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市場調査レポート
商品コード
1461180
飼料用ビタミンの世界市場規模調査&予測、副添加物別、動物別、地域別分析、2023年~2030年Global Feed Vitamins Market Size study & Forecast, by Sub Additive (Vitamin A, Vitamin B, Vitamin C, Vitamin E), by Animal (Aquaculture, Poultry, Ruminants, Swine), and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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飼料用ビタミンの世界市場規模調査&予測、副添加物別、動物別、地域別分析、2023年~2030年 |
出版日: 2024年03月22日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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飼料用ビタミンの世界市場は2022年に約17億米ドルと評価され、予測期間2023年~2030年には4.34%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
飼料用ビタミンとは、動物が最適な健康状態、成長、パフォーマンスを得るために十分な栄養を摂取できるよう、動物飼料に添加される必須有機化合物を指します。人間と同様、動物も代謝、免疫機能、生殖など様々な身体機能のためにビタミンを必要とします。一般的な飼料用ビタミンには、ビタミンA、ビタミンD、ビタミンE、各種ビタミンB群(チアミン、リボフラビン、ナイアシン、ビタミンB12など)などがあります。これらのビタミンは、飼料原料に自然に含まれている場合もあれば、動物が適切な栄養バランスを食事から摂取できるようにサプリメントとして添加される場合もあります。動物用飼料にビタミンを補給することで、欠乏症を防ぎ、家畜や家禽の全体的な健康状態と生産性を促進することができます。
市場成長の原動力は、ペット動物の飼育の増加、畜産業の工業化の進展、動物におけるビタミン欠乏症や疾病の増加といった主な要因です。ペットを飼う人が増えるにつれて、ペットの健康と幸福を支える必須栄養素を供給するペットフード製品に対する需要が高まっています。ペットの飼い主は、ペットに適切な栄養を与えることの重要性をますます認識するようになっており、ペットフードにおける飼料用ビタミンの消費量の増加につながっています。この動向は、メーカーが強化されたペットフードを通じてコンパニオンアニマルの栄養ニーズを満たそうと努力しているため、飼料ビタミン市場の成長を牽引しています。ペットの養子縁組に関する統計によると、米国では毎年数百万頭の犬や猫が愛情深い家庭を築いているが、ホームレスのペットに対する課題は依然として残っています。毎年、全米で約200万匹の犬と210万匹の猫がペット・シェルターから引き取られています。さらに、ペットを飼う米国の世帯数は、2010年の7,300万世帯から2022年には8,700万世帯へと着実に増加しています。重要なのは、米国でペットを飼っている世帯のうち、複数の毛皮の仲間を飼っている世帯の割合が、2020年の64%から2022年には66%に増加していることです。COVID-19が大流行する中、約5世帯に1世帯に当たる約2,300万人のアメリカ人が新しいペットを迎え入れ、ペットの飼育率が大幅に上昇しました。重要なことは、こうした新しいペットの飼い主の大多数が、ペットに対する強いコミットメントを表明しており、そのほとんどが最愛の仲間を再ホーム化するつもりはないことを示していることです。しかし、原材料の競合と農産物価格の変動は、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
飼料用ビタミンの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は農業部門に大きく依存しており、同地域のGDPに大きく貢献しています。この農業への強い依存は、この地域を飼料用ビタミン市場における支配的な力として位置づけています。鶏肉製品に対する需要の高まりは、都市化の動向と相まって、同市場における同地域の優位性をさらに強めています。さらに、アジア太平洋地域は、家畜の健康を最適に維持することの重要性に関する意識の急速な高まりによって、予測期間中に最も急成長する地域となる見込みです。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Feed Vitamins Market is valued at approximately USD 1.7 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.34% during the forecast period 2023-2030. Feed vitamins refer to essential organic compounds that are added to animal feed to ensure the animals receive adequate nutrition for optimal health, growth, and performance. Just like humans, animals require vitamins for various bodily functions, such as metabolism, immune function, and reproduction. Common feed vitamins include vitamin A, vitamin D, vitamin E, and various B vitamins (such as thiamine, riboflavin, niacin, and vitamin B12), among others. These vitamins may be naturally present in feed ingredients or added as supplements to ensure animals receive the right balance of nutrients in their diet. Supplementing animal feed with vitamins helps prevent deficiencies and promotes overall well-being and productivity in livestock and poultry.
The market growth is driven by key factors such as the increase in the adoption of pet animals, rising industrialization of the livestock industry and rising vitamin deficiencies and diseases in animals. As more people choose to keep pets, there is a growing demand for pet food products that provide essential nutrients to support their health and well-being. Pet owners are increasingly aware of the importance of proper nutrition for their pets, leading to higher consumption of feed vitamins in pet foods. This trend drives growth in the Feed Vitamins Market as manufacturers strive to meet the nutritional needs of companion animals through fortified pet foods. As per pet adoption statistics, every year, millions of dogs, and cats in the United States find loving homes, yet the challenge of addressing homeless pets persists. Annually, approximately 2 million dogs and 2.1 million cats are adopted from pet shelters across America. Moreover, the number of U.S. households embracing pet ownership has steadily risen from 73 million in 2010 to 87 million in 2022. Significantly, the percentage of U.S. households with pets owning more than one furry companion has increased from 64% in 2020 to 66% in 2022. Amid the COVID-19 pandemic, about 23 million Americans, nearly one in five households, welcomed a new pet into their lives, demonstrating a significant surge in pet adoption rates. Importantly, a vast majority of these new pet owners have stated a strong commitment to their pets, with most indicating that they do not intend to rehome their beloved companions. However, competition of raw materials and fluctuating prices of agricultural commodities stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Feed Vitamins Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. The Asia-Pacific region dominating significantly on its agricultural sector, which serves as a major contributor to the region's GDP. This strong dependence on agriculture positions the region as a dominant force in the Feed Vitamins Market. The growing demand for poultry products, coupled with increasing urbanization trends, further reinforces the region's prominence in this market. Moreover, the Asia-Pacific region is expected to be the fastest growing regionrate over the forecast period, driven by a rapid increase in awareness regarding the importance of maintaining optimal livestock health.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: