|
市場調査レポート
商品コード
1462850
レトルト包装の世界市場規模調査&予測、タイプ別、素材別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global Retort Packaging Market Size study & Forecast, by Type (Trays, Cartons, Others, Pouches, Others) by Material (Paperboard, Aluminum foil, Polypropylene, Others), by End User (Food, Beverages, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
レトルト包装の世界市場規模調査&予測、タイプ別、素材別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2024年04月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のレトルト包装市場は2022年に約38億7,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
レトルト包装は、熱を利用して食品を殺菌し、気密性の高い容器に密封する包装の一種です。レトルト包装のプロセスはレトルト殺菌と呼ばれ、さまざまな食品の保存と包装に一般的に使用されています。レトルト包装の目的は、有害な微生物、酵素、その他の腐敗物質を除去することで、包装食品の賞味期限を延ばすことです。さらに、軽量でコンパクトな包装材料への需要の高まり、便利ですぐに食べられる食事への需要の高まり、持続可能性への注目の高まり、予測期間2023-2030年の間に市場に有利な需要を創出すると予想されるコンビニエンス食品産業の成長などがあります。
さらに、便利な食品への需要の高まりは、レトルト包装市場の成長を支える重要な役割を果たしています。消費者はますます便利で時間を節約できる食品を求めるようになっています。大がかりな調理をすることなく、すぐに調理したり食べたりできる調理済み食品の需要が高まっています。レトルト包装はこのような食事の保存を可能にし、冷蔵の必要なく長期間にわたって安全で風味豊かな状態を保つことを保証します。このように、コンビニエンスフードの需要の高まりが市場の成長を支えるものと予想されます。Statistaによると、2019年のコンビニエンスフード市場の規模は82億4,000万米ドル、2022年には202億8,000万米ドルに達し、2025年には398億1,000万米ドルに達すると予測されています。さらに、eコマース分野の成長と食品貿易の世界化は、市場成長のための有利な機会を創出すると予測されています。しかし、設備投資の増加や原材料価格の不透明さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
レトルト包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、便利ですぐに食べられる食事への需要の高まり、包装材料の技術進歩、食品の安全性に対する意識の高まりと懸念の高まり、主要な市場プレイヤーの存在などにより、2022年に最大の市場シェアで市場を独占しました。一方、アジア太平洋地域は、eコマースの台頭、持続可能な包装ソリューションの重視の高まり、加工食品や調理済み食品に対する需要の増加、都市化の進展、ライフスタイルの変化などの要因により、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予測されています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Retort Packaging Market is valued approximately at USD 3.87 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.20% over the forecast period 2023-2030. Retort packaging is a type of packaging that involves the use of heat to sterilize food and then seal it in airtight containers. The process of retort packaging is called retort sterilization, and it is commonly used for preserving and packaging a variety of food products. The goal of retort packaging is to extend the shelf life of the packaged food by eliminating harmful microorganisms, enzymes, and other spoilage agents. Moreover, growing demand for lightweight and compact packaging materials, rising demand for convenient and ready-to-eat meals, increasing focus on sustainability and growing convenience food industry that is anticipated to create the lucrative demand for the market during forecast period 2023-2030.
Additionally, the growing demand for convenience foods plays a crucial role in supporting the growth of the retort packaging market. Consumers are increasingly seeking convenient and time-saving food options. Ready-to-eat meals, which can be quickly prepared or consumed without extensive cooking, are in high demand. Retort packaging allows for the preservation of such meals, ensuring that they remain safe and flavorful over an extended period without the need for refrigeration. Thus, the growing convenience foods demand is anticipated to support the market growth. According to Statista, in 2019 the convenience food market is valued USD 8.24 billion; in 2022, the number reached USD 20.28 billion and it is anticipated to reach USD 39.81 billion by 2025. Moreover, the growing eE-commerce sectors, and globalization of food trade is anticipated to create the lucrative opportunity for the market growth. However, the higher capital investments, and uncertain prices of raw materials stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Retort Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the growing demand for convenient, ready-to-eat meals, technological advancements in packaging materials, increasing growing awareness and concerns about food safety, and presence of key market players. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the fastest growth rate during the forecast period, owing to factors such as the rise of e-commerce, growing emphasis on sustainable packaging solutions, increasing demand for processed and ready-to-eat foods, rising urbanization and changing lifestyles that anticipated to support the region market growth.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: