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市場調査レポート
商品コード
1517302

エコツーリズムの世界市場規模調査:年齢層別、旅行者タイプ別、販売チャネル別、地域別予測、2022-2032年

Global Ecotourism Market Size Study, By Age Group (Generation X, Generation Y, Generation Z), By Traveler Type (Solo, Group), By Sales Channel (Travel Agents, Direct), and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
エコツーリズムの世界市場規模調査:年齢層別、旅行者タイプ別、販売チャネル別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のエコツーリズム市場は2023年に約2,104億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には11.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

エコツーリズムは、環境保全、地域社会への参加、文化的知識を重視する責任ある旅行アプローチです。自然地域を訪れ、その地域の動植物を楽しみ、観察し、知識を得る一方で、好ましくない影響を最小限に抑えます。エコツーリズムは、地域社会に経済的利益をもたらし、環境保護プログラムに資金を提供し、生物多様性保全の必要性に対する意識を高めることで、自然保護活動を促進します。エコツーリズムの重要なコンセプトには、二酸化炭素排出量の削減、地域企業やコミュニティーの支援、先住民の伝統の尊重、適切な野生生物観察技術への従事などが含まれます。エコツーリズムは環境スチュワードシップを促進し、訪問者と自然とのより強い絆を築くことで、個人と地球の明るい未来に貢献します。世界のエコツーリズム市場の需要は、ユニークな観光地が観光客の間で人気を博していることや、ソーシャルメディアの台頭が旅行業界にプラスの影響を与えていることなどが要因となっています。しかし、不十分な支援インフラと持続可能性の課題がエコツーリズム市場の成長を制限しています。逆に、官民パートナーシップの増加は、今後数年間に新たな機会を提供すると予想されます。

テクノロジーは、複数の業務を完璧に遂行するための基本条件となっており、観光業界も同様です。テクノロジーは、ウェブベースの予約の登場や、業務の最適化におけるAIやIoTの活用によって、既存の市場を破壊しつつあります。オンラインホテルアグリゲーターやメタサーチエンジンなどのテクノロジー主導型のプレーヤーは、分析主導のビジネス決定を行うためにビッグデータ分析に多額の投資を行っています。さらに、シームレスな顧客体験を提供するために、チャットボットやバーチャルアシスタントに人工知能が導入されています。さらに、業界の主要プレーヤーは、各社のプラットフォームで予約する際に旅行者によりユーザーフレンドリーな体験を提供するため、モバイル体験の強化に注意を向けています。

持続可能で環境への影響を最小限に抑えた観光は、エコツーリズム市場において利害関係者が直面するもう一つの大きなハードルです。自然の生息地や生態系に直接的な影響を与える主な環境影響には、騒音公害、過密状態、ゴミ公害、火災の危険性、外来種の持ち込み、汚水の流出などがあります。エコツーリズムは、比較的人間が手をつけていない生態系に旅行者を連れて行くことです。このようなデリケートな生態系に外来種を持ち込むことは、自然のプロセスを乱すことになります。例えば、人間の存在は獲物を追い払い、肉食動物の狩猟パターンを乱すことになります。さらに、非常に多くの観光客が訪れると、生息地の損失や土壌浸食が起こり、より多くの人を受け入れるために環境にさらなるストレスがかかることになります。

エコツーリズムビジネスの成長は、多くの地域で支援のためのインフラが不十分なため、かなりの障害に直面しています。道路、空港、公共交通機関などの交通網が不十分なため、孤立したエコツーリズムの場所へのアクセスが妨げられ、潜在的な観光客の意欲を削いでいる可能性があります。さらに、エコロッジやエコロジカル・キャンプ場など、代替となる住居が限られているため、こうした場所に滞在できる観光客の数が限られています。さらに、不十分な廃棄物処理と衛生サービスは、環境悪化と健康問題を引き起こし、エコツーリズム地域の魅力を低下させています。さらに、現地の生態系や動物相に関する幅広い知識を提供できるプロのガイドやインタープリターの不在は、エコツーリズム旅行の教育的要素を減じています。こうしたインフラの問題を解決するには、政府、地域社会、民間セクターのパートナーが協力して、環境破壊を減らし文化遺産を保護しながらエコツーリズムを促進する長期的なインフラ整備に投資しなければならないです。

政府が民間企業と提携して観光地の運気を向上させている例はいろいろあります。例えば、タンザニアのチュンベ島では、持続不可能な漁業技術によって自然の生態系が破壊され、サンゴ礁の健康状態が悪化していました。政府は、環境NGOに長期的な利権を与える官民パートナーシップを立ち上げ、サンゴ礁地域での漁業を禁止しました。

エコツーリズムの世界市場調査における主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域が含まれます。アジア太平洋地域は、エコツーリズム市場において収益面で優位な地域です。同地域の市場成長は、旅行者が訪れる場所の住民や環境に与える経済的・社会的悪影響を減らすため、より道徳的に健全な旅行にしようと旅行計画を見直す旅行者が増えていることなどが要因となっています。旅行生態系における二酸化炭素排出量を削減するため、航空会社、宿泊施設、交通機関は持続可能な観光の必要性に対応しています。一方、欧州の市場は、自然体験への欲求の高まり、観光客の不満、環境問題への関心の高まりに後押しされ、予測期間中に大きな成長が見込まれています。自然環境を保全しながら観光客を呼び込もうと、環境に配慮した旅行やアクティビティに対する需要の高まりを受けて、いくつかの地域では環境に優しいバケーションパッケージを打ち出しています。

目次

第1章 世界のエコツーリズム市場:エグゼクティブサマリー

  • エコツーリズムの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 年齢層別
    • 旅行者タイプ別
    • 販売チャネル別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のエコツーリズム市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のエコツーリズム市場力学

  • 市場促進要因
    • 観光客の間で人気を集めるユニークなデスティネーション
    • 旅行業界に影響を与えるソーシャルメディアの台頭
  • 市場の課題
    • 不十分なサポートインフラ
    • 持続可能性の課題
  • 市場機会
    • 官民パートナーシップの増加
    • 旅行と観光における技術の進歩

第4章 世界のエコツーリズム市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 エコツーリズムの世界市場規模・予測:年齢層別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エコツーリズムの世界市場:年齢層別、収益動向分析、2022年・2032年
    • X世代
    • Y世代
    • Z世代

第6章 エコツーリズム世界市場規模・予測:旅行者タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エコツーリズムの世界市場:旅行者タイプ別、収益動向分析、2022年・2032年
    • ソロ
    • グループ

第7章 エコツーリズムの世界市場規模・予測:販売チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エコツーリズムの世界市場:販売チャネル別、収益動向分析、2022年・2032年
    • 旅行代理店
    • 直接

第8章 エコツーリズムの世界市場規模・予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米のエコツーリズム市場
    • 米国のエコツーリズム市場
    • カナダのエコツーリズム市場
  • 欧州のエコツーリズム市場
    • 英国のエコツーリズム市場
    • ドイツのエコツーリズム市場
    • フランスエコツーリズム市場
    • スペインのエコツーリズム市場
    • イタリアのエコツーリズム市場
    • その他欧州のエコツーリズム市場
  • アジア太平洋のエコツーリズム市場
    • 中国のエコツーリズム市場
    • インドのエコツーリズム市場
    • 日本のエコツーリズム市場
    • オーストラリアのエコツーリズム市場
    • 韓国のエコツーリズム市場
    • その他アジア太平洋のエコツーリズム市場
  • ラテンアメリカのエコツーリズム市場
    • ブラジルのエコツーリズム市場
    • メキシコのエコツーリズム市場
    • その他ラテンアメリカのエコツーリズム市場
  • 中東・アフリカのエコツーリズム市場
    • サウジアラビアのエコツーリズム市場
    • 南アフリカのエコツーリズム市場
    • その他中東・アフリカのエコツーリズム市場

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Undiscovered Mountains Ltd
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Adventure Alternative
    • Intrepid Group Limited
    • RICKSHAW TRAVEL GROUP
    • G Adventures
    • Steppes Discovery
    • Small World Journeys Pty Ltd
    • Travel Leaders Group, LLC
    • Aracari Travel
    • FROSCH International Travel, Inc.

第10章 調査プロセス

目次

Global Ecotourism Market is valued approximately at USD 210.4 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.7% over the forecast period 2024-2032. Ecotourism is a responsible approach to travel that emphasizes environmental preservation, community participation, and cultural knowledge. It entails visiting natural regions to enjoy, monitor, and acquire knowledge regarding the regional flora and fauna while minimizing unwanted consequences. Ecotourism promotes conservation efforts by providing economic advantages to local communities, financing environmental protection programs, and increasing awareness about the need for biodiversity preservation. The key concepts of ecotourism include reducing carbon impact, supporting community enterprises and communities, honoring indigenous traditions, and engaging in appropriate wildlife-watching techniques. Ecotourism promotes environmental stewardship and contributes to a brighter future for both individuals as well as the earth by establishing a stronger bond between visitors and nature. The global ecotourism market demand is driven by factors such as unique destinations gaining popularity among tourists and the rise of social media positively impacting the travel industry. However, inadequate support infrastructure and sustainability challenges restrict ecotourism market growth. On the contrary, an increase in public-private partnerships is expected to offer new opportunities in the coming years.

Technology has become a basic prerequisite to ensure multiple operations are carried out immaculately, and the tourism industry is no different. Technology is disrupting the established market with the advent of web-based booking and the use of AI and IoT in operation optimizations. Technology-driven players such as online hotel aggregators and metasearch engines have heavily invested in big data analytics to make analytics-driven business decisions. Furthermore, the use of Artificial Intelligence has been deployed in chatbots and virtual assistants to provide a seamless customer experience. In addition, key players in the industry are driving their attention toward the enhancement of mobile experience to provide a more user-friendly experience to travelers while booking on their platforms.

Tourism with sustainability and minimal impact on the environment is another major hurdle that stakeholders face in the ecotourism market. Some of the major environmental impacts with direct implications for natural habitats and ecosystems include noise pollution, overcrowding, garbage pollution, fire hazards, introduction of non-native species along with sewage outflow, to name a few. Ecotourism involves taking travelers to ecosystems relatively untouched by humans. Introduction of any foreign element to these delicate ecosystems disrupts natural processes. For instance, the presence of humans can scare off prey resulting in the disruption of hunting patterns for predators. In addition, a very high number of tourists can lead to habitat loss and soil erosion and additional stress on the environment to accommodate more people.

The growth of the ecotourism business confronts considerable obstacles due to insufficient infrastructure for support in numerous regions. Insufficient transportation networks, such as roads, airports, and public transportation, might impede access to isolated ecotourism locations, discouraging potential tourists. In addition, limited housing alternatives, such as eco-lodges and ecological campsites, are limiting the number of tourists who can stay in these locations. Moreover, insufficient waste management and sanitation services are causing environmental deterioration and health issues, reducing the attraction of ecotourism areas. Furthermore, an absence of professional guides and interpreters who are capable of providing extensive knowledge about local ecosystems and fauna reduces the educational component of ecotourism trips. To fix these infrastructure difficulties, governments, local communities, and private sector partners must work together to invest in long-term infrastructure development that promotes ecotourism while reducing environmental damage and safeguarding cultural heritage.

There are various instances where the government is partnering with private players to improve the fortunes of destinations. For instance, Chumbe Island in Tanzania was experiencing the destruction of the natural ecosystem and deteriorating health of coral reefs owing to unsustainable fishing techniques. The government ventured into a public-private partnership granting environmental NGO long-term concessions to the islands and banned fishing in the reef area.

The key regions considered for the global Ecotourism Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific is a dominating region in the Ecotourism Market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including increasing number of travelers are reconsidering their travel plans in an effort to make their travels more morally sound in order to decrease the negative economic and social consequences that they have on the residents and the environment in the places they visit. To reduce their carbon footprint within the travel ecosystem, airlines, lodging facilities, and transportation providers are reacting to the need for sustainable tourism. Whereas, the market in Europe is anticipated to grow at the significant rate over the forecast period fueled by increase in desire for nature-based experiences, mass tourist dissatisfaction, and rising environmental concerns. In an effort to attract visitors while preserving their natural surroundings, several places are launching eco-friendlier vacation packages in response to the growing demand for environmentally conscious travel and activities.

Major market players included in this report are:

  • Travel Leaders Group, LLC
  • Aracari Travel
  • FROSCH International Travel, Inc.
  • Undiscovered Mountains Ltd
  • Adventure Alternative
  • Intrepid Group Limited
  • RICKSHAW TRAVEL GROUP
  • G Adventures
  • Steppes Discovery
  • Small World Journeys Pty Ltd

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Age Group

  • Generation X
  • Generation Y
  • Generation Z

By Traveler Type

  • Solo
  • Group

By Sales Channel

  • Travel Agents
  • Direct

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Ecotourism Market Executive Summary

  • 1.1. Global Ecotourism Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Age Group
    • 1.3.2. By Traveler Type
    • 1.3.3. By Sales Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Ecotourism Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Ecotourism Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Unique destinations gaining popularity among tourists
    • 3.1.2. Rise of social media impacting travel industry
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Inadequate support infrastructure
    • 3.2.2. Sustainability challenges
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Increase in public-private partnerships
    • 3.3.2. Technological advancements in travel and tourism

Chapter 4. Global Ecotourism Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Ecotourism Market Size & Forecasts by Age Group 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Ecotourism Market: Age Group Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Generation X
    • 5.2.2. Generation Y
    • 5.2.3. Generation Z

Chapter 6. Global Ecotourism Market Size & Forecasts by Traveler Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Ecotourism Market: Traveler Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Solo
    • 6.2.2. Group

Chapter 7. Global Ecotourism Market Size & Forecasts by Sales Channel 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Ecotourism Market: Sales Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Travel Agents
    • 7.2.2. Direct

Chapter 8. Global Ecotourism Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Ecotourism Market
    • 8.1.1. U.S. Ecotourism Market
      • 8.1.1.1. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Traveler Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Ecotourism Market
  • 8.2. Europe Ecotourism Market
    • 8.2.1. U.K. Ecotourism Market
    • 8.2.2. Germany Ecotourism Market
    • 8.2.3. France Ecotourism Market
    • 8.2.4. Spain Ecotourism Market
    • 8.2.5. Italy Ecotourism Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Ecotourism Market
  • 8.3. Asia-Pacific Ecotourism Market
    • 8.3.1. China Ecotourism Market
    • 8.3.2. India Ecotourism Market
    • 8.3.3. Japan Ecotourism Market
    • 8.3.4. Australia Ecotourism Market
    • 8.3.5. South Korea Ecotourism Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Ecotourism Market
  • 8.4. Latin America Ecotourism Market
    • 8.4.1. Brazil Ecotourism Market
    • 8.4.2. Mexico Ecotourism Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Ecotourism Market
  • 8.5. Middle East & Africa Ecotourism Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Ecotourism Market
    • 8.5.2. South Africa Ecotourism Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Ecotourism Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Undiscovered Mountains Ltd
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Adventure Alternative
    • 9.3.3. Intrepid Group Limited
    • 9.3.4. RICKSHAW TRAVEL GROUP
    • 9.3.5. G Adventures
    • 9.3.6. Steppes Discovery
    • 9.3.7. Small World Journeys Pty Ltd
    • 9.3.8. Travel Leaders Group, LLC
    • 9.3.9 Aracari Travel
    • 9.3.10 FROSCH International Travel, Inc.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes