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市場調査レポート
商品コード
1462856
バーチャルプロダクションの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別エンドユーザー別地域別分析、2023-2030年Global Virtual Production Market Size study & Forecast, by Component by Type by End-user and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルプロダクションの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別エンドユーザー別地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2024年04月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルプロダクション市場は、2022年に約17億8,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には18.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
映画制作者は、バーチャルプロダクションのおかげで、実物そっくりのバーチャル・キャラクター、3次元画像、スタジオでリアルタイムに更新されるインタラクティブなバーチャル背景を持つデジタル世界を調査し、思い描くことができます。長年にわたるバーチャルプロダクションの大幅な改善により、映画制作者は現在、モーションキャプチャされた俳優のジェスチャーを使用してバーチャル・キャラクターを作成し、実写映像やバーチャル・セットの拡張でリアルタイムにプレビューすることができます。NBCユニバーサル、バイアコム・CBS、ウォルト・ディズニー・スタジオ、ワーナー・メディアなどの大手スタジオがバーチャルプロダクションを採用した結果、地域映画の状況は劇的に変化しました。メディア、エンターテインメント、広告業界が、実際のセットにバーチャル効果を加えるための最先端技術とデジタルツールを探し求めた結果、制作はより柔軟で経済的になった。バーチャルプロダクションにより、映画制作者は、リアルなバーチャル・キャラクター、3次元グラフィックス、スタジオ内でリアルタイムに変化するインタラクティブなバーチャル背景を使用して、デジタル・シナリオを探求し、視覚化することができます。映画制作者は、モーション・キャプチャーされた俳優の動きを使ってバーチャル・キャラクターを作成し、実写映像やバーチャル・セットの拡張と一緒にリアルタイムでプレビューできるようになりました。NBCユニバーサル、バイアコム・CBS、ウォルト・ディズニー・スタジオ、ワーナー・メディアなどの映画スタジオがバーチャルプロダクションを採用したことで、地域の映画事情は一変しました。メディア、エンターテインメント、広告の各分野は、現実のセットにバーチャル効果を加えるための最先端技術とデジタルツールを求めており、これによって制作はより柔軟で手頃なものになった。
LEDビデオウォールの使用が増えたことで、メディアやエンターテインメント業界で使用されるバーチャルプロダクションの量が増えています。映画制作者は、LEDビデオウォールによって特殊効果をリアルタイムで記録することができ、背景にはCGも表示されます。COVID-19のブレイク後、映画制作はグリーンスクリーンをLEDビデオウォールに置き換えることで、より身近なものになりました。メディアやエンターテインメント業界では、LEDビデオウォールの普及により、バーチャルプロダクションの導入が進んでいます。LEDビデオウォールによって、映画制作者は、コンピューターで作成したグラフィックを背景に表示しながら、視覚効果をリアルタイムで撮影することができます。グリーンスクリーンの代わりにLEDビデオウォールのイントロダクションが導入されたことで、COVID-19のブレイク後、映画制作はより身近なものとなった。例えば、ABC's SkyLineは、2020年4月に360度カメラを使ってすべての実写シーンを収録し、グリーンスクリーンの代わりにLEDスクリーンで上映しました。さらに、プリビジュアライゼーション(プリプロダクション・プロセスの一段階)をセットに持ち込み、高価なロケ地で撮影する必要性をなくすことで、バーチャルプロダクション技術は映像制作のコストを下げます。映画製作者は、最終的な視覚効果アクション・シーケンスの最初の3次元描写を生成するプリビジュアライゼーションを使用することで、カメラの位置やその他の創造的/技術的要件をよりよく計画することができます。例えば、コンピューター・電子機器メーカーのHTC VIVEは、2022年4月にバーチャル制作技術であるVIVE Mars CamTrackを発表しました。このバーチャルプロダクションソフトウェアは、カメラ・トラッキングのワークフロー全体を、プロレベルの機能を持つコンパクトなプラグアンドプレイ・モジュールにカプセル化することで、高速化、簡素化、コスト削減を実現します。映画制作者は、VIVE Mars Cam Trackを使用することで、クリエイティブなビジョンを存分に表現することができます。VIVE Mars Cam Trackを使用することで、多くの場合、俳優がシーン中にいくつもの仮想背景にシームレスに移行できるため、ロケ撮影の必要がなくなります。しかし、初期セットアップのための高額な資本支出は、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
バーチャルプロダクションの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は2022年に市場を独占しました。NBC Universal、Viacom CBS、Warner Media、Walt Disney Studiosなど、この地域のトップ映画スタジオでバーチャルプロダクションが広く使用されていることがその原因です。地域市場の成長は、地元企業が最先端のバーチャルプロダクションソフトウェアを開発するための研究開発に多額の支出を行っていることが、さらに後押ししています。今後数年間、アジア太平洋地域はCAGR最速で成長し、世界の世界市場で大きな牽引力を獲得すると予想されます。この地域の映画スタジオは、最も高い割合でバーチャル制作技術を導入しています。韓国、日本、オーストラリア、中国、インドは、バーチャルプロダクションソリューションの需要に拍車をかけている主要国です。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Virtual Production Market is valued approximately at USD 1.78 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.20% over the forecast period 2023-2030. Filmmakers can investigate and envision digital worlds with lifelike virtual characters, three-dimensional images, and an interactive virtual background that is updated in real time in the studio because of virtual production. due to major improvements in virtual production over the years, filmmakers may now use motion-captured actor gestures to create virtual characters that can be previewed in real-time with live-action footage and virtual set expansions. The landscape of regional cinema has drastically changed as a result of the adoption of virtual production by major studios like as NBC Universal, Viacom CBS, Walt Disney Studios, and Warner Media. Production has become more flexible and economical as a result of the media, entertainment, and advertising industries' search for cutting-edge technology and digital tools to add virtual effects to actual sets. With virtual production, filmmakers can explore and visualize digital scenarios with realistic virtual characters, three-dimensional graphics, and an interactive virtual background that changes in real time within the studio. Filmmakers can now use motion-captured actor movements to create virtual characters that can be previewed in real-time alongside live-action footage and virtual set extensions thanks to significant advancements in the field of virtual production over the years. The adoption of virtual production by film studios, including NBC Universal, Viacom CBS, Walt Disney Studios, and Warner Media, has completely changed the regional film landscape. The media, entertainment, and advertising sectors have been looking for cutting-edge technology and digital tools to add virtual effects to real sets, which has made production more flexible and affordable.
The increasing use of LED video walls has led to an increasing amount of virtual production being used by the media and entertainment industries. Filmmakers can record special effects in real time with LED video walls, which also display computer-generated graphics in the background. After the COVID-19 break, film production has grown more accessible with the replacement of green screens with LED video walls. The media and entertainment industries are implementing virtual production more and more thanks to the growing use of LED video walls. LED video walls allow filmmakers to capture visual effects in real time while displaying computer-generated graphics in the background. With the introduction of LED video walls in place of green screens, film production has become more accessible following the COVID-19 break. For example, ABC''s SkyLine used a 360-degree camera to record all of its real-life scenes in April 2020, and instead of using a green screen, they showed them on an LED screen. Additionally, by bringing pre-visualization-a step in the pre-production process-to the set and removing the need to shoot in pricey locations, virtual production technology lowers the cost of producing videos. Movie makers can better plan out camera positioning and other creative/technical requirements by using pre-visualization, which generates a first three-dimensional depiction of the final visual effects action sequence. For example, the computer and electronics manufacturer HTC VIVE introduced VIVE Mars CamTrack, a virtual production technology, in April 2022. This virtual production software accelerates, simplifies, and reduces costs by encapsulating the whole camera tracking workflow into a compact, plug-and-play module that possesses professional-level capabilities. Filmmakers may fully express their creative vision by using VIVE Mars Cam Track, which in many cases eliminates the need to shoot on location by enabling actors to seamlessly transition into any number of virtual backdrops during a scene. However, the High Capital Expenditure Forfor Initial Set-Up stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Virtual Production Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 . The widespread use of virtual production in the region's top film studios, such as NBC Universal, Viacom CBS, Warner Media, and Walt Disney Studios, is to blame for this. The growth of the regional market is further aided by the large expenditures made by local businesses in R&D to create cutting-edge virtual production software. Over the course of the projection years, Asia Pacific is expected to grow at fastest CAGR and acquire considerable traction in the worldwide global market. Film studios in the area market are implementing virtual production technologies at one of the highest rates. South Korea, Japan, Australia, China, and India are the main nations fueling the demand for virtual production solutions.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: