デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1522754

アロマセラピー製品の世界市場規模調査:製品別、用途別、形態別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年

Global Aromatherapy Products Market Size Study, by Product, by Application, by Form, by Distribution Channel, and Regional Forecasts 2022-2032

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
アロマセラピー製品の世界市場規模調査:製品別、用途別、形態別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アロマセラピー製品の世界市場規模は2023年に27億4,000万米ドルとなり、2024年から2032年にかけてCAGR 9.10%で成長すると予測されています。

エッセンシャルオイルやその他の芳香植物化学物質は、アロマセラピーと総称される様々な従来型、非従来型、補完療法に利用されています。全米ホリスティックアロマセラピー協会(NAHA)によると、アロマセラピーとは、ホリスティックな癒しのための芳香物質(エッセンシャルオイル)の治療的応用または薬用利用と定義されています。多忙なライフスタイルや多忙なスケジュールの増加により、ストレス解消やリラックス効果のあるセラピーが求められています。ラベンダー、マンダリン、ローズなどのオイルには、心身を落ち着かせたり刺激したりする効果があるため、スパやアロマセラピーでの需要が高まっています。

皮膚トラブルの増加により、市場は成長すると予測されます。アロマセラピーは皮膚に栄養を与え炎症を抑えるため、皮膚の発疹に悩む人々によく利用されています。消費者は、合成品による潜在的な悪影響のため、合成品よりも天然品を選ぶ傾向が強まっています。エッセンシャルオイルやキャリアオイルには、抗真菌、抗菌、防腐作用があり、様々な皮膚や髪の疾患の治療に効果的です。シダーウッドオイルのようなエッセンシャルオイルの健康効果に関する消費者の意識の高まりが、スパやリラクゼーション療法での採用を後押ししています。健康とウェルネスに対する消費者の支出の増加は、アロマセラピー業界におけるエッセンシャルオイルの需要を押し上げると予想される主な要因です。さらに、観光客が目的地でスパやリラクゼーション・サービスを受けるウェルネス・ツーリズムの需要に後押しされ、スパ・リラクゼーション業界は急速な成長を遂げています。これらの要因が市場の成長を後押ししています。しかし、エッセンシャルオイル製品は、その天然成分と、大量の原料を必要とする大規模な抽出プロセスのために高価です。エッセンシャルオイルに関連する原料の入手可能性の制限と高コストは、予測期間中の市場成長を抑制する可能性があります。

アロマセラピー製品の世界市場で考慮されている主な地域には、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東およびアフリカが含まれます。アロマセラピー製品の世界市場において、北米は消費者の高い認知度、確立されたウェルネス産業、多額の可処分所得によって牽引される主要地域です。この地域の優位性は、ホリスティックな健康法におけるアロマセラピーの普及と、セルフケアとウェルネスの動向の高まりに支えられています。大手市場プレイヤーの存在と代替療法の人気は、北米市場の地位をさらに高めています。一方、アジア太平洋地域はアロマセラピー製品の市場として急成長しています。この急成長の背景には、都市化の進展、可処分所得の増加、アロマセラピーが心身の健康に役立つという意識の高まりがあります。また、同地域では天然素材やオーガニック製品に対する需要が急増しており、アロマセラピー人気の高まりと一致しています。さらに、中間層の拡大と欧米のウェルネス習慣の導入がアジア太平洋の成長加速に寄与しています。中国、インド、日本などの国々は、エッセンシャルオイル、ディフューザー、関連製品の市場が急成長しており、この拡大の最前線にあります。

目次

第1章 アロマセラピー製品の世界市場エグゼクティブサマリー

  • アロマセラピー製品の世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品別
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のアロマセラピー製品市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 アロマセラピー製品の世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 皮膚トラブルの有病率の増加
    • 健康とウェルネスに対する消費支出の増加
  • 市場の課題
    • エッセンシャルオイルの高コスト
    • 原料の入手可能性の制限
  • 市場機会
    • スマートビルディング技術との統合
    • ウェルネスツーリズムの成長

第4章 世界のアロマセラピー製品市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 アロマセラピー製品の世界市場規模と予測:製品別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • アロマセラピー製品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • エッセンシャルオイル
    • ブレンドオイル

第6章 アロマセラピー製品の世界市場規模と予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • アロマセラピー製品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • リラックスと睡眠
    • 疼痛管理
    • スキンケアとヘアケア
    • その他

第7章 アロマセラピー製品の世界市場規模と予測:形態別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • アロマセラピー製品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ホリスティック
    • メディカル
    • その他

第8章 アロマセラピー製品の世界市場規模と予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • アロマセラピー製品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 直接販売
    • MLM流通
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 医薬品・専門店
    • eコマース
    • その他

第9章 アロマセラピー製品の世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米アロマセラピー製品市場
    • 米国のアロマセラピー製品市場
    • カナダアロマセラピー製品市場
  • 欧州アロマセラピー製品市場
    • 英国アロマセラピー製品市場
    • ドイツのアロマセラピー製品市場
    • フランスアロマセラピー製品市場
    • イタリアのアロマセラピー製品市場
    • スペインのアロマセラピー製品市場
    • その他欧州のアロマセラピー製品市場
  • アジア太平洋アロマセラピー製品市場
    • 中国アロマセラピー製品市場
    • 日本のアロマセラピー製品市場
    • インドアロマセラピー製品市場
    • 韓国アロマセラピー製品市場
    • オーストラリアアロマセラピー製品市場
    • その他アジア太平洋地域アロマセラピー製品市場
  • ラテンアメリカ・中東・アフリカのアロマセラピー製品市場
    • ブラジルアロマセラピー製品市場
    • メキシコのアロマセラピー製品市場
    • その他ラテンアメリカのアロマセラピー製品市場
    • 中東・アフリカのアロマセラピー製品市場
    • サウジアラビアのアロマセラピー製品市場
    • 南アフリカのアロマセラピー製品市場
    • その他中東とアフリカのアロマセラピー製品市場

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • doTERRA
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Edens Garden
    • Young Living Essential Oils, LC
    • Rocky Mountain Oils
    • Plant Therapy Essential Oils
    • FLORIHANA
    • Biolandes
    • Falcon Essential Oils
    • Stadler Form
    • Hubmar International
    • SpaRoom
    • Mountain Rose Herbs
    • Air Aroma
    • Nu Skin
    • H.Reynaude & Fils

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Aromatherapy Products Market size was valued at USD 2.74 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 9.10% from 2024 to 2032. Essential oils and other aromatic plant chemicals are utilized in a variety of conventional, unconventional, and complementary therapies collectively referred to as aromatherapy. According to the National Association for Holistic Aromatherapy (NAHA), aromatherapy is defined as the therapeutic application or the medicinal use of aromatic substances (essential oils) for holistic healing. With the rise of busy lifestyles and hectic schedules, individuals seek stress-relieving and relaxing therapies. Oils such as lavender, mandarin, and rose have a calming and stimulating effect on the body and mind, driving the demand for these products in spa and aromatherapy sessions.

The market is projected to grow due to the increasing prevalence of skin problems. Aromatherapy is often used by individuals with skin rashes as it nourishes the skin and reduces inflammation. Consumers are increasingly opting for natural products over synthetic items due to the potential negative impacts of the latter. Essential and carrier oils possess antifungal, antibacterial, and antiseptic properties, making them effective in treating various skin and hair disorders. Rising consumer awareness regarding the health benefits of essential oils, such as cedarwood oil, is propelling their adoption in spa and relaxation therapy. Increased consumer expenditure on health and wellness is a major factor expected to boost the demand for essential oils in the aromatherapy industry. Furthermore, the spa and relaxation industry is experiencing rapid growth, driven by the demand for wellness tourism where tourists receive spa and relaxation services at their destinations. These factors are likely to bolster market growth. However, essential oil products are expensive due to their natural composition and the extensive extraction process, which requires large quantities of raw materials. The limited availability of raw materials and high costs associated with essential oils may constrain market growth during the forecast period.

The key regions considered in Global Aromatherapy Products Market includes North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa. In the Global Aromatherapy Products Market, North America is the leading region, driven by high consumer awareness, a well-established wellness industry, and significant disposable income. The region's dominance is supported by the widespread use of aromatherapy in holistic health practices and the growing trend of self-care and wellness. The presence of major market players and the popularity of alternative therapies further bolster North America's market position. On the other hand, the Asia-Pacific region is the fastest-growing market for aromatherapy products. This rapid growth is fueled by increasing urbanization, rising disposable incomes, and a growing awareness of the benefits of aromatherapy for mental and physical well-being. The region is also witnessing a surge in demand for natural and organic products, which aligns with the rising popularity of aromatherapy. Additionally, the expanding middle class and the adoption of Western wellness practices are contributing to the accelerated growth in Asia-Pacific. Countries such as China, India, and Japan are at the forefront of this expansion, with a burgeoning market for essential oils, diffusers, and related products.

Major market players included in this report are:

  • doTERRA
  • Edens Garden
  • Young Living Essential Oils, LC
  • Rocky Mountain Oils
  • Plant Therapy Essential Oils
  • FLORIHANA
  • Biolandes
  • Falcon Essential Oils
  • Stadler Form
  • Hubmar International
  • SpaRoom
  • Mountain Rose Herbs
  • Air Aroma
  • Nu Skin
  • H.Reynaude & Fils

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product

  • Essential Oils
  • Blend Oils

By Application

  • Relaxation and Sleep
  • Pain Management
  • Skin and Hair Care
  • Others

By Form

  • Holistic
  • Medical
  • Others

By Distribution Channel

  • Direct Distribution
  • MLM Distribution
  • Supermarket and Hypermarket
  • Pharmaceutical and Specialty Store
  • E-commerce
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • Germany
  • U.K.
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East and Africa

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Aromatherapy Products Market Executive Summary

  • 1.1. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product
    • 1.3.2. By Application
    • 1.3.3. By Form
    • 1.3.4. By Distribution Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Aromatherapy Products Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Aromatherapy Products Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Prevalence of Skin Problems
    • 3.1.2. Rise in Consumer Expenditure on Health and Wellness
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Costs of Essential Oils
    • 3.2.2. Limited Availability of Raw Materials
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Integration with Smart Building Technologies
    • 3.3.2. Growth in Wellness Tourism

Chapter 4. Global Aromatherapy Products Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Product 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Aromatherapy Products Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Essential Oils
    • 5.2.2. Blend Oils

Chapter 6. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Aromatherapy Products Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Relaxation and Sleep
    • 6.2.2. Pain Management
    • 6.2.3. Skin and Hair Care
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Form 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Aromatherapy Products Market: Form Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Holistic
    • 7.2.2. Medical
    • 7.2.3. Others

Chapter 8. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Aromatherapy Products Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Direct Distribution
    • 8.2.2. MLM Distribution
    • 8.2.3. Supermarket and Hypermarket
    • 8.2.4. Pharmaceutical and Specialty Store
    • 8.2.5. E-commerce
    • 8.2.6. Others

Chapter 9. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Aromatherapy Products Market
    • 9.1.1. U.S. Aromatherapy Products Market
    • 9.1.2. Canada Aromatherapy Products Market
  • 9.2. Europe Aromatherapy Products Market
    • 9.2.1. U.K. Aromatherapy Products Market
    • 9.2.2. Germany Aromatherapy Products Market
    • 9.2.3. France Aromatherapy Products Market
    • 9.2.4. Italy Aromatherapy Products Market
    • 9.2.5. Spain Aromatherapy Products Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Aromatherapy Products Market
  • 9.3. Asia-Pacific Aromatherapy Products Market
    • 9.3.1. China Aromatherapy Products Market
    • 9.3.2. Japan Aromatherapy Products Market
    • 9.3.3. India Aromatherapy Products Market
    • 9.3.4. South Korea Aromatherapy Products Market
    • 9.3.5. Australia Aromatherapy Products Market
    • 9.3.6. Rest of Asia-Pacific Aromatherapy Products Market
  • 9.4. LAMEA Aromatherapy Products Market
    • 9.4.1. Brazil Aromatherapy Products Market
    • 9.4.2. Mexico Aromatherapy Products Market
    • 9.4.3 Rest of Latin America Aromatherapy Products Market
    • 9.4.2. Middle East and Africa Aromatherapy Products Market
    • 9.4.3. Saudi Arabia Aromatherapy Products Market
    • 9.4.4. South Africa Aromatherapy Products Market
    • 9.4.5. Rest of Middle East and Africa Aromatherapy Products Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. doTERRA
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Edens Garden
    • 10.3.3. Young Living Essential Oils, LC
    • 10.3.4. Rocky Mountain Oils
    • 10.3.5. Plant Therapy Essential Oils
    • 10.3.6. FLORIHANA
    • 10.3.7. Biolandes
    • 10.3.8. Falcon Essential Oils
    • 10.3.9. Stadler Form
    • 10.3.10. Hubmar International
    • 10.3.11. SpaRoom
    • 10.3.12. Mountain Rose Herbs
    • 10.3.13. Air Aroma
    • 10.3.14. Nu Skin
    • 10.3.15. H.Reynaude & Fils

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes