デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1686252

飼料用ビタミン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Feed Vitamins - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 383 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
飼料用ビタミン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 383 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

飼料用ビタミンの市場規模は2025年に19億3,000万米ドルと推定され、2030年には23億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.35%で成長する見込みです。

Feed Vitamins-Market-IMG1
  • 飼料用ビタミンは動物飼料に欠かせない要素であり、動物の成長を助け、病気を予防し、骨の開発を促進します。2022年には、飼料ビタミンは世界の飼料添加物市場の5.2%を占め、動物の健康維持におけるその重要性を反映しています。
  • アジア太平洋地域が世界の飼料ビタミン市場の32%を占め、2022年には北米が25.6%、欧州が23%と続いた。アジア太平洋地域の市場シェアが高いのは、同地域の飼料添加物の普及率と動物個体数が高いためです。北米と欧州も、動物の飼育頭数が多く、企業が投資していることから高いシェアを占めています。
  • ビタミンEは最も消費されている飼料用ビタミンであり、2022年には4億9,790万米ドルを占めると推定され、ビタミンBとビタミンAがこれに続きます。ビタミンEは、卵の繁殖力と生産力を高めるために使用される家禽類の飼料において重要であるため、市場シェアが高いです。飼料用ビタミンの最大の消費者は家禽類であり、成長と生産性におけるその重要性から、2022年には飼料用ビタミンの世界市場の45%を占めました。
  • 予測期間中、ビタミンEとCのCAGRはそれぞれ4.4%で他のビタミンよりも成長が速く、次いでビタミンBのCAGRは4.3%と予測されています。この成長は、家禽肉、牛肉、乳製品の生産のために家禽と反芻動物の飼育が世界的に増加していることに起因しています。
  • 飼料添加物の重要性に対する認識の高まりと、食肉と乳製品の商業的養殖に対する需要の高まりが、世界の飼料ビタミン市場を牽引する主要因になると予想され、予測期間中のCAGRは4.3%と予測されます。
  • 飼料用ビタミンの世界市場は、動物の成長と市場開拓、くる病や骨軟化症などの病気の予防に重要な役割を果たすため、飼料添加物産業の中でも重要な分野です。2022年、飼料ビタミン市場は世界の飼料添加物市場の5.2%を占めました。
  • 2022年現在、アジア太平洋地域が5億4,660万米ドルの市場価値で世界の飼料用ビタミン市場を独占しています。これは、普及率が高いことと、2022年に5億トンが生産されるという飼料生産量の多さに起因しています。中国はアジア太平洋市場の主要企業で、市場シェアの44.3%を占めています。人口と経済成長、畜産物需要の増加が市場成長の原動力となっています。
  • 米国は現在、飼料用ビタミン市場で最大かつ急成長している国であり、2022年の市場シェアは17.9%を記録しました。同国の広範な商業用動物飼育と革新的な生産手順が成功に寄与しています。タイ、日本、英国が急成長国として浮上しており、予測期間中の推定・予測CAGRはそれぞれ5.1%、5.1%、4.8%です。これらの国では畜産が急成長しており、成長に寄与しています。
  • 2018年から2021年にかけては、アフリカ豚コレラ熱やCOVID-19パンデミックなどの疾病が発生し、飼料用ビタミンの需要が減少したなどの要因により、市場は高成長を遂げることはありません。しかし、添加物の使用量の増加、肉や乳製品の需要増による商業的な動物飼育、ビタミン生産のための企業の新地域への進出などが、予測期間中にCAGR 4.3%で市場を牽引すると予想されます。

世界の飼料用ビタミン市場動向

動物性タンパク質や卵などの家禽製品への高い需要と家禽部門への投資の増加により家禽人口が増加

  • 家禽の飼育頭数は近年大幅に増加しているが、これは主に世界的に日常食における鶏肉と鶏卵の需要が増加しているためです。鶏肉製品へのシフトは、米国における豚肉など他の食肉の価格上昇によってもたらされました。欧州の鶏卵消費量は2017年から2021年にかけて4.6%増加し、2021年には6,135トンに達します。
  • アジア太平洋は最大の食鳥生産国で、2022年の生産量は2017年比で6.6%の増加を記録します。鶏肉生産量の増加は、豚肉供給量を減少させたアフリカ豚熱の発生後、動物性タンパク質への需要が高まっているためです。世界の生産量の40%を占める中国には9億羽以上の採卵鶏がおり、最大のレイヤー養鶏センターでは年間6,000万羽のヒナを孵化させることができます。
  • 中東も予測期間(2023~2029年)に鶏肉生産の成長が見込まれます。サウジアラビアのAlmaraiのような企業はこの産業に多額の投資を行っており、生産拡大のための新農場設立に11億2,000万米ドルを投じています。
  • 鶏肉製品の需要増加と鶏肉産業への投資の増加は、飼料生産を強化すると予想されます。このことが、予測期間中の世界市場における飼料添加物の需要を促進すると予想されます。世界の鶏肉産業は、鶏肉製品へのシフトの高まりと同産業への投資の増加により、今後数年間で大きく成長する構えです。

アジア太平洋と南米における水産物の消費需要の増加と政府の取り組みにより、養殖種用の飼料生産が増加しています。

  • 養殖業の拡大により飼料需要が急増しており、配合飼料生産の成長を牽引しています。2022年、配合飼料生産量は前年比13.1%増、養魚飼料生産量は2017年から2022年にかけて46.3%増。魚用飼料の消費量の増加は、水産物の需要増に対応するため、水産動物の性能を維持・向上させ、生産性を高める必要があることが背景にあります。
  • 魚類はアジア太平洋地域で多く消費・生産されているため、2022年の世界飼料市場の73.2%を魚類飼料が占めました。世界市場では魚類に次いでエビやその他の水生種が多く、エビは欧州諸国や米国が他地域から大量に輸入しています。各国は水産物の需要増に対応するため、養殖生産の拡大に力を入れています。例えば、インドは漁業省への予算配分を2020年の1億1,410万米ドルから2021年には1億6,880万米ドルに増やし、生産量を増やしており、予測期間中に飼料需要を押し上げると予想されます。
  • 南米も飼料生産量の増加を記録しており、養殖の拡大に伴い2022年には2017年から46.4%増の510万トンに達しました。同地域は主要な水産物消費地域の1つであり、水産物需要の増加が養殖生産の成長を促進しています。増大する需要を満たすために養殖業が拡大し続ける中、この産業の開発と拡大への注力が飼料生産を促進すると予想されます。このような水生種用の飼料生産の増加は、予測期間中の水生セグメントの成長を助けると予想されます。

飼料ビタミン産業の概要

飼料用ビタミン市場は適度に統合されており、上位5社で47.71%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Adisseo, Archer Daniel Midland Co., Brenntag SE, DSM Nutritional Products AG and Lonza Group Ltd.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 動物頭数
    • 家禽
    • 反芻動物
  • 飼料生産
    • 水産養殖
    • 家禽
    • 反芻動物
    • 養豚
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • インドネシア
    • イタリア
    • 日本
    • メキシコ
    • オランダ
    • フィリピン
    • ロシア
    • 南アフリカ
    • 韓国
    • スペイン
    • タイ
    • トルコ
    • 英国
    • 米国
    • ベトナム
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 副添加物
    • ビタミンA
    • ビタミンB
    • ビタミンC
    • ビタミンE
    • その他のビタミン
  • 動物
    • 水産養殖
      • サブ動物別
      • 魚類
      • エビ
      • その他の養殖種
    • 家禽類
      • サブ動物別
      • ブロイラー
      • レイヤー
      • その他の鳥類
    • 反芻動物
      • サブ動物別
      • 肉牛
      • 乳牛
      • その他の反芻動物
    • その他の動物
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • エジプト
      • ケニア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • フィリピン
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • その他中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • チリ
      • その他南米諸国

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Adisseo
    • Archer Daniel Midland Co.
    • BASF SE
    • Biovet S.A.
    • Brenntag SE
    • Cargill Inc.
    • DSM Nutritional Products AG
    • Impextraco NV
    • Lonza Group Ltd.
    • Prinova Group LLC

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 51194

The Feed Vitamins Market size is estimated at 1.93 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.39 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.35% during the forecast period (2025-2030).

Feed Vitamins - Market - IMG1
  • Feed vitamins are a crucial element in animal feed, aiding in animal growth, preventing diseases, and promoting bone development. In 2022, feed vitamins accounted for 5.2% of the global feed additives market, reflecting their importance in maintaining animal health.
  • The Asia-Pacific region dominated the global feed vitamins market, accounting for 32% of the market in 2022, followed by North America and Europe, which accounted for 25.6% and 23%, respectively. The high market share of Asia-Pacific was attributed to the higher penetration rates of feed additives and animal populations in the region. North America and Europe also have a high share due to the high animal population and investments by companies in the regions.
  • Vitamin E was the most consumed feed vitamin, estimated to account for USD 497.9 million in 2022, followed by vitamins B and A. Vitamin E had a higher market share due to its significance in poultry bird feed, where it is used to enhance egg fertility and production. Poultry birds were the largest consumers of feed vitamins, accounting for 45% of the global feed vitamins market in 2022 due to their importance in growth and productivity.
  • During the forecast period, vitamins E and C are projected to grow faster than other vitamins, with a CAGR of 4.4% each, followed by vitamin B, with a CAGR of 4.3%. This growth can be attributed to the increasing cultivation of poultry and ruminants globally for the production of poultry meat, beef meat, and dairy products.
  • The rising awareness of the importance of feed additives and the growing demand for commercial farming of meat and dairy products are expected to be key factors driving the global feed vitamins market, with a projected CAGR of 4.3% during the forecast period.
  • The global feed vitamins market is an important sector within the feed additives industry, as it plays a crucial role in the growth and development of animals, as well as in preventing diseases such as rickets and osteomalacia. In 2022, the feed vitamins market accounted for 5.2% of the global feed additives market.
  • As of 2022, the Asia-Pacific region dominated the global feed vitamins market with a market value of USD 546.6 million. This is attributed to the higher penetration rate and higher feed production, with 0.5 billion metric tons produced in 2022. China is the major player in the Asia-Pacific market, accounting for 44.3% of the market share. Population and economic growth and increasing demand for livestock products are driving the market growth.
  • The United States is currently the largest and fastest-growing country in the feed vitamins market, and it registered a market share of 17.9% in 2022. The country's extensive commercial animal cultivation and innovative production procedures have contributed to its success. Thailand, Japan, and the United Kingdom are emerging as the fastest-growing countries, with estimated CAGRs of 5.1%, 5.1%, and 4.8%, respectively, during the forecast period. Livestock production is growing rapidly in these countries, contributing to their growth.
  • The market did not witness high growth from 2018 to 2021 due to factors such as the occurrence of diseases such as African swine fever and the COVID-19 pandemic, which reduced the demand for feed vitamins. However, an increase in the usage of additives, commercial animal cultivation due to growing demand for meat and dairy products, and the expansion of companies to new geographies for vitamin production are expected to drive the market at a CAGR of 4.3% during the forecast period.

Global Feed Vitamins Market Trends

High demand for animal protein and poultry products such as eggs with increasing investment in poultry sector is increasing poultry population

  • The poultry population has witnessed a significant increase in recent years, primarily due to the growing demand for chicken meat and eggs in daily diets globally. The shift toward poultry products has been driven by the increasing prices of other meat, such as pig meat, in the United States. The consumption of eggs in Europe increased by 4.6% between 2017 and 2021, amounting to 6,135 metric ton in 2021.
  • Asia-Pacific is the largest producer of poultry birds, with production registering a 6.6% increase in 2022 compared to 2017. The rise in poultry production is due to the growing demand for animal protein following the outbreak of African Swine Fever, which reduced the pork meat supply. China, which accounts for 40% of global production, has more than 900 million stock-laying hens, and the largest layer poultry farming center can hatch 60 million chicks per year.
  • The Middle East is also expected to witness growth in poultry production in the forecast period (2023-2029). Companies such as Almarai in Saudi Arabia have invested heavily in the industry, with USD 1.12 billion spent on establishing new farms to expand production.
  • The increasing demand for poultry products and rising investments in the poultry industry are expected to strengthen feed production. This, in turn, is expected to drive the demand for feed additives in the global market during the forecast period. The global poultry industry is poised for significant growth over the coming years, driven by the increasing shift toward poultry products and increasing investments in the industry.

The growing demand for seafood consumption in Asia-Pacific and South America, and government initiatives is increasing the feed production for aquaculture species

  • The demand for feed is rapidly increasing due to the expansion of aquaculture, which is driving the growth of compound feed production. In 2022, compound feed production increased by 13.1% over the previous year, and fish feed production increased by 46.3% between 2017 and 2022. The rise in consumption of fish feed is driven by the need to maintain and improve the performance of aquatic animals and increase productivity to meet the growing demand for seafood.
  • Fish feed accounted for 73.2% of the global feed market in 2022, as fish is highly consumed and produced in the Asia-Pacific region. Fish was followed by shrimp and other aquatic species in the global market, with shrimp being highly imported by European countries and the United States from other regions. Countries are focusing on expanding aquaculture production to meet the growing demand for seafood. For instance, India increased its budget allocation to the Department of Fisheries from USD 114.1 million in 2020 to USD 168.8 million in 2021 to increase production, which is expected to boost the demand for feed during the forecast period.
  • South America is also recording increased feed production, which rose by 46.4% in 2022 from 2017 to reach 5.1 million metric ton in line with the expansion of aquaculture farming. The region is one of the major seafood-consuming regions, and the increasing demand for seafood is driving the growth of aquaculture production. As aquaculture continues to expand to meet the growing demand, the development of the industry and a focus on its expansion are expected to fuel feed production. This increase in feed production for aquatic species is expected to aid in the growth of the aquatic segment during the forecast period.

Feed Vitamins Industry Overview

The Feed Vitamins Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 47.71%. The major players in this market are Adisseo, Archer Daniel Midland Co., Brenntag SE, DSM Nutritional Products AG and Lonza Group Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Animal Headcount
    • 4.1.1 Poultry
    • 4.1.2 Ruminants
    • 4.1.3 Swine
  • 4.2 Feed Production
    • 4.2.1 Aquaculture
    • 4.2.2 Poultry
    • 4.2.3 Ruminants
    • 4.2.4 Swine
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 Brazil
    • 4.3.3 Canada
    • 4.3.4 China
    • 4.3.5 France
    • 4.3.6 Germany
    • 4.3.7 India
    • 4.3.8 Indonesia
    • 4.3.9 Italy
    • 4.3.10 Japan
    • 4.3.11 Mexico
    • 4.3.12 Netherlands
    • 4.3.13 Philippines
    • 4.3.14 Russia
    • 4.3.15 South Africa
    • 4.3.16 South Korea
    • 4.3.17 Spain
    • 4.3.18 Thailand
    • 4.3.19 Turkey
    • 4.3.20 United Kingdom
    • 4.3.21 United States
    • 4.3.22 Vietnam
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Additive
    • 5.1.1 Vitamin A
    • 5.1.2 Vitamin B
    • 5.1.3 Vitamin C
    • 5.1.4 Vitamin E
    • 5.1.5 Other Vitamins
  • 5.2 Animal
    • 5.2.1 Aquaculture
      • 5.2.1.1 By Sub Animal
      • 5.2.1.1.1 Fish
      • 5.2.1.1.2 Shrimp
      • 5.2.1.1.3 Other Aquaculture Species
    • 5.2.2 Poultry
      • 5.2.2.1 By Sub Animal
      • 5.2.2.1.1 Broiler
      • 5.2.2.1.2 Layer
      • 5.2.2.1.3 Other Poultry Birds
    • 5.2.3 Ruminants
      • 5.2.3.1 By Sub Animal
      • 5.2.3.1.1 Beef Cattle
      • 5.2.3.1.2 Dairy Cattle
      • 5.2.3.1.3 Other Ruminants
    • 5.2.4 Swine
    • 5.2.5 Other Animals
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 Egypt
      • 5.3.1.1.2 Kenya
      • 5.3.1.1.3 South Africa
      • 5.3.1.1.4 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 Australia
      • 5.3.2.1.2 China
      • 5.3.2.1.3 India
      • 5.3.2.1.4 Indonesia
      • 5.3.2.1.5 Japan
      • 5.3.2.1.6 Philippines
      • 5.3.2.1.7 South Korea
      • 5.3.2.1.8 Thailand
      • 5.3.2.1.9 Vietnam
      • 5.3.2.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 France
      • 5.3.3.1.2 Germany
      • 5.3.3.1.3 Italy
      • 5.3.3.1.4 Netherlands
      • 5.3.3.1.5 Russia
      • 5.3.3.1.6 Spain
      • 5.3.3.1.7 Turkey
      • 5.3.3.1.8 United Kingdom
      • 5.3.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Iran
      • 5.3.4.1.2 Saudi Arabia
      • 5.3.4.1.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Canada
      • 5.3.5.1.2 Mexico
      • 5.3.5.1.3 United States
      • 5.3.5.1.4 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 By Country
      • 5.3.6.1.1 Argentina
      • 5.3.6.1.2 Brazil
      • 5.3.6.1.3 Chile
      • 5.3.6.1.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Adisseo
    • 6.4.2 Archer Daniel Midland Co.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Biovet S.A.
    • 6.4.5 Brenntag SE
    • 6.4.6 Cargill Inc.
    • 6.4.7 DSM Nutritional Products AG
    • 6.4.8 Impextraco NV
    • 6.4.9 Lonza Group Ltd.
    • 6.4.10 Prinova Group LLC

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FEED ADDITIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms