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市場調査レポート
商品コード
1462856

バーチャルプロダクションの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別エンドユーザー別地域別分析、2023-2030年

Global Virtual Production Market Size study & Forecast, by Component by Type by End-user and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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バーチャルプロダクションの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別エンドユーザー別地域別分析、2023-2030年
出版日: 2024年04月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のバーチャルプロダクション市場は、2022年に約17億8,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には18.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

映画制作者は、バーチャルプロダクションのおかげで、実物そっくりのバーチャル・キャラクター、3次元画像、スタジオでリアルタイムに更新されるインタラクティブなバーチャル背景を持つデジタル世界を調査し、思い描くことができます。長年にわたるバーチャルプロダクションの大幅な改善により、映画制作者は現在、モーションキャプチャされた俳優のジェスチャーを使用してバーチャル・キャラクターを作成し、実写映像やバーチャル・セットの拡張でリアルタイムにプレビューすることができます。NBCユニバーサル、バイアコム・CBS、ウォルト・ディズニー・スタジオ、ワーナー・メディアなどの大手スタジオがバーチャルプロダクションを採用した結果、地域映画の状況は劇的に変化しました。メディア、エンターテインメント、広告業界が、実際のセットにバーチャル効果を加えるための最先端技術とデジタルツールを探し求めた結果、制作はより柔軟で経済的になった。バーチャルプロダクションにより、映画制作者は、リアルなバーチャル・キャラクター、3次元グラフィックス、スタジオ内でリアルタイムに変化するインタラクティブなバーチャル背景を使用して、デジタル・シナリオを探求し、視覚化することができます。映画制作者は、モーション・キャプチャーされた俳優の動きを使ってバーチャル・キャラクターを作成し、実写映像やバーチャル・セットの拡張と一緒にリアルタイムでプレビューできるようになりました。NBCユニバーサル、バイアコム・CBS、ウォルト・ディズニー・スタジオ、ワーナー・メディアなどの映画スタジオがバーチャルプロダクションを採用したことで、地域の映画事情は一変しました。メディア、エンターテインメント、広告の各分野は、現実のセットにバーチャル効果を加えるための最先端技術とデジタルツールを求めており、これによって制作はより柔軟で手頃なものになった。

LEDビデオウォールの使用が増えたことで、メディアやエンターテインメント業界で使用されるバーチャルプロダクションの量が増えています。映画制作者は、LEDビデオウォールによって特殊効果をリアルタイムで記録することができ、背景にはCGも表示されます。COVID-19のブレイク後、映画制作はグリーンスクリーンをLEDビデオウォールに置き換えることで、より身近なものになりました。メディアやエンターテインメント業界では、LEDビデオウォールの普及により、バーチャルプロダクションの導入が進んでいます。LEDビデオウォールによって、映画制作者は、コンピューターで作成したグラフィックを背景に表示しながら、視覚効果をリアルタイムで撮影することができます。グリーンスクリーンの代わりにLEDビデオウォールのイントロダクションが導入されたことで、COVID-19のブレイク後、映画制作はより身近なものとなった。例えば、ABC's SkyLineは、2020年4月に360度カメラを使ってすべての実写シーンを収録し、グリーンスクリーンの代わりにLEDスクリーンで上映しました。さらに、プリビジュアライゼーション(プリプロダクション・プロセスの一段階)をセットに持ち込み、高価なロケ地で撮影する必要性をなくすことで、バーチャルプロダクション技術は映像制作のコストを下げます。映画製作者は、最終的な視覚効果アクション・シーケンスの最初の3次元描写を生成するプリビジュアライゼーションを使用することで、カメラの位置やその他の創造的/技術的要件をよりよく計画することができます。例えば、コンピューター・電子機器メーカーのHTC VIVEは、2022年4月にバーチャル制作技術であるVIVE Mars CamTrackを発表しました。このバーチャルプロダクションソフトウェアは、カメラ・トラッキングのワークフロー全体を、プロレベルの機能を持つコンパクトなプラグアンドプレイ・モジュールにカプセル化することで、高速化、簡素化、コスト削減を実現します。映画制作者は、VIVE Mars Cam Trackを使用することで、クリエイティブなビジョンを存分に表現することができます。VIVE Mars Cam Trackを使用することで、多くの場合、俳優がシーン中にいくつもの仮想背景にシームレスに移行できるため、ロケ撮影の必要がなくなります。しかし、初期セットアップのための高額な資本支出は、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

バーチャルプロダクションの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は2022年に市場を独占しました。NBC Universal、Viacom CBS、Warner Media、Walt Disney Studiosなど、この地域のトップ映画スタジオでバーチャルプロダクションが広く使用されていることがその原因です。地域市場の成長は、地元企業が最先端のバーチャルプロダクションソフトウェアを開発するための研究開発に多額の支出を行っていることが、さらに後押ししています。今後数年間、アジア太平洋地域はCAGR最速で成長し、世界の世界市場で大きな牽引力を獲得すると予想されます。この地域の映画スタジオは、最も高い割合でバーチャル制作技術を導入しています。韓国、日本、オーストラリア、中国、インドは、バーチャルプロダクションソリューションの需要に拍車をかけている主要国です。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のバーチャルプロダクション市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 産業の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のバーチャルプロダクション市場力学

  • バーチャルプロダクション市場の影響分析(2020年~2030年)
    • 市場促進要因
      • 世界の映画制作における視覚効果需要の増加
      • LEDウォール技術の導入拡大
    • 市場の課題
      • 初期セットアップのための高額設備投資
    • 市場機会
      • 視覚効果や3次元グラフィック環境を含むウェブシリーズの人気上昇

第4章 世界のバーチャルプロダクション市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 バーチャルプロダクションの世界市場:コンポーネント別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルプロダクションの世界市場:コンポーネント別、実績 - ポテンシャル分析
  • バーチャルプロダクションの世界市場:コンポーネント別推定・予測2020-2030年
  • バーチャルプロダクション市場、サブセグメント別分析
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス

第6章 バーチャルプロダクションの世界市場:製品タイプ別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルプロダクションの世界市場:製品タイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • バーチャルプロダクションの世界市場:タイプ別推定・予測2020~2030年
  • バーチャルプロダクション市場、サブセグメント別分析
    • プリプロダクション
    • プロダクション
    • ポストプロダクション

第7章 バーチャルプロダクションの世界市場:エンドユーザー別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルプロダクションの世界市場:エンドユーザー別実績-ポテンシャル分析
  • バーチャルプロダクションの世界市場:エンドユーザー別推定・予測2020~2030年
  • バーチャルプロダクション市場、サブセグメント別分析
    • フィルム
    • テレビシリーズ
    • コマーシャル広告
    • オンラインビデオ
    • その他

第8章 バーチャルプロダクションの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • バーチャルプロダクション市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • コンポーネントの推定・予測、2020-2030年
      • タイプの推定・予測、2020-2030年
      • エンドユーザーの推定・予測、2020~2030年
    • カナダ
  • 欧州バーチャルプロダクション市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋バーチャルプロダクション市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのバーチャルプロダクション市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • 360Rize
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Adobe Inc.
    • Arashi Vision Inc. (Insta 360)
    • Autodesk Inc.
    • BORIS FX, INC
    • Epic Games, Inc.
    • HTC Corporation (VivePort)
    • HumanEyes Technologies
    • Mo-Sys Engineering Ltd.
    • NVIDIA Corporation.

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1.Global Virtual Production Market, report scope
  • TABLE 2.Global Virtual Production Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3.Global Virtual Production Market estimates & forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4.Global Virtual Production Market estimates & forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5.Global Virtual Production Market estimates & forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6.Global Virtual Production Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7.Global Virtual Production Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8.Global Virtual Production Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9.Global Virtual Production Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10.Global Virtual Production Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11.Global Virtual Production Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12.Global Virtual Production Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13.Global Virtual Production Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14.Global Virtual Production Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15.Global Virtual Production Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16.U.S. Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17.U.S. Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18.U.S. Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19.Canada Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20.Canada Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21.Canada Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22.UK Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23.UK Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24.UK Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25.Germany Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26.Germany Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27.Germany Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28.France Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29.France Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30.France Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31.Italy Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32.Italy Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33.Italy Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34.Spain Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35.Spain Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36.Spain Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37.RoE Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38.RoE Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39.RoE Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40.China Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41.China Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42.China Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43.India Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44.India Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45.India Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46.Japan Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47.Japan Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48.Japan Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49.South Korea Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50.South Korea Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51.South Korea Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52.Australia Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53.Australia Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54.Australia Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55.RoAPAC Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56.RoAPAC Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57.RoAPAC Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58.Brazil Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59.Brazil Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60.Brazil Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61.Mexico Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62.Mexico Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63.Mexico Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64.RoLA Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65.RoLA Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66.RoLA Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67.Saudi Arabia Virtual Production Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68.South Africa Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69.RoMEA Virtual Production Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70.List of secondary sources, used in the study of global Virtual Production Market
  • TABLE 71.List of primary sources, used in the study of global Virtual Production Market
  • TABLE 72.Years considered for the study
  • TABLE 73.Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1.Global Virtual Production Market, research methodology
  • FIG 2.Global Virtual Production Market, Market estimation techniques
  • FIG 3.Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4.Global Virtual Production Market, key trends 2022
  • FIG 5.Global Virtual Production Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6.Global Virtual Production Market, porters 5 force model
  • FIG 7.Global Virtual Production Market, pest analysis
  • FIG 8.Global Virtual Production Market, value chain analysis
  • FIG 9.Global Virtual Production Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10.Global Virtual Production Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11.Global Virtual Production Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12.Global Virtual Production Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13.Global Virtual Production Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14.Global Virtual Production Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15.North America Virtual Production Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16.Europe Virtual Production Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17.Asia pacific Virtual Production Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18.Latin America Virtual Production Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19.Middle East & Africa Virtual Production Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Virtual Production Market is valued approximately at USD 1.78 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.20% over the forecast period 2023-2030. Filmmakers can investigate and envision digital worlds with lifelike virtual characters, three-dimensional images, and an interactive virtual background that is updated in real time in the studio because of virtual production. due to major improvements in virtual production over the years, filmmakers may now use motion-captured actor gestures to create virtual characters that can be previewed in real-time with live-action footage and virtual set expansions. The landscape of regional cinema has drastically changed as a result of the adoption of virtual production by major studios like as NBC Universal, Viacom CBS, Walt Disney Studios, and Warner Media. Production has become more flexible and economical as a result of the media, entertainment, and advertising industries' search for cutting-edge technology and digital tools to add virtual effects to actual sets. With virtual production, filmmakers can explore and visualize digital scenarios with realistic virtual characters, three-dimensional graphics, and an interactive virtual background that changes in real time within the studio. Filmmakers can now use motion-captured actor movements to create virtual characters that can be previewed in real-time alongside live-action footage and virtual set extensions thanks to significant advancements in the field of virtual production over the years. The adoption of virtual production by film studios, including NBC Universal, Viacom CBS, Walt Disney Studios, and Warner Media, has completely changed the regional film landscape. The media, entertainment, and advertising sectors have been looking for cutting-edge technology and digital tools to add virtual effects to real sets, which has made production more flexible and affordable.

The increasing use of LED video walls has led to an increasing amount of virtual production being used by the media and entertainment industries. Filmmakers can record special effects in real time with LED video walls, which also display computer-generated graphics in the background. After the COVID-19 break, film production has grown more accessible with the replacement of green screens with LED video walls. The media and entertainment industries are implementing virtual production more and more thanks to the growing use of LED video walls. LED video walls allow filmmakers to capture visual effects in real time while displaying computer-generated graphics in the background. With the introduction of LED video walls in place of green screens, film production has become more accessible following the COVID-19 break. For example, ABC''s SkyLine used a 360-degree camera to record all of its real-life scenes in April 2020, and instead of using a green screen, they showed them on an LED screen. Additionally, by bringing pre-visualization-a step in the pre-production process-to the set and removing the need to shoot in pricey locations, virtual production technology lowers the cost of producing videos. Movie makers can better plan out camera positioning and other creative/technical requirements by using pre-visualization, which generates a first three-dimensional depiction of the final visual effects action sequence. For example, the computer and electronics manufacturer HTC VIVE introduced VIVE Mars CamTrack, a virtual production technology, in April 2022. This virtual production software accelerates, simplifies, and reduces costs by encapsulating the whole camera tracking workflow into a compact, plug-and-play module that possesses professional-level capabilities. Filmmakers may fully express their creative vision by using VIVE Mars Cam Track, which in many cases eliminates the need to shoot on location by enabling actors to seamlessly transition into any number of virtual backdrops during a scene. However, the High Capital Expenditure Forfor Initial Set-Up stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Virtual Production Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 . The widespread use of virtual production in the region's top film studios, such as NBC Universal, Viacom CBS, Warner Media, and Walt Disney Studios, is to blame for this. The growth of the regional market is further aided by the large expenditures made by local businesses in R&D to create cutting-edge virtual production software. Over the course of the projection years, Asia Pacific is expected to grow at fastest CAGR and acquire considerable traction in the worldwide global market. Film studios in the area market are implementing virtual production technologies at one of the highest rates. South Korea, Japan, Australia, China, and India are the main nations fueling the demand for virtual production solutions.

Major market player included in this report are:

  • 360Rize
  • Adobe Inc.
  • Arashi Vision Inc. (Insta 360)
  • Autodesk Inc.
  • BORIS FX, INC
  • Epic Games, Inc.
  • HTC Corporation (VivePort)
  • HumanEyes Technologies
  • Mo-Sys Engineering Ltd.
  • NVIDIA Corporation.

Recent Developments in the Market:

  • In July 2023, a partnership between ROE Visual, Pixotope, Illusion XR Studio, and AVI-SPL with the goal of coordinating an XR broadcast in Dubai to offer immersive experiences and insightful information. The event was created with content makers, broadcasters, TV and film production experts, and esports enthusiasts eager to learn about the newest technologies in mind in mind.
  • In May 2023, LG revealed the release of the LG MAGNIT, a micro-LED display designed for use in production studios. Better content development, stunning visual quality, simplicity of installation, and more controls are made possible by the display. Production studios can choose between hanging or stacking installation, change the size and scale of the displayed image, and perform a variety of other operations using LG MAGNIT.

Global Virtual Production Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Component, Type, End User, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Type:

  • Pre-production
  • Production
  • Post-production

By End-user:

  • Movies
  • TV Series
  • Commercial Ads
  • Online Videos
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1.Executive Summary

  • 1.1.Market Snapshot
  • 1.2.Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1.Virtual Production Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2.Virtual Production Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3.Virtual Production Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4.Virtual Production Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3.Key Trends
  • 1.4.Estimation Methodology
  • 1.5.Research Assumption

Chapter 2.Global Virtual Production Market Definition and Scope

  • 2.1.Objective of the Study
  • 2.2.Market Definition & Scope
    • 2.2.1.Industry Evolution
    • 2.2.2.Scope of the Study
  • 2.3.Years Considered for the Study
  • 2.4.Currency Conversion Rates

Chapter 3.Global Virtual Production Market Dynamics

  • 3.1.Virtual Production Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1.Market Drivers
      • 3.1.1.1.Increasing Demand of Visual Effects Inin Movie Production Across The Globe
      • 3.1.1.2.Growing Implementation of LEDed Wall Technology
    • 3.1.2.Market Challenges
      • 3.1.2.1.High Capital Expenditure for Initial Set-Up
    • 3.1.3.Market Opportunities
      • 3.1.3.1.Rising popularity of web series containing visual effects and three-dimensional graphic environments.

Chapter 4.Global Virtual Production Market: Industry Analysis

  • 4.1.Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1.Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2.Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3.Threat of New Entrants
    • 4.1.4.Threat of Substitutes
    • 4.1.5.Competitive Rivalry
  • 4.2.Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3.PEST Analysis
    • 4.3.1.Political
    • 4.3.2.Economical
    • 4.3.3.Social
    • 4.3.4.Technological
    • 4.3.5.Environmental
    • 4.3.6.Legal
  • 4.4.Top investment opportunity
  • 4.5.Top winning strategies
  • 4.6.COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7.Disruptive Trends
  • 4.8.Industry Expert Perspective
  • 4.9.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5.Global Virtual Production Market, by Component

  • 5.1.Market Snapshot
  • 5.2.Global Virtual Production Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3.Global Virtual Production Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4.Virtual Production Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1.Hardware
    • 5.4.2.Software
    • 5.4.3.Services

Chapter 6.Global Virtual Production Market, by Type

  • 6.1.Market Snapshot
  • 6.2.Global Virtual Production Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3.Global Virtual Production Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4.Virtual Production Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Pre-production
    • 6.4.2.Production
    • 6.4.3.Post-production

Chapter 7.Global Virtual Production Market, by End User

  • 7.1.Market Snapshot
  • 7.2.Global Virtual Production Market by End User, Performance - Potential Analysis
  • 7.3.Global Virtual Production Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4.Virtual Production Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Movies
    • 7.4.2.TV Series
    • 7.4.3.Commercial Ads
    • 7.4.4.Online Videos
    • 7.4.5.Others

Chapter 8.Global Virtual Production Market, Regional Analysis

  • 8.1.Top Leading Countries
  • 8.2.Top Emerging Countries
  • 8.3.Virtual Production Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4.North America Virtual Production Market
    • 8.4.1.U.S. Virtual Production Market
      • 8.4.1.1.Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2.Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3.End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2.Canada Virtual Production Market
  • 8.5.Europe Virtual Production Market Snapshot
    • 8.5.1.U.K. Virtual Production Market
    • 8.5.2.Germany Virtual Production Market
    • 8.5.3.France Virtual Production Market
    • 8.5.4.Spain Virtual Production Market
    • 8.5.5.Italy Virtual Production Market
    • 8.5.6.Rest of Europe Virtual Production Market
  • 8.6.Asia-Pacific Virtual Production Market Snapshot
    • 8.6.1.China Virtual Production Market
    • 8.6.2.India Virtual Production Market
    • 8.6.3.Japan Virtual Production Market
    • 8.6.4.Australia Virtual Production Market
    • 8.6.5.South Korea Virtual Production Market
    • 8.6.6.Rest of Asia Pacific Virtual Production Market
  • 8.7.Latin America Virtual Production Market Snapshot
    • 8.7.1.Brazil Virtual Production Market
    • 8.7.2.Mexico Virtual Production Market
  • 8.8.Middle East & Africa Virtual Production Market
    • 8.8.1.Saudi Arabia Virtual Production Market
    • 8.8.2.South Africa Virtual Production Market
    • 8.8.3.Rest of Middle East & Africa Virtual Production Market

Chapter 9.Competitive Intelligence

  • 9.1.Key Company SWOT Analysis
  • 9.2.Top Market Strategies
  • 9.3.Company Profiles
    • 9.3.1. 360Rize
      • 9.3.1.1.Key Information
      • 9.3.1.2.Overview
      • 9.3.1.3.Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4.Product Summary
      • 9.3.1.5.Recent Developments
    • 9.3.2. Adobe Inc.
    • 9.3.3.Arashi Vision Inc. (Insta 360)
    • 9.3.4.Autodesk Inc.
    • 9.3.5.BORIS FX, INC
    • 9.3.6.Epic Games, Inc.
    • 9.3.7.HTC Corporation (VivePort)
    • 9.3.8.HumanEyes Technologies
    • 9.3.9.Mo-Sys Engineering Ltd.
    • 9.3.10.NVIDIA Corporation.

Chapter 10.Research Process

  • 10.1.Research Process
    • 10.1.1.Data Mining
    • 10.1.2.Analysis
    • 10.1.3.Market Estimation
    • 10.1.4.Validation
    • 10.1.5.Publishing
  • 10.2.Research Attributes
  • 10.3.Research Assumption