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市場調査レポート
商品コード
1517490

サラウンドサウンドバーの世界市場規模調査:チャンネルタイプ別、地域別予測、2022年~2032年

Global Surround Soundbars Market Size study, by Channel Type (2 Channel, 3 Channel, 4 Channel, Above 5 Channel) and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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サラウンドサウンドバーの世界市場規模調査:チャンネルタイプ別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

サラウンドサウンドバーの世界市場は、2023年に約82億9,000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には7.29%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

サラウンドサウンドバーは、ウーファーとツイーターの両方を含む複数のスピーカーを内蔵した1つのハウジングユニットを組み込んでいます。サラウンドサウンドバーは、省スペースで合理的なデザインで高忠実度のオーディオを提供するように設計されています。サラウンドサウンドバーは、その適応性が認められており、壁に簡単に取り付けたり、テレビの前に置いたりすることができます。これらのデバイスは、映画、音楽、テレビ番組を含む多様なコンテンツ・ジャンルにおいて、クリアでバランスの取れたオーディオ体験を保証し、幅広い周波数帯域を再生するために細心の注意を払って作られています。

サラウンドサウンドバーの世界市場は、強化されたオーディオ体験に対する需要の高まり、オーディオ・コンテンツのワイヤレス・ストリーミングに対する需要の高まり、および世界中のサラウンドサウンドバーにおける対話の明瞭度を向上させるためのAIと機械学習の使用によって牽引されています。これらのデバイスは、高品質オーディオのための洗練されたスペース効率の高いソリューションを提供し、多くの場合、豊かで多次元的なサウンドスケープを提供するために複数のスピーカーと高度な技術を組み込んでいます。さらに、スマートTVやスマートホームデバイスの採用が拡大していることも、予測期間中の市場成長に有利な機会をもたらすと予想されます。しかし、プレミアムサラウンドサウンドバーの高コストが、予測期間2024-2032年の市場全体の需要を阻害することになると思われます。

サラウンドサウンドバーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界のその他の地域です。2023年には、北米が市場シェアを独占したが、これはスマートホームの高い普及率と高品質オーディオシステムに対する消費者需要の増加に起因します。さらに、アジア太平洋地域は、急速な都市化、可処分所得の増加、先進的なエンターテイメントシステムの採用が増加していることから、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されています。

目次

第1章 サラウンドサウンドバーの世界市場エグゼクティブサマリー

  • サラウンドサウンドバーの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 サラウンドサウンドバーの世界市場定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 サラウンドサウンドバーの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • オーディオ体験の向上に対する需要の伸び
    • オーディオコンテンツのワイヤレス・ストリーミング需要の増加
    • 対話の明瞭度を向上させるためのAIと機械学習の活用
  • 市場の課題
    • プレミアムサラウンドサウンドバーの高コスト
    • 原材料の入手難
  • 市場機会
    • スマートテレビとスマートホームデバイスの普及拡大
    • サウンドバーのデザインと機能性の技術的進歩

第4章 サラウンドサウンドバーの世界市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 サラウンドサウンドバーの世界市場規模と予測:チャンネルタイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • サラウンドサウンドバーの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 2チャンネル
    • 3チャンネル
    • 4チャンネル
    • 5チャンネル以上

第6章 サラウンドサウンドバーの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米のサラウンドサウンドバー市場
    • 米国のサラウンドサウンドバー市場
    • カナダのサラウンドサウンドバー市場
  • 欧州サラウンドサウンドバー市場
    • 英国のサラウンドサウンドバー市場
    • ドイツサラウンドサウンドバー市場
    • フランスのサラウンドサウンドバー市場
    • スペインサラウンドサウンドバー市場
    • イタリアのサラウンドサウンドバー市場
    • その他欧州サラウンドサウンドバー市場
  • アジア太平洋サラウンドサウンドバー市場
    • 中国サラウンドサウンドバー市場
    • インドのサラウンドサウンドバーの市場
    • 日本のサラウンドサウンドバー市場
    • オーストラリアのサラウンドサウンドバー市場
    • 韓国のサラウンドサウンドバー市場
    • その他アジア太平洋地域のサラウンドサウンドバー市場
  • ラテンアメリカのサラウンドサウンドバー市場
    • ブラジルのサラウンドサウンドバー市場
    • メキシコのサラウンドサウンドバー市場
    • その他ラテンアメリカのサラウンドサウンドバー市場
  • 中東・アフリカのサラウンドサウンドバー市場
    • サウジアラビアのサラウンドサウンドバー市場
    • 南アフリカのサラウンドサウンドバーの市場
    • その他中東とアフリカのサラウンドサウンドバー市場

第7章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Shenzhen Edifier Technology Co., Ltd.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Klipsch(VOXX International Corp.)
    • JBL
    • Bose Corporation
    • Sonos, Inc.
    • Masimo Corporation
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • Samsung Electronics
    • Sony Corporation
    • LG Electronics

第8章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Surround Soundbars Market was valued at approximately USD 8.29 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.29% over the forecast period 2024-2032. Surround Soundbars incorporates a single housing unit that contains multiple speakers, including both woofers and tweeters. Surround soundbars are engineered to deliver high-fidelity audio in a space-saving, streamlined design. They are recognized for their adaptability and can be effortlessly mounted on walls or positioned in front of the television. These devices are meticulously crafted to reproduce a broad spectrum of frequencies, ensuring a clear and well-balanced audio experience for diverse content genres, encompassing movies, music, and television programs.

The Global Surround Soundbars Market is driven by the increasing demand for an enhanced audio experience, rising demand for wireless streaming of audio content, and the use of AI and machine learning to improve dialogue clarity in surround soundbars across the world. These devices offer a sophisticated and space-efficient solution for high-quality audio, often incorporating multiple speakers and advanced technologies to deliver a rich, multi-dimensional soundscape. Additionally, the growing adoption of smart TVs and smart home devices is expected to provide lucrative opportunities for market growth during the forecast period. However, the high cost of premium surround soundbars is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Surround Soundbars Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. In 2023, North America dominated the market share, attributed to the high penetration of smart homes and increasing consumer demand for high-quality audio systems. Furthemore, the Asia Pacific region is expected to grow at the fastest rate over the forecast period, owing to the rapid urbanization, increasing disposable incomes, and growing adoption of advanced entertainment systems within the region.

Major market players included in this report are:

  • Shenzhen Edifier Technology Co., Ltd.
  • Klipsch (VOXX International Corp.)
  • JBL
  • Bose Corporation
  • Sonos, Inc.
  • Masimo Corporation
  • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
  • Samsung Electronics
  • Sony Corporation
  • LG Electronics

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Channel Type:

  • 2 Channel
  • 3 Channel
  • 4 Channel
  • Above 5 Channel

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Surround Soundbars Market Executive Summary

  • 1.1. Global Surround Soundbars Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Channel Type
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Surround Soundbars Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Surround Soundbars Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Growth in demand for enhanced audio experience
    • 3.1.2. Increase in demand for wireless streaming of audio content
    • 3.1.3. Use of AI and machine learning to improve dialogue clarity
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High cost of premium surround soundbars
    • 3.2.2. Constrained availability of raw materials
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Increase in adoption of smart TVs and smart home devices
    • 3.3.2. Technological advancements in soundbar design and functionality

Chapter 4. Global Surround Soundbars Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Surround Soundbars Market Size & Forecasts by Channel Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Surround Soundbars Market: Channel Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. 2 Channel
    • 5.2.2. 3 Channel
    • 5.2.3. 4 Channel
    • 5.2.4. Above 5 Channel

Chapter 6. Global Surround Soundbars Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 6.1. North America Surround Soundbars Market
    • 6.1.1. U.S. Surround Soundbars Market
      • 6.1.1.1. Channel Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 6.1.2. Canada Surround Soundbars Market
      • 6.1.2.1. Channel Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 6.2. Europe Surround Soundbars Market
    • 6.2.1. U.K. Surround Soundbars Market
    • 6.2.2. Germany Surround Soundbars Market
    • 6.2.3. France Surround Soundbars Market
    • 6.2.4. Spain Surround Soundbars Market
    • 6.2.5. Italy Surround Soundbars Market
    • 6.2.6. Rest of Europe Surround Soundbars Market
  • 6.3. Asia-Pacific Surround Soundbars Market
    • 6.3.1. China Surround Soundbars Market
    • 6.3.2. India Surround Soundbars Market
    • 6.3.3. Japan Surround Soundbars Market
    • 6.3.4. Australia Surround Soundbars Market
    • 6.3.5. South Korea Surround Soundbars Market
    • 6.3.6. Rest of Asia Pacific Surround Soundbars Market
  • 6.4. Latin America Surround Soundbars Market
    • 6.4.1. Brazil Surround Soundbars Market
    • 6.4.2. Mexico Surround Soundbars Market
    • 6.4.3. Rest of Latin America Surround Soundbars Market
  • 6.5. Middle East & Africa Surround Soundbars Market
    • 6.5.1. Saudi Arabia Surround Soundbars Market
    • 6.5.2. South Africa Surround Soundbars Market
    • 6.5.3. Rest of Middle East & Africa Surround Soundbars Market

Chapter 7. Competitive Intelligence

  • 7.1. Key Company SWOT Analysis
  • 7.2. Top Market Strategies
  • 7.3. Company Profiles
    • 7.3.1. Shenzhen Edifier Technology Co., Ltd.
      • 7.3.1.1. Key Information
      • 7.3.1.2. Overview
      • 7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 7.3.1.4. Product Summary
      • 7.3.1.5. Market Strategies
    • 7.3.2. Klipsch (VOXX International Corp.)
    • 7.3.3. JBL
    • 7.3.4. Bose Corporation
    • 7.3.5. Sonos, Inc.
    • 7.3.6. Masimo Corporation
    • 7.3.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 7.3.8. Samsung Electronics
    • 7.3.9. Sony Corporation
    • 7.3.10. LG Electronics

Chapter 8. Research Process

  • 8.1. Research Process
    • 8.1.1. Data Mining
    • 8.1.2. Analysis
    • 8.1.3. Market Estimation
    • 8.1.4. Validation
    • 8.1.5. Publishing
  • 8.2. Research Attributes