costs are limiting market expansion. Conversely, opportunities to access unexplored markets and the availability of trained professionals are expected to create lucrative opportunities in the coming years. Additionally, developments and initiatives toward CRM for investment banking are anticipated to provide potential growth opportunities for the market.

The key region in the Global Banking CRM Software Market includes North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa. In 2023, North America dominates the banking CRM software market in terms of revenue, due to its robust financial infrastructure, technological innovation, and large-scale adoption of digital banking solutions. Major financial institutions in the region prioritize customer relationship management (CRM) software to enhance customer engagement, streamline operations, and drive profitability. The presence of key players and a strong ecosystem of fintech startups continuously innovate CRM solutions tailored to banking needs. Regulatory compliance and data security measures further reinforce North America's dominance, shaping industry standards globally. This leadership underscores the region's pivotal role in shaping the future of CRM technologies within the banking sector. Furthermore, Asia-Pacific is anticipated to experience the fastest growth in the market during the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Salesforce, Inc.
  • SugarCRM Inc.
  • Microsoft
  • Oracle
  • LeadSquared
  • Pegasystems Inc.
  • Claritysoft
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
  • HubSpot, Inc.
  • KAPTURE
  • Freshworks Inc.
  • SAP SE
  • Creatio
  • Nextiva
  • Nimble

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering:

  • Solution
  • Service

By Deployment Mode:

  • On-Premises
  • Cloud

By Application:

  • Customer Service
  • Customer Experience Management
  • CRM Analytics
  • Marketing Automation
  • Salesforce Automation
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Banking CRM Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global Banking CRM Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Offering
    • 1.3.2. By Deployment Mode
    • 1.3.3. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Banking CRM Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Banking CRM Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. High Demand for Banking CRM to Enhance Customer Experience
    • 3.1.2. High Bank Productivity and Profitability
    • 3.1.3. Better Segmentation and Customer Retention
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Possibility of Losing Crucial Customer Data
    • 3.2.2. Expensive Initial Cost of Software
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Opportunity to Access Unexplored Markets
    • 3.3.2. Availability of Trained Professionals
    • 3.3.3. Developments & Initiatives Toward CRM for Investment Banking

Chapter 4. Global Banking CRM Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Banking CRM Software Market Size & Forecasts by Offering 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Banking CRM Software Market: Offering Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Solution
    • 5.2.2. Service

Chapter 6. Global Banking CRM Software Market Size & Forecasts by Deployment Mode 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Banking CRM Software Market: Deployment Mode Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. On-Premises
    • 6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global Banking CRM Software Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Banking CRM Software Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Customer Service
    • 7.2.2. Customer Experience Management
    • 7.2.3. CRM Analytics
    • 7.2.4. Marketing Automation
    • 7.2.5. Salesforce Automation
    • 7.2.6. Others

Chapter 8. Global Banking CRM Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Banking CRM Software Market
    • 8.1.1. U.S. Banking CRM Software Market
      • 8.1.1.1. Offering breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Deployment Mode breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Banking CRM Software Market
  • 8.2. Europe Banking CRM Software Market
    • 8.2.1. U.K. Banking CRM Software Market
    • 8.2.2. Germany Banking CRM Software Market
    • 8.2.3. France Banking CRM Software Market
    • 8.2.4. Spain Banking CRM Software Market
    • 8.2.5. Italy Banking CRM Software Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Banking CRM Software Market
  • 8.3. Asia-Pacific Banking CRM Software Market
    • 8.3.1. China Banking CRM Software Market
    • 8.3.2. India Banking CRM Software Market
    • 8.3.3. Japan Banking CRM Software Market
    • 8.3.4. Australia Banking CRM Software Market
    • 8.3.5. South Korea Banking CRM Software Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Banking CRM Software Market
  • 8.4. Latin America Banking CRM Software Market
    • 8.4.1. Brazil Banking CRM Software Market
    • 8.4.2. Mexico Banking CRM Software Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Banking CRM Software Market
  • 8.5. Middle East & Africa Banking CRM Software Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Banking CRM Software Market
    • 8.5.2. South Africa Banking CRM Software Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Banking CRM Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Salesforce, Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Microsoft
    • 9.3.3. Oracle
    • 9.3.4. SugarCRM Inc.
    • 9.3.5. LeadSquared
    • 9.3.6. Pegasystems Inc.
    • 9.3.7. Claritysoft
    • 9.3.8. Zoho Corporation Pvt. Ltd.
    • 9.3.9. HubSpot, Inc.
    • 9.3.10. KAPTURE
    • 9.3.11. Freshworks Inc.
    • 9.3.12. SAP SE
    • 9.3.13. Creatio
    • 9.3.14. Nextiva
    • 9.3.15. Nimble

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes